시장이 저성장으로 이동하는 가운데 새로운 성장 기회를 모색하는 전문가용 헤드셋 벤더
세계의 전문가용 헤드셋 시장 규모는 2023년말까지 18억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2022년비 13.2%의 매출 감소를 반영하고 있습니다. 그러나 PC USB 및 UCC 부문의 출하량 감소가 상대적으로 적었기 때문에 출하량 감소율은 매출보다 훨씬 적었습니다.
2023년 헤드셋 수요는 2021년 수주 잔량으로 인한 2022년 1분기 수요 증가의 영향을 받았으며, 2023년에는 그러한 분기가 없기 때문에 시장이 감소했습니다. 이 하락은 GN Audio 및 HP|Poly와 같은 주요 공급업체가 2023년 초에 헤드셋 가격을 인상한 것도 한 요인으로 작용했습니다.
코드리스 헤드셋 시장은 지난 4년간 처음으로 매출이 감소했습니다. 무선 DECT 헤드셋 분야는 두 자릿수 감소, 무선 블루투스 헤드셋 분야는 한 자릿수 감소를 기록했습니다. 그러나 오버 더 이어 스테레오 헤드 밴드와 트루 무선 카테고리의 부문은 2023년에 성장했습니다.
그러나 소프트웨어 기반 비즈니스 커뮤니케이션 및 협업 서비스 이용과 같은 장기적인 성장 요인은 예측 기간 중에도 성장을 촉진할 것으로 보입니다. 수요가 유선에서 무선으로 전환되고 DECT 헤드셋 수요가 2025년 이후 안정화될 것으로 예상됨에 따라 평균 판매 가격은 소폭 상승할 것으로 예상되며, PC USB 헤드셋과 UCC 헤드셋, 무선 헤드셋, 사무용 헤드셋의 성장이 예상됩니다.
헤드셋의 성장세는 동글이 필요 없는 블루투스, 중거리 헤드셋의 액티브 노이즈 캔슬링(ANC), AI 기반 노이즈 캔슬링 및 스피커의 음성 강화, 1회 충전으로 더 오래 지속되는 일반 헤드셋 등 새로운 기능에도 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 영향을 받습니다.
이번 분석의 일환으로 Frost & Sullivan은 세계 전문가용 헤드셋 시장 시장 성장 촉진요인, 억제요인, 경쟁 동향 및 성장 기회를 확인했습니다.
이 분석은 광범위한 1차 및 2차 조사를 통해 헤드셋 공급업체와 제조업체에게 변화하는 시장 역학에 대한 심층적인 관점을 제공합니다. 우리는 이 분석이 벤더들의 성장을 가속화하고 헤드셋 시장내 침투 기회를 확대할 수 있는 귀중한 인사이트을 제공할 것으로 기대하고 있습니다.
The Professional Headset Vendors Search for New Growth Opportunities as Market Transitions to Slow Growth
The global professional headsets market is estimated to have reached $1.82 billion by the end of 2023, reflecting a decline of 13.2 percent over 2022 in terms of revenue. However, the unit shipment decline was much lesser than revenue, driven by relatively lower decline in unit shipment in PC USB and UCC segment.
Headsets demand in 2023 was impacted by elevate demand for Q1 2022, caused by backlog in 2021. It is absence of such a quarter in 2023 meant the market declined in 2023. The dip was also fueled by headsets price increase as brought in by leading vendors such as GN Audio and HP|Poly at the start of 2023.
The cordless headsets market declined in revenue for the first time in last four years. The decline was broadbase with high double digit decline in Cordless DECT headset segment and single digit decline in cordless Bluetooth headset segment. However, over-the-ear stereo headband, and true wireless categories segments grew in 2023.
However, the long term growth drivers such as use of software-based business communications and collaboration services will continue to drive growth during forecast period. We expect market to see slightly increase in average selling price, as the demand moves from wired to wireless and in anticipation of DECT headsets demand stabilizing from 2025 onwards. Growth is expected to come from PC USB and UCC headsets, cordless headsets, and headsets in office segments.
The future growth in headsets will also be influenced by expected new features such as dongle less Bluetooth, Active Noise Cancellation (ANC) in medium range headsets, AI-enabled noise-cancellation and speaker voice enhancements, and in general headsets that last longer on a single charge.
As part of this analysis, Frost & Sullivan has identified market drivers, restraints, competitive trends, and growth opportunities in the global professional headset market.
Through extensive primary and secondary research, this analysis provides headsets vendors and manufacturers with an in-depth perspective on the dynamics of a changing market. Frost & Sullivan expects that this analysis will provide vendors with valuable insights to accelerate their growth and expand their penetration opportunities within the headset marketplace.