세계의 체육 기술 시장
Physical Education Technology
상품코드 : 1643449
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 190 Pages
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한글목차

체육 기술 세계 시장, 2030년까지 67억 달러에 달할 전망

2024년 44억 달러로 추정되는 체육 기술 세계 시장은 2024년부터 2030년까지 연평균 7.3%로 성장하여 2030년에는 67억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 본 보고서에서 분석한 부문 중 하나인 체육 기술 소프트웨어는 CAGR 7.7%를 기록하여 분석 기간 종료 시점에 31억 달러에 도달할 것으로 예상됩니다. 체육 기술 장비 부문의 성장률은 분석 기간 동안 CAGR 7.2%로 추정됩니다.

미국 시장 12억 달러, 중국은 CAGR 7.1%로 성장 전망

미국의 체육 기술 시장은 2024년 12억 달러로 추정됩니다. 세계 2위의 경제 대국인 중국은 2030년까지 11억 달러의 시장 규모에 도달할 것으로 예상되며, 2024-2030년 분석 기간 동안 7.1의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 다른 주목할 만한 지역 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 동안 각각 6.8% 및 6.2%의 CAGR을 기록할 것으로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 5.8%로 성장할 것으로 예상됩니다.

세계 체육 기술 시장 - 주요 동향 및 촉진요인 정리

체육 기술은 피트니스와 학습에 어떤 혁명을 일으키고 있는가?

체육(PE) 기술은 학생들이 신체 활동을 하는 방식과 교육자들이 체육 커리큘럼을 제공하는 방식을 변화시키고 있습니다. 학교는 웨어러블 피트니스 트래커, 가상현실(VR) 시뮬레이션, 인터랙티브 피트니스 앱과 같은 최신 기술 솔루션을 도입하여 체육 교육 경험을 더욱 매력적이고 데이터에 기반한 방식으로 개선하고 있습니다. 이러한 기술은 학생들의 성과에 대한 실시간 피드백을 제공하고, 시간이 지남에 따라 학생들의 진행 상황을 추적하며, 개인의 필요에 따라 피트니스 계획을 개인화할 수 있도록 돕습니다. 또한, 체육에 기술을 통합함으로써 다양한 기술 수준의 학생들이 체육 활동에 참여하고 혜택을 받을 수 있는 포용적이고 동기부여적인 환경을 조성할 수 있습니다. 이러한 발전은 체육 교육을 개선할 뿐만 아니라 젊은 학습자들 사이에서 평생 피트니스 문화와 건강 의식을 장려하는 데에도 도움이 되고 있습니다.

체육 기술 시장의 주요 부문은?

제품 유형에는 웨어러블 기기, 소프트웨어 솔루션, 인터랙티브 기기 등이 있습니다. 심박계, 만보계, 스마트워치와 같은 웨어러블 기기는 학생들의 운동량을 추적하고 교사가 학생들의 운동량 및 건강 지표에 대한 귀중한 데이터를 제공하는 데 사용됩니다. 소프트웨어 솔루션에는 피트니스 및 건강 모니터링 앱, 가상 운동 프로그램, 해부학 및 운동 과학에 대한 대화형 수업을 제공하는 플랫폼 등이 있습니다. 디지털 댄스 매트, 모션 감지 게임기 등의 인터랙티브 기기는 기존 스포츠에 흥미를 느끼지 못하는 학생들에게도 신체 활동을 더욱 매력적으로 만들어 줍니다. 체육 기술의 응용은 학교, 대학, 스포츠 훈련 시설, 심지어 재활 센터까지 광범위하게 적용됩니다. 학교와 전문 학교는 체육 커리큘럼을 강화하고 학생들의 체력 향상을 촉진하기 위해 기술을 사용하는 주요 도입자입니다. 스포츠 트레이닝 시설에서는 이러한 기술을 활용하여 선수들에게 데이터 기반 인사이트와 성과 측정 기준을 제공하여 기술을 향상시키는 데 도움을 주고 있습니다. 재활센터에서는 체육 기술을 사용하여 물리치료 세션을 지도하고 모니터링하여 환자가 정확하고 안전하게 운동할 수 있도록 돕고 있습니다. 이처럼 다양한 용도로 사용되는 것을 보면, 체육 기술이 다양한 연령대와 환경에서 피트니스와 건강을 증진하는 데 있어 다재다능하고 영향력이 있음을 알 수 있습니다.

학교와 교육 기관은 체육 기술을 어떻게 도입하고 있는가?

학교와 교육 기관은 매력적이고 효과적인 피트니스 프로그램을 만들기 위해 체육 기술을 도입하고 있습니다. 웨어러블 기기를 통해 체육 교사는 활동 중인 학생들의 심박수, 걸음 수, 칼로리 소모량을 모니터링하고 즉각적인 피드백을 제공하며 건전한 경쟁을 유도할 수 있습니다. 인터랙티브 스크린과 VR을 이용한 스포츠 시뮬레이션도 인기를 끌고 있으며, 학생들이 가상 환경에서 축구, 테니스, 암벽등반과 같은 스포츠를 연습할 수 있는 몰입형 경험을 제공하고 있습니다. 이러한 도구는 기존 스포츠를 잘 하지 못하는 학생들이 다른 방법을 찾아 활동할 수 있도록 체육 교육을 보다 재미있고 포괄적으로 만들어주고 있습니다. 또한, 학교는 데이터 분석을 통해 학생들의 체력 수준을 평가하고, 개인별 목표를 설정하고, 개선이 필요한 부분을 파악할 수 있습니다. 교사는 맞춤형 운동 계획을 세우고 개인별 진행 상황을 추적하여 각 학생이 체력 목표를 달성하는 데 필요한 지원을 받을 수 있도록 돕습니다. 또한, 체육 기술은 학생들의 운동량에 대한 데이터를 제공함으로써 안전을 촉진하고 교사가 과도한 운동과 부상을 예방할 수 있도록 돕습니다. 학교는 또한 학생들이 신체적 과제를 달성함으로써 포인트와 배지를 획득할 수 있는 게임화 요소를 도입하여 피트니스 활동을 더욱 매력적이고 동기부여가 될 수 있도록 하고 있습니다. 이처럼 체육 수업에 테크놀러지를 도입함으로써 학습 효과가 높아질 뿐만 아니라, 학생들이 운동하는 것을 더 좋아하게 되는 경우도 늘고 있습니다.

체육 기술 시장의 성장을 촉진하는 요인은 무엇인가?

체육 기술 시장의 성장은 학생들의 웰빙에 대한 관심 증가, 웨어러블 기술의 발전, 데이터 기반 교육 방법의 채택 확대 등 여러 가지 요인에 의해 주도되고 있습니다. 학교와 교육 기관은 학업과 병행하여 체력 증진의 중요성을 인식하고 있으며, 이는 체육 프로그램을 강화하는 기술에 대한 투자 확대로 이어지고 있습니다. 또한, 소아비만 및 관련 건강 문제가 증가함에 따라 학교는 학생들이 운동에 참여하고 건강한 라이프스타일을 장려하는 혁신적인 솔루션을 도입하도록 장려하고 있습니다. 웨어러블 기술은 가격, 정확성, 사용 편의성이 향상되는 등 큰 진전을 이루었습니다. 또한, 디지털 학습 도구가 더 넓은 교육 생태계에 통합되면서 학교는 체육 기술을 더 쉽게 채택할 수 있게 되었습니다. 체육 및 학생 건강 증진을 위한 정부의 노력과 보조금도 시장 성장에 힘을 실어주고 있습니다. 신체 활동 데이터를 추적하고 분석하는 소프트웨어 솔루션의 가용성이 높아짐에 따라 교육자들은 체육 교육에 개인화된 접근 방식을 채택할 수 있게 되었습니다. 피트니스와 기술의 결합의 이점에 대한 인식이 높아짐에 따라 첨단 체육 기술 솔루션에 대한 수요가 증가하여 학생들이 체육을 경험하고 혜택을 받는 방식을 변화시킬 것으로 예상됩니다.

부문

컴포넌트(소프트웨어, 장비, 기타 컴포넌트), 애플리케이션(학생 체력 추적 및 성과 분석 애플리케이션, 커리큘럼 개발 및 건강 교육 애플리케이션, 교실 관리 애플리케이션, 기타 애플리케이션)

조사 대상 기업 사례(주목 52개사)

목차

제1장 조사 방법

제2장 주요 요약

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

ksm
영문 목차

영문목차

Global Physical Education Technology Market to Reach US$6.7 Billion by 2030

The global market for Physical Education Technology estimated at US$4.4 Billion in the year 2024, is expected to reach US$6.7 Billion by 2030, growing at a CAGR of 7.3% over the analysis period 2024-2030. Physical Education Technology Software, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 7.7% CAGR and reach US$3.1 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Physical Education Technology Equipment segment is estimated at 7.2% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$1.2 Billion While China is Forecast to Grow at 7.1% CAGR

The Physical Education Technology market in the U.S. is estimated at US$1.2 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$1.1 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 7.1% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 6.8% and 6.2% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 5.8% CAGR.

Global Physical Education Technology Market - Key Trends and Drivers Summarized

How Is Physical Education Technology Revolutionizing Fitness and Learning?

Physical Education (PE) Technology is transforming the way students engage in physical activities and how educators deliver PE curriculum. By incorporating modern technological solutions such as wearable fitness trackers, virtual reality (VR) simulations, and interactive fitness apps, schools are enhancing the physical education experience and making it more engaging and data-driven. These technologies provide real-time feedback on students’ performance, track their progress over time, and personalize fitness plans based on individual needs. Moreover, the integration of technology in physical education fosters an environment of inclusivity and motivation, helping students with different skill levels participate and benefit from physical activities. This advancement is not only enhancing physical education but is also promoting a culture of lifelong fitness and health awareness among young learners.

What Are the Key Segments in the Physical Education Technology Market?

Product types include wearable devices, software solutions, and interactive equipment. Wearable devices such as heart rate monitors, pedometers, and smartwatches are used to track students’ physical activity and provide teachers with valuable data on performance and health metrics. Software solutions include fitness and health monitoring apps, virtual workout programs, and platforms that offer interactive lessons on anatomy and exercise science. Interactive equipment, such as digital dance mats and motion-sensing game consoles, make physical activities more engaging and cater to students who may not be interested in traditional sports. Applications of PE technology span across schools, colleges, sports training facilities, and even rehabilitation centers. Schools and colleges are the primary adopters, using technology to enhance PE curriculum and promote physical fitness among students. Sports training facilities leverage these technologies to provide athletes with data-driven insights and performance metrics that help improve their skills. Rehabilitation centers use PE technology to guide and monitor physical therapy sessions, ensuring that patients perform exercises correctly and safely. This wide range of applications highlights the versatility and impact of physical education technology in promoting physical fitness and well-being across different age groups and settings.

How Are Schools and Institutions Implementing Physical Education Technology?

Schools and educational institutions are at the forefront of implementing Physical Education Technology to create engaging and effective fitness programs. By using wearable devices, PE teachers can monitor students’ heart rates, step counts, and calorie burn during activities, providing immediate feedback and encouraging healthy competition. Interactive screens and VR-based sports simulations are also becoming popular, offering immersive experiences where students can practice sports like soccer, tennis, or even rock climbing in a virtual environment. These tools make physical education more enjoyable and inclusive, as students who may not excel in traditional sports can find alternative ways to stay active. Moreover, schools are using data analytics to assess student fitness levels, set personalized goals, and identify areas that need improvement. Teachers can create customized workout plans and track individual progress, ensuring that each student receives the support they need to achieve their fitness goals. Additionally, PE technology promotes safety by providing data on students’ physical exertion levels, enabling teachers to prevent overexertion or injury. Schools are also incorporating gamification elements, where students earn points or badges for completing physical challenges, making fitness activities more appealing and motivating. This integration of technology in PE classes not only enhances learning but also instills a love for physical activity in students.

What Factors Are Driving the Growth in the Physical Education Technology Market?

The growth in the Physical Education Technology market is driven by several factors, including the increasing emphasis on student wellness, advancements in wearable technology, and the growing adoption of data-driven teaching methods. Schools and educational institutions are recognizing the importance of promoting physical fitness alongside academic excellence, leading to greater investment in technology that enhances PE programs. The rise of childhood obesity and related health issues has also prompted schools to adopt innovative solutions that engage students in physical activity and promote a healthy lifestyle. Wearable technology has seen significant advancements, making devices more affordable, accurate, and user-friendly, which in turn drives their adoption in schools. Additionally, the integration of digital learning tools into the broader education ecosystem has made it easier for schools to adopt PE technology. Government initiatives and grants aimed at improving physical education and student health have also fueled market growth. The increasing availability of software solutions that track and analyze physical activity data has made it possible for educators to adopt a more personalized approach to teaching PE. As awareness of the benefits of combining physical fitness with technology grows, the demand for advanced PE technology solutions is expected to rise, transforming how students experience and benefit from physical education.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Physical Education Technology market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Component (Software, Equipment, Other Components); Application (Student Fitness Tracking & Performance Analysis Application, Curriculum Development & Health Education Application, Classroom Management Application, Other Applications)

Geographic Regions/Countries:

World; USA; Canada; Japan; China; Europe; France; Germany; Italy; UK; Rest of Europe; Asia-Pacific; Rest of World.

Select Competitors (Total 52 Featured) -

TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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