세계의 소셜미디어 리스닝 시장 : 시장 규모, 점유율, 동향 분석(솔루션별, 용도별, 업종별, 지역별), 부문별 예측(2025-2030년)
Social Media Listening Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solutions (Software & Services), By Application, By Vertical (BFSI, Retail & E-commerce), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1728472
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 100 Pages
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세계의 소셜미디어 리스닝 시장 규모와 동향 :
세계의 소셜미디어 리스닝 시장 규모는 2024년 91억 5,000만 달러로 추정되며, 2025년부터 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 14.3%를 보일 것으로 예측됩니다.
소셜미디어 플랫폼은 사람들의 일상생활에 빠뜨릴 수 없게 되어 온라인에서의 대화의 급증으로 이어지고 있습니다. 소셜미디어 리스닝은 브랜드 시장 점유율을 평가하고 경쟁 업체의 강점과 약점을 식별하는 데 도움이 됩니다. 경쟁 전략을 이해함으로써 브랜드는 경쟁력을 유지하기 위해 접근 방식을 조정할 수 있습니다.
소셜미디어 리스닝은 고객의 요구와 선호도에 대한 귀중한 인사이트를 제공하며, 제품 개발 의사 결정에 정보를 제공합니다. 소셜미디어 플랫폼이 집중됨에 따라 소셜미디어 리스닝의 범위가 넓어지고 있습니다.
또한 소셜미디어 리스닝을 통해 브랜드는 소중한 고객의 피드백을 수집하고 관심사를 신속하게 해결할 수 있습니다. 경쟁업체의 소셜미디어 활동을 모니터링함으로써 브랜드는 전략과 성과에 대한 인사이트를 얻을 수 있습니다.
목차
제1장 분석 방법 및 범위
제2장 주요 요약
제3장 소셜미디어 리스닝 시장 : 변동 요인, 경향, 범위
시장 개요/연관 전망
시장 규모와 성장 전망
업계 밸류체인 분석
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계의 기회
업계의 과제
소셜미디어 리스닝 시장 : 분석 도구
Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 소셜미디어 리스닝 시장 : 솔루션별 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
소셜미디어 리스닝 시장 : 동향 분석, 솔루션별(2017-2030년)
소프트웨어
서비스
제5장 소셜미디어 리스닝 시장 : 용도별 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
소셜미디어 리스닝 시장 : 동향 분석, 용도별(2017-2030년)
고객체험관리
경쟁 벤치마킹
브랜드 매니지먼트
마케팅 캠페인 관리
판매 및 리드 제너레이션
제품 개발 및 이노베이션
기타
제6장 소셜미디어 리스닝 시장 : 업종별 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
소셜미디어 리스닝 시장 : 동향 분석, 업종별(2017-2030년)
BFSI
의료 및 생명과학
소매업 및 E-Commerce
정부 및 방위
여행 및 호스피탈리티
IT 및 통신
미디어 및 엔터테인먼트
기타
제7장 소셜미디어 리스닝 시장 : 지역별 추정 및 동향 분석
소셜미디어 리스닝 시장 점유율: 지역별(2024년 및 2030년)
북미
솔루션별(2017-2030년)
용도별(2017-2030년)
업종별(2017-2030년)
미국
캐나다
멕시코
유럽
솔루션별(2017-2030년)
용도별(2017-2030년)
업종별(2017-2030년)
영국
독일
프랑스
아시아태평양
솔루션별(2017-2030년)
용도별(2017-2030년)
업종별(2017-2030년)
중국
일본
인도
호주
한국
라틴아메리카
솔루션별(2017-2030년)
용도별(2017-2030년)
업종별(2017-2030년)
브라질
중동 및 아프리카
솔루션별(2017-2030년)
용도별(2017-2030년)
업종별(2017-2030년)
아랍에미리트(UAE)
남아프리카
사우디아라비아
제8장 경쟁 구도
최근 동향과 영향 분석 : 주요 시장 진출기업별
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업의 시장 점유율 분석
기업 히트맵 분석
전략 매핑
확대
기업 인수합병(M&A)
파트너십 및 협업
신제품 발매
연구개발
기업 프로파일
Brandwatch
Buffer
Onclusive, Inc.
Hootsuite
IBM Corporation
Meltwater
Mention
Sprinklr Inc.
Sprout Social, Inc.
YouScan
JHS
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Social Media Listening Market Size & Trends:
The global social media listening market size was estimated at USD 9.15 billion in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 14.3% from 2025 to 2030. Social media platforms have become an integral part of people's daily lives, leading to a surge in online conversations. Increasing brand reputation management, customer experience management, and product development are primarily drives the growth of the market. Moreover, social media listening can help assess a brand's market share and identify competitors' strengths and weaknesses. By understanding competitors' strategies, brands can adjust their approach to stay competitive.
Social media listening offers valuable insights into customer needs and preferences, informing product development decisions. Moreover, social media listening helps identify target audiences and tailor marketing campaigns accordingly. Furthermore, the concentration of social media platforms, including Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn, and TikTok, has expanded the scope of social media listening. Social media listening helps brands identify and address potential crises before they escalate. By analyzing customer sentiment, brands can gain insights into their reputation and identify areas for improvement.
Moreover, social media listening allows brands to gather valuable customer feedback and address their concerns promptly. Understanding customer preferences through social media listening enables brands to deliver personalized experiences. Social media listening helps identify emerging trends, market shifts, and consumer preferences. By monitoring competitors' social media activity, brands can gain insights into their strategies and performance. These factors have collectively driven the growth of the social media listening market, making it an essential tool for businesses seeking to understand and engage with their target audience.
Global Social Media Listening Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2017 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global social media listening market report based on the solutions, application, vertical, and region.
Solutions Outlook (Revenue, USD Million, 2017 - 2030)
Software
Services
Application Outlook (Revenue, USD Million, 2017 - 2030)
Customer Experience Management
Competitive Benchmarking
Brand Management
Marketing Campaign Management
Sales and Lead Generation
Product Development and Innovation
Others
Vertical Outlook (Revenue, USD Million, 2017 - 2030)
BFSI
Healthcare & life sciences
Retail & E-commerce
Government and Defence
Travel and hospitality
IT & Telecommunications
Media and Entertainment
Others
Regional Outlook (Revenue, USD Million, 2017 - 2030)
North America
U.S.
Canada
Mexico
Europe
UK
Germany
France
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
Latin America
Brazil
MEA
UAE
South Africa
KSA
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Social Media Listening Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Market Drivers Analysis
3.4.1.1. Growing need for customer engagement
3.4.1.2. Effectiveness of targeted marketing campaigns
3.4.2. Market Restraints Analysis
3.4.2.1. Data security and privacy concerns
3.4.3. Industry Opportunities
3.4.4. Industry Challenges
3.5. Social Media Listening Market Analysis Tools
3.5.1. Porter's Analysis
3.5.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.5.1.2. Bargaining power of the buyers
3.5.1.3. Threats of substitution
3.5.1.4. Threats from new entrants
3.5.1.5. Competitive rivalry
3.5.2. PESTEL Analysis
3.5.2.1. Political landscape
3.5.2.2. Economic and Social landscape
3.5.2.3. Technological landscape
3.5.2.4. Environmental landscape
3.5.2.5. Legal landscape
Chapter 4. Social Media Listening Market: Solutions Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Social Media Listening Market: Solutions Movement Analysis, 2017 - 2030 (USD Million)