세계의 헤드셋 시장
Headset
상품코드 : 1781232
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 363 Pages
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한글목차

헤드셋 세계 시장, 2030년에는 5,141억 달러에 달할 전망

2024년에 1,020억 달러로 추정되는 헤드셋 세계 시장은2024-2030년 분석 기간 동안 CAGR 30.9%로 성장하여 2030년에는 5,141억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 보고서에서 분석한 부문 중 하나인 인이어 유형은 CAGR 33.4%를 기록하며 분석 기간 종료시에는 4,035억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 오버이어 유형 부문의 성장률은 분석 기간 동안 CAGR 24.0%로 추정됩니다.

미국 시장은 278억 달러, 중국은 CAGR 40.7%로 성장할 것으로 예측

미국의 헤드셋 시장은 2024년에 278억 달러로 추정됩니다. 세계 2위 경제 대국인 중국은 2030년까지 1,328억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년 CAGR은 40.7%를 기록할 것으로 예상됩니다. 기타 주목할 만한 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있고, 분석 기간 동안 CAGR은 각각 24.7%와 28.0%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 26.2%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계 헤드셋 시장 - 주요 동향 및 촉진요인 정리

원격근무와 게임의 성장이 헤드셋 시장을 견인할까?

원격 근무, 가상 회의, 온라인 게임의 채택이 증가함에 따라 고급 오디오 기능을 갖춘 고품질 헤드셋에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 비즈니스가 하이브리드 업무 모델로 전환함에 따라 전문가들은 가상 회의 및 협업 환경에서 원활한 커뮤니케이션을 위해 노이즈 캔슬링 헤드셋에 의존하고 있습니다. 마찬가지로 게임 산업도 빠르게 성장하고 있으며, 전문 게이머와 캐주얼 게이머 모두 고음질 오디오, 공간 음향 기능, 인체공학적 헤드셋 디자인을 요구하고 있습니다. e스포츠와 라이브 스트리밍 플랫폼의 부상으로 서라운드 사운드와 음성 확장 마이크가 탑재된 프리미엄 헤드셋의 판매량이 더욱 증가하고 있습니다. 그러나 가격 경쟁과 장기적인 착용감에 대한 우려는 여전히 소비자의 구매 결정에 영향을 미치는 요인으로 작용하고 있습니다. 이러한 상황에도 불구하고, 헤드셋 시장은 기술 발전과 고성능 오디오 솔루션에 대한 수요 증가로 인해 계속 확대되고 있습니다.

무선 및 스마트 기능은 헤드셋 산업을 어떻게 변화시키고 있는가?

유선 헤드셋에서 무선 헤드셋으로의 전환은 시장에서 가장 중요한 트렌드 중 하나이며, 블루투스 지원 장치는 전문가 및 엔터테인먼트 분야의 표준이 되고 있습니다. 소비자들은 편리성, 이동성, 멀티 디바이스 연결성을 원하고 있으며, 원활한 페어링 기능과 긴 배터리 수명을 갖춘 헤드셋에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. AI 기반 음성 비서, 생체인식 센서, 적응형 노이즈 캔슬링 기능을 갖춘 스마트 헤드셋이 인기를 끌고 있으며, 생산성, 피트니스 트래킹, 엔터테인먼트를 위한 향상된 사용자 경험을 제공하고 있습니다. 무선 기술은 휴대성을 향상시키는 반면, 오디오 지연, 연결 안정성, 배터리 성능 저하 등의 문제로 인해 제조사들은 어려움을 겪고 있습니다. 이러한 제약에도 불구하고, 무선 기술과 AI 통합 기술의 채택이 증가함에 따라 향후 시장 트렌드가 형성될 것으로 예상됩니다.

가상현실과 증강현실의 부상은 헤드셋 응용을 확대할 수 있을까?

가상현실(VR)과 증강현실(AR)에 대한 관심이 높아지면서 헤드셋 제조업체들에게 새로운 기회를 제공하고 있습니다. 의료, 교육, 훈련 등의 산업은 시뮬레이션, 원격 학습, 의료 시술 등을 위해 몰입형 헤드셋 기술을 통합하고 있습니다. 가볍고 고해상도의 VR 헤드셋이 개발되고, 트래킹과 시야각이 개선되면서 게임뿐만 아니라 다양한 용도에서 사용자의 몰입도가 높아지고 있습니다. 그러나 높은 비용, 하드웨어 호환성 문제, 멀미에 대한 우려는 주류 도입에 계속 영향을 미치고 있습니다. 이러한 문제점에도 불구하고, VR과 AR을 활용한 애플리케이션의 확대는 헤드셋 시장에 새로운 수익원을 창출할 것으로 기대되고 있습니다.

헤드셋 시장의 성장 원동력은?

헤드셋 시장의 성장을 견인하는 것은 원격 커뮤니케이션 솔루션에 대한 수요 증가, 게임 및 e스포츠의 확대, 스마트 오디오 및 무선 오디오 기술의 부상입니다. 액티브 노이즈 캔슬링, 음성 인식, 몰입형 오디오 경험의 발전은 프리미엄 헤드셋에 대한 소비자의 선호도를 높이고 있습니다. 전문적인 작업 환경, 피트니스 애플리케이션, 가상현실 플랫폼에서 헤드셋의 사용 증가는 시장 확대에 더욱 기여하고 있습니다. 저가 대체 제품과의 경쟁과 연결성 및 편의성에 대한 우려는 여전히 남아 있지만, 오디오 처리, 배터리 효율성, 인체공학적 설계의 지속적인 기술 혁신은 장기적인 시장 성장을 유지할 것으로 예상됩니다.

부문

유형(인이어 유형, 오버이어 유형), 연결성(유선 연결성, 무선 연결성), 용도(개인용도, 상업 용도)

조사 대상 기업 사례

AI 통합

Global Industry Analysts는 검증된 전문가 컨텐츠와 AI 툴을 통해 시장과 경쟁 정보를 혁신하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 LLM 및 업계 고유의 SLM을 조회하는 일반적인 규범을 따르는 대신 비디오 기록, 블로그, 검색 엔진 조사, 방대한 양의 기업, 제품/서비스, 시장 데이터 등 세계 전문가로부터 수집한 컨텐츠 리포지토리를 구축했습니다.

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사 소재지, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기준으로 기업의 경쟁력 변화를 예측하고 있습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 매출원가(COGS) 증가, 수익성 하락, 공급망 재편 등 미시적, 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 주요 요약

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

ksm
영문 목차

영문목차

Global Headset Market to Reach US$514.1 Billion by 2030

The global market for Headset estimated at US$102.0 Billion in the year 2024, is expected to reach US$514.1 Billion by 2030, growing at a CAGR of 30.9% over the analysis period 2024-2030. In-Ear Type, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 33.4% CAGR and reach US$403.5 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Over-Ear Type segment is estimated at 24.0% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$27.8 Billion While China is Forecast to Grow at 40.7% CAGR

The Headset market in the U.S. is estimated at US$27.8 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$132.8 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 40.7% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 24.7% and 28.0% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 26.2% CAGR.

Global Headset Market - Key Trends & Drivers Summarized

Is the Growth of Remote Work and Gaming Driving the Headset Market?

The increasing adoption of remote work, virtual meetings, and online gaming is fueling demand for high-quality headsets with advanced audio capabilities. As businesses shift toward hybrid work models, professionals rely on noise-canceling headsets for seamless communication in virtual meetings and collaborative work environments. Similarly, the gaming industry is experiencing exponential growth, with professional and casual gamers demanding high-fidelity audio, spatial sound capabilities, and ergonomic headset designs. The rise of esports and live-streaming platforms is further driving sales of premium headsets equipped with surround sound and voice-enhancing microphones. However, challenges such as pricing competition and concerns over long-term wear comfort remain factors affecting consumer purchasing decisions. Despite this, the headset market continues to expand, driven by technological advancements and the increasing need for high-performance audio solutions.

How Are Wireless and Smart Features Transforming the Headset Industry?

The transition from wired to wireless headsets is one of the most significant trends in the market, with Bluetooth-enabled devices becoming the standard across professional and entertainment sectors. Consumers seek convenience, mobility, and multi-device connectivity, driving demand for headsets with seamless pairing features and extended battery life. Smart headsets with AI-powered voice assistants, biometric sensors, and adaptive noise cancellation are gaining popularity, offering enhanced user experiences for productivity, fitness tracking, and entertainment. While wireless technology improves portability, concerns about audio latency, connection stability, and battery degradation pose challenges for manufacturers. Despite these limitations, the increasing adoption of wireless and AI-integrated headset technologies is expected to shape future market trends.

Can the Rise of Virtual and Augmented Reality Expand Headset Applications?

The growing interest in virtual reality (VR) and augmented reality (AR) is opening new opportunities for headset manufacturers. Industries such as healthcare, education, and training are integrating immersive headset technology for simulations, remote learning, and medical procedures. The development of lightweight, high-resolution VR headsets with improved tracking and field-of-view capabilities is enhancing user engagement in various applications beyond gaming. However, high costs, hardware compatibility issues, and motion sickness concerns continue to impact mainstream adoption. Despite these challenges, the expansion of VR and AR-driven applications is expected to create new revenue streams in the headset market.

What Is Driving the Growth of the Headset Market?

The growth in the headset market is driven by the increasing demand for remote communication solutions, the expansion of gaming and esports, and the rise of smart and wireless audio technologies. Advancements in active noise cancellation, voice recognition, and immersive audio experiences are enhancing consumer preferences for premium headsets. The growing use of headsets in professional work environments, fitness applications, and virtual reality platforms is further contributing to market expansion. While competition from low-cost alternatives and concerns over connectivity and comfort persist, ongoing innovation in audio processing, battery efficiency, and ergonomic design is expected to sustain long-term market growth.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Headset market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Type (In-Ear Type, Over-Ear Type); Connectivity (Wired Connectivity, Wireless Connectivity); Application (Personal Application, Commercial Application)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

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TARIFF IMPACT FACTOR

Our new release incorporates impact of tariffs on geographical markets as we predict a shift in competitiveness of companies based on HQ country, manufacturing base, exports and imports (finished goods and OEM). This intricate and multifaceted market reality will impact competitors by increasing the Cost of Goods Sold (COGS), reducing profitability, reconfiguring supply chains, amongst other micro and macro market dynamics.

TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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