세계의 BIW(Body in White) 시장
Body in White
상품코드 : 1571949
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2024년 10월
페이지 정보 : 영문 93 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 5,850 ₩ 8,697,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 파일 내 텍스트의 복사 및 붙여넣기는 가능하지만, 표/그래프 등은 복사할 수 없습니다. 인쇄는 1회 가능하며, 인쇄물의 이용범위는 파일 이용범위와 동일합니다.
US $ 17,550 ₩ 26,091,000
PDF & Excel (Global License to Company and its Fully-owned Subsidiaries) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업 및 100% 자회사의 모든 분이 이용하실 수 있는 라이선스입니다. 인쇄는 1인당 1회 가능하며, 인쇄물의 이용범위는 파일 이용범위와 동일합니다.


한글목차

세계의 BIW(Body in White) 시장은 2030년까지 1,172억 달러에 달할 전망

2023년에 947억 달러로 추정되는 세계의 BIW(Body in White) 시장은 분석 기간인 2023-2030년에 CAGR 3.1%로 성장하며, 2030년에는 1,172억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 본 리포트에서 분석한 부문의 하나인 모노코크 구조 유형은 CAGR 2.9%를 기록하며, 분석 기간 종료시에는 686억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 프레임 마운트 구조 유형 부문의 성장률은 분석 기간에 CAGR 3.3%로 추정됩니다.

미국 시장은 255억 달러로 추정, 중국은 CAGR 2.7%로 성장 예측

미국의 BIW(Body in White) 시장은 2023년에 255억 달러로 추정됩니다. 세계 2위의 경제대국인 중국은 2030년까지 182억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측되며, 분석 기간인 2023-2030년 CAGR은 2.7%입니다. 기타 주목해야 할 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 중 CAGR은 각각 2.9%와 2.5%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 2.5%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 BIW(Body in White) 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

BIW(Body in White)란 무엇인가?

BIW(Body in White)란 자동차 제조에서 자동차 판금 부품을 용접하여 자동차의 기본 골격을 형성한 후 엔진, 인테리어, 트림 등 다른 부품을 도장하고 조립하기 전의 단계를 말하며, BIW는 최종 제품의 구조적 무결성, 안전성 및 무게를 결정하므로 자동차 제조에서 중요한 단계입니다. BIW 공정에 사용되는 설계와 재료는 차량의 충돌 안전성, 연비 효율성 및 전반적인 성능에 직접적인 영향을 미칩니다. 자동차 제조업체들이 배기가스 배출량을 줄이고 연비를 개선해야 한다는 규제 압력에 직면한 가운데, BIW는 특히 재료 및 제조 공정 측면에서 기술 혁신의 최전선에 있습니다.

알루미늄, 고강도 강철, 첨단 복합재료와 같은 경량 소재는 안전성을 유지하면서 차량 중량을 줄이기 위해 BIW 제조에 점점 더 많이 사용되고 있습니다. 차체 경량화는 연비 향상과 이산화탄소 배출량 감소로 이어져 자동차 제조업체가 엄격한 환경 규제를 통과하는 데 도움이 됩니다. 동시에 BIW 공정은 구조적 강도와 내구성을 향상시키기 위해 첨단 용접 기술, 접착제 및 리벳 접합 방법을 채택하여 진화하고 있습니다. 이러한 기술 혁신은 BIW(Body in White)의 생산 효율을 높이는 동시에 자동차의 성능과 안전성을 향상시키고 있습니다.

경량 소재는 BIW(Body in White) 제조에 어떤 영향을 미치고 있는가?

BIW(Body in White) 제조에 경량 소재의 사용 증가는 연비 개선, 배기가스 배출량 감소, 차량 성능 향상으로 자동차 산업을 변화시키고 있습니다. 기존에는 강도와 저렴한 가격으로 인해 철강이 BIW 제조에 주로 사용되어 왔습니다. 그러나 자동차 제조업체들이 엄격한 환경 규제와 더 효율적인 자동차를 원하는 소비자의 요구에 부응하기 위해 노력하면서 알루미늄, 마그네슘 합금, 탄소섬유강화폴리머(CFRP) 등 경량화 소재에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 이러한 소재는 강도 대 중량 비율이 높아 자동차 제조업체가 구조적 무결성과 안전성을 유지하면서 전체 차량 무게를 줄일 수 있습니다.

특히 알루미늄은 내식성, 재활용성, 충돌시 충격 에너지를 흡수하는 능력으로 인해 BIW 용도에서 인기 있는 선택이 되고 있습니다. 고급 브랜드와 전기자동차 제조업체를 포함한 많은 자동차 제조업체는 성능 향상과 경량화를 위해 BIW 설계에 알루미늄을 사용하고 있습니다. 또한 강도와 경량화를 동시에 달성할 수 있는 고강도 강철도 개발되어 자동차 제조업체들이 비용 효율성과 효율성의 균형을 맞출 수 있게 되었습니다. 이러한 경량화 재료의 채택은 접합 기술의 발전도 촉진하고 있습니다. 기존의 용접 기술은 알루미늄과 강철과 같은 이종 재료의 접합에 적합하지 않을 수 있기 때문입니다. 이에 따라 레이저 용접, 접착제, 리벳팅과 같은 새로운 방법이 BIW 제조에 적용되고 있습니다.

자동차 안전과 충돌 안전에서 BIW의 역할은 무엇인가?

화이트바디(BIW)는 충돌시 충격 에너지를 흡수하고 분산시키는 구조적 틀을 제공함으로써 자동차의 안전성과 충돌 안전성을 결정하는 데 중요한 역할을 합니다. 화이트바디의 설계는 충돌시 승객실과 같은 차량의 주요 부분이 손상되지 않도록 보장하는 한편, 다른 부분은 충돌이 가능하고 충격력을 흡수할 수 있도록 설계되어야 합니다. 이는 보강재와 클램핑 존을 전략적으로 배치하고 충돌시 발생하는 힘을 견딜 수 있는 고강도 소재를 사용함으로써 달성할 수 있습니다.

현재 화이트바디의 설계 과정에서는 첨단 시뮬레이션 툴와 충돌 테스트 방법을 사용하여 구조의 안전성을 최적화하고 있습니다. 엔지니어는 다양한 충돌 시나리오를 모델링하고 다양한 조건에서 BIW가 어떻게 작동하는지 평가할 수 있으므로 생산이 시작되기 전에 차량 구조를 미세 조정할 수 있습니다. 이 과정을 통해 차량이 안전 기준을 충족하거나 초과하여 충돌시 탑승자를 보호할 수 있도록 보장할 수 있습니다. 안전 규제가 강화되고 자동차 안전에 대한 소비자의 기대치가 높아짐에 따라 BIW(Body in White) 설계는 차량에 불필요한 무게를 추가하지 않고 충돌 성능을 향상시키는 데 중점을 두어 점점 더 정교 해지고 있습니다.

BIW(Body in White) 시장의 성장 요인은 무엇인가?

화이트바디(BIW) 시장의 성장은 경량 차량에 대한 수요 증가, 소재 기술 발전, 차량 안전과 효율성에 대한 관심 증가 등 몇 가지 중요한 요인에 의해 주도되고 있습니다. 자동차 제조업체들이 연비 및 배기가스 배출량 목표를 달성하기 위해 노력하는 가운데, 특히 전 세계에서 엄격한 규제가 강화되면서 BIW(Body in White) 경량화 설계에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 전기자동차(EV)로의 전환도 시장 성장에 기여하고 있으며, EV 제조업체들은 배터리 효율을 높이고 주행거리를 늘리기 위해 경량 소재를 우선시하고 있습니다.

고강도 강철, 알루미늄, 복합재료와 같은 재료의 발전은 화이트바디 시장 확대에 큰 역할을 하고 있습니다. 이러한 소재는 차량 안전에 필요한 강도를 제공하는 동시에 전체 무게를 줄여 자동차 제조업체에게 매력적인 선택이 되고 있습니다. 또한 레이저 용접, 접착제 접합, 자동 조립 공정과 같은 첨단 제조 기술의 개발로 BIW(Body in White) 생산의 효율성과 정확성이 향상되어 자동차 산업에서 채택이 증가하고 있습니다.

자동차 안전에 대한 관심이 높아지는 것도 화이트바디 시장을 촉진하는 요인 중 하나입니다. 안전 규제가 강화됨에 따라 자동차 제조업체들은 충돌 성능을 최적화하고 탑승자 보호를 보장하는 첨단 BIW 설계에 투자하고 있습니다. 또한 더 안전한 자동차에 대한 소비자의 요구로 인해 제조업체들은 화이트바디 구조의 혁신을 우선순위로 삼고 있습니다. 마지막으로 전기자동차와 자율주행차의 등장으로 화이트바디 구조가 더욱 발전할 필요성이 대두되고 있습니다. BIW(Body in White) 구조는 안전 기준과 성능 기준을 유지하면서 새로운 파워트레인 부품과 센서 시스템에 대응해야 합니다.

조사 대상 기업의 예(총 42건)

목차

제1장 조사 방법

제2장 개요

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

KSA
영문 목차

영문목차

Global Body in White Market to Reach US$117.2 Billion by 2030

The global market for Body in White estimated at US$94.7 Billion in the year 2023, is expected to reach US$117.2 Billion by 2030, growing at a CAGR of 3.1% over the analysis period 2023-2030. Monocoque Construction Type, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 2.9% CAGR and reach US$68.6 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Frame Mounted Construction Type segment is estimated at 3.3% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$25.5 Billion While China is Forecast to Grow at 2.7% CAGR

The Body in White market in the U.S. is estimated at US$25.5 Billion in the year 2023. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$18.2 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 2.7% over the analysis period 2023-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 2.9% and 2.5% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 2.5% CAGR.

Global Body-in-White (BIW) Market – Key Trends & Drivers Summarized

What is Body-in-White (BIW) and How is it Critical to Vehicle Manufacturing?

Body-in-White (BIW) refers to the stage in automotive manufacturing when the vehicle’s sheet metal components are welded together to form the basic skeleton of the car, before painting and assembly of other components such as the engine, interior, and trim. BIW is a crucial step in vehicle production, as it determines the structural integrity, safety, and weight of the final product. The design and materials used in the BIW process have a direct impact on the vehicle’s crashworthiness, fuel efficiency, and overall performance. As automakers face increasing regulatory pressure to reduce emissions and improve fuel economy, BIW is at the forefront of innovation, particularly in terms of materials and manufacturing processes.

Lightweight materials such as aluminum, high-strength steel, and advanced composites are being increasingly used in BIW manufacturing to reduce vehicle weight without compromising safety. Reducing the weight of the vehicle’s body improves fuel efficiency and reduces carbon emissions, helping automakers meet stringent environmental regulations. At the same time, BIW processes are evolving with the adoption of advanced welding techniques, adhesives, and riveting methods to improve structural strength and durability. These innovations are making BIW manufacturing more efficient while enhancing the performance and safety of vehicles.

How are Lightweight Materials Influencing Body-in-White Manufacturing?

The increasing use of lightweight materials in Body-in-White (BIW) manufacturing is transforming the automotive industry by improving fuel efficiency, reducing emissions, and enhancing vehicle performance. Traditionally, steel was the primary material used in BIW construction due to its strength and affordability. However, as automakers strive to meet strict environmental regulations and consumer demand for more efficient vehicles, they are turning to lightweight materials such as aluminum, magnesium alloys, and carbon fiber-reinforced polymers (CFRP). These materials offer a higher strength-to-weight ratio, enabling automakers to reduce the overall weight of the vehicle while maintaining structural integrity and safety.

Aluminum, in particular, is becoming a popular choice for BIW applications due to its corrosion resistance, recyclability, and ability to absorb impact energy in crashes. Many automakers, including luxury brands and electric vehicle manufacturers, are using aluminum in their BIW designs to improve performance and reduce weight. Additionally, high-strength steels are being developed to provide both strength and weight savings, allowing automakers to strike a balance between cost-effectiveness and efficiency. The adoption of these lightweight materials is also driving advancements in joining technologies, as traditional welding techniques may not be suitable for combining dissimilar materials like aluminum and steel. As a result, new methods such as laser welding, adhesives, and riveting are being employed in BIW manufacturing.

What Role Does BIW Play in Vehicle Safety and Crashworthiness?

Body-in-White (BIW) plays a critical role in determining the safety and crashworthiness of a vehicle by providing the structural framework that absorbs and dissipates impact energy during collisions. The design of the BIW must ensure that key areas of the vehicle, such as the passenger compartment, remain intact during a crash, while other areas are designed to crumple and absorb the force of the impact. This is achieved through the strategic placement of reinforcements, crumple zones, and the use of high-strength materials that can withstand the forces generated in a collision.

Advanced simulation tools and crash testing methods are now being used in the BIW design process to optimize the structure for safety. Engineers can model various crash scenarios to assess how the BIW will perform under different conditions, allowing for the fine-tuning of the vehicle’s structure before production begins. This process ensures that vehicles meet or exceed safety standards, providing protection to occupants in the event of a crash. As safety regulations become more stringent and consumer expectations for vehicle safety increase, BIW design is becoming increasingly sophisticated, with a focus on improving crash performance without adding unnecessary weight to the vehicle.

What Factors Are Driving the Growth of the Body-in-White Market?

The growth in the Body-in-White (BIW) market is driven by several key factors, including the rising demand for lightweight vehicles, advancements in materials technology, and the increasing focus on vehicle safety and efficiency. As automakers strive to meet fuel efficiency and emissions targets, particularly in light of stringent global regulations, the demand for lightweight BIW designs is growing. The shift toward electric vehicles (EVs) is also contributing to market growth, as EV manufacturers prioritize lightweight materials to improve battery efficiency and extend vehicle range.

Advancements in materials such as high-strength steel, aluminum, and composites are playing a significant role in expanding the BIW market. These materials offer the strength needed for vehicle safety while reducing overall weight, making them an attractive option for automakers. In addition, the development of advanced manufacturing techniques, such as laser welding, adhesive bonding, and automated assembly processes, is enhancing the efficiency and precision of BIW production, leading to increased adoption in the automotive industry.

The growing emphasis on vehicle safety is another factor driving the BIW market. As safety regulations become more rigorous, automakers are investing in advanced BIW designs that optimize crash performance and ensure occupant protection. Furthermore, consumer demand for safer vehicles is pushing manufacturers to prioritize innovations in BIW construction. Finally, the rise of electric and autonomous vehicles is driving the need for more advanced BIW structures, which must accommodate new powertrain components and sensor systems while maintaining safety and performance standards.

Select Competitors (Total 42 Featured) -

TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기