세계의 COVID-19 검사 시장
COVID-19 Testing
상품코드 : 1526299
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2024년 08월
페이지 정보 : 영문 1417 Pages
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한글목차

COVID-19 검사 세계 시장은 2030년까지 58억 달러에 이를 전망

2023년에 199억 달러로 추정되는 COVID-19 검사 세계 시장은 2030년에는 58억 달러에 이르고, 분석 기간인 2023-2030년간 CAGR은 ―16.1%를 나타낼 전망입니다. 본 보고서에서 분석한 부문 중 하나인 RT-PCR 어세이 키트는 CAGR-16.9%를 나타내고, 분석 기간 종료시에는 39억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. Immunoassay Test Strips/Cassettes 부문의 성장률은 분석 기간중 CAGR-14.2%로 추정됩니다.

미국 시장은 추정 50억 달러, 중국은 CAGR -31.0%로 성장 예측

미국의 COVID-19 검사 시장은 2023년에 50억 달러로 추정됩니다. 세계 2위 경제대국인 중국은 2030년까지 5,690만 달러 규모에 이를 것으로 예측되며, 분석 기간인 2023-2030년간 CAGR은―31.0%입니다. 기타 주목해야 할 지역 시장으로서는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간중 CAGR은 각각―15.1%와―14.4%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 유럽에서는 독일 CAGR이 약-13.8%를 나타낼 것으로 예측됩니다.

세계 COVID-19 검사 시장 - 주요 동향 및 촉진요인 요약

COVID-19 검사란 코로나19의 원인인 SARS-CoV-2 바이러스에 감염되었는지 여부를 판단하는 방법과 과정을 말합니다. 주로 바이러스 자체의 존재를 검출하는 진단 검사와 바이러스에 반응하여 생성되는 항체를 확인하여 과거 감염 여부를 확인하는 혈청학적 검사 두 가지가 있습니다. 진단 검사로는 중합효소연쇄반응(PCR) 검사가 있으며, 정확도가 높아 바이러스 검출의 표준으로 여겨지고 있습니다. 신속 항원 검사는 빠른 결과를 얻을 수 있지만 PCR 검사보다 정확도가 낮으며 주로 고처리량 환경에서 스크리닝 목적으로 사용됩니다.

팬데믹을 겪으면서 수요 증가와 다양한 과제에 대응하기 위해 상황은 빠르게 진화하고 있습니다. 검사 기술의 혁신은 정확도 향상, 시간 단축, 접근성 향상에 중점을 두고 있습니다. 예를 들어, 현장 검사 및 재택 검사 키트의 개발로 전통적인 의료 시설 이외의 장소에서 광범위한 검사가 가능해졌습니다. 이러한 발전으로 보다 광범위하고 빈번한 검사가 가능해졌으며, 이는 바이러스 확산을 추적하고 적시에 격리 및 치료 전략을 실행하는 데 매우 중요합니다. 또한 바이러스가 변이함에 따라 새로운 변종에 대한 민감도를 보장하고 검사의 신뢰성과 유효성을 유지하기 위해 지속적인 연구와 검사에 대한 적응이 필요합니다.

COVID-19 검사 시장의 성장은 기술 발전, 정부 정책, 소비자 행동 변화 등 여러 가지 요인에 의해 주도되고 있습니다. 기술 혁신은 대규모 배포가 가능한 보다 신속하고 정확한 검사의 개발로 이어졌으며, 이는 발병을 관리하고 안전한 사회적 교류를 촉진하는 데 필수적입니다. 정부 정책과 자금 지원은 시장에 큰 영향을 미치고 있으며, 공중 보건 전략을 지원하기 위해 검사 인프라에 대한 대규모 투자가 이루어지고 있습니다. 또한, 대유행 기간 동안 일반 대중의 의식과 행동이 크게 변화했습니다. 현재 정기적인 COVID-19 검사를 포함한 개인 건강 모니터링 및 예방 습관에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 변화는 검사 시장의 지속적인 성장을 가속하고 검사가 세계 보건의 중요한 요소로 남을 수 있도록 보장합니다.

조사 대상 기업 예(합계 547건)

목차

제1장 조사 방법

제2장 주요 요약

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

LSH
영문 목차

영문목차

Global COVID-19 Testing Market to Reach US$5.8 Billion by 2030

The global market for COVID-19 Testing estimated at US$19.9 Billion in the year 2023, is expected to reach US$5.8 Billion by 2030, growing at a CAGR of -16.1% over the analysis period 2023-2030. RT-PCR Assay Kits, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a -16.9% CAGR and reach US$3.9 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Immunoassay Test Strips/Cassettes segment is estimated at -14.2% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$5.0 Billion While China is Forecast to Grow at -31.0% CAGR

The COVID-19 Testing market in the U.S. is estimated at US$5.0 Billion in the year 2023. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$56.9 Million by the year 2030 trailing a CAGR of -31.0% over the analysis period 2023-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of -15.1% and -14.4% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately -13.8% CAGR.

Global Covid-19 Testing Market - Key Trends and Drivers Summarized

COVID-19 testing refers to the methods and processes used to determine whether a person is infected with the SARS-CoV-2 virus, which causes COVID-19. There are primarily two types of tests: diagnostic tests, which detect the presence of the virus itself, and serological tests, which identify antibodies produced in response to it, indicating past infection. Diagnostic tests include polymerase chain reaction (PCR) tests, which are highly accurate and are considered the gold standard for detecting the virus. Rapid antigen tests provide quicker results but are less accurate than PCR tests and are used primarily for screening purposes in high-throughput environments.

Throughout the pandemic, the landscape of COVID-19 testing has evolved rapidly to meet increasing demands and address various challenges. Innovations in testing technology have focused on increasing accuracy, reducing turnaround times, and enhancing accessibility. For instance, developments in point-of-care testing and at-home testing kits have allowed for broader testing outside traditional healthcare facilities. These advancements have enabled more extensive and frequent testing, which is crucial for tracking the spread of the virus and implementing timely isolation and treatment strategies. Moreover, as the virus mutates, ongoing research and adaptation in testing are necessary to ensure sensitivity to new variants, maintaining the reliability and effectiveness of tests.

The growth in the COVID-19 testing market is driven by several factors, including technological advancements, government policies, and changes in consumer behavior. Technological innovations have led to the development of faster, more accurate tests that can be deployed at scale, which are essential for managing outbreaks and facilitating safe social interactions. Government policies and funding have significantly influenced the market, with massive investments in testing infrastructure to support public health strategies. Additionally, public awareness and behavior have changed markedly during the pandemic; there is now a higher demand for personal health monitoring and preventive practices, which includes regular COVID-19 testing. This shift has encouraged continuous growth in the testing market, ensuring that it remains a critical component of global health.

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TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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