Tier 0.5 Suppliers in the Automotive Value Chain, Global, 2024-2030
상품코드:1876848
리서치사:Frost & Sullivan
발행일:2025년 09월
페이지 정보:영문 59 Pages
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한글목차
소프트웨어 정의 차량 및 솔루션의 화이트 라벨링은 Tier 0.5 공급업체의 상승을 가능하게 하여 혁신적인 성장을 가속합니다.
자동차 산업은 기존 차량에서 소프트웨어 정의 차량으로의 전환이라는 큰 변화를 맞이하고 있습니다. 전기, 자율주행 기술, 디지털 서비스에 의해 추진되는 지능형 커넥티드 플랫폼으로서의 차량의 발달과 함께, 종래의 OEM은 설계, 통합, 공급에 있어서 복잡성 증가에 직면하여, 엄청난 재무적 지출을 강요하고 있습니다. 이런 상황에서 Tier 0.5 공급업체는 중요한 인에이블러로 부상하고 있습니다. 하드웨어, 임베디드 소프트웨어 및 운전 행동을 기반으로 한 시스템 수준의 지능을 통합하는 종합적인 차량 플랫폼을 제공함으로써 Tier 1 부품 공급업체와 OEM 간의 갭을 효과적으로 채우는 역할을 합니다.
기존 Tier 1 공급업체와 달리 Tier 0.5 공급업체는 모듈형 차량 아키텍처를 제공합니다. 이를 통해 시장 출시까지의 시간 단축, 확장성, 개별 커스터마이징, 지속적인 업그레이드가 가능해져, 이동성의 새로운 시대에 전기차와 소프트웨어 정의 차량의 개발에 있어서 필수적인 파트너로서의 지위를 확립하고 있습니다. 이러한 플랫폼은 바이와이어 시스템, 배터리 통합, 중앙 집중식 컴퓨팅 및 연결성과 같은 중요한 서브시스템을 자주 포함하며, 첨단 운전자 보조 시스템(ADAS) 및 자동 운전 기능 구현의 기반이 되었습니다.
자동차 제조업체들이 OTA 업데이트, 온디맨드 기능 서비스, 플랫폼 사업 전략을 활용한 라이프사이클 기반 수익 모델로 전환하는 동안 Tier 0.5 공급업체는 이러한 변화하는 분야에서 경쟁력을 유지하는 데 필요한 아키텍처 유연성과 신속한 시장 출시를 실현합니다. Tier 0.5 공급업체는 통합 차량 개발의 복잡한 관리를 담당함으로써 OEM이 브랜드 개발, 사용자 경험 및 디지털 에코시스템에 주력할 수 있게 하고 이동성의 미래를 재정의하는 데 있어 점점 중요한 전략적 파트너가 되고 있습니다.
이 보고서는 세계 자동차 산업에 대한 조사 및 분석을 통해 자동차 밸류체인 Tier 0.5 공급업체의 역할 변화에 대한 지식을 제공합니다.
자동차 밸류체인 Tier 0.5 공급업체에 대한 3대 전략적 필수 요건의 영향
혁신적인 비즈니스 모델
이유
업계가 CASE의 융합으로 진행하는 동안, 승용차의 판매에만 의존하는 기존의 비즈니스 모델은 시대에 뒤처지고 있습니다.
OEM 각 회사는 생태계 내에서 지속 가능한 수익을 창출하기 때문에 다른 비즈니스 모델을 고려할 수 없습니다.
경쟁 격화
이유
OEM과 Tier 공급업체는 변화하는 환경에서 엄격한 경쟁에 직면하고 있습니다. 자동차 산업의 역학은 변화하고 OEM은 자동차 생태계의 경험이 제한적이거나 전혀없는 기술 기업과 경쟁하는 상황에 있습니다.
Tier 공급업체는 밸류체인에 진입하기 위한 전자 기업 및 신흥 기업과의 경쟁에 직면하고 있습니다.
산업 융합
이유
자동차 부문에 진출하는 기술 기업에 있어서, 업계 내에서의 제휴가 극히 중요해지고 있습니다.
신규 참가 기업은 기존의 자동차 제조업체와 스타트업의 양쪽과 제휴해, 자동차 밸류 체인에의 원활한 이행을 도모하고 있습니다.
목차
조사 범위
분석 범위
세분화
전략적 필수 요건
성장이 점점 어려워지고 있는 이유는?
The Strategic Imperative 8
자동차 밸류체인 Tier 0.5 공급업체에 대한 3대 전략적 필수 요건의 영향
자동차 밸류체인
OEM과 공급업체가 협력하여 업계를 활성화하는 방법
종래의 자동차 밸류 체인
설계부터 납품까지 : 차량 생산 공정과 주요 이해관계자의 역할
OEM 및 Tier 공급업체의 책임
자동차 OEM과 공급업체의 주요 역할과 책임
자동차 생산의 장애 : OEM과 Tier 공급업체가 기존 생산 방식으로 직면하는 주요 과제
밸류체인의 변화
자동차 밸류체인의 다음 단계
경쟁 환경
주요 경쟁업체
성장 촉진요인과 억제요인
성장 촉진요인
성장 억제요인
자동차 생태계의 신규 진출기업
자동차 에코시스템에 있어서 신규 참가 기업의 등장
Tier 0.5 공급업체 : 시스템 통합 및 OEM 부하 감소
밸류체인에 있어서 신규 참가 기업을 동기 부여하는 요인
Tier 0.5 공급업체의 상승 : 자동차 밸류체인 재정의
밸류체인에 있어서 신규 참가 기업의 과제
Tier 0.5로의 로드맵
혁신 가속 : Tier 0.5 통합이 OEM 생산을 단순화
자동차 생태계를 재정의하는 동향
이용 사례 : BMW와 Magna Steyr의 차량 생산을 위한 파트너십
Magna International : 고객 기반
Magna International : 그룹 및 전문 부문
Magna International : 세계 실적
Magna International : 회사가 다양한 기술을 개발하는 분야
자동차 밸류 체인을 재정의하는 동향
EV 분야에 있어서 신규 참가 기업의 인트로덕션
SDV로 이어지는 주요 동향
Tier 0.5 공급업체의 등장
Tier 1 공급업체의 역할
SDV의 기회와 새로운 밸류체인
수탁 제조
EV 밸류 체인에서의 수탁 제조업자의 스냅샷
Tier 공급업체 참여 확대
Tier 공급업체의 참여 확대
Tier 1 참여 증가를 위한 잠재적인 경로
Tier 1 각 회사의 참여 증가 : 플랫폼 하드웨어
Tier 공급업체와의 협력 강화 가능성
프론트엔드 모듈
Tier 1 기여 확대 : ADAS 개발
ADAS 공급업체로서 MobilEye
Tier 0.5 협력 업체
Tier 0.5 공급업체 : REE
REE Automotive : 기술의 기둥
REE Automotive : P7 플랫폼 클래스 3-5
Tier 0.5 협력 업체 : Foxconn과 Yulon의 합작 투자 Foxtron
Foxtron : 기술의 기둥
Foxtron : 엔드 투 엔드 포워드 엔지니어링 제공
Tier 0.5 공급업체로서 Foxconn : 플랫폼 제공업체
Pixmoving : 잠재적인 Tier 0.5 협력 업체
OEM과 Tier 0.5의 관계에서의 역할과 책임
OEM 프로젝트 투자 탐색 : 샘플 비용의 개요
자사 제조 vs. 공급업체에 아웃소싱
중요사항
자율주행 부문의 성장 기회
성장 기회 1 : 장기적인 파트너십
성장 기회 2 : 차량 커스터마이즈
성장 기회 3 : 전략적 제휴
부록· 다음 단계
KTH
영문 목차
영문목차
Software-defined Vehicles and White-labelling of Solutions will Drive Transformational Growth by Enabling the Emergence of Tier 0.5 Suppliers
The automotive industry is experiencing a significant transformation, transitioning from conventional to software-defined vehicles. As vehicles develop into intelligent, connected platforms driven by electrification, autonomous driving technologies, and digital services, traditional original equipment manufacturers (OEMs) are confronted with increasing complexity in design, integration, and delivery, leading to substantial financial expenditures. In this scenario, Tier 0.5 suppliers are emerging as crucial enablers, effectively bridging the gap between Tier I component suppliers and OEMs by providing comprehensive and integrated vehicle platforms that combine hardware, embedded software, and system-level intelligence based on driving behavior.
Unlike traditional Tier I suppliers, Tier 0.5 suppliers deliver modular vehicle architectures that facilitate expedited time-to-market, scalability, personalized customization, and continuous upgradeability, thereby establishing themselves as essential partners for the development of electric vehicles and software-defined vehicles in this new era of mobility. These platforms frequently encompass vital subsystems such as by-wire systems, battery integration, centralized computing, and connectivity, rendering them foundational for the implementation of advanced driver assistance systems and autonomous driving capabilities.
As OEMs transition to lifecycle-based revenue models that capitalize on over-the-air updates, feature-on-demand services, and platform business strategies, Tier 0.5 suppliers provide the architectural flexibility and rapid time-to-market needed to stay competitive in this changing space. By enabling OEMs to concentrate on brand development, user experience, and digital ecosystems while managing the intricacies of integrated vehicle development, Tier 0.5 suppliers are becoming increasingly vital strategic partners in redefining the future of mobility.
This report offers insights into the changing role of Tier 0.5 suppliers in the automotive value chain. The base year is 2024, and the study period is from 2024 to 2030.
The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Tier 0.5 Suppliers in the Automotive Value Chain
Innovative Business Models
Why:
As the industry moves towards CASE convergence, traditional business models that rely on revenues based purely on the sales of passenger vehicles are getting outdated.
OEMs are compelled to look at other business models to generate revenue to sustain themselves in the ecosystem.
Frost Perspective:
OEMs are looking at multiple business models, such as feature-on-demand and pay-as-you-use services based on subscription models.
This is giving consumers the ability to use features that would have been unavailable traditionally, and OEMs are looking to capitalize on this trend.
Competitive Intensity
Why:
OEMs and tier suppliers are facing stiff competition in the changing landscape. The dynamics of the automotive industry have changed, where OEMs are competing against technology players with limited or no experience in the automotive ecosystem.
Tier suppliers are competing with electronics and new-age companies that are vying for an entry into the value chain.
Frost Perspective:
OEMs need to transform themselves and their ecosystem to stay competitive amongst their existing peers and new-age start-ups, which are blurring the boundaries between traditional automotive products and consumer electronics.
Tier suppliers should look to evolve and provide more value for the OEMs to stay competitive rather than relying on traditional technology.
Industry Convergence
Why:
Collaboration within the industry has become crucial for technology companies venturing into the automotive sector.
New entrants are partnering with both established automotive firms and start-ups to facilitate a seamless transition into the automotive value chain.
Frost Perspective:
Tier 0.5 suppliers, particularly technology players, are looking to capitalize on the gap by offering advanced software, electronics, and integration services in the automotive ecosystem.
OEMs are expected to leverage the capabilities and bring the Tier 0.5 suppliers (technology players) into the fold to accelerate innovation and bridge the transition towards EVs and SDVs.
Scope of Analysis
Tier 0.5 suppliers fall between Tier I suppliers and original equipment manufacturers (OEMs), often co-developing integrated systems (Hardware + Software) with greater contribution to vehicle architecture, specifically for next-gen vehicles like electric vehicles (EVs), SDVs, and ADAS/AD platforms.
As OEMs are focusing on a shift from Hardware to Software and integration, Tier 0.5 suppliers are becoming the critical enablers by offering full-stack solutions, controllers, and platforms. OEMs partnering with a supplier will reduce their investment and development cycle and increase time to market for new product development.
It is expected that Tier 0.5 suppliers may support and manage the SW and system integration workloads through signing strategic partnerships with OEMs in the future, and their role will evolve from product delivery to platform orchestration, driving industry standards.
Questions This Study Will Answer
Who is a Tier 0.5 supplier? What is the distribution channel structure of Tier 0.5 suppliers?
What are the primary drivers and restraints for this market?
How will this market grow? What is the adoption trend among regions? Who are the Tier 0.5 suppliers in the value chain?
What are the current challenges and motivational factors that Tier 0.5 suppliers are facing?
What are the growth avenues for the Tier 0.5 supplier globally until 2030? How will they help important stakeholders in the automotive industry?
Key Competitors
Bosch
Aptiv
Magna International
Continental
REE Automotive
ZF Friedrichshafen
Foxtron
Foxconn
NVIDIA
Marelli
Mobis
NINGBO TUOPU GROUP
Huawei
Harman
Table of Contents
Research Scope
Scope of Analysis
Segmentation
Strategic Imperatives
Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
The Strategic Imperative 8
The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Tier 0.5 Suppliers in the Automotive Value Chain
Automotive Value Chain
How OEMs and Suppliers Power the Industry Together
Traditional Automotive Value Chain
Design to Delivery: Vehicle Production Process and Role of Key Stakeholders
Responsibilities of OEMs and Tier Suppliers
Key Roles and Responsibilities of Automotive OEMs and Suppliers
Roadblocks in Auto Production: Key Challenges that OEMs and Tier Suppliers Face with Traditional Manufacturing Methods
Changes in Value Chain
The Next Phase of the Automotive Value Chain
Competitive Environment
Key Competitors
Growth Drivers and Restraints
Growth Drivers
Growth Restraints
New Players in the Automotive Ecosystem
Emergence of New Players in the Automotive Ecosystem
Tier 0.5 Suppliers: Integrating Systems and Reducing OEM Load
Motivating Factors for New Entrants in the Value Chain
Rise of Tier 0.5 Suppliers: Redefining the Automotive Value Chain
Challenges for New Entrants in the Value Chain
Roadmap to Tier 0.5
Accelerating Innovation: Tier 0.5 Integration Simplifies OEM Production
Trends Redefining the Automotive Ecosystem
Use Case: BMW & Magna Steyr Partnership for Vehicle Production
Magna International: Customer Base
Magna International: Groups & Areas of Expertise
Magna International: Global Footprint
Magna International: Areas in Which it is Developing Various Technologies
Trends Redefining the Automotive Value Chain
Introduction of New Players in the EV Space
Major Trends Leading to SDVs
Emergence of Tier 0.5 Suppliers
Role of Tier I Suppliers
Opportunities and New Value Chain in SDV
Contract Manufacturing
Snapshot of Contract Manufacturers in the EV Value Chain
Increasing Involvement of Tier Suppliers
Increasing Involvement of Tier Suppliers
Potential Avenues for Increased Tier I Participation
Increased Participation from Tier Is: Platform Hardware
Potential for Increased Collaboration from Tier Suppliers
Front-End Modules
Increased Tier I Contribution: ADAS Development
MobilEye as ADAS Supplier
Tier 0.5 Suppliers
Companies as Tier 0.5 Suppliers: REE
REE Automotive: Technology Pillar
REE Automotive: P7 Platform Classes 3 to 5
Companies as Tier 0.5 Suppliers: Foxtron JV of Foxconn & Yulon
Foxtron: Technology Pillar
Foxtron: Offers End-to-End Forward Engineering
Foxconn as Tier 0.5 Supplier: Platform Provider
Pixmoving: Potential Tier 0.5 Supplier
Roles & Responsibilities in the OEM and Tier 0.5 Relationship