세계의 케이크 믹스 시장 : 유형별, 맛 유형별, 유통 채널별, 용도별, 지역별(2025-2033년)
Cake Mixes Market by Type, Flavor Type, Distribution Channel, Application, and Region 2025-2033
상품코드:1636036
리서치사:IMARC
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 124 Pages
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ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
케이크 믹스 시장 세계 시장 규모는 2024년에 16억 1,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 20억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 2.88%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 매혹적인 식품에 대한 수요 증가, 온라인 앱을 통한 손쉬운 접근성, 새로운 제품 출시 등이 시장을 이끄는 주요 요인으로 꼽힙니다.
케이크 믹스는 케이크를 빠르고 쉽게 구울 수 있는 프리믹스입니다. 일반적으로 밀가루, 베이킹 파우더, 베이킹 파우더, 베이킹 소다, 효모, 소금, 설탕, 팽창제 및 기타 향료와 같은 건조 재료를 포함합니다. 또한 계란, 물, 우유 및 기타 조미료와 같은 습식 재료도 필요합니다. 초콜릿, 바닐라, 레몬 등 다양한 케이크를 만드는 데 사용됩니다. 케이크 믹스는 일반적으로 상자에 포장되어 있어 편리하고 사용하기 쉬워 전 세계적으로 수요가 증가하고 있습니다. 현재 주요 기업들은 맞춤형 케이크 믹스를 제공하고 있으며, 다양한 재료를 추가하거나 다양한 믹스 인을 선택하여 독특한 케이크를 만들 수 있습니다.
케이크 믹스 시장 동향 :
매혹적인 음식에 대한 수요 증가와 생일, 결혼식, 기념일과 같은 관혼상제 증가는 세계 시장 성장을 이끄는 주요 요인 중 하나입니다. 또한 급속한 도시화, 노동 인구 증가, 소비자의 구매력 확대로 인해 전 세계 케이크 믹스의 판매가 증가하고 있습니다. 또한, 퀵 서비스 레스토랑(QSR)은 이러한 믹스를 사용하여 혁신적이고 이국적인 레시피를 만들기 위해 이러한 믹스를 사용하고 있으며, 이는 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이와는 별도로 주요 업체들은 제품 포트폴리오를 확장하고 기존 소비자 기반을 늘리기 위해 말차, 치즈, 라벤더 등 다양한 맛의 비건, 식물성, 글루텐, 무설탕, 무설탕 변형을 도입하고 있습니다. 기존 매출과 수익성을 개선하기 위해 유명인 및 인플루언서 추천 등 광고 캠페인에 투자하고 있습니다. 소비자들의 건강에 대한 관심이 높아짐에 따라 일부 제조업체들은 통밀, 귀리 등 건강에 좋은 재료로 만든 케이크 믹스를 개발하기도 합니다. 이는 식습관의 변화와 비만 및 당뇨병과 같은 생활습관병의 급증으로 인한 건강한 베이커리 제품에 대한 수요 증가와 함께 시장 성장을 강화하고 있습니다. 또한, 대형 마트, 슈퍼마켓, 편의점 및 식료품점 증가로 케이크 믹스에 대한 접근성이 향상되고 있습니다. 이와 더불어, 다양한 케이크 믹스를 제공하는 온라인 쇼핑 용도의 수가 증가하고 있으며, 방문 배송 및 다양한 결제 수단을 통해 지원되는 온라인 쇼핑 용도의 수가 증가함에 따라 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
세계 케이크 믹스 시장은 지금까지 어떻게 발전해왔고 앞으로 어떻게 발전할 것인가?
세계 케이크 믹스 시장 성장 촉진요인, 억제요인 및 기회는?
각 촉진요인, 억제요인 및 기회가 케이크 믹스 시장의 세계에 미치는 영향은?
주요 지역 시장은?
가장 매력적인 케이크 믹스 시장은 어느 국가인가?
유형별 시장 분석은?
시장에서 가장 매력적인 케이크 믹스의 유형은?
맛 유형별 시장 분석은?
케이크 믹스 시장에서 가장 매력적인 맛의 유형은 무엇일까?
유통 채널별 시장 현황은?
케이크 믹스 시장에서 가장 매력적인 유통 채널은?
용도별 시장 현황은?
케이크 믹스 시장에서 가장 매력적인 용도는?
세계 케이크 믹스 시장 경쟁 구도는?
세계 케이크 믹스 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 케이크 믹스 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 유형별
엔젤 푸드 케이크
시장 동향
시장 예측
레이어 케이크
시장 동향
시장 예측
밀가루 없는 케이크 또는 저밀가루 케이크
시장 동향
시장 예측
머그 케이크
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
제7장 시장 분석 : 향료(Flavor) 유형별
초콜릿
시장 동향
시장 예측
바닐라
시장 동향
시장 예측
과일
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
제8장 시장 분석 : 유통 채널별
온라인
시장 동향
시장 예측
오프라인
시장 동향
시장 예측
제9장 시장 분석 : 용도별
가정용
시장 동향
시장 예측
상업용
시장 동향
시장 예측
제10장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
제11장 성장 촉진요인 및 억제요인과 기회
개요
성장 촉진요인
성장 억제요인
기회
제12장 밸류체인 분석
제13장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제14장 가격 분석
제15장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Bob's Red Mill Natural Foods Inc
Chelsea Milling Company
Conagra Brands Inc
Dr. Oetker GmbH
General Mills Inc
Hodgson Mill, Inc.
Miss Jones Baking Co
Simple Mills Inc.
LSH
영문 목차
영문목차
The global cake mixes market size reached USD 1.61 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 2.09 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.88% during 2025-2033. The increasing demand for decadent food products, easy availability via online apps, and the launch of new variants represent some of the key factors driving the market.
Cake mixes are premixes that allow baking of a cake quickly and easily. They generally involve dry ingredients, such as flour, baking powder, baking soda, yeast, salt, sugar, leavening agents, and other flavoring agents. They also require wet ingredients like eggs, water, milk, and other flavorings. They are used to make different cakes, including chocolate, vanilla, and lemon. As they generally come in a box and are convenient and easy to use, the demand for cake mixes is rising across the globe. At present, key players are offering customizable cake mixes that allow individuals to add different ingredients or choose from a variety of mix-ins to bake a unique cake.
Cake Mixes Market Trends:
The increasing demand for decadent food products and the growing number of ceremonial occasions, such as birthdays, weddings, and anniversaries, represent one of the major factors bolstering the market growth around the world. Moreover, rapid urbanization, the rising working population, and expanding purchasing power of consumers are driving the sales of cake mixes worldwide. In addition, quick service resteraunts (QSRs) are using these mixes to make several innovative and exotic recipes, which is favoring the market growth. Apart from this, key players are introducing vegan, plant-based, gluten and sugar free variants in multiple flavors, such as matcha, cheese, and lavender, to expand their product portfolio and increase the existing consumer base. They are investing in advertising campaigns, such as celebrity and influencer endorsements, for improving their existing sales and profitability. Due to the increasing health consciousness among consumers, several manufacturers are also developing cake mixes using healthier ingredients, such as whole wheat flour and oats. This, coupled with the rising demand for healthy bakery products on account of changing eating habits and the surging prevalence of lifestyle diseases like obesity and diabetes, is strengthening the growth of the market. Furthermore, the growing number of hypermarkets, supermarkets, convenience stores, and grocery stores is offering an easy accessibility to cake mixes. Besides this, the expanding number of online shopping applications that provide a wider collection of cake mixes supported by doorstep delivery and numerous payment methods is creating a positive outlook for the market.
Key Market Segmentation:
Type Insights:
Angel Food Cake
Layer Cake
Flourless or Low-Flour Cake
Mug Cake
Others
Flavor Type Insights:
Chocolate
Vanilla
Fruit
Others
Distribution Channel Insights:
Online
Offline
Application Insights:
Household
Commercial
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for cake mixes. Some of the factors driving the North America cake mixes market included increasing demand for convenient food products, availability of numerous product variants, and introduction of healthier options by key players.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global cake mixes market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered Bob's Red Mill Natural Foods Inc, Chelsea Milling Company, Conagra Brands Inc, Dr. Oetker GmbH, General Mills Inc, Hodgson Mill, Inc., Miss Jones Baking Co, Simple Mills Inc., etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report:
How has the global cake mixes market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the drivers, restraints, and opportunities in the global cake mixes market?
What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global cake mixes market?
What are the key regional markets?
Which countries represent the most attractive cake mixes markets?
What is the breakup of the market based on the type?
Which is the most attractive type in the cake mixes market?
What is the breakup of the market based on the flavor type?
Which is the most attractive flavor type in the cake mixes market?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
Which is the most attractive distribution channel in the cake mixes market?
What is the breakup of the market based on the application?
Which is the most attractive application in the cake mixes market?
What is the competitive structure of the global cake mixes market?
Who are the key players/companies in the global cake mixes market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Cake Mixes Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Angel Food Cake
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Layer Cake
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Flourless or Low-Flour Cake
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Mug Cake
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Flavor Type
7.1 Chocolate
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Vanilla
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Fruit
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Online
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Offline
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Household
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Commercial
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 Drivers, Restraints, and Opportunities
11.1 Overview
11.2 Drivers
11.3 Restraints
11.4 Opportunities
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Bob's Red Mill Natural Foods Inc
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Chelsea Milling Company
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Conagra Brands Inc
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Dr. Oetker GmbH
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 General Mills Inc
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Hodgson Mill, Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Miss Jones Baking Co
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Simple Mills Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.