이 IDC 관점에서는 전 세계 정부 부처 및 기관에서 AI 에이전트가 어떻게 관심을 끌고 있는지에 대해 설명합니다. AI 에이전트의 적용 가능성에 대한 초기 조사는 프런트엔드 디지털 서비스 경험과 사회적 혜택 호소 사용 사례와 같은 백오피스 미션별 업무 모두를 아우릅니다. "공공 및 민간 부문 모두에서 GenAI의 초기 단계 실험은 개인 또는 팀의 생산성 향상을 돕기 위해 독립형 LLM을 사용하는 데 중점을 두었습니다. 그러나 지속 가능한 비즈니스 가치는 GenAI 핵심 기술이 데이터, 콘텐츠, 지식은 물론 AI/ML, RPA와 같은 다른 자동화 도구와 결합되어 엔드투엔드 비즈니스 프로세스와 의사 결정의 효율성을 개선할 수 있는 에이전트를 구축하고 조율하는 사용 사례에서 창출될 것입니다."라고 IDC 조사 디렉터 Massimiliano Claps는 말했습니다.
This IDC Perspective discusses how AI agents are attracting interest from government departments and agencies, globally. The early investigations of the applicability of AI agents span both front-end digital service experiences, and back-office mission specific tasks, such as social benefits appeal use cases."Early-stage experimentation of GenAI in both the public and private sectors focused on using standalone LLMs to help individuals or teams improve productivity. However, sustainable business value will come from use cases where core GenAI technologies are combined with other automation tools, such as AI/ML and RPA, as well as data, content, and knowledge, to build and orchestrate agents that can improve the effectiveness of end-to-end business processes and decisions." - IDC Research Director Massimiliano Claps