세계의 차량용 게임 시장 : 기회, 성장 동력, 산업 동향 분석 및 예측(2024-2032년)
In-Car Gaming Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032
상품코드:1570547
리서치사:Global Market Insights Inc.
발행일:2024년 08월
페이지 정보:영문 252 Pages
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세계 차량용 게임 시장은 2023년 22억 달러로 평가되었고, 2024-2032년간 연평균 10.1% 이상 성장할 것으로 예상됩니다.
이러한 성장에는 원활한 고품질 게임 경험을 가능하게 하는 5G와 초고속 인터넷의 등장이 큰 역할을 하고 있으며, 5G의 낮은 지연과 높은 대역폭은 실시간 온라인 멀티기업 게임과 클라우드 게임을 지원하여 게임 플레이를 방해하지 않고 강화합니다.
고속 인터넷은 다운로드 가능한 컨텐츠와 스트리밍 서비스에 대한 안정적인 액세스를 보장하고, 승객들이 몰입감 넘치는 그래픽이 풍부한 게임에 몰입할 수 있도록 해줍니다. 이러한 연결성은 증강현실(AR) 및 가상현실(VR)과 같은 고급 기능의 통합을 용이하게 하여 차량 내 엔터테인먼트 경험을 더욱 풍요롭게 하고, 정교한 게임 시스템에 대한 소비자 수요를 증가시키고 있습니다.
전체 차량용 게임 산업은 게임 플랫폼, 제품, 차량, 지역으로 나눌 수 있습니다.
게임 플랫폼에 따라 시장은 임베디드, 모바일 기반, 콘솔 기반으로 구분됩니다. 임베디드 차량용 게임 시스템 분야는 2023년 52% 이상 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 2032년에는 27억 달러 이상에 달할 것으로 전망됩니다. 이러한 시스템은 기존 인포테인먼트 시스템과 원활하게 통합되어 사용자 친화적이고 몰입감 있는 경험을 보장하기 때문에 차량용 게임 시장을 장악하고 있습니다. 또한 휴대용 기기나 모바일 기기 기반 솔루션에 비해 신뢰성, 성능, 안전성이 뛰어나다는 장점이 있습니다.
차종별로 보면 차량용 게임 시장은 승용차와 상용차로 나뉘며, 2023년 승용차가 83% 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 승용차는 개인 여행과 가족 여행에 널리 사용되기 때문에 시장을 독점하고 있습니다. 자동차 제조업체들은 특히 가족 및 젊은 승객의 요구를 충족시키기 위해 차량용 엔터테인먼트 시스템을 시장에서 매우 중요한 차별화 요소로 삼고 있습니다.
북미 차량용 게임 시장은 2023년 37% 이상의 큰 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 2032년에는 20억 달러 이상에 달할 것으로 전망됩니다. 이 지역 시장은 특히 미국과 캐나다에서 고급 차량용 엔터테인먼트에 대한 소비자 수요 증가로 인해 번창하고 있습니다. 북미 자동차 산업의 호조는 기술 발전과 커넥티드카의 확산과 함께 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 또한, 높은 가처분 소득, 장시간의 드라이브 여행에 대한 선호도, 기술적으로 진보된 인구 등이 이 지역의 차량용 게임 수요를 견인하고 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 조사 범위
제2장 주요 요약
제3장 업계 인사이트
생태계 분석
공급업체 상황
기술 제공업체
게임 개발자
자동차 제조업체
컨텐츠 유통업체
통신사
이익률 분석
기술 혁신 상황
특허 분석
주요 뉴스와 이니셔티브
규제 상황
영향요인
성장 촉진요인
업계의 잠재적 리스크&과제
성장 가능성 분석
Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 경쟁 구도
서론
기업 점유율 분석
경쟁 포지셔닝 매트릭스
전략 전망 매트릭스
제5장 시장 추산·예측 : 게임 플랫폼별, 2021년-2032년
주요 동향
임베디드
모바일 기반
콘솔 기반
제6장 시장 추산·예측 : 제품별, 2021년-2032년
주요 동향
하드웨어
내장형 게임기
시트백 스크린
AR/VR 시스템
기타
소프트웨어
게임 애플리케이션
클라우드 게임 플랫폼
온라인 멀티플레이어 게임
제7장 시장 추산·예측 : 2021-2032년, 차종별
주요 동향
승용차
임베디드
모바일 기반
콘솔 기반
상용차
임베디드
모바일 기반
콘솔 기반
제8장 시장 추산·예측 : 지역별, 2021년-2032년
주요 동향
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
스페인
이탈리아
러시아
북유럽
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
뉴질랜드
동남아시아
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
멕시코
아르헨티나
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
남아프리카공화국
사우디아라비아
기타 중동 및 아프리카
제9장 기업 개요
Activision Blizzard, Inc.
Audi AG
BMW AG
Electronic Arts Inc.
Epic Games, Inc.
Ford Motor Company
General Motors
Harman International Industries, Inc.
Honda Motor Co., Ltd.
Mercedes-Benz Group AG
Microsoft Corporation(Xbox)
Nintendo Co., Ltd.
Nissan Motor Co., Ltd.
Sony Interactive Entertainment LLC
Tesla, Inc.
Toyota Motor Corporation
Ubisoft Entertainment SA
Unity Technologies
Volkswagen AG
Zynga Inc.
LSH
영문 목차
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The Global In-Car Gaming Market was valued at USD 2.2 billion in 2023 and is projected to grow at over 10.1% CAGR between 2024 and 2032. The advent of 5G and high-speed internet is significantly driving this growth for enabling seamless, high-quality gaming experiences. The low latency and high bandwidth of 5G supports real-time online multiplayer games and cloud gaming for enhancing gameplay without interruptions.
High-speed internet ensures reliable access to downloadable content and streaming services, allowing passengers to engage in immersive, graphics-intensive games. This connectivity also facilitates the integration of advanced features, such as augmented reality (AR) and virtual reality (VR), further enriching the in-car entertainment experience and driving consumer demand for sophisticated gaming systems.
The overall in-car gaming industry is divided into gaming platform, product, vehicle, and region
Based on gaming platform, the market is segmented into embedded, mobile-based, and console-based. The embedded in-car gaming systems segment accounted for a market share of over 52% in 2023 and is expected to exceed USD 2.7 billion by 2032. These systems dominate the in-car gaming market due to their seamless integration with existing infotainment systems for ensuring a user-friendly and immersive experience. They also offer superior reliability, performance, and safety compared to portable or mobile device-based solutions.
In terms of vehicle type, the in-car gaming market is divided into passenger cars and commercial vehicles. The passenger cars segment held 83% market share in 2023. Passenger cars dominate the market due to their widespread use for personal and family travel. Vehicle manufacturers are also focusing on in-car entertainment systems as a pivotal differentiator in the market, particularly in meeting the needs of families and younger passengers.
North America accounted for a significant in-car gaming market share of over 37% in 2023 and is expected to exceed USD 2 billion by 2032. The market in the region thrives on robust consumer demand for advanced in-car entertainment, particularly in the U.S. and Canada. The strong automotive sector in North America, combined with technological advancements and the widespread adoption of connected vehicles, drives market growth. Additionally, factors, such as high disposable incomes, a preference for long road trips, and a tech-savvy population will drive the demand for in-car gaming in the region.
Table of Contents
Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Research design
1.1.1 Research approach
1.1.2 Data collection methods
1.2 Base estimates and calculations
1.2.1 Base year calculation
1.2.2 Key trends for market estimates
1.3 Forecast model
1.4 Primary research and validation
1.4.1 Primary sources
1.4.2 Data mining sources
1.5 Market definitions
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032
Chapter 3 Industry Insights
3.1 Industry ecosystem analysis
3.2 Supplier landscape
3.2.1 Technology providers
3.2.2 Game developers
3.2.3 Automotive manufacturers
3.2.4 Content distributors
3.2.5 Telecommunication companies
3.3 Profit margin analysis
3.4 Technology and innovation landscape
3.5 Patent analysis
3.6 Key news and initiatives
3.7 Regulatory landscape
3.8 Impact forces
3.8.1 Growth drivers
3.8.1.1 Increased 5G connectivity and high-speed internet
3.8.1.2 Rising interest in in-car entertainment
3.8.1.3 Technological advancements in automotive technology
3.8.1.4 Increasing automotive and tech company collaborations
3.8.2 Industry pitfalls and challenges
3.8.2.1 High costs of development and integration
3.8.2.2 Regulatory and compliance issues
3.9 Growth potential analysis
3.10 Porter's analysis
3.11 PESTEL analysis
Chapter 4 Competitive Landscape, 2023
4.1 Introduction
4.2 Company market share analysis
4.3 Competitive positioning matrix
4.4 Strategic outlook matrix
Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Gaming Platform, 2021 - 2032 ($Bn)
5.1 Key trends
5.2 Embedded
5.3 Mobile-based
5.4 Console-based
Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Product, 2021 - 2032 ($Bn)
6.1 Key trends
6.2 Hardware
6.2.1 Built-in gaming consoles
6.2.2 Seat-back screens
6.2.3 AR/VR systems
6.2.4 Other
6.3 Software
6.3.1 Game applications
6.3.2 Cloud gaming platforms
6.3.3 Online multiplayer games
Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Vehicle, 2021 - 2032 ($Bn)
7.1 Key trends
7.2 Passenger cars
7.2.1 Embedded
7.2.2 Mobile-based
7.2.3 Console-based
7.3 Commercial vehicles
7.3.1 Embedded
7.3.2 Mobile-based
7.3.3 Console-based
Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn)