디지털 사이니지 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 유형별, 구성 요소별, 기술별, 화면 사이즈별, 해상도별, 컨텐츠 카테고리별, 용도별, 장소별, 부문 예측(2025-2030년)
Digital Signage Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type, By Component, By Technology, By Screen Size, By Resolution, By Content Category, By Application, By Location, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1771582
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문 120 Pages
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디지털 사이니지 시장 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계의 디지털 사이니지 시장 규모는 2030년까지 459억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
이 시장은 2025년부터 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 8.1%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 디지털 사이니지에 의한 컨텐츠의 작성과 전달은 보다 많은 시청자층에 리치할 수 있기 때문에 기업에 있어서 효과적인 프로모션 전략이 됩니다.
따라서 보다 선명하고 고품질의 광고 컨텐츠에 대한 수요가 디지털 사이니지의 채용에 박차를 가하고 있습니다. OS와 호환되는 디자인 솔루션을 제공함으로써 이 업계에 새로운 진입에 주력하고 있습니다.
디지털 사이니지은 광고용 종이 사용과 기존 마케팅 활동과 관련된 빈번한 손상 및 변경을 줄임으로써 기업의 장기 운영 비용을 줄이는 데 도움이 됩니다. 등의 요인에 의해 예측기간 중 가장 급성장하는 지역시장이 될 것으로 추정되고 예측되고 있습니다.
디지털 사이니지 시장 보고서 하이라이트
비디오 월 부문은 2024년에 25.0% 이상의 최대 시장 점유율을 차지했으며, 이 동향은 예측 기간 동안 계속될 것으로 전망됩니다.
하드웨어 구성 요소 분야는 2024년에 57% 이상의 최대 점유율을 차지했으며 예측 기간 동안에도 그 지위를 유지할 것으로 예측됩니다.
소매 부문은 2024년에 19% 이상의 최대 시장 점유율을 차지했습니다.
점포내·부문은 2024년에 71% 이상의 최대 시장 점유율을 차지했습니다.
방송 컨텐츠 카테고리는 예측 기간 중에 CAGR 8.9% 이상을 나타내는 급성장 부문으로 부상할 전망입니다.
2024년 시장 점유율은 LED 분야가 40% 이상으로 가장 컸습니다. LCD 기술은 광고 및 마케팅 업계에서 가장 널리 채택된 기술 중 하나입니다.
2023년에는 북미가 34.0%의 매출 점유율로 압도적인 부문이 되었고, 이어 유럽이 이어졌습니다. 이 높은 점유율은 소매 업계의 사이니지 수요가 증가함에 따라 이 제품의 전업 공급업체의 존재감이 높아지고 있기 때문입니다.
아시아태평양은 예측 기간 동안 CAGR 26.5% 이상을 나타내 급성장 부문으로 부상할 전망입니다. 이러한 성장은 디지털 사이니지의 장점에 대한 의식 증가에 기인합니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 디지털 사이니지 변수, 동향, 범위
시장 소개/계통 전망
업계 밸류체인 분석
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계의 기회
디지털 사이니지 분석 툴
Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 디지털 사이니지 : 유형 추정·동향 분석
디지털 사이니지 : 유형별 분석과 시장 점유율(2024년 및 2033년)
비디오 월
비디오 스크린
투명 LED 스크린
디지털 포스터
키오스크
기타
제5장 디지털 사이니지 : 구성 요소 추정·동향 분석
디지털 사이니지 : 구성 요소 분석과 시장 점유율별(2024년 및 2033년)
하드웨어
소프트웨어
서비스
제6장 디지털 사이니지 : 기술 추정·동향 분석
디지털 사이니지 : 기술 분석과 시장 점유율별(2024년 및 2033년)
LCD
LED
OLED
프로젝션
제7장 디지털 사이니지 : 화면 사이즈 추정·동향 분석
디지털 사이니지 : 화면 사이즈별 분석과 시장 점유율(2024년 및 2030년)
32인치 이하
32-52인치
52인치 이상
제8장 디지털 사이니지 : 해상도 추정·동향 분석
디지털 사이니지 : 해상도 분석 및 시장 점유율(2024년 및 2030년)
8K
4K
FHD
고화질
HD 미만
제9장 디지털 사이니지 : 컨텐츠 카테고리 추정·동향 분석
디지털 사이니지 : 컨텐츠 카테고리별 분석과 시장 점유율(2024년 및 2033년)
방송
비방송
제10장 디지털 사이니지 : 용도 추정·동향 분석
디지털 사이니지 : 용도 분석과 시장 점유율별(2024년 및 2033년)
소매
접객
엔터테인먼트
경기장 및 놀이터
기업
은행
헬스케어
교육
운송
제11장 디지털 사이니지 : 장소 추정·동향 분석
디지털 사이니지 : 장소 분석과 시장 점유율별(2024년 및 2033년)
점포 내
점포 외
제12장 디지털 사이니지 : 지역 추정·동향 분석
디지털 사이니지 점유율, 지역별(2024년 및 2030년)
북미
시장추계·예측(2018-2030년)
유형별(2018-2030년)
구성 요소별(2018-2030년)
기술별(2018-2030년)
화면 사이즈별(2018-2030년)
해상도별(2018-2030년)
컨텐츠 카테고리별(2018-2030년)
용도별(2018-2030년)
지역별(2018-2030년)
미국
캐나다
멕시코
유럽
시장추계·예측(2018-2030년)
유형별(2018-2030년)
구성 요소별(2018-2030년)
기술별(2018-2030년)
화면 사이즈별(2018-2030년)
해상도별(2018-2030년)
컨텐츠 카테고리별(2018-2030년)
용도별(2018-2030년)
지역별(2018-2030년)
영국
독일
프랑스
아시아태평양
시장추계·예측(2018-2030년)
유형별(2018-2030년)
구성 요소별(2018-2030년)
기술별(2018-2030년)
화면 사이즈별(2018-2030년)
해상도별(2018-2030년)
컨텐츠 카테고리별(2018-2030년)
용도별(2018-2030년)
지역별(2018-2030년)
중국
인도
일본
호주
한국
라틴아메리카
시장추계·예측(2018-2030년)
유형별(2018-2030년)
구성 요소별(2018-2030년)
기술별(2018-2030년)
화면 사이즈별(2018-2030년)
해상도별(2018-2030년)
컨텐츠 카테고리별(2018-2030년)
용도별(2018-2030년)
지역별(2018-2030년)
브라질
중동 및 아프리카
시장추계·예측(2018-2030년)
유형별(2018-2030년)
구성 요소별(2018-2030년)
기술별(2018-2030년)
화면 사이즈별(2018-2030년)
해상도별(2018-2030년)
컨텐츠 카테고리별(2018-2030년)
용도별(2018-2030년)
지역별(2018-2030년)
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카
제13장 경쟁 구도
주요 시장 진출기업에 의한 최근의 동향과 영향 분석
기업 분류
기업의 시장 점유율 분석(2024년)
기업 히트맵 분석
전략 매핑
확대
합병과 인수
파트너십 및 협업
제품 발매
최근 동향
기업 프로파일
Daktronics Dr.
BrightSign, LLC
Cisco Systems, Inc.
Intel Corporation
KeyWest Technology, Inc.
KTH
영문 목차
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Digital Signage Market Growth & Trends:
The global digital signage market size is anticipated to reach USD 45.94 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 8.1% from 2025 to 2030. The creation and distribution of content with digital signage are effective promotional strategies for the enterprises, as they can reach out to a larger audience base. This is anticipated to spur the adoption of digitized marketing via signage across the corporate and hospitality sectors. Digital displays equipped with 4K technology have high demand as they offer enhanced, sharp images for displays.
Thus, the demand for advertising content with better sharpness and enhanced quality is fueling the adoption of digital signage. Moreover, the incorporation of LED-backlit panels has led to additional energy savings at a considerable level. Thus, the reduction in energy consumption due to the adoption of advanced technologies, such as LED, is luring enterprises to opt for digital signage. The software providers are focusing on new entrants to the industry by providing design solutions that are compatible with the Android operating systems. The emergence of IoT, coupled with the increasing adoption of cloud computing, is expected to enable the collection of vital operational and marketing data.
Digital signage helps companies decrease their long-term operational costs by reducing the use of paper for advertising and frequent damages and changes that are associated with traditional marketing activities. Asia Pacific is estimated to be the fastest-growing regional market over the forecast period owing to factors, such as demand for a better viewing experience, the growing transportation sector, and decreasing prices of display panels. The North American region accounted for the largest revenue share in 2021 owing to the high demand for digital signage across various application sectors on account of technological advancements and the modern customer base.
Digital Signage Market Report Highlights:
The video walls segment accounted for the largest market share of more than 25.0% in 2024 and this trend is expected to continue during the forecast period. The video screens and kiosks segments gained a high share in 2023 followed by the video screens segment.
The hardware components segment accounted for the largest market share of more than 57% in 2024 and is anticipated to maintain its position during the forecast period.
The retail sector accounted for the largest market share of more than 19% in 2024. The retail sector is the most prominent sector demanding digitized advertisements for marketing and promoting products and services.
The in-store location segment accounted for the largest market share of over 71% in 2024. The in-store locations include the deployment of digital posters within closed premises, such as malls, corporate offices, retail shops, banks, and healthcare centers.
Broadcast content category is expected to emerge as the fastest-growing segment expanding at a CAGR of over 8.9% over the forecast period. The broadcast content category is further segregated into the news, weather, sports, and others.
LED segment accounted for the largest market share of over 40% in 2024. LCD technology is one of the most extensively adopted technologies in the advertisement & marketing industry.
North America emerged as the dominant segment in 2023 with a revenue share of 34.0%, followed by Europe. The high share is attributed to the growing presence of dedicated suppliers of the product along with rising demand for signage in the retail industry.
Asia Pacific is expected to emerge as the fastest-growing segment growing at a CAGR of over 26.5% over the forecast period. The growth can be attributed to the growing awareness regarding the benefits of digital signage.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Digital Signage Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.3.3. Industry Opportunities
3.4. Digital Signage Analysis Tools
3.4.1. Porter's Analysis
3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
3.4.1.3. Threats of substitution
3.4.1.4. Threats from new entrants
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Economic and Social landscape
3.4.2.3. Technological landscape
3.4.2.4. Environmental landscape
3.4.2.5. Legal landscape
Chapter 4. Digital Signage: Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Digital Signage, By Type Analysis & Market Share, 2024 & 2030
4.2. Video Walls
4.2.1. Video walls market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
4.3. Video Screens
4.3.1. Video screens market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
4.4. Transparent LED Screens
4.4.1. Transparent LED screens market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
4.5. Digital Posters
4.5.1. Digital posters market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)