서비스 애널리틱스 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 비즈니스 용도별, 전개별, 기업 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Service Analytics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component, By Business Application, By Deployment, By Enterprise Size, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드 : 1575243
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 09월
페이지 정보 : 영문 120 Pages
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한글목차

서비스 애널리틱스 시장 규모 및 동향:

세계 서비스 애널리틱스 시장 규모는 2023년 7억 5,320만 달러로 2024년부터 2030년까지 연평균 15.3% 성장할 것으로 예상됩니다. 시장 성장의 원동력은 고객 경험 향상에 대한 수요 증가와 AI 및 머신러닝 기술 활용 확대입니다. 기업이 고객 만족도와 충성도를 높이기 위해 노력하면서 서비스 애널리틱스을 통해 고객과의 상호 작용, 선호도, 불만사항에 대한 더 깊은 인사이트를 얻고, 이를 통해 서비스를 개인화하고 문제를 보다 효율적으로 해결할 수 있게 되었습니다.

AI와 머신러닝을 서비스 애널리틱스에 통합함으로써 기업은 데이터 분석을 자동화하고, 고객 행동을 예측하고, 서비스 운영을 최적화할 수 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 서비스 애널리틱스 변수, 동향, 범위

제4장 서비스 애널리틱스 : 구성요소 추정·동향 분석

제5장 서비스 애널리틱스 : 비즈니스 용도 추정·동향 분석

제6장 서비스 애널리틱스 : 전개 추정·동향 분석

제7장 서비스 애널리틱스 : 기업 규모 추정·동향 분석

제8장 서비스 애널리틱스 : 최종 용도 추정·동향 분석

제9장 서비스 애널리틱스 시장 : 지역 추정·동향 분석

제10장 경쟁 상황

ksm
영문 목차

영문목차

Service Analytics Market Size & Trends:

The global service analytics market size was estimated at USD 753.2 million in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 15.3% from 2024 to 2030. The market growth is driven by the increasing demand for enhanced customer experiences and the growing use of AI and machine learning technologies. As businesses strive to improve customer satisfaction and loyalty, they are turning to service analytics to gain deeper insights into customer interactions, preferences, and pain points, allowing them to personalize services and resolve issues more efficiently.

The integration of AI and machine learning in service analytics enables companies to automate data analysis, predict customer behavior, and optimize service operations, leading to more informed decision-making and a competitive edge in delivering superior service.

Global Service Analytics Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the service analytics market report based on component,business application, deployment enterprise size, end use, and region:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Service Analytics Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Service Analytics: Component Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Service Analytics: Business Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Service Analytics: Deployment Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Service Analytics: Enterprise Size Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Service Analytics: End Use Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Service Analytics Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 10. Competitive Landscape

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