세계의 시설 관리 시장(2024-2030년)
Facility Management Market, Global, 2024-2030
상품코드 : 1798102
리서치사 : Frost & Sullivan
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문 109 Pages
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한글목차

기술, 지속가능성, 업무환경 최적화, 사용자 경험이 혁신적 성장을 가속하고 있습니다.

시설관리(FM) 부문은 외부적 요인, 고객 수요의 변화, 내부적 제약으로 인해 큰 변화를 경험하고 있습니다. 인플레이션, 경제 불확실성, 세계 분쟁 등 지정학적 불안정 요소가 공급망에 혼란을 일으키고 운영비용을 증가시키고 있습니다. 인플레이션으로 인해 수익은 증가했지만, 동시에 이윤이 줄어들었기 때문에 조직은 현재 비용 최적화와 FM 아웃소싱 확대에 초점을 맞추었습니다. 동시에 기술, 노동 시장, 직장 내 수요의 급격한 변화는 서비스 제공을 재정의하고 있습니다.

모바일과 유연한 워크포스의 출현과 지속가능성 및 사용자 경험에 대한 관심은 혁신적이고 기술 기반의 FM 솔루션을 요구하고 있습니다. 그러나 대부분의 기업들은 변화가 늦어지고 상품화되어 성장이 정체되어 있습니다. FM 제공업체는 경쟁력을 유지하기 위해 기존 모델을 뛰어넘어 혁신적이고, 전략적 제휴와 인수를 모색하고, 미래 대응 능력을 개발해야 합니다. 이러한 힘의 수렴은 FM 환경을 변화시키고 있으며, 고객 및 건축 환경 전반의 변화하는 니즈에 대응하는 역동적이고 신속한 접근을 요구하고 있습니다.

수익 및 예측

2024년 매출액은 1조 10억 달러, 2024-2030년 CAGR은 5.2%입니다.

본 조사에서는 아웃소싱 FM 시장(인하우스 FM 서비스 및 소규모 FM 제외)을 포함한 시설관리(FM) 시장의 매출을 산출하기 위해 최종 사용자와의 계약을 이용하고 있습니다. 본 조사에서는 아웃소싱 FM을 FM 시장이라고 부릅니다.

본 조사에서는 FM 산업(모든 FM 서비스에 대한 총 지출액과 대응 가능한 시장)을 정량화하기 위해 인하우스 FM과 소규모 FM 시장 기회를 제시합니다.

인하우스 FM은 외부 서비스 제공업체가 아닌 최종 사용자가 사내 직원을 통해 제공하는 서비스의 가치를 대상으로 합니다.

소규모 FM은 현지 서비스 회사가 커버하는 중소기업을 위한 소규모 단일 사이트 계약에 관한 것입니다. FM 산업에는 완전성을 위해 이 분야도 포함되지만, 공급 기반이 다르기 때문에 아웃소싱 FM 시장에는 포함되지 않습니다.

고객 부문 정의

본 조사에서는 고객 부문별로 시장을 분석할 때 다음과 같은 세분화를 사용하였습니다.

지역 정의

이 조사는 세계 시장을 추적하고 4개의 주요 지역에 초점을 맞추었습니다.

세계 시설관리(FM) 업계가 직면한 전략적 중요 이슈 3가지의 영향력

관점

성장 촉진요인

성장 억제요인

목차

범위, 세분화, 조사 방법

세계 시설 관리 업계 변혁

성장 환경

세계 시설 관리 업계 에코시스템

세계의 시설 관리 시장 성장 촉진요인

북미 시설 관리 시장 성장 촉진요인

유럽 시설 관리 시장 성장 촉진요인

아시아 시설 관리 시장 성장 촉진요인

기타 지역 시설 관리 시장 성장 촉진요인

성장 기회

부록과 다음 단계

LSH
영문 목차

영문목차

Technology, Sustainability, Workplace Optimization, and User Experience Drive Transformational Growth

The facility management (FM) sector is experiencing a major transformation due to external forces, changing customer demands, and internal constraints. Geopolitical instability, such as inflation, economic uncertainty, and global conflicts, have disrupted supply chains and raised the cost of operations. Although inflation has increased revenue, it has also compressed margins, and organizations are now concentrating on cost optimization and more outsourcing of FM. At the same time, radical changes in technology, labor market, and workplace demands are redefining service delivery.

The emergence of mobile, flexible workforces and the focus on sustainability and user experience require innovative, tech-enabled FM solutions. However, most companies have been slow to change, and they have been commoditized and their growth stagnated. FM providers need to go beyond the traditional models, be innovative and seek strategic partnerships or acquisitions to develop future-ready capabilities to stay competitive. The convergence of these forces is transforming the FM environment and necessitating a dynamic and responsive approach to address the changing needs of clients and the built environment at large.

Revenue Forecast

The revenue estimate for the base year 2024 is $1,001 billion with a CAGR of 5.2% for the study period 2024-2030.

This study uses end-user contracts to calculate the facility management (FM) market's revenue, including the outsourced FM market (excluding in-house FM services and small FM). The study refers to outsourced FM as the FM market.

The study will present in-house and small FM market opportunities to quantify the FM universe (total spending on all FM services and the addressable market).

In-house FM covers the value of services the end user delivers using its internal staff, not an external service provider.

Small FM relates to small, single-site contracts for small businesses that local service firms will cover. We include this for completeness in the FM universe, but it is not a part of the outsourced FM market, as it has a different supply base.

Definition of Customer Sectors

This study uses the following segmentation when analyzing the market by customer sector:

Definition of Regions

This study tracks the global market and focuses on 4 major regions:

The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Global Facility Management (FM) Industry

Why

Frost Perspective

Growth Drivers

Growth Restraints

Table of Contents

Scope, Segmentation & Methodology

Transformation in the Global Facility Management Industry

Growth Environment

Ecosystem in the Global Facility Management Industry

Growth Generator in the Global Facility Management Market

Growth Generator in the North America Facility Management Market

Growth Generator in the Europe Facility Management Market

Growth Generator in the Asia Facility Management Market

Growth Generator in the RoW Facility Management Market

Growth Opportunity Universe

Appendix & Next Steps

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