세계의 감정인식 AI(Emotion AI) 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 컴포넌트별, 기술별, 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2033년)
Emotion AI Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component, By Technology, By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033
상품코드:1790190
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 07월
페이지 정보:영문 100 Pages
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한글목차
감정인식 AI 시장 개요
세계 감정인식 AI 시장 규모는 2024년 21억 3,750만 달러로 평가되었습니다. 2033년에는 133억 9,710만 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 22.9% 성장할 것으로 예측됩니다. AI와 머신러닝 모델의 발전에 대한 요구가 증가함에 따라 시장 성장이 크게 가속화될 것으로 예측됩니다. 개인화된 고객 경험에 대한 니즈는 웹사이트, 소셜 미디어, 매장 내 고객 응대 등 다양한 채널을 통해 시장을 주도하고 있습니다.
웹사이트, 소셜 미디어 플랫폼, 쇼핑 및 기타 활동을 위한 오프라인 매장 등 다양한 기업이 여러 매체를 통해 고객의 감정을 감지하고 해석할 수 있게 되면서 시장을 주도할 것입니다. 감정인식 AI는 다양한 기업들이 개인화된 인사이트와 추천을 제공하고, 타겟팅된 마케팅 캠페인을 통해 더 나은 고객 서비스를 제공하고, 브랜드 충성도와 고객 만족도를 높일 수 있도록 돕습니다. 소매업, 전자상거래 등 다양한 분야에서 감정인식 AI를 사용하여 쇼핑 경험을 개선하고, 쇼핑 중 소비자의 감정을 더 잘 이해함으로써 이 기술의 이점을 경험하고 있습니다.
또 다른 시장 성장 촉진요인은 인간의 감정을 정확하고 효율적으로 인식하고 분석하는 AI 알고리즘과 머신러닝 기술의 발전에 대한 요구가 증가하고 있다는 점입니다. 기본적으로 표정, 음성 인식, 생체신호를 통합하는 멀티모달 AI의 출현에 대한 수요가 증가함에 따라, 많은 것들이 정확도를 향상시키고 AI가 인간의 감정을 보다 명확하고 원활하게 이해할 수 있도록 하고 있습니다. 이 감정인식 AI 기술은 운전자의 피로, 산만함, 스트레스의 징후를 감지하기 위해 자동차에 점점 더 많이 통합되고 있습니다. 이러한 시스템은 운전자의 감정이나 인지 장애로 인해 발생할 수 있는 사고를 예방하기 위해 경고를 보내거나 안전 조치를 취할 수 있습니다.
또한, 증강현실(AR) 및 가상현실(VR)과 같은 기술과의 통합이 진행되면서 인간의 감정적 반응에 기반한 디지털 환경의 실시간 체험을 통해 사용자 경험을 강화하여 보다 인터랙티브하고 매력적이며 감정적으로 몰입할 수 있는 경험을 제공하는 것도 시장을 주도하는 요인으로 작용하고 있습니다. 시장을 견인하는 요인으로 작용하고 있습니다. 감정인식 AI는 인간의 감정을 인식하고 존중하며, 편견을 줄이고, 보다 건강한 인간과 AI의 상호 작용을 촉진할 수 있는 윤리적, 공감적 AI의 개발에 기여할 수 있습니다. 또한 생리적, 행동적 신호를 감지할 수 있는 웨어러블 기기 및 IoT 센서의 보급도 감정 인식 용도의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다. 이러한 기술을 통해 지속적인 실시간 감정 모니터링이 가능해져 보다 개인화된 상황에 맞는 사용자 경험을 제공할 수 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 감정인식 AI 시장 변수, 동향 및 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
산업 과제
감정인식 AI 시장 분석 툴
산업 분석 - Porter의 Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 감정인식 AI 시장 : 컴포넌트별, 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
감정인식 AI 시장 : 컴포넌트 변동 분석, 100만 달러, 2024년 & 2033년
솔루션
서비스
제5장 감정인식 AI 시장 : 기술별, 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
감정인식 AI 시장 : 기술 변동 분석, 100만 달러, 2024년 & 2033년
머신러닝
NLP
컴퓨터 비전
기타
제6장 감정인식 AI 시장 : 용도별, 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
감정인식 AI 시장 : 용도 변동 분석, 100만 달러, 2024년 & 2033년
고객 경험 모니터링
인간 컴퓨터 상호작용
건강 및 웰니스 모니터링
운전자 모니터링 시스템
감정에 의한 광고 및 마케팅
기타
제7장 감정인식 AI 시장 : 지역별, 추정 및 동향 분석
감정인식 AI 시장 점유율, 지역별, 2024년 & 2033년
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카공화국
제8장 경쟁 구도
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
참여 기업 개요
기업 히트맵 분석
전략 매핑
기업 개요
IBM
Google
Microsoft
AWS
Smart Eye
Emotient(Apple)
Realeyes
Affectiva(Smart Eye Group)
Tobii
Cogito Corp
LSH
영문 목차
영문목차
Emotion AI Market Summary
The global emotion AI market size was estimated at USD 2,137.5 million in 2024 and is projected to reach USD 13,397.1 million by 2033, growing at a CAGR of 22.9% from 2025 to 2033. The growing need for AI and machine learning model advancements is anticipated to significantly accelerate market growth. The need for personalized customer experiences drives the market through various channels such as websites, social media, and in-store customer interactions.
The market is driven as it allows various companies to detect and interpret customer emotions through multiple mediums, including websites, social media platforms, and physical stores for shopping and other activities. Emotion AI helps diverse businesses deliver personalized insights or recommendations, which provides better and improved customer service through targeted marketing campaigns, resulting in brand loyalty and customer satisfaction. Various sectors, such as the retail and e-commerce sectors, are experiencing the benefits of this technology by using Emotion AI to enhance shopping experiences and better understand consumer sentiment while shopping.
Other market drivers are the increasing need for advancements in AI algorithms and machine learning techniques that have significantly improved the precise and efficient recognition and analysis of human emotions. As the demand for the emergence of multimodal AI rises, which basically integrates facial expressions, voice recognition, and biometric signals, many more have improved accuracy, offering a clearer and smoother understanding of human emotions to AI. This technology of emotion AI is increasingly being integrated into vehicles to detect signs of driver tiredness, distraction, and stress, which improves overall road safety by reducing any accidents and incidents that might happen. These systems can send alerts or take safety measures to prevent accidents that might occur due to the emotional or cognitive impairment of the driver.
Moreover, factors driving the market are the increasing integration with technologies like augmented and virtual reality (AR and VR), enhancing user experiences by experiencing digital environments in real time based on human emotional responses, resulting in more interactive, engaging, and emotionally immersive experiences. Emotion AI contributes to the development of ethical, empathetic AI that can recognize and respect human emotions, reduce bias, and encourage healthier human-AI interactions. Furthermore, the widespread adoption of wearable devices and IoT sensors capable of detecting physiological and behavioral signals is also anticipated to drive the growth of emotion-aware applications. These technologies enable continuous, real-time emotion monitoring, allowing for more personalized and context-sensitive user experiences.
Global Emotion AI Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth on global, regional, and country levels and provides an analysis of the industry trends in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the global emotion AI market report based on component, technology, application, and region:
Component Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Solution
Services
Technology Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Machine Learning
NLP
Computer vision
Others
Application Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Customer Experience Monitoring
Human-Computer Interaction
Health & Wellness Monitoring
Driver Monitoring Systems
Emotion-Based Advertising & Marketing
Others
Regional Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
North America
U.S.
Canada
Mexico
Europe
UK
Germany
France
Asia Pacific
China
India
Japan
South Korea
Australia
Latin America
Brazil
Middle East and Africa
KSA
UAE
South Africa
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Emotion AI Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.3. Emotion AI Market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter's
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Economic and Social landscape
3.3.2.3. Technological landscape
Chapter 4. Emotion AI Market: Component Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Emotion AI Market: Component Movement Analysis, USD Million, 2024 & 2033