세계의 A2 락토프리 우유 시장은 2024년에 7억 3,530만 달러로 평가되었고, 2025년부터 2034년에 걸쳐 CAGR 20.1%라는 경이적인 성장을 이룰 전망입니다.
이 성장은 소화 친화적인 대체 우유에 대한 수요가 증가하고 기존 유제품보다 A2 단백질이 더 우수하다는 인식이 높아짐에 따라 큽니다. 건강과 웰빙을 중시하는 소비자가 증가함에 따라 특히 유당 불내증이 일반적인 지역에서는 특수 유제품의 인기도 상승하고 있습니다.
유당 불내증은 세계 인구의 상당 부분에 영향을 미치고 있으며, 유당이 없는 대체품에 대한 강한 수요를 창출하고 있습니다. 이 동향은 유당 흡수 불량률이 높은 지역에서 특히 두드러집니다. 그 결과, A2 단백질을 포함하기 때문에 통상의 우유보다 소화하기 쉬운 것으로 여겨지는 A2 락토 프리 우유가 인기를 모으고 있습니다.
전체 크림,전유 부문은 2034년까지 예상 CAGR이 21.4%로 계속 시장을 독점할 것으로 예측됩니다. 풍부한 풍미와 크림 같은 질감으로 잘 알려진 전유는 소화 불량을 경험하지 않고 유제품의 전통적인 맛을 요구하는 소비자에게 어필합니다. 또한 저지방 우유는 섭취 칼로리를 억제하면서 우유 혜택을 즐기고 싶어하는 건강 지향 소비자들 사이에서 인기가 높아지고 있습니다.
| 시장 범위 | |
|---|---|
| 시작연도 | 2024 |
| 예측연도 | 2025-2034 |
| 시작금액 | 7억 3,530만 달러 |
| 예측 금액 | 46억 달러 |
| CAGR | 20.1% |
2024년에 2억 8,090만 달러로 평가된 병 우유 부문도 2034년까지 연평균 복합 성장률(CAGR)이 20.2%로 강력한 성장 궤도를 타고 있습니다. 병, 특히 플라스틱으로 만든 것은 편의성과 용량 조절의 이점에서 선호되는 포장 형태입니다. 그러나 환경에 대한 관심이 증가함에 따라 보다 지속 가능하고 재활용 가능한 포장 재료로의 이동이 진행되고 있습니다. 가볍고 환경 친화적인 것으로 알려진 판지 포장도 지속가능성을 선호하는 소비자를 유치하고 인기를 모으고 있습니다.
슈퍼마켓,하이퍼마켓은 A2 락토 프리 우유의 유통을 선도하고 있으며, 2024년에는 약 3억 3,600만 달러를 차지했습니다. 이러한 소매점은 광범위한 범위, 대규모 고객 기반, 대량 구매 편의성으로 인해 시장을 계속 독점할 것으로 예상됩니다. 편의점은 또한 고객이 제품과 영양 정보를 쉽게 비교할 수 있는 기회를 제공합니다. 한편, 편의점은 특히 도시 지역에서 빨리 운반할 수 있는 대체 유제품을 요구하는 소비자를 대상으로 합니다.
미국에서 A2 유당이 없는 우유 시장은 2024년 2억 3,820만 달러에 이르고, 2034년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 21.1%로 성장할 것으로 예측됩니다. 미국 소비자의 대부분이 유당 불내증과 그 소화기계에 미치는 영향에 대해 인식하게 되면서 깨끗하고 자연스럽고 가공도가 낮은 식품으로의 식생활의 이동에 따라 A2 락토 프리 우유 수요가 높아질 것으로 예상됩니다.
The Global A2 Lactose-Free Milk Market, valued at USD 735.3 million in 2024, is set to grow at an impressive CAGR of 20.1% from 2025 to 2034. This growth is largely driven by the rising demand for digestive-friendly milk alternatives and increasing awareness about the benefits of A2 protein over traditional dairy. As more consumers focus on health and wellness, the popularity of specialty dairy products is also on the rise, particularly in regions where lactose intolerance is more common.
Lactose intolerance affects a significant portion of the global population, creating a strong demand for lactose-free alternatives. This trend is especially prominent in regions where lactose malabsorption rates are higher. As a result, A2 lactose-free milk is gaining popularity, as it is considered easier to digest than regular milk due to its A2 protein content.
The full cream/whole milk segment is projected to continue dominating the market, with a forecasted CAGR of 21.4% through 2034. Known for its rich flavor and creamy texture, whole milk appeals to consumers who seek the traditional taste of dairy without experiencing digestive issues. Additionally, reduced-fat milk is becoming increasingly popular among health-conscious individuals who want to enjoy the benefits of milk while managing their calorie intake.
| Market Scope | |
|---|---|
| Start Year | 2024 |
| Forecast Year | 2025-2034 |
| Start Value | $735.3 Million |
| Forecast Value | $4.6 Billion |
| CAGR | 20.1% |
The bottled milk segment, valued at USD 280.9 million in 2024, is also on a strong growth trajectory with a CAGR of 20.2% through 2034. Bottles, especially plastic ones, are the preferred packaging format due to their convenience and portion control benefits. There is, however, a shift towards more sustainable and recyclable packaging materials in response to growing environmental concerns. Carton packaging, known for its lightweight nature and eco-friendliness, is also gaining traction, attracting consumers who prioritize sustainability.
Supermarkets and hypermarkets lead the distribution of A2 lactose-free milk, accounting for around USD 336 million in 2024. These retail outlets are expected to continue to dominate the market due to their wide reach, large customer bases, and the convenience of bulk purchasing. They also provide customers with the opportunity to easily compare products and nutritional information. Convenience stores, on the other hand, cater to consumers seeking quick and portable dairy alternatives, particularly in urban areas.
In the U.S., the market for A2 lactose-free milk reached USD 238.2 million in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 21.1% through 2034. As more American consumers become aware of lactose intolerance and its digestive effects, the demand for A2 lactose-free milk is expected to rise, in line with a broader dietary shift toward clean, natural, and minimally processed foods.