영업 지원 플랫폼 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 배포별, 조직 규모별, 최종 용도별, 부문별 예측(2025-2030년)
Sales Enablement Platform Market Size, Share, & Trends Analysis Report By Component, By Deployment, By Organization Size, By End Use, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1588759
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 10월
페이지 정보:영문 120 Pages
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한글목차
영업 지원 플랫폼 시장의 성장과 동향
판매 지원 플랫폼 세계 시장 규모는 2030년 127억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025년부터 2030년까지 16.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예측됩니다.
인터넷 보급률 증가와 함께 자동화된 컨텐츠 제작에 대한 요구가 높아지면서 영업 지원 플랫폼에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 영업 지원 플랫폼은 통신 업계의 영업 담당자에게 사내 영업을 강화할 수 있는 컨텐츠와 툴을 제공합니다. 스타트업과 대기업 모두 리드 생성을 위해 영업 지원 플랫폼을 도입하여 워크플로우를 강화하고 부서 간 병목현상을 최소화하고 있습니다.
또한, 코로나19로 인해 AI, IoT, 클라우드, 머신러닝 등의 기술 보급이 가속화되고 있습니다. 또한, 커넥티드 디바이스를 영업 지원에 활용함으로써 영업 담당자의 생산성과 매출이 향상되고 있습니다. 예를 들어, 태블릿은 구매 경험을 차별화하고 영업 생산성 문제를 해결함으로써 수익을 촉진할 수 있는 잠재력을 보여주고 있으며, Sales Management Association의 조사에 따르면 70%의 판매 회사가 ROI를 높이기 위해 태블릿을 활용하고 있는 것으로 나타났습니다.
영업 지원 플랫폼은 영업 담당자에게 개인화된 컨텐츠를 제공하고, 프로세스를 간소화하여 원활한 구매 경험을 제공합니다. 교육 및 코칭을 통해 영업 담당자가 비즈니스 목표를 달성할 수 있도록 돕습니다. 또한, AI와 같은 첨단 기술을 활용하여 영업 담당자에게 성장률을 측정하고 판매를 촉진하는 지표를 제공할 수 있습니다. 클라우드 기반 솔루션은 클라우드 플랫폼이 제공하는 비용 절감과 확장성으로 인해 온프레미스 솔루션보다 더 많은 지지를 받고 있습니다. 클라우드 기반 서버는 가상 기술을 활용하여 기업의 용도를 오프-프레미스 방식으로 호스팅합니다.
클라우드 솔루션은 설비투자가 필요없고, 데이터 백업을 자주 이용할 수 있으며, 종량제로 운영되는 점 등이 클라우드 솔루션의 장점입니다. 클라우드 기반 솔루션은 소비자와 다른 비즈니스 파트너에게 더 매력적이기 때문에 일부 대기업은 클라우드 기반 솔루션을 선호하고 있습니다. 대기업과 중소기업을 막론하고 판매 지원 플랫폼에 대한 요구가 증가하는 이유는 제품 배송 및 유통의 변화, 기술적 문제 등 여러 가지 문제 때문입니다. 기업들은 구식 운영체제로 인해 공급 능력을 저하시켜 재고 중단을 유발하는 등의 문제에 직면할 수 있습니다. 소프트웨어 문제는 재정적 비용과 생산량 부족을 초래할 수 있습니다.
판매 활성화 플랫폼 시장 보고서 하이라이트
플랫폼 부문은 2024년 74% 이상의 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안에도 우위를 유지할 것으로 예상되며, 은행/금융서비스/보험(BFSI), IT&텔레콤, 헬스케어 등 다양한 산업 분야의 조직들이 교육, 코칭, 컨텐츠 관리, 영업 커뮤니케이션 등의 측면에서 효율성을 높이기 위해 영업 지원 플랫폼을 채택하고 있습니다. 교육, 코칭, 컨텐츠 관리, 영업 커뮤니케이션 등의 측면에서 효율성을 높이기 위해 영업 지원 플랫폼의 활용을 채택하고 있습니다.
중소기업 부문은 예측 기간 동안 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다. 영업 지원 플랫폼에서 디지털 세일즈 룸과 화상 회의의 채택이 확대되면서 중소기업의 비즈니스 도달 범위를 넓히는 데 기여할 것으로 보입니다.
클라우드 분야는 예측 기간 동안 53%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 탁월한 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 클라우드 인에이블먼트 서비스는 중소기업부터 대기업까지 고성능 컴퓨팅을 간소화하는 확장성이 뛰어난 플랫폼을 제공합니다.
소비재 및 소매 최종 용도 부문은 2024년 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 그 우위를 유지할 것으로 예상됩니다. 전 세계적으로 빠르게 성장하고 있는 소매 산업은 판매 지원 플랫폼에 대한 수요를 창출하고 있습니다.
북미 시장은 2024년 35% 이상의 최대 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안에도 그 위치를 유지할 것으로 예상되며, Accent Technologies, Inc. 이 지역의 영업 지원 플랫폼에 대한 수요를 주도하고 있습니다.
시장의 주요 업체들은 수년간의 사업 실적, 대규모 고객 기반, 큰 경쟁력을 보유하고 있습니다. 무기적인 성장 전략 외에도 공급업체는 애프터 서비스를 강화하고 이미 도입 된 제품의 정기적 인 유지 보수에 중점을 둡니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 영업 지원 플랫폼 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계 과제
영업 지원 플랫폼 시장 분석 툴
업계 분석 - Porter의 Five Forces 분석
PESTEL 분석
문제점 분석
제4장 영업 지원 플랫폼 시장 : 컴포넌트 추정·동향 분석
부문 대시보드
영업 지원 플랫폼 시장 : 컴포넌트 변동 분석, 2024년 및 2030년
플랫폼
서비스
제5장 영업 지원 플랫폼 시장 : 전개 추정·동향 분석
부문 대시보드
영업 지원 플랫폼 시장 : 전개 변동 분석, 2024년 및 2030년
클라우드
온프레미스
제6장 영업 지원 플랫폼 시장 : 조직 규모 추정·동향 분석
부문 대시보드
영업 지원 플랫폼 시장 : 조직 규모 변동 분석, 2024년 및 2030년
대규모 조직
중소기업
제7장 영업 지원 플랫폼 시장 : 최종 용도 추정·동향 분석
부문 대시보드
영업 지원 플랫폼 시장 : 최종 용도 변동 분석, 2024년 및 2030년
IT 및 통신
은행/금융서비스/보험(BFSI)
소비재 및 소매
헬스케어 및 생명과학
소비재 및 소매
제조업
기타
제8장 영업 지원 플랫폼 시장 : 지역 추정·동향 분석
영업 지원 플랫폼 시장 점유율, 지역별, 2024년 및 2030년, 10억 달러
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카공화국
제9장 경쟁 구도
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업 히트맵 분석
기업 개요
Accent Technologies, Inc.
Bigtincan Holdings Limited
Bloomfire
Brainshark, Inc.
ClearSlide, Inc.
Highspot
Mediafly
Mindtickle Inc.
PITCHER AG
QorusDocs Ltd.
Qstream, Inc.
Rallyware, Inc.
SAP SE
Seismic
LSH
영문 목차
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Sales Enablement Platform Market Growth & Trends:
The global sales enablement platform market size is expected to reach USD 12.78 billion in 2030 and is anticipated to grow at a CAGR of 16.3% from 2025 to 2030. The rising need for automated content creation, coupled with increasing internet penetration, is driving the demand for sales enablement platforms. Sales enablement platforms offer telecommunication sales representatives with content and tools to boost internal sales. Both startup and leading tech players deploy sales enablement for lead generation as it enhances workflow and minimizes inter-department bottlenecks.
Furthermore, COVID-19 has increased the penetration of technologies such as AI, IoT, cloud, and machine learning. In addition, the adoption of connected devices for sales enablement has depicted a rise in productivity and sales for sales representatives. For example, tablets have demonstrated the potential to drive revenue by differentiating buying experiences and rectifying sales productivity issues. As per the Sales Management Association study, 70% of sales companies were utilizing tablets to increase positive ROI.
Sales enablement platforms provide sales reps with personalized content, streamlining processes to create a smooth buying experience. The training and coaching can help sales reps to achieve business objectives. The use of advanced technologies such as AI also provides sellers with metrics that can measure growth rates and drive sales. Cloud-based solutions are gaining more traction than on-premise solutions owing to the reduced costs and scalability offered by cloud platforms. Cloud-based servers utilize virtual technologies to host the company's application off-premise.
Factors such as the absence of capital expense, frequent availability of data backup, and pay-as-you-go features make cloud solutions favorable. Several large organizations prefer cloud-based solutions as it has higher appeal to consumers and other business partners. Challenges such as changes in the delivery and distribution of a company's product or technological issues are driving the need for sales enablement platforms for both large and small and medium enterprises. Companies may confront issues such as archaic operating systems that reduce supply capacity which can cause inventory interruptions. Software issues can cause financial costs and lead to production shortfalls.
The platform segment accounted for the largest market share of over 74% in 2024 and is anticipated to maintain its dominance over the forecast period. Several organizations across different industries such as BFSI, IT & Telecom, and Healthcare, among others are adopting the use of a sales enablement platform to increase efficiency in aspects such as training, coaching, content management, and sales communication.
The small & medium organization segment is expected to grow at a significant pace during the forecast period. The growing adoption of digital sales rooms and video format meetings in sales enablement platforms can help SMEs to improve their business reach.
The cloud segment is anticipated to witness exceptional growth at a CAGR of 53% during the forecast period. Cloud enablement services provide a highly scalable platform that simplifies high-performance computation for both small and large enterprises.
The consumer goods & retail end use segment accounted for the largest market share in 2024 and is expected to maintain its dominance over the forecast period. The rapidly growing retail industry globally is generating demand for sales enablement platforms.
The North America regional market is expected to account for the largest share of over 35% in 2024 and is expected to retain its position over the forecast period. The high presence of key players such as Accent Technologies, Inc.; SAP; and Mediafly coupled with the rise in internet penetration, is driving the demand for sales enablement platforms in the region.
Key market players have an extended operating history, a large customer base, and significant competitive strengths. In addition to the inorganic growth strategies, vendors emphasize improving after-sale service offerings to ensure periodic maintenance of installed products.