통합 콘텐츠 모델(UCM) 2025에 대한 IDC 관점은 2022년에 처음 개발된 모델을 업데이트하여 최신 콘텐츠 관리 접근 방식에 생성형 AI(GenAI)를 통합하는 것을 강조합니다. 통합 콘텐츠 모델은 콘텐츠 공급망을 조율하여 콘텐츠 사일로를 제거함으로써 운영 효율성을 높이고 위험을 줄입니다. 또한 다양한 콘텐츠 관련 서비스와 특수 기능을 지원하여 조직이 프로세스를 최적화하고 작업을 자동화하며 생산자와 소비자 경험을 모두 개선할 수 있도록 지원합니다. 이 모델은 미래에 대비한 기술 및 상호 연결된 데이터 기반 경험을 촉진하는 데 매우 중요합니다. IDC의 업무 공간 솔루션 group vice president인 홀리 무스콜리노Holly Muscolino는 "급변하는 기술 환경에서 조직은 현재의 콘텐츠 중심 워크플로, 이해관계자 및 애플리케이션을 평가하고 통합 콘텐츠 모델에 기반한 최신 아키텍처를 수용해야 합니다. 이렇게 하면 디지털 우선 기업을 실현하여 사일로를 허물고 콘텐츠 공급망을 최적화하여 탁월한 효율성을 달성할 수 있습니다."라고 말했습니다.
This IDC Perspective on the Unified Content Model (UCM) 2025 updates a model originally developed in 2022, highlighting the integration of generative AI (GenAI) into a modern content management approach. The Unified Content Model orchestrates content supply chains, enhancing operational efficiency and reducing risks by eliminating content silos. It supports a range of content-related services and specialized functions, enabling organizations to optimize processes, automate tasks, and improve both producer and consumer experiences. The model is crucial for future-proofing technology and fostering interconnected, data-driven experiences."In the rapidly changing technology environment, organizations should evaluate their current content-centric workflows, stakeholders, and applications, and embrace a modern architecture based on the Unified Content Model," says Holly Muscolino, group vice president, Workplace Solutions at IDC. "Doing so will enable a digital-first enterprise, breaking down silos and optimizing content supply chains for unparalleled efficiency."