중고차 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 차종별, 벤더별, 연료 유형별, 규모별, 판매 채널별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Used Car Market Size, Share & Trends Analysis Report By Vehicle Type (Hybrid, Conventional), By Vendor Type (Organized, Unorganized), By Fuel Type (Diesel, Petrol), By Size, By Sales Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1587474
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 10월
페이지 정보:영문 100 Pages
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한글목차
중고차 시장 성장과 동향:
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 중고차 시장 규모는 2030년까지 2조 7,000억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
이 시장은 2025년부터 2030년까지 연평균 6.0%의 성장률을 기록할 것으로 예측됩니다. 디지털 기술의 도입과 온라인 구매 경험을 개선하기 위한 인공지능(AI)의 활용과 같은 기술 발전의 증가는 예측 기간 동안 시장 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다. 또한, 소유자와 구매자 간의 투명성 및 인증 중고차 프로그램과 같은 다른 요인들도 중고차 시장에 영향을 미치고 있습니다. 또한, 전기자동차와 하이브리드 자동차의 중고차 도입 증가는 지난 몇 년 동안 두드러진 추세 중 하나입니다. 최근 몇 년 동안 전기자동차(EV)와 하이브리드 자동차의 신차 등록 대수가 증가하면서 시장에 유입되고 있습니다. 예를 들어, 독일, 영국, 스페인, 오스트리아 등 유럽 국가에서는 가솔린, 전기자동차, 하이브리드 자동차의 판매량이 크게 증가하고 있습니다.
전 세계적으로 온라인 판매 채널의 성장은 전체 중고차 소비에도 변화를 가져왔습니다. 온라인 자동차 소매는 전체 중고차 판매에서 차지하는 비중이 작기 때문에 이 부문은 큰 성장 잠재력을 가지고 있습니다. 또한, 자동차 딜러는 웹사이트를 판매 및 마케팅 생성 채널로 사용하여 구매자를 쇼룸으로 유도하고, 소비자는 쇼룸에서 구매를 완료합니다. 그러나 이제 소비자들은 모든 구매에 있어 E-Commerce를 통한 구매를 원하고 있습니다. 또한 Vroom, Carvana Inc., eBay Motors, Shift Technologies Inc. 등 온라인 자동차 구매자를 대상으로 하는 디지털 판매업체가 늘어나면서 시장 경쟁력이 강화되고 있습니다.
SUV 부문에 대한 투자가 활발해지고 있는 것도 시장의 수요를 견인하는 주요 원인 중 하나입니다. 고급 브랜드들은 기존 스포츠 컬렉션의 재고에 추가하기 위해 SUV 부문에 차량을 투입하는 데 투자하고 있습니다. 시장에는 중고차 공급망 네트워크가 존재하기 때문에 시장 판매량에 큰 견인력이 있을 것으로 예상됩니다. 또한, 자가용을 이용한 개인 이동을 선택하는 등 사람들의 이동 습관이 크게 변화하고 있기 때문에 시장 성장에 큰 활력을 불어넣을 것으로 예상됩니다.
또한, COVID-19 사태는 저렴한 소형차와 중형차의 수요를 증가시킬 것으로 보입니다. 감염에 대한 두려움으로 사람들은 대중교통보다 자가용을 선택하게 되었습니다. 이는 이번 사태와 그 여파에서 중고차 판매의 주요 촉진요인 중 하나입니다. 또한, 현재 나타나고 있는 주목할 만한 현상 중 하나는 전염병으로 인해 화석 연료가 저렴해지면서 휘발유 차량이 잘 팔리고 있다는 것입니다. 또한 코로나의 영향은 자동차 산업에도 영향을 미치고 있는데, 신차 판매 부문의 성장이 급감하고 있음에도 불구하고 중고차 시장의 판매가 급증하고 있습니다. 대다수의 고객들은 안전하고(인체공학적으로나 경제적으로나) 합리적인 가격의 교통수단을 찾고 있습니다. 이는 또한 엔트리급 중고 소형차에 대한 수요로 이어지고 있습니다. 고용이 불안정하고 현금 흐름이 불안정한 경제 상황에서 개인은 신차보다 중고차를 선호할 것으로 보입니다.
중고차 시장 보고서 하이라이트
온라인 판매 채널을 통한 디지털 생성 리드가 각광을 받을 것으로 예상되며, 오프라인/오프라인 딜러는 코로나 사태로 인해 계속 압박을 받을 것으로 예상됩니다.
조직화된 딜러는 중고차 수요를 견뎌내고 결국 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
데이터 분석 도구와 인공지능은 비은행 금융회사를 지원하여 인수 프로세스의 비효율을 낮추고 있습니다. 이를 계기로 중고차 딜러들은 금융기관과 제휴를 맺고, 이 과정을 통해 고객이 쉽게 대출을 받을 수 있도록 도울 수 있을 것으로 보입니다.
아시아태평양은 공급 기반과 저렴한 중고차 수요 증가로 인해 예측 기간 동안 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 중고차 시장 변수, 동향, 범위
세계의 중고차 시장 전망
업계 밸류체인 분석
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계 과제
Porter's Five Forces 분석
공급업체의 능력
구매자의 능력
대체의 위협
신규 참여업체의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 관계
PESTEL 분석
정치 상황
경제 상황
사회 상황
기술적 상황
환경 상황
법적인 상황
제4장 중고차 시장 : 차종별 추정과 예측
중고차 시장 : 벤더 유형 변동 분석, 2024년 및 2030년
하이브리드
기존
전기
제5장 중고차 시장 : 벤더 유형 추정과 예측
중고차 시장 : 벤더 유형 변동 분석, 2024년 및 2030년
조직
비조직
제6장 중고차 시장 : 연료 유형 전망 추정과 예측
중고차 시장 : 연료 유형 변동 분석, 2024년과 2030년
디젤
가솔린
기타
제7장 중고차 시장 : 규모 전망 추정과 예측
중고차 시장 : 규모 변동 분석, 2024년 및 2030년
컴팩트카
중형
SUV
제8장 중고차 시장 : 판매 채널 전망 추정과 예측
중고차 시장 : 규모 변동 분석, 2024년 및 2030년
오프라인
온라인
제9장 중고차 시장 : 지역 추정·동향 분석
중고차 시장 점유율, 지역별, 2024년 및 2030년, 조 달러
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
일본
인도
호주
한국
라틴아메리카
브라질
중동 및 아프리카
아랍에미리트
사우디아라비아
남아프리카공화국
제10장 경쟁 상황
주요 시장 진출 기업의 최근 동향과 영향 분석
벤더 상황
기업 분류
주요 판매대리점 및 채널 파트너 리스트
잠재 고객 리스트/리스트
경쟁 역학
경쟁 벤치마킹
전략 매핑
히트맵 분석
기업 개요/상장 기업
Alibaba.com.
CarMax Enterprise Services, LLC
Asbury Automotive Group
TrueCar, Inc.
Scout24 SE
Lithia Motor Inc.
Group 1 Automotive, Inc.
eBay.com
Hendrick Automotive Group
AutoNation.com
ksm
영문 목차
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Used Car Market Growth & Trends:
The global used car market size is anticipated to reach USD 2.70 trillion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 6.0% from 2025 to 2030. Rising technological advancements such as the implementation of digital technology in the market and the use of artificial intelligence to improve the online buying experience are expected to boost the market demand over the forecast period. Some of the other factors such as transparency between the owner and buyer and certified used vehicles programs also impacted the market for used cars. Furthermore, the growing adoption of used electric and hybrid cars has become one of the noticeable trends in the last few years. The increased number of new Electric Vehicles (EVs) and hybrid cars registered over the last few years is now flowing through into the market. For instance, European countries such as Germany, the U.K., Spain, and Austria have witnessed significant volume sales of petrol, EVs, and hybrid vehicles.
Globally, the growth of online sales channels also changed the overall consumption of used cars. As online automotive retailing accounts for a small percentage of total used car sales, there is a significant growth potential for this segment. Moreover, automotive dealers use their websites as a sales and marketing generation channel to drive buyers to the showroom floor where the consumers complete the purchase. However, nowadays, consumers are looking for e-commerce options for their entire purchases. Moreover, there is a rise in the number of digital sellers, such as Vroom; Carvana Inc.; eBay Motors; and Shift Technologies Inc., that specifically cater to online vehicle buyers and increase the competitiveness of the market.
Escalating investment in the SUV segment is also one of the key reasons, which caters to the demand traction in the market. Luxury brands have invested in launching vehicles in the SUV segment to add to their existing sports collection inventory. With the availability of a supply chain network of second-hand cars in the market, significant traction is expected in terms of volume sales in the market. Additionally, the significant change in people's transportation habits such as opting for individual mobility with their own vehicle is expected to create a great upsurge in the market.
Further, the COVID-19 outbreak will increase the demand for compact and midsize cars at affordable prices. With the fear of getting infected, people are opting for private transportation rather than public transportation. This is one of the key driving factors for the used car sales during this pandemic period and its aftermath. Furthermore, one of the notable phenomena emerging nowadays is the sales of petrol vehicles as fossil fuels are cheaper with the outbreak. In addition, the impact of COVID is visible in the automotive industry with the sales surge in the market for used cars despite plummeting growth in the new car sales segment. The majority of the customers are looking for more affordable means of transport that would be safe, and reasonable to buy (both ergonomically and economically). This also leads to the demand for entry-level used compact segments of cars. With employment uncertainties and variable cash flows in the economies, individuals would prefer used cars over new cars.
Used Car Market Report Highlights:
Digitally generated leads with online sales channels are expected to attain prominence, and the brick and mortar/offline dealerships are expected to remain under severe pressure due to the COVID outbreak
The organized dealership is expected to withstand the demand for used cars and eventually expected to hold a major share in the market
Data analytics tools and artificial intelligence are assisting non-banking financial companies to bring ineffectiveness in the underwriting process. Used car dealers with this opportunity are tying up with the financial agencies, and this process will further help to make loans easily available to customers
The Asia Pacific region is expected to witness significant growth over the forecast period, majorly due to the increasing supply base and demand for affordable used cars