이 조사 리포트는 2025-2028년 인적 자본 관리(HCM) 및 급여계산 애플리케이션 시장에 대해 조사·분석하고 있습니다. 미국의 인적 자본 관리 및 급여계산 애플리케이션 시장은 'Worldwide Human Capital Management and Payroll Applications Forecast, 2024-2028'(IDC#US52601624, 2024년 10월)에서 보고된 세계 전체의 성장률에 상당하는 역치 또는 이에 가까운 수준으로 계속 꾸준한 성장을 보이고 있습니다. HCM 및 급여계산 애플리케이션 세계 시장에서 미국이 차지하는 비율이 계속해서 가장 높고, 비율은 2023년 약 50%에서 2028년에는 57%로 확대할 것으로 예측됩니다. 미국의 글로벌 시장 점유율 예측은 G2000 기업이 미국의 경제 및 사회 정치적 불확실성으로 인해 직면하고 있는 도전과 기회로 인해 더욱 강화되고 있습니다. 미국은 국내 고용자 수 규모뿐만 아니라 G2000 기업 본사의 수도 가장 많은 국가입니다. 기업들은 전 세계로 사업을 다각화할 수 있는 G2000 기업과 국내에만 집중하는 기업 사이에서 기회를 찾아 미래를 재구상해야 하는 과제를 안고 있습니다. 동시에 AI의 부상으로 인력 애플리케이션을 현대화하여 목표 설정을 비즈니스 실행의 현실과 연결함으로써 보다 민첩한 스킬과 운영 및 전술적 변화를 도모할 수 있는 기회가 열리고 있습니다. "미국 시장과 규제의 불확실성이 커지면서 많은 조직에서 예측 불가능한 변화가 끊임없이 발생하고 있습니다. 이에 대응하여 많은 비즈니스 리더들은 경영진에게 보다 적응력 있고 민첩하며 생산적인 운영 전략을 수립하기 위해 AI를 활용하도록 촉구하고 있습니다."라고 IDC의 직원 경험 부문 수석 리서치 매니저인 Zachary Chertok은 말합니다. "HR 팀의 경우, AI 및 성과 프레임워크는 학습 및 교육과 같은 핵심 기능을 개별 포털을 통해 액세스하는 광범위한 AI 맞춤형 리소스 프레임워크에 융합하면서 직원 성과를 성과로 발전시키기 시작했습니다. 인사 및 급여 분야에서 AI의 영향력이 커지면서 직원을 채용하는 방식, 인력을 채용하고 교육하고 성과적으로 평가하고 평가하는 방식, 직원 역량을 OKR 설계에 반영하는 방식이 바뀌고 있습니다."
This IDC study discusses the human capital management (HCM) and payroll applications market for 2025-2028. The U.S. market for human capital management and payroll applications continues to show steady growth at or near the thresholds for equivalent global growth reported in Worldwide Human Capital Management and Payroll Applications Forecast, 2024-2028 (IDC #US52601624, October 2024). The United States is forecast to continue to account for the highest global percentage of the market for HCM and payroll applications, and that percentage is expected to grow from around 50% in 2023 to 57% by 2028. Forecast global market share attributable to the United States is reinforced by challenges and opportunities that G2000 companies are facing from economic and sociopolitical uncertainty in the United States. The United States hosts the highest number of G2000 company headquarters in addition to the scale of its domestic employer count. Companies are being challenged to reimagine their futures with split opportunities between the G2000 that can diversify their operations globally and their domestic-only counterparts. At the same time, the rise of AI is opening doors to modernize workforce applications to connect goal setting into the realities of business execution for nimbler skilling and operational and tactical shifts."A growing field of U.S. market and regulatory uncertainty is making unpredictable change a constant factor for many organizations. In response, many business leaders are charging their executive teams to lean into AI toward building more adaptable, agile, and performatively productive operational strategies," says Zachary Chertok, senior research manager for Employee Experience at IDC. "For HR teams, AI and performative frameworks are starting to evolve employee performance into an outcome while fusing core functions like learning and training into broader AI-personalized resourcing frameworks accessed through individual portals. As the AI drumbeat grows louder in HR and payroll, it is changing how employees are resourced at work, how the workforce is sourced, trained, and performatively evaluated and valued, and how workforce capacity is reflected in the design of OKRs."