이 IDC Market Perspective는 중동, 터키, 아프리카의 특정 국가의 채널 파트너 관련 동향에 대한 IT 서비스 조사 프로그램 보고서 시리즈 중 하나로, 사하라 이남 아프리카의 채널 파트너 에코시스템 개발에 대해 자세히 살펴보고 자세히 다루고 있습니다. "사하라 이남 아프리카의 채널 파트너 모델은 고객의 요구가 복잡해지고 고도화됨에 따라 계속 진화하고 있습니다. 따라서 대부분의 서비스 제공업체들은 고객에게 종합적인 솔루션을 제공하기 위해 단순한 재판매 업체에서 매니지드 서비스 제공업체로 진화하고 있습니다. 그러나 IT 서비스에 AI를 더 많이 통합하려는 기업의 욕구가 증가했음에도 불구하고 채널 파트너의 AI 도입은 여전히 제한적입니다." - 데릭 치캉가(Derrick Chikanga), IDC 남아프리카공화국 IT 서비스 리서치 매니저
This IDC Market Perspective - one of a series of IT services research program reports on channel partner-related trends in specific countries across the Middle East, Turkiye, and Africa - takes a detailed look at developments in the channel partner ecosystem in Sub-Saharan Africa. It evaluates current channel partner business models and analyzes the various factors that impact vendors and channel partners in the region."Channel partner models in Sub-Saharan Africa continue to evolve as client needs become more complex and sophisticated. Hence, most service providers have evolved from mere resellers into managed service providers as they look to provide holistic solutions to their customers. However, AI adoption among channel partners remains limited, despite increased appetite among enterprises for greater AI integration into IT services." - Derrick Chikanga, research manager, IT services, IDC South Africa