세계의 버추얼 프로덕션 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 제품 유형별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Virtual Production Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software, Services), By Type, By End-user, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1474942
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 04월
페이지 정보:영문 100 Pages
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버추얼 프로덕션 시장의 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 버추얼 프로덕션 시장 규모는 2024-2030년간 CAGR 18.6%를 기록하여 2030년에는 67억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
미디어 및 엔터테인먼트 산업에서 버추얼 프로덕션의 인기가 높아지면서 고화질 영상과 실시간 가상 환경을 생성할 수 있는 능력과 함께 시장 성장을 가속하는 중요한 요인이 되고 있습니다.
이 기술을 통해 영화 제작자는 실사 영상에 가상 배경 환경을 통합하여 촬영 현장의 제작팀과 제작진에 대한 수요를 줄일 수 있습니다. 이를 통해 영상 제작 비용을 크게 절감할 수 있습니다. 예를 들어, 2020년 코로나19 사태 이후 할리우드 영화 제작자들은 수백 명의 인원을 촬영 현장에 모이지 않고도 촬영할 수 있는 첨단 솔루션을 찾았습니다. 클라우드 버스팅, 무대 공예 LED 설치, 솔로 시네봇으로 알려진 원격으로 배우를 촬영하는 로봇 카메라 등의 기술 사용은 영화 제작자들에게 큰 도움이 되었습니다. 버추얼 프로덕션의 기술적 발전은 방송사가 방송실에서 기술자의 물리적 존재를 최소화하면서 업무 효율성을 향상시키는 데 도움이 되고 있습니다.
예를 들어, 2020년 3월 Sky Sports는 버추얼 프로덕션 스위트(Virtual Production Suite)를 도입했습니다. 이 스위트는 48대의 가상 워크스테이션과 동일한 수의 직접 워크스테이션 연결이 연결되어 원격 편집, 동시 라이브 프로그램 제작, 소셜 미디어 플랫폼에서 라이브 클립을 직접 배포할 수 있도록 했습니다. 버추얼 프로덕션은 더 나은 비주얼과 낮은 제작 비용으로 영화를 제작할 수 있지만, 몇 가지 문제도 있습니다.
예를 들어, 2022년 5월 영국의 버추얼 프로덕션 솔루션 업체인 모시스 아카데미(Mo-Sys Academy)는 새로운 버추얼 프로덕션 과정을 개설한다고 발표했습니다. 이 과정은 훈련된 기술자에 대한 수요가 급증하고 있는 버추얼 프로덕션 부문의 기술 격차를 해소하기 위한 것입니다.
인공지능의 등장으로 버추얼 프로덕션 기술은 컴퓨터에서 생성되는 그래픽의 품질을 크게 향상시켰습니다. 3차원 모델에서 복잡한 장면의 디자인과 시각화가 편리해졌고, 실시간 환경에서 편집과 검토가 가능해졌습니다. 이 기술은 제작진과 장비의 운송 및 물류 비용을 절감함으로써 시장에 긍정적인 영향을 미칩니다. 이 기술을 통해 영화 제작자는 촬영 현장의 실사 장면을 시뮬레이션 카메라나 가상 카메라로 촬영하고, 컴퓨터에서 생성된 3D 그래픽 요소를 영화의 실사 영상과 매끄럽게 결합하여 최종 시각 효과로 마무리할 수 있습니다.
VFX 기술의 발전과 애니메이션의 성장은 엔터테인먼트 산업에 활력을 불어넣고 있습니다. 예를 들어, 2022년 7월 미국의 정액제 스트리밍 서비스 및 제작사 넷플릭스는 호주의 애니메이션 및 시각효과 디지털 스튜디오인 애니멀 로직(Animal Logic)을 인수할 계획을 발표했습니다. 이 계획은 넷플릭스가 엔드 투 엔드 애니메이션 제작 능력을 개발하려는 노력을 가속화하는 데 도움이 될 것으로 보입니다.
또한, 인공지능은 영상 제작 작업을 가속화하는 프리프로덕션 지원을 용이하게 합니다. 지난 10년간 사전 제작 작업은 구조화되지 않은 박스오피스 데이터와 시청자와 관련된 제한된 인구통계학적 정보에 크게 의존해 왔으며, 이는 매력적인 영상 컨텐츠 개발의 감소로 이어져 왔습니다. 그러나 이제는 인공지능이 다양한 플랫폼에서 수집한 대규모 데이터 세트에서 통찰력을 생성하여 제안된 컨텐츠의 수용성과 관심도를 파악할 수 있게 되었습니다.
예를 들어, 넷플릭스는 정확하고 개인화된 추천과 시청 기록, 클레임, 동영상 일시정지, 되감기 등 사용자 행동 관찰을 기반으로 동영상 컨텐츠를 제작하고 있습니다. 또한 2021년 4월에는 170억 달러를 투자해 플랫폼에서 수집한 데이터를 기반으로 오리지널 컨텐츠를 개발하기 위한 전용 데이터베이스를 구축하기로 결정했습니다. 인공지능 기술은 대본과 시나리오를 이해하고, 묘사된 장소를 인식하고, 감독이 상상한 실제 장소를 제안하고, 실제 CG 이미지의 장소를 만들 수 있도록 도와줍니다.
3차원 환경의 활용, 컴팩트하고 편안한 가상 게임 디바이스 개발, 3D 오디오, 안티테러 가상현실 헤드셋 등 버추얼 프로덕션에 대한 게임 업계의 도입이 활발히 진행되고 있는 것도 이 시장의 성장에 도움이 될 것으로 보인다, 클라우드 확장성 등 버추얼 프로덕션 플랫폼에 대한 끊임없는 기술 혁신이 게임 용도 전반에 걸쳐 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
또한, 몰입형 경험을 도입함으로써 그래픽 컨텐츠를 360°로 볼 수 있어 새로운 차원의 게임 상호 작용을 실현하고, 참가자들은 감각을 통해 게임 환경을 제어하고 변경할 수 있게 됩니다. 이를 통해 게임 참여자들은 비디오 게임과의 상호작용을 더욱 원활하게 할 수 있게 되었습니다. 따라서 게임 내 버추얼 프로덕션 기술의 적용이 증가함에 따라 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
버추얼 프로덕션 시장 보고서 하이라이트
최종 용도별로는 영화 부문이 2023년 28.5%로 두 번째로 큰 매출 점유율을 차지했습니다. 이러한 성장은 영화에서 시각 효과와 3차원 모델에 대한 수요 증가에 기인합니다.
컴포넌트별로는 소프트웨어 부문이 2023년 41.8%로 가장 큰 매출 점유율을 차지했으며, 인공지능 탑재로 인해 2024-2030년까지 우위를 유지할 것으로 전망됩니다. 인공지능 탑재로 인해 애니메이션과 그래픽의 품질이 향상될 것으로 예상됩니다.
북미는 2023년 36.5%의 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다. 이러한 성장은 Viacom CBS, Walt Disney Studios, NBC Universal, Warner Media와 같은 주요 지역 영화 스튜디오의 높은 버추얼 프로덕션 구현과 함께 고급 VFX 및 버추얼 프로덕션 기술의 채택이 증가하고 있기 때문입니다.
목차
제1장 버추얼 프로덕션 시장 : 조사 방법과 범위
제2장 버추얼 프로덕션 시장 : 주요 요약
시장 전망
부문 전망
경쟁 인사이트
제3장 버추얼 프로덕션 시장 : 변수, 동향, 범위
시장 서론/계통 전망
시장 규모와 성장 전망
업계 밸류체인 분석
시장 역학
버추얼 프로덕션 시장 분석 툴
제4장 버추얼 프로덕션 시장 : 컴포넌트 추정·동향 분석
부문 대시보드
버추얼 프로덕션 시장 : 컴포넌트 변동 분석, 2023년/2030년
하드웨어
소프트웨어
서비스
제5장 버추얼 프로덕션 시장 : 유형, 추정·동향 분석
부문 대시보드
버추얼 프로덕션 시장 : 유형 변동 분석, 2023년/2030년
프리프로덕션
프로덕션
포스트프로덕션
제6장 버추얼 프로덕션 시장 : 최종사용자, 추정·동향 분석
부문 대시보드
버추얼 프로덕션 시장 : 최종사용자 변동 분석, 2023년/2030년
필름
연속 TV 프로그램
상업 광고
온라인 비디오
기타
제7장 버추얼 프로덕션 시장 : 지역 추정·동향 분석
버추얼 프로덕션 시장 점유율, 지역별, 2023년/2030년, 100만 달러
북미
북미 버추얼 프로덕션 시장 추정·예측, 2017-2030년
미국
캐나다
유럽
유럽 버추얼 프로덕션 시장 추정·예측, 2017-2030년
영국
독일
프랑스
아시아태평양
아시아태평양 버추얼 프로덕션 시장 추정·예측, 2017-2030년
중국
일본
인도
남미
남미 버추얼 프로덕션 시장 추정·예측, 2017-2030년
브라질
중동 및 아프리카
중동 및 아프리카 버추얼 프로덕션 시장 추정·예측, 2017-2030년
제8장 경쟁 구도
주요 시장 진출기업의 최근 동향과 영향 분석
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업의 시장 점유율 분석
기업 히트맵 분석
전략 매핑
확대
인수합병(M&A)
파트너십과 협업
신제품 발매
연구개발
기업 개요
360Rize
Adobe
Autodesk Inc.
BORIS FX, INC
Epic Games, Inc.
HTC Corporation(VivePort)
HumanEyes Technologies
Mo-Sys Engineering Ltd.
NVIDIA Corporation.
Panocam3d.com
Pixar(The Walt Disney Company)
Side Effects Software Inc(SideFX)
Technicolor
Vicon Motion Systems Ltd
LSH
영문 목차
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Virtual Production Market Growth & Trends:
The global virtual production market size is expected to reach USD 6.79 billion by 2030, registering a CAGR of 18.6% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rising popularity of virtual production in the media and entertainment industry, combined with its capabilities to create high-definition visuals and real-time virtual environments, is the key factor propelling the growth of the market.
The technology enables filmmakers to reduce the demand for on-set production teams and crew members by integrating virtual background environments into live-action footage. This allows for a significant reduction in video production costs. For instance, in 2020, after the covid-19 pandemic, filmmakers in the Hollywood industry found the hi-tech solution of shooting without gathering 100s of people on set. The use of techniques such as cloudbusting, stagecraft LED setup, and robotic camera to shoot actors remotely, known as the Solo Cinebot has helped the filmmaker a lot. Technological advancement in virtual production helps broadcasters improve their operational efficiency with the least physical presence of technicians in the broadcasting room.
For instance, in March 2020, Sky Sports implemented a virtual production suite, which has enabled its teams to create content and stream it remotely. The suite connected 48 virtual workstations and an equal number of direct-to-workstation connections for remote editing, simultaneous live programming, and the distribution of live clippings directly on social media platforms. Although virtual production can produce a film with better visuals and low production costs, it also poses some challenges, especially from the lack of training and experience among industry professionals.
For instance, in May 2022, Mo-Sys Academy, a manufacturer of virtual production solutions in the U.K. announced the launch of a new virtual production course. This course intends to close the skills gap in the virtual production sector, which is experiencing a surge in demand for trained technicians.
With the advent of artificial intelligence, virtual production technology has witnessed significant improvements in the quality of its computer-generated graphics. Design and visualization of all complex scenes in a three-dimensional model have become convenient, further editing and reviewing in a real-time environment. The technology positively impacts the market by reducing the transportation and logistics costs of crew members and equipment. It enables filmmakers to capture on-set live-action scenes through simul-cams or virtual cameras and seamlessly merge computer-generated 3D graphic elements with the film's live-shooting footage to conclude with the final visual effects.
The evolution of VFX technologies and the growth of animation are boosting the entertainment industry. For instance, in July 2022, Netflix, a subscription streaming service and production company in the U.S. announced a plan to acquire Animal Logic, an Australian animation, and visual effects digital studio. This initiative will help Netflix accelerate its efforts to develop end-to-end animation production capabilities.
Furthermore, artificial intelligence facilitates pre-production support that helps to accelerate video production work. In the previous decade, pre-production works heavily relied on unstructured box office data and limited demographic information related to viewers, leading to less engaging video content development. However, now artificial intelligence can generate insights from large data sets collected from various platforms to understand the proposed content's acceptance and interest.
For example, Netflix creates video content based on accurate, personalized recommendations and observations of its users' behavior, such as surfing history, claims, and data actions like pausing or rewinding videos. Also, in April 2021, the company decided to invest USD 17 billion to create a dedicated database to develop original content based on its platform's collected data. Artificial intelligence technology can also help understand scripts and screenplays to recognize the locations described and suggest real-world locations where directors can imagine and create realistic computer graphic imagery locations.
The growing implementation of virtual production in the gaming industry also works well for the market. Factors such as leveraging a three-dimensional environment, increased focus of companies on developing compact and comfortable virtual gaming devices, and constant technological innovation on virtual production platforms, such as 3D audio, untethered virtual reality headsets, and cloud scalability, are expected to drive market growth across gaming applications.
Furthermore, introducing an immersive experience allows for 360° views of graphic content and a new level of gaming interaction, enabling players to control and modify the gaming environment through their senses. This made the interaction with the video games smoother for the player. Hence the increased application of virtual production technology in games is expected to propel the growth of the market.
Virtual Production Market Report Highlights:
In terms of end-user, the movies segment accounted for the second-largest revenue share of 28.5% in 2023. The growth can be attributed to the rising demand for visual effects and a three-dimensional model in movies
In terms of components, The software segment accounted for the largest revenue share of 41.8% in 2023 and is expected to retain its dominance from 2024 to 2030 owing to the inclusion of artificial intelligence. The inclusion is expected to improve the performance of animation and graphics quality
The North American region holds the maximum revenue share of 36.5% in 2023. The growth is attributable to the increasing adoption of advanced VFX and virtual production technologies coupled with the high implementation of virtual production by leading regional film studios, such as Viacom CBS, Walt Disney Studios, NBC Universal, and Warner Media.
Table of Contents
Chapter 1. Virtual Production Market: Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Virtual Production Market: Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Virtual Production Market: Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Market Drivers Analysis
3.4.1.1. Growing Investments In Virtual Production Technology Development
3.4.1.2. Growing Preference For Digital Learning
3.4.2. Market Restraints Analysis
3.4.2.1. Risks Associated With Cyber Security
3.4.3. Industry Opportunities
3.4.4. Industry Challenges
3.4.5. Key Small-Sized Edtech Companies, By Region/Country
3.4.6. Key Company Ranking Analysis, 2023
3.5. Virtual Production Market Analysis Tools
3.5.1. Porter's Analysis
3.5.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.5.1.2. Bargaining power of the buyers
3.5.1.3. Threats of substitution
3.5.1.4. Threats from new entrants
3.5.1.5. Competitive rivalry
3.5.2. PESTEL Analysis
3.5.2.1. Political landscape
3.5.2.2. Economic and Social landscape
3.5.2.3. Technological landscape
3.5.2.4. Environmental landscape
3.5.2.5. Legal landscape
Chapter 4. Virtual Production Market: Sector Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Virtual Production Market: Component Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)