자가 검사 시장 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 제품별, 샘플별, 용도별, 유통 채널별, 사용성별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Self-testing Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Kits, Devices, Strips), By Sample (Blood, Urine), By Application, By Distribution Channel, By Usage, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1611239
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 11월
페이지 정보 : 영문 160 Pages
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한글목차

자가 검사 시장 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 자가 검사 시장 규모는 2030년까지 183억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2030년 연평균 8.40%의 CAGR을 기록할 것으로 예측됩니다. 이러한 배경에는 건강 인식의 증가, 편의성, 비용 효율성, 기술 발전, 만성질환의 유병률 증가, 원격의료 동향, 적시에 접근 가능한 건강 정보에 대한 요구가 있으며, WHO에 따르면 비 전염성 질병은 매년 전 세계적으로 4,100만 명의 사망 원인이라고합니다.

또한, 휴대가 간편하고 사용하기 쉬운 기기의 혁신, 스마트폰 및 디지털 플랫폼과의 통합, 검사 방법의 정확도와 민감도 향상, 신속한 진단 도구의 개발은 모두 소비자에게 자가 진단을 보다 친숙하고 신뢰할 수 있으며 편리하게 만드는 데 기여하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 3월 루시라 헬스(Lucira Health, Inc.)는 COVID-19 & 독감 홈 테스트(COVID-19 & Flu Home Test)의 출시를 발표했습니다. 이 검사는 30분 만에 결과를 얻을 수 있는 올인원 복합 검사입니다. 이러한 발전으로 인해 예측 기간 동안 시장의 확산과 수용이 확대될 것으로 예상됩니다.

또한, COVID-19는 자가 진단 기술의 채택을 가속화하여 공중 보건 위기 관리에서 자가 진단 도구의 중요성을 강조했습니다. 규제 기관은 수요 증가에 대응하기 위해 다양한 자가 진단 제품의 승인을 가속화하여 시장 성장에 기여했습니다. 예를 들어, 2021년 2월 지멘스 헬시니어스(Siemens Healthineers)는 독일 연방 의약품 및 의료기기국으로부터 신속 COVID-19 항원 자가진단 제품인 크리니테스트(Clinitest)를 승인받아 독일에서 자가진단이 가능해졌습니다.

Johnson & Johnson, B. Braun Holding GmbH, Piramal Enterprises, Cardinal Health, BD 등 자가 검사 시장의 주요 기업들은 제품 침투를 강화하고 고객 기반을 확대하기 위해 다양한 전략을 채택하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 12월 Roche Holding은 Pfizer와 미국 캠페인에서 제휴했습니다. 이 캠페인의 목적은 COVID-19 치료와 검사에 대한 인지도를 높이는 것입니다.

자가 검사 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 세계의 자가 검사 시장 변수, 동향, 범위

제4장 세계의 자가 검사 시장 : 샘플별, 추정·동향 분석

제5장 세계의 자가 검사 시장 : 제품별, 추정·동향 분석

제6장 세계의 자가 검사 시장 : 용도별, 추정·동향 분석

제7장 세계의 자가 검사 시장 : 유통 채널별, 추정·동향 분석

제8장 세계의 자가 검사 시장 : 사용성별, 추정·동향 분석

제9장 자가 검사 시장 : 지역별, 추정·동향 분석

제10장 경쟁 구도

ksm
영문 목차

영문목차

Self-testing Market Growth & Trends:

The global self-testing market size is expected to reach USD 18.32 billion by 2030, registering a CAGR of 8.40% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. This is owing to the increasing health awareness, convenience, cost-effectiveness, technological advancements, the rising prevalence of chronic diseases, remote healthcare trends, and the need for timely and accessible health information. According to the WHO, noncommunicable diseases cause 41 million deaths every year across the globe.

Moreover, innovations in portable and user-friendly devices, integration with smartphones and digital platforms, enhanced accuracy and sensitivity of testing methods, and the development of rapid diagnostic tools have all contributed to making self-testing more accessible, reliable, and convenient for consumers. For instance, in March 2023, Lucira Health, Inc. announced the launch of the COVID-19 & Flu Home Test. The test is an all-in-one combination test capable of delivering results in 30 minutes. Such advancements are anticipated to expand the market's reach and acceptance over the forecast period.

Furthermore, COVID-19 has accelerated the adoption of self-testing technologies and highlighted the importance of self-diagnostic tools in managing public health crises. Regulatory bodies expedited approvals for various self-testing products to meet the increasing demand, contributing to the market's growth. For instance, in February 2021, Siemens Healthineers received approval from the German Federal Office for Drugs and Medical Devices for its CLINITEST Rapid COVID-19 Antigen Self-Test, enabling its self-administration in Germany.

Key players in the market for self-testing, such as Johnson & Johnson, B. Braun Holding GmbH, Piramal Enterprises, Cardinal Health, and BD, among others, are adopting various strategies to enhance their product penetration and expand their customer base. For instance, in December 2022, Roche Holding partnered with Pfizer on a U.S. campaign. The goal of this campaign is to create awareness regarding COVID-19 treatment and testing.

Self-testing Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Global Self-Testing Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Global Self-Testing Market: Sample Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Global Self-Testing Market: Product Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Global Self-Testing Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Global Self-Testing Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Global Self-Testing Market: Usage Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Self-Testing Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 10. Competitive Landscape

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