마케팅 자동화 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 솔루션별, 배포 모드별, 기업 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Marketing Automation Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution (Email, Social Media), By Deployment (On-premise, Hosted), By Enterprise Size, By End-use (BFSI, Retail, Healthcare), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1632603
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 80 Pages
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한글목차

마케팅 자동화 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계의 마케팅 자동화 시장 규모는 2030년까지 155억 8,000만 달러에 이를 것으로 추정되며, 2025년부터 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR)은 15.3%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 마케팅 및 판매에 있어서 자동화 솔루션의 중요성이 높아지고 수익과 평균 거래액 증가, 다중 채널 고객 타겟팅, 고객 유지가 가능해 시장은 건전한 성장을 이룰 것으로 보입니다. 또한 마케팅 자동화 솔루션은 이메일, 소셜 미디어 및 기타 웹사이트 기능과 같은 반복적이고 단조로운 작업을 자동화하는 데 도움을 줍니다. 인공지능(AI)과 데이터 과학 등의 기술적 진보, 마케팅 및 영업에 있어서의 애널리틱스의 활용도 예측 기간에 있어서 시장의 성장 전망을 밀어올릴 가능성이 높습니다.

최근 조사에 따르면 2019년 메일 사용자는 약 39억 명, 소셜 미디어 사용자는 약 35억 명이었습니다. 이메일 마케팅은 여전히 마케팅의 주요 채널 중 하나이며, 이 부문의 자동화 범위는 여전히 높은 효과를 발휘할 것으로 보입니다. 일반적으로 이메일 마케팅은 뉴스레터를 제출하고, 판매를 권유하고, 기부를 요청하고, 광고를, 이메일을 통해 비즈니스를 요청하는 등의 작업을 수행합니다. 이메일 마케팅의 자동화 기술은 양질의 리드를 창출하고 마케팅 캠페인을 성공시키는 데 도움이 되는 것으로 입증되었습니다. 소셜 미디어의 상승, 모바일 및 스마트 기기의 급속한 보급은 예측 기간 동안 마케팅 솔루션과 자동화를 촉진하는 것으로 보입니다.

마케팅 자동화 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 이 업계에 대한 대규모 투자를 촉진할 것으로 보입니다. 선도적인 기술 기업은 우위를 확보하고 시장 지배력을 확립하기 위해 소규모 기술 신흥 기업과 회사를 적극적으로 인수하고 있습니다. 또한 마케팅 자동화 솔루션의 사용 상황에 대한 업계 조사에 따르면 평균 50%의 기업이 현재 마케팅 자동화을 활용하고 있습니다. B2B 기업의 절반 이상이 향후 몇년안에 마케팅 및 영업 목적으로 자동화 기술 도입을 계획하고 있습니다. 이와 같이 B2B 기업의 마케팅 자동화에 대한 수요 증가, 인터넷 보급률 증가, 이어지는 산업의 디지털화는 예측 기간 동안 시장 성장을 밀어올릴 가능성이 높습니다.

마케팅 자동화 시장 : 분석 개요

목차

제1장 분석 방법·범위

제2장 주요 요약

제3장 마케팅 자동화 시장 : 변동 요인·경향·범위

제4장 마케팅 자동화 시장 : 솔루션별 추정 및 동향 분석

제5장 마케팅 자동화 시장 : 배포모드별 추정과 동향 분석

제6장 마케팅 자동화 시장 : 기업 규모별 추정 및 동향 분석

제7장 마케팅 자동화 시장 : 최종 용도별 추정 및 동향 분석

제8장 마케팅 자동화 시장 : 지역별 추정 및 동향 분석

제9장 경쟁 구도

KTH
영문 목차

영문목차

Marketing Automation Market Growth & Trends:

The global marketing automation market size is expected to reach USD 15.58 billion by 2030, registering a CAGR of 15.3% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Owing to the rising significance of automation solutions in marketing and sales to increase revenue and average deal size, target customers across multiple channels, and retain customers, the market will witness healthy growth. Moreover, the marketing automation solutions help automate repetitive, monotonous tasks such as emails, social media, and other website functions. Technological advancements, such as Artificial Intelligence (AI) and data science, the use of analytics in marketing and sales is also likely to boost the growth prospects of the market over the forecast period.

A recent survey suggests that there were around 3.9 billion email users and about 3.5 billion social media users in 2019. Email marketing is still one of the primary channels of marketing, wherein the scope of automation in the segment will remain highly effective. Generally, email marketing involves sending newsletters, solicit sales, request donations, advertisements, and request businesses via emails. Automation technology in email marketing has proved beneficial and helpful in generating quality leads, and successful implementation of marketing campaigns. The rise of social media and the rapid penetration of mobile and smart devices will foster the marketing solutions and its automation over the forecast period.

Growing demand for marketing automation solutions is likely to drive huge investments in the industry. Large technology companies are aggressively acquiring smaller tech startups and companies to gain an advantage and establish market dominance. Moreover, an industrial survey of usage of marketing automation solutions suggests that on average, 50% of companies are currently using marketing automation. More than half of B2B companies are planning to implement the automation technology for its marketing and sales purposes in the coming years. Thus, the rising demand for marketing automation among B2B companies, increasing internet penetration and subsequent digitalization of industries is likely to boost the market growth over the forecast period.

Marketing Automation Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Marketing Automation Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Marketing Automation Market: Solution Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Marketing Automation Market: Deployment Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Marketing Automation Market: Enterprises Size Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Marketing Automation Market: End Use Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Marketing Automation Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Competitive Landscape

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