포장 라벨 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 재료별, 라벨 유형별, 최종 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Packaging Labels Market Size, Share & Trends Analysis Report By Material (Paper, Plastic), By Label Type (Pressure Sensitive Labels, Shrink Labels), By End-use (Food & Beverages, Pharmaceuticals), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1679469
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 102 Pages
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한글목차

포장 라벨 시장 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계의 포장 라벨 시장 규모는 2030년까지 700억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 2025-2030년의 CAGR은 4.50%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 포장 라벨 시장은 세계의 포장 및 브랜딩 산업의 중요한 부분이며, 제품 식별, 규제 준수, 소비자 참여에 있어서의 역할이 인식되고 있습니다. 다양한 재료와 형식으로 제공되는 포장 라벨은 식음료, 의약품, 퍼스널케어, 물류 등 다양한 산업에 서비스를 제공합니다. 기업들이 브랜딩, 추적성, 지속가능성을 점점 더 우선시함에 따라 혁신적인 라벨링 솔루션에 대한 수요는 계속 확대되고 시장 궤도를 형성하고 있습니다.

포장 라벨 시장의 주요 촉진요인 중 하나는 제품 인증과 규제의 투명성이 중요해지고 있다는 것입니다. 라벨은 성분, 유통 기한, 바코드, 안전 경고 등의 중요한 정보를 제공하여 엄격한 산업 규정 준수를 보장합니다. 의약품과 식품 등 추적성과 위조 방지가 가장 중요한 산업에서는 RFID 대응 태그와 변조 방지 라벨을 포함한 첨단 라벨링 기술이 널리 채용되고 있습니다. 인쇄·라벨링 기술의 혁신도 시장의 양상을 바꾸고 있습니다. QR 코드와 NFC 태그와 같은 스마트 라벨링 솔루션의 출현으로 브랜드는 소비자와 직접 관련되어 제품의 원산지 세부 사항과 진정성을 확인하고 대화식 경험을 제공할 수 있습니다. 기업이 고효율 및 비용 효율적인 인쇄 솔루션에 투자함에 따라 포장 라벨 시장은 기능성과 디자인 측면에서 현저한 첨단화를 이루고 있습니다.

시장 진출기업은 합병, 인수, 제휴 등 다양한 전략적 노력에 주력하고 있습니다. 예를 들어, 2025년 1월, Avery Dennison South Asia는 식품, 음료 및 고급 미용 부문의 포장을 강화하기 위해 고안된 텍스처 기재를 특징으로 하는 Premium Labels 시리즈를 출시했습니다. 이 라벨은 Z 세대 및 밀레니얼 세대 소비자의 선호를 위해 선반에 대한 호소와 브랜드 차별화를 향상시키는 것을 목표로합니다. 이 출시는 인쇄 컨버터의 Letra Graphix, Pragati Pack India, Janus International과 공동으로 진행되었습니다. 남아시아 담당 부사장 겸 GM의 Saurabh Aggarwal은 라벨링의 가능성을 재정의하면서 혁신과 지속가능성을 다루는 회사의 자세를 강조했습니다.

포장 라벨 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 포장 라벨 시장 변수, 동향, 범위

제4장 포장 라벨 시장 : 재료별 전망 추정과 예측

제5장 포장 라벨 시장 : 라벨 유형별 전망 추정과 예측

제6장 포장 라벨 시장 : 최종 용도별 전망 추정과 예측

제7장 포장 라벨 시장의 지역별 전망 추정과 예측

제8장 경쟁 구도

KTH
영문 목차

영문목차

Packaging Labels Market Growth & Trends:

The global packaging labels market size is anticipated to reach USD 70.02 billion by 2030 and is anticipated to grow at a CAGR of 4.50% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The packaging labels market is a critical segment of the global packaging and branding industry, recognized for its role in product identification, regulatory compliance, and consumer engagement. Packaging labels, available in a variety of materials and formats, serve diverse industries, including food & beverages, pharmaceuticals, personal care, and logistics. As businesses increasingly prioritize branding, traceability, and sustainability, the demand for innovative labeling solutions continues to grow, shaping the market's trajectory.

One of the primary drivers of the packaging labels market is the rising emphasis on product authentication and regulatory transparency. Labels provide essential information such as ingredients, expiration dates, barcodes, and safety warnings, ensuring compliance with stringent industry regulations. In industries such as pharmaceuticals and food, where traceability and counterfeit prevention are paramount, advanced labeling technologies-including RFID-enabled tags and tamper-evident labels are gaining widespread adoption. Innovations in printing and labeling technologies are also transforming the market landscape. The rise of smart labeling solutions, such as QR codes and NFC tags, is further enabling brands to engage consumers directly, providing them with product origin details, authenticity verification, and interactive experiences. As companies invest in high-efficiency and cost-effective printing solutions, the packaging labels market is experiencing significant advancements in both functionality and design.

The market players are focusing on various strategic initiatives such as mergers, acquisitions, and collaborations. For instance, in January 2025, Avery Dennison South Asia launched its Premium Labels range, featuring textured substrates designed to enhance packaging for the food, beverage, and luxury beauty sectors. These labels aimed to improve shelf appeal and brand differentiation, targeting the preferences of Gen Z and millennial consumers. The launch was in collaboration with print converters Letra Graphix, Pragati Pack India, and Janus International. Saurabh Aggarwal, VP & GM South Asia, emphasized the company's commitment to innovation and sustainability in redefining labeling possibilities.

Packaging Labels Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Packaging Labels Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Packaging Labels Market: Material Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 5. Packaging Labels Market: Label Type Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 6. Packaging Labels Market: End Use Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 7. Packaging Labels Market Regional Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 8. Competitive Landscape

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