이 보고서는 2023년 세계 영업 인력 생산성/성과 소프트웨어 시장을 조사하고 있습니다. IDC는 영업 인력 생산성/성과 소프트웨어를 조직 내 영업팀의 효율성, 효과성, 성과를 최적화하기 위해 설계된 일련의 전용 도구 또는 애플리케이션으로 정의하고 있습니다. 이러한 소프트웨어 솔루션은 일반적으로 영업 인력의 성과를 향상시키고, 영업 프로세스를 간소화하며, 궁극적으로 수익 창출을 증가시키기 위한 다양한 기능과 특징을 통합하고 있습니다. 주요 구성요소로는 영업 인텔리전스, 영업 인에이블먼트/참여, 수익 운영/인텔리전스, 영업 분석 도구 등이 있습니다. IDC의 Sales Force Productivity and Performance, 리서치 매니저인 Michelle Morgan은 다음과 같이 말했습니다. "디지털 구매 트렌드와 소비자 선호도 변화에 대한 대응이 시급한 상황에서 영업 인력 생산성/성과 소프트웨어 시장은 2023년 190억 달러 규모로 급성장했습니다. 이러한 성장은 고객 참여를 강화하고, 영업 프로세스를 간소화하며, 수익을 증대시키는 혁신적인 도구에 대한 수요 증가에 대한 업계의 반응을 반영하고 있습니다."
This IDC study examines the worldwide sales force productivity and performance software market for the 2023 calendar year. IDC defines sales force productivity and performance software as a set of specialized tools or applications designed to optimize the efficiency, effectiveness, and output of sales teams within an organization. These software solutions typically integrate various features and functionalities aimed at enhancing the performance of sales representatives, streamlining sales processes and, ultimately, increasing revenue generation. Key components include sales intelligence, sales enablement and engagement, revenue operations and intelligence, and sales analytical tools. "The sales force productivity and performance software market surged to $19 billion in 2023 driven by the imperative to adapt to digital buying trends and evolving consumer preferences," says Michelle Morgan, research manager, Sales Force Productivity and Performance at IDC. "This growth reflects the industry's response to the increasing demand for innovative tools that enhance customer engagement, streamline sales processes, and boost revenue."