세계의 제품 분석 시장 : 규모, 점유율, 동향 분석 - 컴포넌트별, 전개별, 조직 규모별, 모드별, 용도별, 업종별, 지역별, 부문 예측(2024-2030년)
Product Analytics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component, By Deployment, By Organization Size, By Mode, By Application, By Vertical (BFSI, Retail & E-Commerce), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드 : 1529827
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 07월
페이지 정보 : 영문 100 Pages
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한글목차

전 세계 제품 분석 시장 규모는 2023년에 148억 1,000만 달러에 이르고, 2024-2030년에 걸쳐 CAGR 19.8%로 성장할 것으로 예측됩니다.

고객 행동 관리 개선 필요성 증가, 고급 분석 도구에 대한 수요 증가, 기술 진보, 사용자 경험의 중요성 등 다양한 요인들이 주로 제품 분석 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 클라우드 기반 솔루션의 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하는 주요 요인입니다. 클라우드 기반 제품 분석 플랫폼은 확장성이 뛰어나고 비용 효율적이며 모든 규모의 기업에 데이터에 쉽게 액세스할 수 있습니다. 이로 인해 고가의 온프레미스 인프라와 IT 전문 지식이 필요하지 않아 보다 광범위한 기업들이 제품 분석에 쉽게 액세스할 수 있습니다.

기업은 점점 고객의 구매 행동을 이해하는 데 주력하고 있습니다. 제품 분석 도구를 사용하면 기업이 사용자 여정을 추적하고, 구획점을 파악하고, 사용자 경험을 개인화할 수 있으며, 고객 만족도와 고객 유지율을 높일 수 있습니다. 오늘날의 디지털 시대에서 사용자 경험(UX)은 기업에 최우선 과제입니다. 제품 분석 도구는 사용자가 자사 제품과 어떻게 접촉하는지 이해하고 개선점을 파악하는 데 도움이 됩니다. UX를 최적화함으로써 기업은 사용자의 참여, 만족도 및 전환율을 높일 수 있습니다.

또한 기업은 더 이상 기본적인 데이터 수집으로 더 이상 만족할 수 없습니다. 고객의 행동을 보다 깊이 통찰할 수 있는 고급 분석 도구가 요구되고 있습니다. 이러한 툴은 머신러닝이나 인공지능(AI) 등의 기술을 구사하여 데이터의 숨겨진 패턴이나 동향을 밝혀, 기업이 제품 개척이나 마케팅 전략, 사업 운영 전반에 있어서 데이터 주도의 의사 결정을 할 수 있다 이렇게 합니다. 빅 데이터 기술의 출현으로 다양한 소스에서 많은 양의 데이터가 생성됩니다. 제품 분석 플랫폼은 이 데이터를 캡처하고 분석함으로써 기존의 방법으로는 얻을 수 없었던 귀중한 통찰력을 끌어낼 수 있습니다. 빅데이터, AI, 머신러닝의 통합은 제품 분석 시장을 크게 발전시키고 있습니다.

세계 제품 분석 시장 보고서 구분

이 보고서는 세계, 지역 및 국가 수준에서 수익 성장을 예측하고 2017-2030년까지 각 하위 부문에 대한 최신 업계 동향 분석을 제공합니다. 이 설문 조사에서 Grand View Research는 구성 요소, 배포, 조직 규모, 모드, 용도, 산업 및 지역을 기준으로 세계 제품 분석 시장 보고서를 세분화합니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 제품 분석 시장의 변수, 동향, 범위

제4장 제품 분석 시장 : 컴포넌트의 추정·동향 분석

제5장 제품 분석 시장 : 전개 추정·동향 분석

제6장 제품 분석 시장 : 조직 규모의 추정·동향 분석

제7장 제품 분석 시장 : 모드의 추정·동향 분석

제8장 제품 분석 시장 : 용도의 추정·동향 분석

제9장 제품 분석 시장 : 업종의 추정·동향 분석

제10장 제품 분석 시장 : 지역의 추정·동향 분석

제10장 경쟁 구도

JHS
영문 목차

영문목차

Product Analytics Market Size & Trends

The global product analytics market size was estimated at USD 14.81 billion in 2023 and is expected to grow at a CAGR of 19.8% from 2024 to 2030. Various factors, such as the growing need to improve customer behavior management, increasing demand for advanced analytics tools, advancement in technologies, and focus on user experience, are primarily driving the growth of the product analytics market. The growing adoption of cloud-based solutions is another major factor driving market growth. Cloud-based product analytics platforms are scalable, cost-effective, and offer easy access to data for businesses of all sizes. This eliminates the need for expensive on-premises infrastructure and IT expertise, making product analytics more accessible to a wider range of companies.

Businesses are increasingly focusing on understanding customers' buying behavior. Product analytics tools help companies track user journeys, identify pain points, and personalize the user experience, leading to higher customer satisfaction and retention. In today's digital age, user experience (UX) is a top priority for businesses. Product analytics tools help companies understand how users interact with their products and identify areas for improvement. By optimizing the UX, businesses can increase user engagement, satisfaction, and ultimately, conversion rates.

Moreover, businesses are no longer satisfied with basic data collection. They require advanced analytics tools that can provide deeper insights into customer behavior. These tools use techniques such as machine learning and artificial intelligence (AI) to uncover hidden patterns and trends in data, enabling companies to make data-driven decisions for product development, marketing strategies, and overall business operations. The rise of big data technologies has generated massive amounts of data from various sources. Product analytics platforms can ingest and analyze this data to extract valuable insights that would be impossible to glean from traditional methods. The integration of big data, AI, and machine learning is significantly propelling the product analytics market forward.

Global Product Analytics Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2017 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global product analytics market report based on component, deployment, organization size, mode, application, vertical, and region.

U.S.

Canada

Mexico

UK

Germany

France

China

India

Japan

Australia

South Korea

Brazil

UAE

South Africa

KSA

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Product Analytics Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Product Analytics Market: Component Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Product Analytics Market: Deployment Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Product Analytics Market: Organization Size Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Product Analytics Market: Mode Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Product Analytics Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Product Analytics Market: Vertical Estimates & Trend Analysis

Chapter 10. Product Analytics Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 10. Competitive Landscape

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