TV 애널리틱스 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 전송별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
TV Analytics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Software, Services), By Transmission (OTT, Satellite TV/DTH, Cable TV, IPTV), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1609609
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 100 Pages
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TV 애널리틱스 시장 성장과 동향:
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 TV 애널리틱스 시장 규모는 2030년까지 108억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 19.5%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
다양한 스트리밍 플랫폼에 대한 분석 도구에 대한 요구가 증가하면서 데이터 관리에 중요한 역할을 하고 있습니다. 이러한 분석 도구는 광고 예산을 결정하고 TV 캠페인의 최적 활용을 보장하는 데 도움이 됩니다. 현재 기업들은 시청자 선호도를 이해하기 위한 기술 플랫폼 개발에 투자하고 있으며, TV 시장은 예측 기간 동안 큰 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.
미디어 및 TV 업계는 시청자와 기술 측면에서 큰 변화를 겪고 있으며, Netflix, Comcast Corporation, Sky Telstra와 같은 기업들은 운영 지표를 강화하기 위해 TV 애널리틱스을 채택하고 있습니다. 스트리밍 기업들이 TV 애널리틱스를 채택하고 있음에도 불구하고, 전통적인 TV 네트워크의 채택은 더디게 진행되고 있습니다. OTT(Over the Top) 및 IP 기반 컨텐츠 전송으로의 전환으로 인해 많은 양의 데이터가 생성됨에 따라 이러한 솔루션의 채택이 급증하고 있으며, 기존 TV 네트워크의 낮은 인지도로 인해 향후 몇 년 동안 TV 애널리틱스에 대한 수요가 급증할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 가장 빠르게 성장하는 지역 시장으로, 가까운 미래에 전 세계적으로 큰 견인력을 발휘할 것으로 예상됩니다. 성장의 배경에는 기술 플랫폼의 높은 존재감, 양질의 컨텐츠에 대한 수요 증가, 광고로 인한 인지도, TV 업계의 분석 소프트웨어에 대한 수요 등이 있습니다. 스마트폰 사용자의 높은 보급률과 초고속 인터넷 수요로 인해 OTT 플랫폼은 틈새시장을 형성하고 있습니다. 소비 패턴의 변화와 소비자 행동 분석은 전체 시장에서 볼 수 있는 트렌드 중 일부입니다.
TV 애널리틱스 시장 보고서 하이라이트
소프트웨어 분야는 2025-2030년 CAGR이 21.7%로 가장 빠를 것으로 예상됩니다.
OTT 분야는 2024년 TV 애널리틱스 시장에서 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다. 이는 OTT 플랫폼의 시청자 수 증가와 다국어, 다양한 장르, 여러 지역에서 제공되는 고도로 개인화된 컨텐츠의 증가에 기인합니다.
IPTV(인터넷 프로토콜 TV) 분야는 예측 기간 동안 상당한 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다.
북미는 2024년 매출 점유율 30.0%로 전 세계 산업을 지배하고 있습니다. 이 지역에는 주요 미디어 기업과 OTT 플랫폼 기업이 존재합니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 TV 애널리틱스 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계 과제
TV 애널리틱스 분석 툴
업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 TV 애널리틱스 시장 : 구성요소 추정·동향 분석
부문 대시보드
TV 애널리틱스 시장 : 컴포넌트 변동 분석, 백만 달러, 2024년·2030년
소프트웨어
서비스
제5장 TV 애널리틱스 시장 : 트랜스미션 추정·동향 분석
부문 대시보드
TV 애널리틱스 시장 : 트랜스미션 변동 분석, 백만 달러, 2024년·2030년
오버
위성 TV /DTH
케이블 TV
IPTV
제6장 TV 애널리틱스 시장 : 용도 추정·동향 분석
부문 대시보드
TV 애널리틱스 시장 : 용도 변동 분석, 백만 달러, 2024년·2030년
경쟁 정보
시청자 관리·예측
해약 방지·행동 분석
고객 생애 관리
스폰서십 관리
캠페인 퍼포먼스 모니터링
기타
제7장 TV 애널리틱스 시장 : 지역 추정·동향 분석
TV 애널리틱스 시장 점유율, 지역별, 2024년·2030년, 백만 달러
북미
북미의 TV 애널리틱스 시장 추정과 예측, 2018-2030년
미국
캐나다
멕시코
유럽
유럽의 TV 애널리틱스 시장 추정과 예측, 2018-2030년
영국
독일
프랑스
아시아태평양
아시아태평양의 TV 애널리틱스 시장 추정과 예측, 2018-2030년
중국
인도
일본
한국
호주
라틴아메리카
라틴아메리카의 TV 애널리틱스 시장 추정과 예측, 2018-2030년
브라질
중동 및 아프리카
중동 및 아프리카의 TV 애널리틱스 시장 추정과 예측, 2018-2030년
아랍에미리트
사우디아라비아
남아프리카공화국
제8장 경쟁 구도
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업 히트맵 분석
기업 개요/리스트
The Nielsen Company(US), LLC.
iSpot.tv, Inc.
Samba TV, Inc.
Innovid
Parrot Analytics Limited
Clarivoy
Conviva
Google LLC
Alphonso Inc.
Amobee, Inc.
ksm
영문 목차
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TV Analytics Market Growth & Trends:
The global TV analytics market size is expected to reach USD 10.86 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., registering a CAGR of 19.5% over the forecast period. The growing need for deploying analytical tools across multiple streaming platforms has played a vital role in data management. These analytical tools help in determining the advertisement budget and ensure optimal use of TV campaigns. With companies now investing in the development of technological platforms to understand viewership preferences, the television market is expected to witness significant growth over the forecast period.
The media and television industry has undergone major changes in terms of viewership and technology, and so companies such as Netflix, Comcast Corporation, and Sky Telstra have adopted TV analytics to enhance operational metrics. Despite the adoption of television analytics among streaming players, traditional TV networks are lagging in its adoption. Due to a lack of awareness among conventional TV networks, demand for TV analytics is expected to surge in the coming years. The transition toward Over the Top (OTT) and IP-based content delivery has led to generation of a significant amount of data, which in turn, has created an upsurge in the adoption of these solutions.
Asia Pacific is expected to be the fastest-growing regional market and is expected to witness significant traction on a global scale in the near future. Growth can be attributed to high presence of technological platforms, increasing demand for quality content, awareness through advertisements, and demand for analytics software in the television industry. High penetration of smartphone users and demand for high-speed internet has resulted in a niche market for OTT platforms. Changes in patterns of consumption and consumer behavior analysis are some of the trends witnessed across the market.
TV Analytics Market Report Highlights:
The software segment is expected to experience the fastest CAGR of 21.7% from 2025 to 2030
The OTT segment held the largest revenue share of the TV analytics market in 2024. This is attributed to the increasing viewership of OTT platforms and highly personalized content delivered in multiple languages, various genres, and several regions
The IPTV (Internet Protocol Television) segment is expected to experience a significant CAGR during the forecast periody
North America dominated the global industry with a revenue share of 30.0% in 2024. The presence of large media houses and OTT platform companies in the regione
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Country Based Segment Share Calculation
1.8. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. TV Analytics Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Drivers Analysis
3.2.2. Market Restraints Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.3. TV Analytics Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter's
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
Chapter 4. TV Analytics Market: Component Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. TV Analytics Market: Component Movement Analysis, USD Million, 2024 & 2030