LoT(Location of Things) 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 애플리케이션별, 업종별, 지역별, 부문별 예측(2023-2030년)
Location Of Things Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Integrated Platform/Workload Systems, Integrated Infrastructure Systems), By Vertical, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030
상품코드:1376038
리서치사:Grand View Research
발행일:2023년 10월
페이지 정보:영문 132 Pages
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한글목차
LoT(Location of Things) 시장의 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 LoT(Location of Things) 시장 규모는 2023-2030년 23.0%의 CAGR을 기록하며, 2030년에는 2,166억 8,000만 달러에 달할 전망입니다.
스마트폰의 보급과 네트워크 접속의 강화는 개인화 서비스에 대한 수요 증가와 함께 시장 성장을 가속하고 있습니다.
LoT(Location of Things)는 IoT 개념의 새로운 하위 범주로, 연결된 기기가 지역적 위치를 모니터링하고 통신할 수 있게 해주는 개념입니다. 다양한 커넥티드 기기에 내장된 IoT 센서와 위치 정보 기술을 통해 조직과 서비스 프로바이더는 네트워크를 통해 다양한 데이터를 수집할 수 있습니다. 수년 동안 구글맵, 우버, 웨이즈(Waze) 등 다양한 위치정보 서비스가 도입되어 왔으며, 이는 스마트폰의 위치정보 기능을 통해 실현되었습니다. 위치정보는 수집된 데이터의 가장 중요한 차원으로, 서비스 프로바이더는 각 사용자에게 맥락에 맞는 컨텐츠를 제공할 수 있습니다.
커넥티드 웨어러블 기기, 커넥티드 차량, 커넥티드 홈, 스마트 시티, 산업용 IoT(IIoT)의 발전은 향후 수년간 사물인터넷(LoT) 시장에 광범위한 시장 기회를 열어줄 것입니다. 그러나 보편적으로 인정받는 표준과 함께 프라이버시 및 안전과 관련된 문제가 업계의 과제가 될 것으로 예상됩니다.
LoT(Location of Things) 시장 보고서 하이라이트
북미가 세계 시장을 장악하고 2022년 매출 점유율이 30.3%로 가장 큽니다. 기술 보급, 스마트폰 보급 확대, 네트워크 접속 강화로 북미가 기타 지역보다 도입률이 높습니다.
매핑 및 내비게이션 분야는 2022년 약 33.3%로 가장 높은 매출 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 매출과 예측 기간의 CAGR은 24.2%로 가장 빠를 것으로 추정 및 예측됩니다. 매핑 및 내비게이션 기술을 통해 사용자는 다양한 물리적 장비의 움직임을 추적하고 모니터링할 수 있습니다.
운송 및 물류 부문은 2022년 약 24.8%의 가장 큰 매출 점유율을 차지하며 예측 기간 중 24.4%의 가장 빠른 CAGR을 기록할 것으로 예상되며, 제조 및 산업 부문이 그 뒤를 이을 것으로 보입니다. 커넥티드카 기술과 다양한 물류 솔루션의 개발로 인해 운송 부문의 운영 효율성이 향상되고 배송 시간이 단축되었습니다.
아시아태평양은 커넥티드 디바이스에 대한 지출 증가, 다양한 IoT 기술에 대한 투자, 개인화된 서비스에 대한 수요 증가로 인해 예측 기간 중 24.7%의 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 시장 변수, 동향, 범위 소재
시장 계통 전망
업계의 밸류체인 분석
시장 역학
시장 촉진요인 분석
시장 억제요인 분석
시장 기회 분석
모노 위치 시장 분석 툴
업계 분석 - Porter의 산업 분석
PESTEL 분석
제4장 LoT(Location of Things) 시장 : 애플리케이션 추정·동향 분석
LoT(Location of Things) 시장 : 중요한 포인트
LoT(Location of Things) 시장 : 동향과 시장 점유율 분석, 2022년과 2030년
매핑·내비게이션
자산운용 관리
로케이션 인텔리전스
미디어·마케팅 관여
제5장 LoT(Location of Things) 시장 : 업종 추정·동향 분석
LoT(Location of Things) 시장 : 중요한 포인트
LoT(Location of Things) 시장 : 동향과 시장 점유율 분석, 2022년과 2030년
정부·방위·유틸리티
운송·물류
소매·소비재
제조·산업
헬스케어
기타
제6장 LoT(Location of Things) 시장 : 지역의 추정·동향 분석
지역의 전망
지역별 모노 시장 위치 : 중요한 포인트
북미
시장 추산·예측, 2017-2030년까지
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
일본
중국
인도
호주
한국
라틴아메리카
브라질
멕시코
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카공화국
아랍에미리트
제7장 경쟁 구도
주요 시장 참여 기업에 의한 최근 동향과 영향 분석
시장 참여 기업의 분류
ESRI
Wireless Logic
HERE
Navizon, Inc.
Bosch.IO GmbH
Pitney Bowes Inc.
TIBCO(Cloud Software Group, Inc.)
Trimble Inc.
Qualcomm Technologies, Inc.
KSA
영문 목차
영문목차
Location Of Things Market Growth & Trends:
The global location of things market size is expected to reach USD 216.68 billion by 2030, registering a CAGR of 23.0% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. The increasing penetration of smartphones and enhanced network connectivity coupled with the increasing demand for personalized services are propelling the market growth.
Location of things is an emerging sub-category of the IoT concept that enables connected devices to monitor and communicate their geographic location. Enabled by IoT sensors and location technologies embedded into various connected devices allows organizations and service providers to collect a variety of data over the network. Over the years, a variety of location-based services has been introduced, such as Google Maps, Uber, Waze, and many others, which have been enabled by the ability of a smartphone to locate itself. Location being the most vital dimension of the data collected allows service providers to provide contextual content for each user.
Advancements in connected wearable devices, connected vehicles, connected homes, smart cities, and Industrial IoT (IIoT) are bound to open extensive market avenues for the location of things market in the coming years. However, issues related to privacy and safety along with universally accepted standards are expected to challenge the industry.
Location Of Things Market Report Highlights:
North America dominated the global market and accounted for the largest revenue share of 30.3% in 2022. Technology proliferation, increased penetration of smartphones, and enhanced network connectivity have led to a faster adoption rate in North America than in other regions.
The mapping and navigation segment accounted for the highest revenue share of around 33.3% in 2022 and is estimated to register the fastest CAGR of 24.2% over the forecast period. The mapping and navigation technology enables users to track and monitor the movement of various physical devices.
The transportation and logistics segment accounted for the largest revenue share of around 24.8% in 2022 and is estimated to register the fastest CAGR of 24.4% over the forecast period, which is followed by the manufacturing and industrial segment. The development of connected car technologies and a variety of logistics solutions have enhanced the operational efficiencies and reduced the time-to-delivery for the transportation sector.
Asia Pacific is expected to register the highest CAGR of 24.7% over the forecast period owing to the increased spending on connected devices, investments in various IoT technologies, and increasing demand for personalized services.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Application
1.1.2. Vertical
1.1.3. Regional scope
1.1.4. Estimates and forecast timeline
1.2. Research Methodology
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased database
1.3.2. GVR's internal database
1.3.3. Secondary sources
1.3.4. Primary research
1.3.5. Details of primary research
1.4. Information or Data Analysis
1.5. Market Formulation & Validation
1.6. Model Details
1.7. List of Secondary Sources
1.8. List of Primary Sources
1.9. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Application outlook
2.2.2. Vertical outlook
2.2.3. Regional outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Location Of Things Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market driver analysis
3.3.2. Market restraint analysis
3.3.3. Market opportunity analysis
3.4. Location Of Things Market Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter's
3.4.1.1. Supplier power
3.4.1.2. Buyer power
3.4.1.3. Substitution threat
3.4.1.4. Threat of new entrant
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Technological landscape
3.4.2.3. Economic landscape
Chapter 4. Location Of Things Market : Application Estimates & Trend Analysis
4.1. Location Of Things Market: Key Takeaways
4.2. Location Of Things Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
4.3. Mapping and Navigation
4.3.1. Mapping and navigation market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
4.4. Asset Management
4.4.1. Asset Management market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
4.5. Location Intelligence
4.5.1. Location intelligence market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
4.6. Media and Marketing Engagement
4.6.1. Media and marketing engagement market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
Chapter 5. Location Of Things Market : Vertical Estimates & Trend Analysis
5.1. Location Of Things Market: Key Takeaways
5.2. Location Of Things Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
5.3. Government, Defence and Public Utilities
5.3.1. Government, defence and public utilities market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
5.4. Transportation and Logistics
5.4.1. Transportation and logistics market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
5.5. Retail and Consumer Goods
5.5.1. Retail and consumer goods market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
5.6. Manufacturing and Industrial
5.6.1. Manufacturing and industrial market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
5.7. Healthcare
5.7.1. Healthcare market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
5.8. Others
5.8.1. Others market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
Chapter 6. Location Of Things Market: Regional Estimates & Trend Analysis
6.1. Regional Outlook
6.2. Location Of Things Market by Region: Key Takeaway
6.3. North America
6.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.3.2. U.S.
6.3.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.3.3. Canada
6.3.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.4. Europe
6.4.1. UK
6.4.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.4.2. Germany
6.4.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.4.3. France
6.4.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.5. Asia Pacific
6.5.1. Japan
6.5.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.5.2. China
6.5.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.5.3. India
6.5.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.5.4. Australia
6.5.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.5.5. South Korea
6.5.5.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.6. Latin America
6.6.1. Brazil
6.6.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.6.2. Mexico
6.6.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.7. MEA
6.7.1. Saudi Arabia
6.7.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.7.2. South Africa
6.7.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
6.7.3. United Arab Emirates (UAE)
6.7.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants