이 조사는 2023년 직원 경험 소프트웨어/서비스 시장 규모와 2024-2028년 예측을 제공합니다. EX 시장은 향후 5년 동안 성숙한 성장을 이룰 준비가 되어 있으며, EX 트랜스포메이션은 핵심 AI 모델링 프레임워크를 사용하여 재무, HR, 조달, 운영 전반에 걸쳐 비즈니스 인사이트를 연결하기 위해 조직의 기술 스택과 데이터 확장성을 진화시켜 EX 인사이트가 HR과 프론트오피스 관리에 국한되지 않고 조직 전체에 영향을 미칠 수 있도록 하는 프레임워크를 제공합니다. 조직은 데이터 관리와 사용 사례 처방에 새로운 개념을 도입하여 개인화된 리소스 참여 경험과 워크플로우 관리를 위해 개인화된 리소스를 관리하고 있습니다. 개인화가 정착됨에 따라, 더 많은 기업들이 디지털 기술을 활용하여 생산성을 향상시키고 개별 비즈니스 프로세스 실행에 데이터, 디지털 도구, 프로세스, 지식, 리소스를 더 쉽게 활용할 수 있는 방법을 모색하고 있습니다. 직원들이 실제 일하는 방식과 목표 및 주요 성과에 관여하는 방식에 맞춰 디지털 배포를 조정하는 것은 생활과 비즈니스 수행 방식으로 진화하고 있으며, 그 기세는 꺾이지 않고 있습니다. IDC의 Employee Experience 연구 매니저인 Zachary Chertok은 다음과 같이 말했습니다. "EX는 단순한 HR의 문제가 아닙니다. 초기 직원 경청에 대한 인사이트를 통해 기업들은 직원 역량 강화와 개인화된 업무 참여 대응을 통해 성과와 생산성을 향상시킬 수 있다는 사실을 깨닫고 있습니다. 핵심 AI 데이터 모델링의 도입은 인력 인사이트를 핵심 비즈니스 프로세스 관리로 확장하여 비 HR 리더가 인력이 실행 가능한 컨텍스트에서 목표와 주요 결과를 구성할 수 있도록 돕고 있습니다. 백오피스가 반응형 디자인을 개선하기 위한 단계를 밟고 있는 것처럼, 프론트오피스 참여 모델은 핵심 AI 모델이 교육, 역량 개발 및 실행을 위한 워크플로우에서 리소스와 프로세스 제공을 개인화하는 데 도움을 주고 있습니다. 시간이 지남에 따라 개인화를 통해 지속적인 직원 성장과 진화하는 조직에 맞춰 점진적으로 인력을 재구성할 수 있습니다."
This IDC study provides a sizing of the employee experience software and services markets in 2023 with a 2024-2028 forecast. The EX market is poised for maturing growth over the next five years. EX transformation is framing the evolution of organizational tech stacks and data extensibility to connect business insights across finance, HR, procurement, and operations using core AI modeling frameworks. The impact expansion of EX insights to more than just the remits of HR and front-office management is leading organizations to embrace new concepts in data management and use case prescriptions to guide personalized resource engagement experience and workflow management at work. As personalization takes root, a rising number of companies are realizing digitally enabled productivity gains that are leading them to seek more ways to make data, digital tools, processes, knowledge, and resources more accessible across individual business process execution. Aligning digital delivery to how people actually work and engage across objectives and key results is evolving into a way of life and business execution that is not likely to slow down. "EX is more than an HR problem. Early employee listening insights are driving companies to recognize the performance and productivity benefits of personalizing employee enablement and engagement responses at work. The introduction of core AI data modeling is extending workforce insights into core business process management, helping non-HR leaders orchestrate objectives and key results in the context of what the workforce can execute," says Zachary Chertok, research manager for Employee Experience at IDC. "As the back office takes steps to improve responsive design, front-office engagement models are helping core AI models personalize resource and process delivery in the flow of work for training, enablement, and execution. Over time, personalization aligns continuous employee growth and gradual workforce reconfiguration with the evolving organization."