Growth Opportunities for eRetailing in the Automotive Aftermarket
상품코드:1461262
리서치사:Frost & Sullivan
발행일:2024년 03월
페이지 정보:영문 103 Pages
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한글목차
주류 애프터마켓에서 온라인 채널의 부상으로 전 세계적으로 옴니채널 부품 및 서비스 판매가 촉진되고 있습니다.
자동차 애프터마켓 부품 거래는 디지털 기술의 도입에 크게 영향을 받아 진화하고 있으며, 2030년까지 전 세계적으로 약 1,530억 달러 규모의 부품 및 액세서리가 온라인 채널을 통해 판매될 것으로 예상되며, 대부분의 지역 시장에서 상당한 보급이 이루어질 것으로 예상됩니다. Frost & Sullivan은 수년 동안 이 산업에 대한 연구를 수행해 왔으며, 2019년 업데이트에서 경쟁 환경의 많은 역학을 확인했습니다. 그 이후로 경쟁 시나리오는 크게 변화하지 않았지만, 온라인 채널의 채택은 코로나19 팬데믹 이후 큰 영향을 받았습니다.
목차
전략적 필수 요건
왜 성장이 어려워지고 있는가?
The Strategic Imperative 8(TM)
자동차 애프터마켓 전자 소매(eRetailing)에 대한 주요 전략적 필수 요건의 영향
Growth Pipeline Engine(TM)을 가속하는 성장 기회
조사 범위, 목적, 배경, 조사 방법
조사 범위
조사 목적과 목표
답변을 얻을 수 있는 주요 질문
채널 참여 기업의 정의
부품 카테고리의 정의
예측의 전제조건
성장 환경
자동차 애프터마켓의 세계 eRetailing 현황
애프터마켓 eRetailing 5대 예측
신흥 국가 시장의 주요 발전
애프터마켓 eRetailing 구입 채널
주요 경쟁사, 지역별
성장 기회 분석
세계의 eRetailing 애프터마켓 대시보드
성장 촉진요인
성장 억제요인
주요 동향
비즈니스 모델
디지털 판매 거점
자체브랜드 프로그램
보급률 예측
보급률, 지역별
eRetailing 애프터마켓 보급률 히트맵, 2023년
성장 전망
매출 예측
매출 예측, 지역별
매출 예측 분석
특정 지역 매출, 부품 카테고리별
보급률 전망
채널 참여 기업 점유율
부품 카테고리 점유율
매출 비율 내역, 참여 기업 유형별
세계의 매출 점유율
성장 지표
주요 조사 결과와 전망
성장 기회 분석 - 북미
성장 지표
국가별 현황 - 미국/캐나다
교환 부품과 액세서리 온라인 매출
북미 애프터마켓 E-Commerce 상황
성장 기회 분석 - 유럽 특정국
성장 지표
국가별 현황 - 영국
교환 부품과 액세서리 온라인 매출 - 영국
국가별 현황 - 독일
교환 부품과 액세서리 온라인 매출 - 독일
국가별 현황 - 프랑스
교환 부품과 액세서리 온라인 매출 - 프랑스
국가별 현황 - 이탈리아
교환 부품과 액세서리 온라인 매출 - 이탈리아
국가별 현황 - 스페인
교환 부품과 액세서리 온라인 매출 - 스페인
유럽 애프터마켓 E-Commerce 상황
성장 기회 분석 - 인도
성장 기회 분석 - 중국
성장 기회 분석 - 남미
성장 기회
성장 기회 1 - 프라이빗 라벨링
성장 기회 2 - 온라인과 오프라인의 통합
성장 기회 3 - 고객 수명주기 관리
정리
다음 단계
LSH
영문 목차
영문목차
Emergence of the Online Channel in Mainstream Aftermarket to Catalyze Omnichannel Parts and Services Sales Globally
The automotive aftermarket parts trade is undergoing an evolution, largely influenced by the adoption of digital technologies. By 2030, approximately $153 billion in parts and accessories will be sold from the online channel worldwide, which represents significant penetration in most regional markets. Frost & Sullivan has been conducting research on this industry for many years, and this study is an update to the 2019 version that identified a lot of dynamics in the competitive landscape. Ever since, while the competitive scenario has not evolved much, adoption of the online channel has been significantly influenced post-COVID-19 pandemic.
Key Issues Addressed
What is the penetration of online retailing in the automotive aftermarket?
What is the long-term outlook for the penetration of eRetailing in different regions?
What are the penetration levels of online retailing in the automotive aftermarket in primary regions, and how will they evolve?
What are the new business models in aftermarket digitization?
How are the different market participants reacting to the increasing popularity of online channels?
Table of Contents
Strategic Imperatives
Why is it Increasingly Difficult to Grow?
The Strategic Imperative 8™
The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Electronic Retailing (eRetailing) in the Automotive Aftermarket
Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
Research Scope, Objectives, Background, and Methodology
Research Scope
Research Aim and Objectives
Key Questions This Study Will Answer
Channel Participant Definitions
Parts Category Definitions
Forecast Assumptions
Growth Environment
Global eRetailing in the Automotive Aftermarket Snapshot
5 Big Predictions for Aftermarket eRetailing
Key Market Developments
Aftermarket eRetailing Purchase Channels
Key Competitors by Region
Growth Opportunity Analysis
Global eRetailing Aftermarket Dashboard
Growth Drivers
Growth Restraints
Key Trends
Business Models
Digital Points Of Sale
Private Label Programs
Penetration Forecast
Regional Penetration
eRetailing Aftermarket Penetration Heatmap, 2023
Growth Outlook
Revenue Forecast
Revenue Forecast by Region
Revenue Forecast Analysis
Revenue in Select Regions by Parts Category
Penetration Outlook
Channel Participant Share
Parts Category Share
Percent Revenue Breakdown by Participant Type
Global Revenue Share
Growth Metrics
Key Findings and Outlook
Growth Opportunity Analysis-North America
Growth Metrics
Country Snapshot-US and Canada
Online Replacement Parts & Accessories Revenue
North American Aftermarket Ecommerce Landscape
Growth Opportunity Analysis-Select Countries in Europe
Growth Metrics
Country Snapshot-UK
Online Replacement Parts & Accessories Revenue-UK
Country Snapshot-Germany
Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Germany
Country Snapshot-France
Online Replacement Parts & Accessories Revenue-France
Country Snapshot-Italy
Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Italy
Country Snapshot-Spain
Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Spain
European Aftermarket Ecommerce Landscape
Growth Opportunity Analysis-India
Growth Metrics
Country Snapshot-India
Online Replacement Parts & Accessories Revenue-India
Indian Aftermarket Ecommerce Landscape
Growth Opportunity Analysis-China
Growth Metrics
Country Snapshot-China
Online Replacement Parts & Accessories Revenue-China
Chinese Aftermarket Ecommerce Landscape
China's Leading Service Provider-Tuhu
Growth Opportunity Analysis-South America
Growth Metrics
Country Snapshot-Brazil
Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Brazil
Country Snapshot-Mexico
Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Mexico
South American Aftermarket eCommerce Landscape
Growth Opportunity Universe
Growth Opportunity 1-Private Labeling
Growth Opportunity 2-Online to Offline Integration
Growth Opportunity 3-Customer Life Cycle Management