세계의 의약품 허브 및 환자 액세스 지원 서비스 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 서비스 유형별, 서비스 제공 유형별, 지역별 부문 예측(2024-2030년)
Pharma HUB And Patient Access Support Service Market Size, Share & Trends Analysis Report By Service Type (Program Enrollment, Treatment Navigators), By Service Delivery Type, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드 : 1493316
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 120 Pages
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한글목차

의약품 허브 및 환자 접근 지원 서비스 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 의약품 허브 및 환자 접근 지원 서비스 시장 규모는 2024년부터 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 9.9%를 기록했으며, 2030년까지는 57억 달러에 달했습니다. 예상됩니다. 이러한 성장의 배경은 특정 의약품에 대한 접근을 필요로 하는 희귀질환 및 희귀질환 환자의 현저한 증가를 포함합니다. 게다가 환자 중심의 생태계를 확립하고 치료를 통해 환자를 두껍게 지원하는 것이 중시되고, 환자의 결과를 개선하는 것을 목적으로 하는 테일러 메이드 솔루션에 대한 수요가 높아지고 있다는 것도 시장을 견인하고 있습니다.

희귀질환의 만연이 의약품 허브 및 환자 접근 지원 서비스 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 그 배경에는 전문적인 치료 수요, 희귀 질병 치료제 개발에의 인센티브, 희소성에 의한 환자 접근 지원의 필요성, 세계의 협력 체제, 희소 질병 치료 시장의 확대 등이 있습니다. 이러한 요인은 제약 산업, 특히 희귀질환의 연구 개발, 환자 지원 서비스와 관련된 분야에 대한 투자, 기술 혁신 및 협력을 증가시키고 있습니다.

EU에서는 최대 3,600만 명이 희귀질환의 영향을 받고 있으며, 6,000개 이상의 질병이 존재합니다. 일부 희귀질환은 소수의 환자만을 앓고 있지만 24만 5,000명의 환자가 앓고 있습니다. 이 질병의 약 80%는 유전적인 뿌리를 가지고 있으며, 70%는 어린 시절에 발생합니다. 또한 미국에서는 10,000개가 넘는 희귀질환이 3,000만 명 이상에 영향을 미치고 있습니다. 게다가 인도에서는 인구의 6%에서 8%가 희소 및 초희귀질환을 앓고 있는 것으로 추정됩니다. 따라서 희귀질환의 현저한 확산은 시장 성장에 기여할 것으로 예상됩니다.

제약 회사는 환자 중심의 생태계를 구축하여 환자의 요구를 최우선으로 하고 치료를 통해 환자를 지원하는 서비스를 제공합니다. 그 배경에는 적절한 훈련 부족, 복약 불준수, 부작용의 우려, 예약 결석 등 환자의 치료에 영향을 미치는 다양한 요인이 있습니다. 환자는 특정 치료법을 처방하자마자 관련 환자 서비스 자원에 액세스하고 조직과의 관계를 시작할 수 있습니다.

고급 애널리틱스와 인공지능 기술을 통해 페이센트 서비스 팀은 치료가 진행됨에 따라 환자 각자의 필요에 대응하기 위한 실용적인 통찰력을 얻을 수 있습니다. 이러한 맞춤형 접근법을 통해 환자는 적절한 시기에 적절한 지원을 받을 수 있어 치료 성적을 향상시킬 수 있습니다. 예를 들어 Managed Markets Insight &Technology, LLC, IQVIA, IntegriChain과 같은 기업은 환자 접근 장벽을 극복하기 위해 이러한 솔루션을 제공합니다.

또한 생명과학 산업은 통합 서비스를 선호하는 가치 기반 케어 및 결과 주도 모델에 초점을 맞추어 디지털 시대에 적응하고 있습니다. 이러한 변화는 환자 접근을 향상시키고 건강 관리 결과를 개선하는 통합 솔루션의 기술적 진보를 채택했습니다. 그 예는 TrialCard의 새로운 엔터프라이즈 SaaS, PatientLink 플랫폼입니다. 2022년 4월에 출시된 PatientLink는 환자 접근과 환자 지원 프로그램 참여를 간소화하고 동시에 복용 어드히어런스를 향상시킵니다. 옴니채널 경험을 제공하는 고도로 구성 가능한 서비스로, 생명과학 분야의 리더는 다중 시스템 상호 운용성을 통해 까다로운 건강 관리 시장의 요구에 부응할 수 있습니다.

의약품 허브 및 환자 액세스 지원 서비스 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 의약품 허브 및 환자 액세스 지원 서비스 시장의 변수, 동향, 범위

제4장 의약품 허브 및 환자 액세스 지원 서비스 시장 : 서비스 유형의 추정 및 동향 분석

제5장 의약품 허브 및 환자 액세스 지원 서비스 시장 : 서비스 제공 유형의 추정 및 동향 분석

제6장 의약품 허브 및 환자 액세스 지원 서비스 시장 :지역의 추정 및 동향 분석, 서비스 유형별, 서비스 제공 유형별

제7장 경쟁 구도

JHS
영문 목차

영문목차

Pharma HUB And Patient Access Support Service Market Growth & Trends:

The global pharma HUB and patient access support service market size is expected to reach USD 5.7 billion by 2030, registering a CAGR of 9.9% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growth is attributed to the significant prevalence of rare and orphan-diseased patients requiring access to specific medicines. Furthermore, the market is driven by an emphasis on establishing a patient-centered ecosystem to provide extensive support to patients throughout their treatment and an increasing demand for tailored solutions aimed at improving patient outcomes.

The prevalence of rare diseases has fueled growth in the pharmaceutical hub and patient access support service market. It is driven by specialized treatment demand, incentives for orphan drug development, the need for patient access support due to rarity, global collaborative efforts, and an expanding market for rare disease treatments. These factors have led to increased investment, innovation, and collaboration in the pharmaceutical industry, particularly in areas related to rare disease research, development, and patient support services.

Up to 36 million people in the EU are affected by rare diseases, which encompass over 6,000 distinct conditions. While some rare diseases impact only a few patients, others can affect as many as 245,000 individuals. About 80% of these diseases have genetic roots, with 70% beginning in childhood. Furthermore, in the U.S., over 10,000 rare diseases impact more than 30 million people. Moreover, it's estimated that 6-8% of the population in India is affected by rare or ultra-rare diseases. Hence, the significant prevalence of rare diseases is expected to contribute to the market growth.

Pharmaceutical companies are prioritizing the needs of patients by creating a patient-centric ecosystem that offers services to support them throughout their therapy journey. This is due to various factors such as lack of proper training, medication non-adherence, and fear of adverse effects, or missed appointments, which can affect a patient's treatment. Patients can access relevant patient service resources and start engaging with the organization as soon as they are prescribed a particular therapy.

With advanced analytics and AI technology, patient services teams can now obtain actionable insights to cater to each patient's individual needs as they progress through their treatment journey. This tailored approach ensures that patients receive the right support at the right time, leading to better therapy outcomes. For instance, companies such as Managed Markets Insight & Technology, LLC, IQVIA, & IntegriChain are offering such solutions in order to overcome barriers to patient access.

Furthermore, the life sciences industry is adapting to the digital era by focusing on value-based care and outcome-driven models that prioritize integrated services. This shift has led to the adoption of technological advancements in integrated solutions to enhance patient access and improve healthcare outcomes. One such example is the PatientLink platform, a new enterprise SaaS by TrialCard. Launched in April 2022, PatientLink simplifies patient access and engagement with Patient Support Programs while improving adherence to medication. It is a highly configurable service that offers an omnichannel experience, enabling leaders in life sciences to meet the needs of a demanding healthcare marketplace through multi-system interoperability.

Pharma HUB And Patient Access Support Service Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Pharma HUB And Patient Access Support Service Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Pharma HUB And Patient Access Support Service Market: Service Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Pharma HUB And Patient Access Support Service Market: Service Delivery Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Pharma HUB And Patient Access Support Service Market: Regional Estimates & Trend Analysis, By Service Type, By Service Delivery Type

Chapter 7. Competitive Landscape

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