COVID-19 진단 시장 분석 : 제품 유형별, 시료 유형별, 검사 유형별, 모드별, 최종 용도별, 지역별(2025-2033년)
COVID-19 Diagnostics Market Report by Product Type, Sample Type, Test Type (Molecular Testing, Antigen-based Testing, Antibody Testing, and Others), Mode (Point-of-Care, Non-Point-of-Care ), End Use, and Region 2025-2033
상품코드:1819875
리서치사:IMARC
발행일:2025년 09월
페이지 정보:영문 143 Pages
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한글목차
세계 COVID-19 진단 시장 규모는 2024년 583억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2033년에는 290억 달러에 달할 것으로 예측했습니다.
COVID-19 진단은 개인의 바이러스 감염 여부를 확인하기 위해 시행하는 임상 검사를 말합니다. 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)은 새로 발견된 인수공통전염병인 코로나바이러스로 인해 발생하는 감염병입니다. 일반적인 증상으로는 발열, 피로감, 마른기침, 호흡곤란, 인후통, 신체 통증 등이 있습니다. 바이러스 감염은 보통 역전사효소 중합효소 연쇄반응(RT-PCR), 항원 검사, 항체 검사로 진단합니다. 이 검사들은 상인두(NP), 구인두(OP), 비강 닦은 물, 타액, 혈액에서 검체를 채취하기 위한 시약이나 키트를 사용합니다. 병원, 연구소, 진료소, 연구기관, 진단센터 등에서 널리 사용되고 있습니다.
갑작스러운 코로나 바이러스 감염증의 발생과 전 세계적으로 코로나19 확진자 수가 우려할 정도로 증가하고 있는 것은 시장 성장에 대한 긍정적인 전망을 만드는 주요 요인 중 하나입니다. 일상적인 환자 수가 지속적으로 증가함에 따라 환자에게 조기 치료를 제공하기 위해 신속하고 종합적인 검사를 위한 진단 검사가 광범위하게 채택되고 있습니다. 이에 따라 대량 검사 및 분자진단에 대한 수요가 증가하고 있는 것이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 새로운 항체 검사 키트와 혈청 검사 키트 출시 등 다양한 제품 혁신도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 기존 검사 키트에 비해 시간이 덜 걸리며, 소프트웨어 기반 프로그램과 통합하여 정확한 결과를 얻을 수 있습니다. 코로나19 확산 방지를 위한 정부의 우호적인 정책 시행, 특히 신흥 경제국의 의료 인프라가 크게 개선되는 등 다른 요인들도 시장 개척을 촉진할 것으로 예측됩니다.
본 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 주요 질문
2024년 세계 COVID-19 진단 시장 규모는?
세계 COVID-19 진단 시장의 2025-2033년 예상 성장률은?
세계 COVID-19 진단 시장을 이끄는 주요 요인은?
전 세계 COVID-19 진단 시장의 제품 유형별 분류는?
전 세계 COVID-19 진단 시장의 시료 유형별 분류는?
전 세계 COVID-19 진단 시장의 검사 유형별 분류는?
전 세계 COVID-19 진단 시장의 모드별 분류는?
세계 COVID-19 진단 시장의 최종 용도별 분류는?
전 세계 COVID-19 진단 시장의 주요 지역은?
세계 COVID-19 진단 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 분석 범위 및 방법
분석 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
분석 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
제5장 세계의 COVID-19 진단 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 제품 유형별
시약 및 키트
장비
기타
제7장 시장 분석 : 시료 유형별
비인두 도말 검사
구인두 도말 검사
비강 도말 검사
혈액
기타
제8장 시장 분석 : 검사 유형별
분자(RT-PCR) 검사
항원 검사
항체(혈청학) 검사
기타
제9장 시장 분석 : 모드별
POC(Point of Care)
비POC
제10장 시장 분석 : 최종 용도별
검사실
병원
진단센터 및 클리닉
기타
제11장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
시장 동향과 예측
캐나다
시장 동향과 예측
아시아태평양
중국
시장 동향과 예측
일본
시장 동향과 예측
인도
시장 동향과 예측
한국
시장 동향과 예측
호주
시장 동향과 예측
인도네시아
시장 동향과 예측
기타
시장 동향과 예측
유럽
독일
시장 동향과 예측
프랑스
시장 동향과 예측
영국
시장 동향과 예측
이탈리아
시장 동향과 예측
스페인
시장 동향과 예측
러시아
시장 동향과 예측
기타
시장 동향과 예측
라틴아메리카
브라질
시장 동향과 예측
멕시코
시장 동향과 예측
기타
시장 동향과 예측
중동 및 아프리카
시장 동향과 예측
시장 내역 : 국가별
제12장 SWOT 분석
제13장 밸류체인 분석
제14장 Porter의 Five Forces 분석
제15장 가격 분석
제16장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Abbott Laboratories
Becton Dickinson and Company
bioMerieux SA
Bio-Rad Laboratories
Danaher Corporation
F. Hoffman-La Roche Ltd.(Roche Holding AG)
Luminex Corporation
PerkinElmer Inc.
Quest Diagnostics Incorporated
Robert Bosch GmbH
Seegene Inc.
Siemens Aktiengesellschaft
Thermo Fisher Scientific Inc.
LSH
영문 목차
영문목차
The global COVID-19 diagnostics market size reached USD 58.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 29.0 Billion by 2033.
COVID-19 diagnostics refer to the clinical tests conducted to detect the presence of the viral infection among individuals. COVID-19 is an infectious disease caused by the newly discovered zoonotic coronavirus. Some common symptoms include fever, fatigue, dry cough, shortness of breath, sore throat and body aches. The viral infection is usually diagnosed through reverse transcriptase-polymerase chain reaction (RT- PCR), antigen-based and antibody testing. These tests use reagents and kits to obtain the sample from nasopharyngeal (NP), oropharyngeal (OP) and nasal swabs, human saliva or blood. They are widely used in hospitals, laboratories, clinics, research institutes and diagnostic centers.
The sudden outbreak of coronavirus disease and an alarming increase in the number of COVID-19 cases across the globe are among the key factors creating a positive outlook for the market growth. The continuous rise in the number of daily cases has led to the widespread adoption of diagnostic tests for rapid and comprehensive testing to provide early treatment to the patients. In line with this, the increasing demand for mass testing and molecular diagnostics is contributing to the market growth. Additionally, various product innovations, such as the launch of novel antibody and serology test kits for home-testing, are acting as other growth-inducing factors. In comparison to the traditionally used testing kits, these variants are less time-consuming and can be integrated with software-based programs for accurate results. Other factors, including the implementation of favorable government polices to prevent the further spread of COVID-19 infection, along with significant improvements in the healthcare infrastructure, especially in the developing economies, are anticipated to drive the market growth.
Key Market Segmentation:
Breakup by Product Type:
Reagents and Kits
Instruments
Others
Breakup by Sample Type:
Nasopharyngeal Swabs
Oropharyngeal Swabs
Nasal Swabs
Blood
Others
Breakup by Test Type:
Molecular (RT-PCR) Testing
Antigen-based Testing
Antibody (Serology) Testing
Others
Breakup by Mode:
Point-of-Care (PoC)
Non-Point-of-Care (Non-PoC)
Breakup by End Use:
Laboratories
Hospitals
Diagnostic Centers and Clinics
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, Becton Dickinson and Company, bioMerieux SA, Bio-Rad Laboratories, Danaher Corporation, F. Hoffman-La Roche Ltd. (Roche Holding AG), Luminex Corporation, PerkinElmer Inc., Quest Diagnostics Incorporated, Robert Bosch GmbH, Seegene Inc., Siemens Aktiengesellschaft and Thermo Fisher Scientific Inc.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global COVID-19 diagnostics market in 2024?
2.What has been the impact of COVID-19 on the global COVID-19 diagnostics market?
3.What are the key factors driving the global COVID-19 diagnostics market?
4.What is the breakup of the global COVID-19 diagnostics market based on the product type?
5.What is the breakup of the global COVID-19 diagnostics market based on the sample type?
6.What is the breakup of the global COVID-19 diagnostics market based on the test type?
7.What is the breakup of the global COVID-19 diagnostics market based on the mode?
8.What is the breakup of the global COVID-19 diagnostics market based on the end use?
9.What are the key regions in the global COVID-19 diagnostics market?
10.Who are the key players/companies in the global COVID-19 diagnostics market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global COVID-19 Diagnostics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Reagents and Kits
6.1.1 Market Trends and Forecast
6.2 Instruments
6.2.1 Market Trends and Forecast
6.3 Others
6.3.1 Market Trends and Forecast
7 Market Breakup by Sample Type
7.1 Nasopharyngeal Swabs
7.1.1 Market Trends and Forecast
7.2 Oropharyngeal Swabs
7.2.1 Market Trends and Forecast
7.3 Nasal Swabs
7.3.1 Market Trends and Forecast
7.4 Blood
7.4.1 Market Trends and Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends and Forecast
8 Market Breakup by Test Type
8.1 Molecular (RT-PCR) Testing
8.1.1 Market Trends and Forecast
8.2 Antigen-based Testing
8.2.1 Market Trends and Forecast
8.3 Antibody (Serology) Testing
8.3.1 Market Trends and Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends and Forecast
9 Market Breakup by Mode
9.1 Point-of-Care (PoC)
9.1.1 Market Trends and Forecast
9.2 Non-Point-of-Care (Non-PoC)
9.2.1 Market Trends and Forecast
10 Market Breakup by End Use
10.1 Laboratories
10.1.1 Market Trends and Forecast
10.2 Hospitals
10.2.1 Market Trends and Forecast
10.3 Diagnostic Centers and Clinics
10.3.1 Market Trends and Forecast
10.4 Others
10.4.1 Market Trends and Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends and Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends and Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends and Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends and Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends and Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends and Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends and Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends and Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends and Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends and Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends and Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends and Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends and Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends and Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends and Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends and Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends and Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends and Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends and Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends and Forecast
11.5.2 Market Breakup by Country
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Abbott Laboratories
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Becton Dickinson and Company
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.2.4 SWOT Analysis
16.3.3 bioMerieux SA
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.3.4 SWOT Analysis
16.3.4 Bio-Rad Laboratories
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Danaher Corporation
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 F. Hoffman-La Roche Ltd. (Roche Holding AG)