2023년 8억 5,130만 달러로 평가된 세계 건조꿀 시장은 2024-2032년 연평균 8.5% 성장할 것으로 예상됩니다.
이 성장의 원동력은 천연 감미료에 대한 수요 증가, 꿀의 건강 효과에 대한 인식 증가, 음료 및 식품 산업의 확장이라고 할 수 있습니다. 건조꿀은 건강하고 자연적인 유기농 원료로의 전환이 가속화됨에 따라 건강보조식품, 화장품, 의약품, 식품 산업 등 다양한 분야에서 인기를 얻고 있습니다. 인공 감미료의 부작용에 대한 소비자들의 인식이 높아지면서 말린 꿀은 더 건강한 대안으로 선호되고 있습니다. 보고서에 따르면 천연 감미료에 대한 수요는 최근 몇 년 동안 꾸준히 증가하고 있습니다.
유기농 벌꿀 제품에 대한 소비자의 관심도 증가하고 있으며, 전 세계적으로 유기농 벌꿀 제품 채택이 눈에 띄게 증가하고 있습니다. 건조꿀 중 분말꿀은 2023년 4억 7,330만 달러로 2024-2032년까지 연평균 9.1% 성장할 것으로 예측됩니다. 분말꿀은 다용도성, 보존 기간 연장, 운송 용이성 등으로 인해 식품 제조업체에서 높은 인기를 얻고 있습니다. 건강보조식품, 저칼로리 간식 등 건강 지향적 제품에서 활용이 확대되고 있는 것도 시장 확대에 기여하고 있습니다. 식품 산업은 여전히 말린 꿀의 가장 큰 최종사용자로 2023년 시장 규모는 5억 6,330만 달러로 2032년까지 연평균 8.9%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 이러한 성장은 클린 라벨 및 건강 지향적 식품에 대한 광범위한 추세를 반영하고 다양한 식품에서 천연 감미료로 말린 꿀의 사용이 증가하고 있는 것이 주요 요인으로 작용하고 있습니다.
건조꿀은 인공 감미료와 고과당 옥수수 시럽의 대체품으로 특히 높은 평가를 받고 있으며, 다양한 식품 응용 분야에서 수요가 증가하고 있습니다. 유통 측면에서는 슈퍼마켓과 대형마트가 2023년 3억 3,060만 달러로 2032년까지 8.9%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이들 소매업체들은 천연 감미료에 대한 수요 증가에 대응하기 위해 건조 꿀 제품 구색을 확대하고 있습니다. 북미의 경우, 미국 시장은 천연 및 유기농 제품에 대한 관심 증가로 인해 2023년 2억 5,270만 달러 규모로 연평균 9.5% 성장할 것으로 예상됩니다.
| 시장 범위 | |
|---|---|
| 시작 연도 | 2023년 |
| 예측 연도 | 2024-2032년 |
| 시작 금액 | 8억 5,130만 달러 |
| 예상 금액 | 18억 달러 |
| CAGR | 8.5% |
The Global Dried Honey Market, valued at USD 851.3 million in 2023, is expected to grow at a CAGR of 8.5% from 2024 to 2032. This growth is driven by increasing demand for natural sweeteners, rising awareness of honey's health benefits, and the expanding food and beverage industry. Dried honey has gained popularity across various sectors, including nutraceuticals, cosmetics, pharmaceuticals, and food industries, as the shift towards healthier, natural, and organic ingredients has gained momentum. With consumers becoming more conscious of the adverse effects of artificial sweeteners, dried honey has emerged as a preferred, healthier alternative. According to reports, the demand for natural sweeteners has grown steadily in recent years.
Consumer interest in organic honey products is also on the rise, with a notable increase in adoption globally. Among dried honey variants, powdered honey stood at USD 473.3 million in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 9.1% from 2024 to 2032. Powdered honey is appreciated for its versatility, extended shelf life, and ease of transport, making it highly sought after by food manufacturers. Its growing use in health-oriented products, including dietary supplements and low-calorie snacks, is also contributing to its rapid market expansion. The food industry remains the largest end-user of dried honey, with a value of USD 563.3 million in 2023, and is expected to expand at a CAGR of 8.9% through 2032. This growth is largely driven by the increasing use of dried honey as a natural sweetener in a wide range of food products, reflecting the broader trend towards clean-label and health-conscious food options.
Dried honey is particularly valued for its role as a replacement for artificial sweeteners and high-fructose corn syrup, boosting its demand in various food applications. In terms of distribution, supermarkets and hypermarkets accounted for USD 330.6 million in 2023 and are set to grow at a CAGR of 8.9% through 2032. These retailers are expanding their selection of dried honey products to cater to the rising demand for natural sweeteners. In North America, the U.S. market, valued at USD 252.7 million in 2023, is expected to grow at 9.5% CAGR, driven by increased interest in natural and organic products.
| Market Scope | |
|---|---|
| Start Year | 2023 |
| Forecast Year | 2024-2032 |
| Start Value | $851.3 Million |
| Forecast Value | $1.8 Billion |
| CAGR | 8.5% |