차량내 결제 서비스 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 결제 모드별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2023-2030년)
In-vehicle Payment Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Mode Of Payment (NFC, QR Code/RFID, App/E-wallet, Credit/Debit Card), By Application (Parking, Shopping, Others), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030
상품코드:1404732
리서치사:Grand View Research
발행일:2023년 11월
페이지 정보:영문 120 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
차량내 결제 서비스 시장 성장 및 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 전 세계 차량내 결제 서비스 시장 규모는 2023년부터 2030년까지 12.1%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타내고, 2030년에는 144억 3,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
자동차 제조업체의 적극적인 지출과 운전자가 차량내에서 결제 및 인증을 할 수 있도록 하는 자동차 제조업체의 적극적인 지출, 특히 신흥 경제국의 가처분 소득 수준 증가, 비접촉식 결제에 대한 선호도 증가 등이 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 보입니다.
바쁜 일정을 소화하는 운전자들은 업그레이드된 라이프스타일의 일환으로 번거롭지 않은 경험을 원하고 있습니다. 이런 상황에서 신용카드/직불카드를 긁기 위해 현금 거래를 할 필요 없이 이동 중에도 쇼핑, 주문, 결제를 할 수 있다면 통근자들은 시간을 절약하고 편리한 출퇴근을 할 수 있게 됩니다. 차내 결제 서비스는 운전자와 승객에게 차 안에서 다양한 결제 수단으로 결제할 수 있는 편리함을 제공합니다. 커넥티드카의 보급과 고급 인포테인먼트에 대한 선호도가 높아짐에 따라 차량내 결제 서비스에 대한 수요는 예측 기간 동안 증가할 것으로 예상됩니다.
BMW AG, Mercedes-Benz, Ford Motor Co., General Motors Co., Jaguar Land Rover Automotive PLC와 같은 자동차 제조업체들은 이미 차량내 결제 서비스 및 솔루션을 자사 차량에 탑재하기 시작했습니다. MasterCard, Visa, PayPal 등 결제 서비스 제공업체들도 효율적인 차량내 결제 플랫폼을 제공하기 위해 자동차 OEM과 전략적 제휴 및 협력 관계를 맺고 있습니다.
코로나19 사태로 인해 비접촉식 결제에 대한 선호도가 높아지고 있습니다. 이에 따라 대부분의 주차 시스템, 주유소, 요금 징수 부스는 이미 모바일 결제 기술을 도입하고 있습니다. 전자지갑의 인기는 전자지갑이 제공하는 편리함과 결제의 용이성으로 인해 더욱 높아지고 있습니다. 구글페이, 아마존페이, 애플페이와 같은 디지털 지갑과 온라인 결제 플랫폼도 큰 인기를 끌고 있으며, 예측 기간 동안 채택이 크게 증가할 것으로 예상됩니다.
그러나 각 자동차 제조업체들은 촉진요인이나 동승자가 차에서 내리지 않고도 휘발유 주유, 전기차 충전, 주차장 예약 및 결제, 톨게이트에서 통행료 지불, 식사나 커피 주문 등 원하는 모든 서비스를 이용하고 결제할 수 있는 결제 생태계의 설계와 개발에 기대를 걸고 있습니다. 따라서 차량내 결제 서비스 시장은 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
차량내 결제 서비스 시장 보고서 하이라이트
주유소 및 충전소 분야는 2022년 약 27.5%의 큰 매출 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 전기차(EV)의 보급 확대, 비접촉식 결제의 보급 확대, 차량 탑재형 결제 기술의 가용성 확대에 기인합니다.
직불카드와 신용카드는 여전히 가장 보편적인 결제 수단으로 접촉식 결제와 비접촉식 결제에 널리 사용되고 있습니다.
북미는 2022년 약 39.3% 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 자동차에 최신 기술의 지속적인 통합과 가처분 소득 수준 증가는 이 지역 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
The global in-vehicle payment services market size is expected to reach USD 14.43 billion by 2030, registering a CAGR of 12.1% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The aggressive spending by automakers on enabling drivers to make payments and authenticate transactions from the vehicle itself coupled with the rising levels of disposable income, especially in the developed economies, and the growing preference for contactless payments are expected to drive the growth of the market over the forecast period.
Busy schedules are prompting drivers to look forward to hassle-free experiences as part of an upgraded lifestyle. At this juncture, the ability to shop, order, and pay on the go without performing any cash transactions for swiping credit/debit cards would allow commuters to save time and ensure a convenient commute. In-vehicle payment services offer drivers and passengers the convenience of making payments through various payment modes from the vehicle itself. The demand for In-vehicle payment services is expected to increase over the forecast period in line with the proliferation of connected cars and the growing preference for advanced infotainment.
Automakers, such as BMW AG, Mercedes-Benz, Ford Motor Co., Honda Motor Co. Ltd., General Motors Co., and Jaguar Land Rover Automotive PLC, have already started integrating in-vehicle payment services and solutions into their vehicle models. Payment service providers, such as MasterCard, Visa, and PayPal, are also striking strategic partnerships and collaborations with automotive OEMs to deliver efficient in-vehicle payment platforms.
The preference for contactless payments is growing in the wake of the outbreak of the COVID-19 pandemic. As such, the majority of the parking systems, gas stations, and toll collection booths have already incorporated mobile payment technology. The popularity of e-wallets is rising owing to the convenience and ease of payment e-wallets can offer. Digital wallet and online payment platforms, such as Google Pay, Amazon Pay, and Apple Pay, are also getting immensely popular and their adoption is expected to increase significantly over the forecast period.
However, automotive OEMs are looking forward to designing and developing a payment ecosystem that would allow drivers and passengers to avail and pay for all the desired services, such as filling gasoline or charging electric cars, booking and paying for parking slots, paying tolls at toll booths, and ordering food and coffee, among others, without having to get out of the vehicle. Hence, the market for in-vehicle payment services is expected to grow significantly over the forecast period.
The gas & charging station segment accounted for a significant revenue share of around 27.5% in 2022. This is attributed to the increasing adoption of electric vehicles (EVs), the growing popularity of contactless payments, and the increasing availability of in-vehicle payment technology.
The credit/debit card segment accounted for the largest market share of 53.2% in 2022.Debit cards and credit cards remain the most popular payment modes and are used extensively to make contact and contactless payments.
North America accounted for a market share of around 39.3% in 2022. Continued integration of the latest technologies in automobiles and the rising levels of disposable income are anticipated to drive the growth of the regional market