CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 기업 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Communication Platform As A Service Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Solution, Service), By Enterprise Size, By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1631215
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 12월
페이지 정보:영문 130 Pages
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한글목차
CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 성장과 동향:
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, CPaaS(Communication Platform as a Service) 세계 시장 규모는 2030년까지 862억 6,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
이 시장은 2025년부터 2030년까지 CAGR 28.7%로 확대될 것으로 예상됩니다. 기업에서 거래, 마케팅, 고객 지원을 촉진하기 위한 CPaaS의 중요성이 높아짐에 따라 CPaaS에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
COVID-19 사태는 CPaaS 시장에 긍정적인 영향을 미쳤으며, 의료 및 소매/E-Commerce 산업에서 CPaaS의 사용은 팬데믹 기간 동안 크게 증가했고, CPaaS는 환자 데이터 수집 및 커뮤니티 관련 정보 전달에 있어 의료 기관을 지원했으며, 한편, 일회용 패스워드 이중 인증(2FA)은 일회용 비밀번호를 통한 이중 인증(2FA)은 화상 통신 및 원격의료와 같은 온라인 상호 작용에서 환자 및 간병인의 신원을 인증합니다. 이러한 시스템은 병원, 의사 및 기타 간병인이 환자 및 잠재적 환자와 원격으로 안전하게 접촉해야 하는 긴급한 상황에서 즉시 도입할 수 있습니다.
웹 실시간 커뮤니케이션(WebRTC)은 CPaaS 제공업체가 주요 시장에서 제품 포트폴리오를 다양화할 수 있게 해줍니다. 먼저, 화상 회의 템플릿은 사용자의 위치에 관계없이 한 번에 무제한으로 참여할 수 있는 화상 회의 템플릿을 제공합니다. 이러한 화상 회의 템플릿은 수천 명의 원격지에 있는 직원들이 참여하는 대규모 사내 회의, 투자자와의 이그제큐티브 세션, 자발적인 협업, 언론사 및 일반 대중을 대상으로 하는 이벤트 등을 위한 대화형 화상 커뮤니케이션을 가능하게 합니다.
CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 보고서 하이라이트
구성요소별로는 솔루션 부문이 2024년 85.1%로 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다. 이는 메시징 API, 음성 API, 비디오 API 등 다양한 API 플랫폼의 채택이 확대되고 있기 때문입니다. 서비스 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이는 컨설팅, 구축, 유지보수, 지원 등 CPaaS 서비스에 대한 수요가 증가하고 있기 때문입니다.
기업 규모별로는 대기업 부문이 2024년 55.0%의 점유율로 시장을 주도했습니다. 이는 대기업의 통신 인프라 업그레이드 활동이 활발해졌기 때문인 것으로 보입니다. 중소기업 부문은 마케팅, 고객 서비스, 가상 회의, 비대면 결제 등 다양한 CPaaS 채널의 채택이 증가함에 따라 예측 기간 동안 31.8%의 CAGR로 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
최종 용도별로는 IT 및 통신 분야가 2024년 29.2%의 점유율을 차지하며 시장을 주도했습니다. 헬스케어 분야는 예측 기간 동안 35.5%의 CAGR로 가장 높은 성장이 예상됩니다. 화상 진료, 원격진료, 예약, SMS를 통한 자동 알림, 고객 인증을 위한 음성 생체인식의 채택이 증가하고 있는 것이 이 부문의 성장에 기여하고 있습니다.
북미는 2024년 31.6%의 가장 큰 점유율을 차지했으며, 예측 기간 동안 그 위치를 유지할 것으로 예상됩니다. 이는 이 지역에 유력한 시장 기업들이 존재하기 때문입니다. 또한, 통신 서비스 시장이 고도로 발달되어 있는 것도 이 지역의 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 아시아태평양의 CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장은 기술 인프라 개발, 최종 사용 산업 성장, 유리한 정부 정책으로 인해 예측 기간 동안 큰 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
2022년 3월, Vonage America, LLC는 Vonage Communications Platform(VCP)의 새로운 비디오 기능을 발표했습니다. 이 새로운 기능은 사용자와 고객, 동료 및 잠재 고객과의 협업을 개선하고 더 나은 연결, 소통 및 참여를 위한 시각적 커뮤니케이션을 촉진할 것으로 기대됩니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계 과제
CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 분석 툴
업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
문제점 분석
제4장 CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 : 구성요소별 추정·동향 분석
부문 대시보드
CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 : 구성요소별 변동 분석(2024년·2030년)
솔루션
서비스
제5장 CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 : 기업 규모별 추정·동향 분석
부문 대시보드
CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 : 기업 규모별 변동 분석(2024년·2030년)
대기업
중소기업
제6장 CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 : 최종 용도별 추정·동향 분석
부문 대시보드
CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 : 최종 용도별 변동 분석(2024년·2030년)
BFSI
IT 및 통신
소매·E-Commerce
헬스케어
운송과 물류
여행·호스피탈리티
기타
제7장 CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 : 지역별 추정·동향 분석
CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 점유율 : 지역별(2024년·2030년)
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
네덜란드
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
아랍에미리트
사우디아라비아
남아프리카공화국
제8장 경쟁 구도
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업 히트맵 분석
기업 개요/상장 기업
TWILIO INC.
Avaya Inc.
Vonage America, LLC
MessageBird
Infobip Ltd.
Plivo Inc.
Telnyx LLC
TEXTUS
Voximplant
Bandwidth Inc.
ksm
영문 목차
영문목차
Communication Platform As A Service Market Growth & Trends:
The global communication platform as a service market size is anticipated to reach USD 86.26 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 28.7% from 2025 to 2030. The demand for communication platforms as a service (CPaaS) is expected to grow owing to the growing importance of CPaaS among enterprises for facilitating transactions, marketing, and customer support.
The COVID-19 pandemic had a positive impact on the communication platform as a service (CPaaS) market. The use of CPaaS in the healthcare and retail & e-commerce industry increased significantly during the pandemic. CPaaS assists healthcare organizations in the gathering of patient data and the delivery of community-related information, whereas two-factor authentication (2FA) with a one-time password validates patient and caregiver identities during online interactions such as video communications and telehealth. These systems can be immediately deployed in time-critical scenarios in which clinics, doctors, and other caregivers need to reach patients or potential patients remotely and securely.
Web Real-Time Communication (WebRTC) enables CPaaS providers to diversify their product portfolios in their primary markets. Starting with video conferencing templates that allow for an unlimited number of users to join at once, regardless of their location. These video conferencing templates can also enable interactive video communications for events like massive company meetings that involve thousands of remote employees, executive sessions with investors, spontaneous collaborations, and the press and the public at large.
Communication Platform As A Service Market Report Highlights:
Based on components, the solutions segment accounted for the maximum revenue share of 85.1% in 2024. This can be attributed to the growing adoption of different API platforms such as messaging API, voice API, and video API. The services segment is expected to grow at the highest CAGR during the forecast period. This can be attributed to the increasing demand for CPaaS services such as consultation, deployment, as well as maintenance, and support
Based on enterprise size, the large enterprise segment dominated the market with a share of 55.0% in 2024. This can be attributed to the increasing activity of communication infrastructure upgradation by large enterprises. The small & medium enterprises segment is likely to expand at the highest CAGR of 31.8% during the forecast period owing to the increasing adoption of various CPaaS channels for marketing, customer service, virtual meetings, and contactless payments
Based on end-use, the IT and Telecom segment dominated the market with a share of 29.2% in 2024 This can be attributed to growing digital transformation across organizations. The healthcare segment is expected to grow at the highest CAGR of 35.5% over the forecast period. Increased adoption of video consultation, telehealth, appointment booking, and automated reminders through SMS and voice biometrics to authenticate customers is contributing to the growth of this segment
North America held the largest share of 31.6% in 2024 and is expected to retain its position during the forecast period. This can be attributed to the presence of prominent market players in the region. Moreover, the highly developed telecom services market is aiding the market growth of the region. The communication platform as a service market in Asia Pacific is anticipated to grow at a significant CAGR during the forecast period owing to developing technology infrastructure, growth of end-use industries, and favorable government policies
In March 2022, Vonage America, LLC announced new video capabilities for the Vonage Communications Platform (VCP). This new capability is expected to improve users' collaboration with customers, colleagues, and prospects, facilitating them to communicate visually for better connections, communication, and engagement
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Communication Platform as a Service Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.3. Communication Platform as a Service Market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter's
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Economic and social landscape
3.3.2.3. Technological landscape
3.4. Pain Point Analysis
Chapter 4. Communication Platform as a Service Market: Component Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Communication Platform as a Service Market: Component Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)