세계의 기관차 리스 시장
Locomotive Leasing
상품코드 : 1742768
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 494 Pages
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한글목차

세계의 기관차 리스 시장은 2030년까지 157억 달러에 이를 전망

2024년에 106억 달러로 추정되는 기관차 리스 세계 시장은 2024-2030년간 CAGR 6.8%로 성장하여 2030년에는 157억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 본 보고서에서 분석한 부문 중 하나인 풀 서비스 리스는 CAGR 8.3%를 나타내고, 분석 기간 종료시에는 87억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. Net Lease 부문의 성장률은 분석 기간중 CAGR 4.8%로 추정됩니다.

미국 시장은 29억 달러, 중국은 CAGR 10.9%를 보일 것으로 예측

미국의 기관차 리스 시장은 2024년에 29억 달러로 추정됩니다. 세계 2위 경제대국인 중국은 2030년까지 33억 달러 규모에 이를 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년의 CAGR은 10.9%로 추정됩니다. 기타 주목해야 할 지역별 시장으로서는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간중 CAGR은 각각 3.3%와 6.7%를 보일 것으로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 4.5%를 보일 전망입니다.

세계의 기관차 리스 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

기관차 임대가 현대 철도 운송에서 인기를 끌고 있는 이유는 무엇일까?

기관차 리스는 직접 소유에 따른 자본 부담 없이 연비가 좋은 최신형 엔진을 유연하게 활용하고자 하는 화물 및 여객 철도 사업자에게 중요한 재무 및 경영 전략이 되고 있습니다. 철도회사, 광산업체, 물류 제공업체들은 계절적 수요 급증, 차량 확장, 장비 현대화를 지원하기 위해 리스 계약을 선호하고 있습니다. 리스는 또한 사업자가 높은 초기 비용, 긴 조달 주기, 유지보수 부채를 피할 수 있도록 도와 기존 철도 시장과 신흥 철도 시장 모두에 매력적인 솔루션이 되고 있습니다.

배출가스 및 연료 소비에 대한 규제 프레임워크가 강화됨에 따라 더 깨끗하고 기술적으로 진보된 기관차에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 리스 회사들은 성능 저하 없이 환경 기준을 충족하는 Tier 4 준수 디젤 기관차 및 하이브리드 모델을 제공함으로써 이에 대응하고 있습니다. 이러한 변화는 특히 북미, 라틴아메리카 및 아시아 지역에서 노후화된 차량 교체에 박차를 가하고 있으며, 운영 가동 시간과 환경 규정 준수는 현재 차량 관리자에게 중요한 고려사항이 되고 있습니다.

리스 사업자의 비즈니스 모델과 서비스는 어떻게 진화하고 있는가?

기관차 리스 산업은 기본적인 장비 대여에서 종합적인 자산 관리 서비스로 전환하고 있습니다. 임대업체들은 풀 서비스 유지보수, 원격 진단, 디지털 차량 모니터링, 예지보전 프로그램을 포함한 부가가치 패키지를 제공합니다. 이러한 서비스를 통해 임차인은 다운타임을 최소화하고, 진화하는 안전 및 배기가스 배출 기준을 준수할 수 있으며, 임차인은 기술 감독을 리스 전문가에게 맡기고 운영에 집중할 수 있습니다.

단기 임대, 장기 임대, 운영 임대 등 유연한 임대 모델을 통해 고객은 시장 사이클, 인프라 가용성 또는 프로젝트별 필요에 따라 자유롭게 차량 규모를 확장할 수 있습니다. 현재 일부 공급업체들은 기관차 가동률에 따라 요금을 부과하는 '시간당 전력' 계약을 제공함으로써 효율성과 자산 최적화를 촉진하고 있습니다. 이러한 진화하는 모델은 민간 사업자, 정부 지원 철도 프로젝트, 장기적으로 자본에 얽매이지 않고 확장 가능한 모빌리티 솔루션을 원하는 산업계 기업들의 관심을 받고 있습니다.

어떤 시장 세분화와 지역이 도입을 촉진하고 있는가?

화물 철도는 기관차 임대 시장을 계속 독점하고 있으며, 특히 상품 운송, 복합 물류, 대량 물동량 이동이 중요한 산업 공급망에서 두드러지게 나타나고 있습니다. 광업 및 에너지 분야에서는 광산 현장 물류, 항만 연결, 석탄, 광석 및 원유 대량 수송을 지원하는 기관차 임대가 여전히 중요한 역할을 하고 있습니다. 여객 철도 부문도 특히 민관협력(PPP)을 통해 공공 교통 시스템을 현대화하는 신흥 지역에서 임대 모델을 채택하고 있습니다.

지역적으로 북미는 여전히 리스의 보급률이 높은 성숙한 시장이지만, 동남아시아, 아프리카, 동유럽의 신흥 시장에서는 철도의 급속한 확장과 인프라 업그레이드로 인해 리스에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 예를 들어, 인도에서는 화물 수송로의 전기화 추진 움직임이 활발해지면서 디젤 기관차에서 전기 기관차로 전환하는 과정에서 리스 회사와의 제휴가 추진되고 있습니다. 마찬가지로, 라틴아메리카의 철도 사업자들은 조달 지연과 자금 조달의 제약을 극복하기 위해 재생기나 하이브리드 기관차를 임대하고 있습니다.

세계 기관차 리스 시장의 성장을 주도하는 요인은 무엇인가?

기관차 리스 시장의 성장 원동력은 자본 지출의 최적화, 깨끗하고 효율적인 운송에 대한 수요 증가, 세계 인프라의 현대화입니다. 철도 사업자들은 유동성을 유지하고 총소유비용을 절감하기 위해 기관차 구입을 점점 더 많이 아웃소싱하고 있습니다. 환경 규제와 연비 기준은 차량 업그레이드를 강요하고 있으며, 리스는 컴플라이언스 준수를 위한 리스크 완화 방안을 제공합니다.

신흥국에서는 시장 자유화와 화물 운송 경로의 민영화로 인해 리스 회사가 국가 및 민간 고객 모두에게 서비스를 제공할 수 있는 새로운 기회가 생겨나고 있습니다. 기관차 텔레매틱스, 배기가스 제어, 예지보전 등의 기술 발전은 자산의 가용성, 성능, 규정 준수를 보장함으로써 리스의 가치 제안을 강화하고 있습니다. 이러한 요인들은 리스 모델의 확장성과 유연성과 함께 기관차 리스를 현대 철도 물류 및 인프라 개발의 중요한 실현 요소로 강화하고 있습니다.

부문

리스 유형(풀 서비스 리스, 넷 리스, 파이낸싱 리스, 오퍼레이팅 리스), 리스 사업자(독립계 리스회사, 철도 사업자, OEM, 금융기관), 최종 용도(복합 일관수송, 화물 운송, 여객 운송, 입환업무, 기타 용도), 최종 용도(철도 화물 운송, 광업, 석유 및 가스, 산업 제조, 건설, 기타 최종 용도)

조사 대상 기업 예(총 44개사)

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사의 국가, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기반으로 기업의 경쟁력 변화를 예측했습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 인위적인 수익원가 증가, 수익성 감소, 공급망 재편 등 미시적 및 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

Global Industry Analysts는 세계 주요 수석 이코노미스트(1,4,949명), 싱크탱크(62개 기관), 무역 및 산업 단체(171개 기관)의 전문가들의 의견을 면밀히 검토하여 생태계에 미치는 영향을 평가하고 새로운 시장 현실에 대응하고 있습니다. 모든 주요 국가의 전문가와 경제학자들이 관세와 그것이 자국에 미치는 영향에 대한 의견을 추적 조사했습니다.

Global Industry Analysts는 이러한 혼란이 향후 2-3개월 내에 마무리되고 새로운 세계 질서가 보다 명확하게 확립될 것으로 예상하고 있으며, Global Industry Analysts는 이러한 상황을 실시간으로 추적하고 있습니다.

2025년 4월: 협상 단계

이번 4월 보고서에서는 관세가 세계 시장 전체에 미치는 영향과 지역별 시장 조정에 대해 소개합니다. 당사의 예측은 과거 데이터와 진화하는 시장 영향요인을 기반으로 합니다.

2025년 7월: 최종 관세 재설정

고객님들께는 각 국가별 최종 리셋이 발표된 후 7월에 무료 업데이트 버전을 제공해 드립니다. 최종 업데이트 버전에는 명확하게 정의된 관세 영향 분석이 포함되어 있습니다.

상호 및 양자 간 무역과 관세의 영향 분석 :

미국 <>& 중국 <>& 멕시코 <>& 캐나다 <>&EU <>& 일본 <>& 인도 <>& 기타 176개국

업계 최고의 이코노미스트: Global Industry Analysts의 지식 기반은 국가, 싱크탱크, 무역 및 산업 단체, 대기업, 그리고 세계 계량 경제 상황의 전례 없는 패러다임 전환의 영향을 공유하는 분야별 전문가 등 가장 영향력 있는 수석 이코노미스트 그룹을 포함한 14,949명의 이코노미스트를 추적하고 있습니다. 16,491개 이상의 보고서 대부분에 마일스톤에 기반한 2단계 출시 일정을 적용하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 주요 요약

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

LSH
영문 목차

영문목차

Global Locomotive Leasing Market to Reach US$15.7 Billion by 2030

The global market for Locomotive Leasing estimated at US$10.6 Billion in the year 2024, is expected to reach US$15.7 Billion by 2030, growing at a CAGR of 6.8% over the analysis period 2024-2030. Full-Service Lease, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 8.3% CAGR and reach US$8.7 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Net Lease segment is estimated at 4.8% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$2.9 Billion While China is Forecast to Grow at 10.9% CAGR

The Locomotive Leasing market in the U.S. is estimated at US$2.9 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$3.3 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 10.9% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 3.3% and 6.7% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 4.5% CAGR.

Global Locomotive Leasing Market - Key Trends & Drivers Summarized

Why Is Locomotive Leasing Gaining Traction in Modern Rail Transport?

Locomotive leasing has become a vital financial and operational strategy for freight and passenger rail operators seeking flexible access to modern, fuel-efficient engines without incurring the capital burden of direct ownership. Railroads, mining companies, and logistics providers increasingly prefer leasing arrangements to support seasonal demand spikes, fleet expansion, and equipment modernization. Leasing also helps operators sidestep high upfront costs, long procurement cycles, and maintenance liabilities-making it an attractive solution for both established and emerging rail markets.

As regulatory frameworks tighten around emissions and fuel consumption, demand for cleaner, more technologically advanced locomotives is increasing. Leasing companies are responding by offering Tier 4-compliant diesel locomotives and hybrid models that meet environmental standards without sacrificing performance. This shift is accelerating the replacement of aging fleets, particularly in North America, Latin America, and parts of Asia, where operational uptime and environmental compliance are now critical considerations for fleet managers.

How Are Business Models and Services Evolving Across Leasing Providers?

The locomotive leasing industry is transitioning from basic equipment rental to comprehensive asset management services. Lessors are offering value-added packages that include full-service maintenance, remote diagnostics, digital fleet monitoring, and predictive maintenance programs. These offerings minimize downtime and ensure compliance with evolving safety and emissions standards, allowing lessees to focus on operations while delegating technical oversight to leasing specialists.

Flexible leasing models-short-term, long-term, and operating leases-are giving customers the freedom to scale their fleets based on market cycles, infrastructure availability, or project-specific needs. Some providers now offer “power-by-the-hour” contracts, which charge based on locomotive utilization, promoting efficiency and asset optimization. These evolving models are drawing interest from private operators, government-backed rail projects, and industrial players that seek scalable mobility solutions without long-term capital lock-in.

What Market Segments and Geographies Are Driving Adoption?

Freight rail continues to dominate the locomotive leasing market, especially in commodities transport, intermodal logistics, and industrial supply chains where high-tonnage movement is critical. In mining and energy sectors, leased locomotives support extraction site logistics, port connectivity, and bulk transport of coal, ore, and crude oil. The passenger rail sector is also adopting leasing models, particularly in emerging regions modernizing their public transport systems through public-private partnerships (PPPs).

Geographically, North America remains a mature market with high leasing penetration, but emerging markets in Southeast Asia, Africa, and Eastern Europe are witnessing a surge in leasing demand due to rapid rail expansion and infrastructure upgrades. In India, for example, the growing push for electrified freight corridors is prompting partnerships with leasing firms for transitional diesel-electric locomotives. Similarly, Latin American operators are leasing refurbished or hybrid units to overcome procurement lags and funding constraints.

What Is Driving Growth in the Global Locomotive Leasing Market?

The growth in the locomotive leasing market is driven by capital expenditure optimization, rising demand for clean and efficient transport, and global infrastructure modernization. Rail operators are increasingly outsourcing locomotive acquisition to preserve liquidity and reduce the total cost of ownership. Environmental regulations and fuel efficiency standards are forcing fleet upgrades, and leasing offers a risk-mitigated path to compliance.

Market liberalization and privatization of freight corridors in developing countries are also opening new opportunities for leasing firms to serve both state and private clients. Technological advancements in locomotive telematics, emissions control, and predictive maintenance are enhancing the value proposition of leasing by ensuring asset availability, performance, and regulatory compliance. These factors, combined with the scalability and flexibility of leasing models, are reinforcing locomotive leasing as a critical enabler of modern rail logistics and infrastructure development.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Locomotive Leasing market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Lease Type (Full-Service Lease, Net Lease, Finance Lease, Operating Lease); Lease Provider (Independent Leasing Companies, Rail Operators, Original Equipment Manufacturers, Financial Institutions); Application (Intermodal Transportation, Freight Transportation, Passenger Transportation, Shunting & Switching Operations, Other Applications); End-Use (Rail Freight Transportation, Mining, Oil & Gas, Industrial Manufacturing, Construction, Other End-Uses)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

Select Competitors (Total 44 Featured) -

TARIFF IMPACT FACTOR

Our new release incorporates impact of tariffs on geographical markets as we predict a shift in competitiveness of companies based on HQ country, manufacturing base, exports and imports (finished goods and OEM). This intricate and multifaceted market reality will impact competitors by artificially increasing the COGS, reducing profitability, reconfiguring supply chains, amongst other micro and macro market dynamics.

We are diligently following expert opinions of leading Chief Economists (14,949), Think Tanks (62), Trade & Industry bodies (171) worldwide, as they assess impact and address new market realities for their ecosystems. Experts and economists from every major country are tracked for their opinions on tariffs and how they will impact their countries.

We expect this chaos to play out over the next 2-3 months and a new world order is established with more clarity. We are tracking these developments on a real time basis.

As we release this report, U.S. Trade Representatives are pushing their counterparts in 183 countries for an early closure to bilateral tariff negotiations. Most of the major trading partners also have initiated trade agreements with other key trading nations, outside of those in the works with the United States. We are tracking such secondary fallouts as supply chains shift.

To our valued clients, we say, we have your back. We will present a simplified market reassessment by incorporating these changes!

APRIL 2025: NEGOTIATION PHASE

Our April release addresses the impact of tariffs on the overall global market and presents market adjustments by geography. Our trajectories are based on historic data and evolving market impacting factors.

JULY 2025 FINAL TARIFF RESET

Complimentary Update: Our clients will also receive a complimentary update in July after a final reset is announced between nations. The final updated version incorporates clearly defined Tariff Impact Analyses.

Reciprocal and Bilateral Trade & Tariff Impact Analyses:

USA <> CHINA <> MEXICO <> CANADA <> EU <> JAPAN <> INDIA <> 176 OTHER COUNTRIES.

Leading Economists - Our knowledge base tracks 14,949 economists including a select group of most influential Chief Economists of nations, think tanks, trade and industry bodies, big enterprises, and domain experts who are sharing views on the fallout of this unprecedented paradigm shift in the global econometric landscape. Most of our 16,491+ reports have incorporated this two-stage release schedule based on milestones.

COMPLIMENTARY PREVIEW

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TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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