말레이시아의 미용 및 퍼스널케어 시장 규모는 2024년에도 소매수량과 현행 판매액으로 강력한 성장세를 보였습니다. 인플레이션율은 2024년에도 시장에 있어서 계속 커졌고, 수요와 소매금액 매출의 개척에 영향을 미쳤지만, 이는 2022년과 2023년에 비해 완만했습니다. 이 때문에 2024년 소매수량은 2023년보다 약간 높은 성장률을 나타냈습니다.
이 보고서 "말레이시아의 미용 및 퍼스널케어"는 국가 수준 시장 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 이끌어내는 분야를 파악할 수 있습니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.
대상 제품 : 베이비 및 어린이용 제품, 목욕 및 샤워, 컬러 화장품, 데오드란트, 탈모제, 피부 화장품 미용 및 퍼스널케어, 향수, 헤어 케어, 매스 미용 및 퍼스널케어 A, 남성용 미용, 오랄 케어, 오랄 케어(전동 칫솔 제외), 프리미엄 미용 및 퍼스널케어, 프레스티지 미용 및 퍼스널케어, 스킨 케어, 선 케어
데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
미용 및 퍼스널케어 시장의 상세한 파악
성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
경쟁 환경, 시장의 주요 기업, 주요 브랜드를 이해
5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 유로모니터 인터내셔널은 다양한 시장에 대한 이해와 고유한 역량을 바탕으로 정보에 기반한 전략적 계획을 수립할 수 있도록 신뢰할 수 있는 정보 리소스를 개발하고 있습니다. 당사의 리서치 솔루션이 귀사를 어떻게 지원할 수 있는지 자세히 알아보려면 현지 유로모니터 인터내셔널 사무소에 문의하세요.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 데이터
면책사항
출처
말레이시아의 매스 미용 및 퍼스널케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
매스 미용 및 퍼스널케어는 가격과 입수 용이성의 면에서 우위를 선점했습니다.
Unilever는 Sansilk, Dave, Lifeboy 등 주요 브랜드로 다양한 제품을 전개해 업계를 선도
신제품을 통해 식물화의 트렌드가 기세를 늘렸습니다.
전망과 기회
생활비의 상승에 의해 매스 미용 및 퍼스널케어 제품의 매력은 계속 높아지고 있습니다.
매스미용 및 퍼스널케어 분야에서 아시아 브랜드를 추진하는 소매 개발
하이브리드로 클린, 그리고 「그린」인 매스미용 및 퍼스널케어 제품을 좋아하는 소비자가 늘고 있습니다.
카테고리 데이터
말레이시아의 프리미엄 미용 및 퍼스널케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
고급 소매 스페이스는 많은 프리미엄 미용 및 퍼스널케어 기업에 성장의 기회를 제공
L'Oreal은 프리미엄 미용 및 퍼스널케어를 선도하기 위해 브랜드 포트폴리오 전체에 적극 투자
강화된 고객 경험이 프리미엄 미용 및 퍼스널케어에 대한 관심을 높였습니다.
전망과 기회
국제적으로 유명한 프리미엄 미용 및 퍼스널케어 브랜드에 대한 소비자의 지지가 높아지고 있어 강력한 성장 예측을 뒷받침
프리미엄 미용 및 퍼스널케어 기업의 주요 전략으로서 크로스 카테고리의 확대와 하이브리드화가 기능
프리미엄 미용 및 퍼스널케어 제품에 있어서, 고급 소매 스페이스는 여전히 불가결
카테고리 데이터
말레이시아의 아기 및 어린이용 제품
주요 데이터 결과
발전(2024년)
경제성, 품질, 편리성의 선택이 수요 동향의 형성에 도움
존슨 엔드 존슨은 강력한 브랜드 포트폴리오를 활용하여 유아용 제품을 선도
엄마와 아기의 전문점이 아기·아이용품의 판매를 강화
전망과 기회
부모가 아이를 위해 고품질의 깨끗한 제품을 우선시함에 따라, 아기 용품이나 어린이용 제품의 프리미엄화가 진행
편리성이 베이비 및 어린이용 화장실의 성장을 가속
견인력을 획득하기 위한 온라인 마케팅, 조사, 판매
카테고리 데이터
말레이시아의 목욕 및 샤워
주요 데이터 결과
발전(2024년)
프리미엄 위치 지정 수입품의 진입 증가에 의해 욕조와 샤워의 프리미엄화
소비자가 가격에 맞는 가치를 요구함에 따라, 프라이빗 브랜드의 인기 증가
목욕 및 샤워는 건강·미용 전문점이나 E-Commerce를 통해 유통 확대
전망과 기회
목욕 및 샤워 시장의 개발과 성장을 가속하는 바디 워시/샤워 젤의 신제품과 신포맷
말레이시아인이 바디 워시, 샤워 젤, 폼, 바디 스크럽으로 이행함에 따라, 고형 비누는 계속 인기 감소
스킨화의 장점과 호화로운 바리에이션으로 혁신과 신제품의 발매를 촉진
카테고리 데이터
말레이시아의 컬러 화장품
주요 데이터 결과
발전(2024년)
신제품 개발, 매스용 및 프리미엄 컬러 화장품이 증가
L'Oreal은 컬러 화장품에서 뛰어난 제품 제공으로 명확한 최고 지위를 유지
고급 컬러 화장품의 성장이 미용 전문가를 뒷받침
전망과 기회
컬러 코스메틱에 활력을 주는 K뷰티 브랜드와 하이브리드 기능 제품의 인기
소비자는 컬러 화장품의 가상 시착 서비스로 이행
클린 뷰티와 지속가능성의 동향은 컬러 화장품에서도 계속 발전
카테고리 데이터
말레이시아의 데오드란트
주요 데이터 결과
발전(2024년)
클린 뷰티의 트렌드가 대두하는 가운데, 소비자는 천연/오가닉 성분 배합의 데오드란트를 보다 선호
Beiersdorf는 효과를 높이는 데오드란트를 계속적으로 발매하는 것으로, 경쟁을 능가
가격 프로모션과 매력적인 구색이 데오드란트의 소비자를 건강 및 퍼스널케어 용품점에 끌어들였습니다.
전망과 기회
데오드란트 제조업체는 자사 제품 라인으로 보다 높은 품질과 효과를 강조
미용액 베이스의 데오드란트의 인기가 높아져, 스킨 피니싱의 트렌드를 촉진
신제품 개발을 추진하는 클린 뷰티의 포지셔닝
카테고리 데이터
말레이시아의 탈모제
주요 데이터 결과
발전(2024년)
헤어 왁스 살롱과의 지속적인 경쟁에도 불구하고, 2024년에는 소매량과 금액의 성장이 가속
Procter & Gamble은 질레트 산하의 폭넓고 역동적인 제품 포트폴리오로 탈모제를 리드
건강과 미용 전문가가, 풍부한 구색과 높은 시인성으로 유통을 리드
전망과 기회
신제품의 발매가 한정적이며, 헤어 왁스 살롱과의 경쟁에 의해 탈모제의 개발과 성장이 억제
틈새 브랜드와 신흥 브랜드가 여성용 프리 쉐이브 제품 개발 가능
민감 피부용 제품이 기세를 늘릴 전망
카테고리 데이터
말레이시아의 향수
주요 데이터 결과
발전(2024년)
이 카테고리에서는 바디 미스트나 저렴한 가격의 대처가 급속히 대두
L'Oreal은 강력한 브랜드를 활용하여 매우 세분화된 경쟁 구도에서 리더십을 유지
새롭게 오픈한 고급 아울렛은 백화점이 업계의 선두에 서는 것에 공헌
전망과 기회
프리미엄 소매업의 개발과 바디 미스트의 출현이 주요한 성장 원동력
말레이시아의 향수 시장을 활성화시키는 마케팅과 소매업의 동향
지속 가능한 제품과 포장이 전면에 나올 예정
카테고리 데이터
말레이시아의 헤어 케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
집 살롱과 같은 체험과 프리미엄화가 카테고리에 활력을 주었습니다.
Unilever는 헤어 케어를 통해 클린 뷰티와 스킨 피케이션에 주력
식료품 소매업체는 유통을 리드하기 위해 풍부한 구색을 제공
전망과 기회
프리미엄화가 예측 기간 중의 소매 가치의 성장을 가속
점점 고도화하는 수요에 부응하기 위한 보다 독특한 포지셔닝
선수들은 이슬람교도의 인구 증가에 대응하려고 하고 있습니다.
카테고리 데이터
말레이시아의 남성 그루밍
주요 데이터 결과
발전(2024년)
외모나 패션에 민감한 남성 소비자 증가에 수반해, 남성의 그루밍에 대한 주목 증가
Procter & Gamble은 경쟁 구도를 리드
건강 및 퍼스널케어 용품점에서는 남성용 그루밍 제품을 넓게 진열
전망과 기회
프리미엄 남성 스킨 케어는 강력한 제품 라인의 확대와 성장 기회를 즐길 전망
남성용 그루밍 제품의 보급과 사용을 확대하는 신제품
남성용 헤어 케어의 혁신은 앞으로도 가속화
카테고리 데이터
말레이시아의 구강 관리
주요 데이터 결과
발전(2024년)
제품 지식의 향상과 저렴한 가격에 의해 소비자는 전동 칫솔이나 보다 세련된 구강 케알루틴으로 전환
Colgate-Palmolive는 칫솔부터 치약, 마우스 워시까지, 가장 폭넓은 제품을 가지런히 해, 오랄 케어 부문에서 최상위 선점
오랄 케어 소비자가 편리성을 중시하는 가운데, 식료품 소매업체는 여전히 인기
전망과 기회
구강 위생 의식의 향상이 구강 케어의 성장 궤도를 유지
부모는 구강 위생을 중시해, 구강 케어에 활력을 주기 위해서 제품과 성분의 범위를 다양화
편리한 포장과 할랄 제품이 주목을 받습니다.
카테고리 데이터
말레이시아의 스킨케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
적극적인 스킨케어 습관의 급속한 보급에 의해 수요가 견조하게 증가
매우 세분화된 경쟁 구도에는 역동적인 기존 및 신규 경쟁 상대가 존재
컨셉 스토어, 폭넓은 구색, 옴니 채널의 대처를 특징으로 하는 스킨케어의 유통에 있어서의 강력한 개발
전망과 기회
프리미엄 스킨 케어와 매스 스킨 케어의 치열한 경쟁과 브랜드 시작 수의 급증
성분 조사를 중시한 피부과 스킨 케어 보급
스킨케어의 프레젠테이션에 중요한 역할을 하는 지속가능성
카테고리 데이터
말레이시아의 선 케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
소비자의 건강 의식이 높아짐에 따라, 선스크린 제품의 제공과 사용이 증가
카오의 비올레 UV와 큐렐은 소매점의 선반에서 높은 지명도를 자랑
건강과 미용 전문점에서 선탠 케어를 위한 넓은 선반 공간
전망과 기회
프리미엄 선스크린이 예측 기간의 개발과 성장을 견인
하이브리드 기능의 선스크린 제품이 말레이시아인들 사이에서 인기 증가
포맷의 진화가 기세를 늘릴 예정입니다.
카테고리 데이터
KTH
영문 목차
영문목차
Beauty and personal care in Malaysia continued to see strong growth in retail volume and current value sales in 2024. While the rate of inflation remained significant for the market in 2024, and continued to influence demand and retail value sales development, it was slower than in 2022 and 2023. This helped retail volume sales to grow at a slightly higher rate in 2024, compared with 2023. While the growth in retail current sales remained significantly higher than that of retail volume sales, it...
Euromonitor International's Beauty and Personal Care in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
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Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Beauty and personal care in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for beauty and personal care?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Mass beauty and personal care enjoys price and accessibility advantages
Unilever leads with a diversified range of products under key brands like Sunsilk, Dove and Lifebuoy
Botanification trend gains momentum through new products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Rising cost-of-living to continue to boost the appeal of mass beauty and personal care
Retail development to push Asian brands in mass beauty and personal care
More and more consumers to prefer hybrid, clean and "green" mass beauty and personal care products
CATEGORY DATA
Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029
PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
High-end retail space provides opportunities to growth for many premium beauty and personal care players
L'Oreal invests strongly across its brand portfolio to lead premium beauty and personal care
Enhanced customer experiences drive stronger interest in premium beauty and personal care
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growing consumer acceptance of internationally renowned premium beauty and personal care brands underlines strong growth forecast
Cross-category expansion and hybridity to serve as major strategies of premium beauty and personal care players
High-end retail space remains essential for premium beauty and personal care
CATEGORY DATA
Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029
BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Economy, quality and convenience choices help to shape demand trends
Johnson & Johnson leverages a strong brand portfolio to lead baby and child-specific products
Mother and baby specialist retailers boost the distribution of baby and child-specific products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premiumisation in baby and child-specific products as parents prioritise quality and clean products for their offspring
Convenience to drive growth in baby and child-specific toiletries
Online marketing, research and sales to gain traction
CATEGORY DATA
Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029
BATH AND SHOWER IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Premiumisation in bath and shower with the entrance of more imports with premium positioning
Growing popularity of private label as consumers look to value for money
Bath and shower gains distribution impetus through health and beauty specialists and e-commerce
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
New products and formats in body wash/shower gel to spur development and growth in bath and shower
Bar soap to continue to lose ground as Malaysians shift to body wash/shower gel and foam and body scrubs
Skinification benefits and indulgence variants to spur innovation and new product launches
CATEGORY DATA
Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029
COLOUR COSMETICS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
New product development boosts mass and premium colour cosmetics
L'Oreal maintains clear leading position with distinguished offer in colour cosmetics
Growth in premium colour cosmetics boosts beauty specialists
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Popularity of K-beauty brands and hybrid function products to add dynamism to colour cosmetics
Consumers move towards colour cosmetics virtual try-on services
Clean beauty and sustainability trends to continue to develop in colour cosmetics
CATEGORY DATA
Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029
DEODORANTS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Consumers show a stronger preference for deodorants with natural/organic ingredients amidst the emerging clean beauty trend
Beiersdorf outperforms rivals through constant launches of deodorants promoting enhanced efficacy
Price promotions and interesting selections draw consumers of deodorants to health and personal care stores
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Deodorants players to emphasise higher quality and efficacy in their ranges
Increasing popularity of serum-based deodorants promotes skinification trend
Clean beauty positioning to drive new product development
CATEGORY DATA
Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029
DEPILATORIES IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Faster retail volume and value growth in 2024 despite ongoing competition from hair wax salons
Procter & Gamble leads depilatories with a wide and dynamic product portfolio under Gillette
Health and beauty specialists lead distribution with strong assortments and high visibility
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Limited new product launches and competition from hair wax salons to restrain the development and growth of depilatories
Niche or emerging brands could develop women's pre-shave
Products for sensitive skin to gain momentum
CATEGORY DATA
Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029
FRAGRANCES IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
The category sees the fast emergence of body mists and affordability initiatives
L'Oreal leverages strong brands to maintain the leadership of a highly fragmented competitive landscape
Newly opened high-end outlets help department stores to stay ahead of the field
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The development of premium retailing and emergence of body mists to provide key growth drivers
Marketing and retail dynamics to boost fragrances in Malaysia
Sustainable products and packaging to move to the fore
CATEGORY DATA
Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029
HAIR CARE IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
The salon-at-home experience and premiumisation add dynamism to the category
Unilever banks on clean beauty and skinification through hair care regimes
Grocery retailers offer large selections to lead distribution
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premiumisation to fuel retail value growth in the forecast period
More unique positioning to meet increasingly sophisticated demand
Players look to cater to the large Muslim population
CATEGORY DATA
Table 118 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
Table 119 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 120 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
Table 121 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
Table 122 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
Table 123 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
Table 124 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
Table 125 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
Table 126 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
Table 127 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
Table 128 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
Table 129 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 130 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029
MEN'S GROOMING IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Increasing focus on men's grooming amidst a rising number of appearance- and fashion-conscious male consumers
Procter & Gamble leads a highly competitive landscape
Health and personal care stores offer large shelf space for men's grooming products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premium men's skin care to enjoy strong range expansion and growth opportunities
Novelties to expand the reach and use of men's grooming products
Innovation to continue apace in men's hair care
CATEGORY DATA
Table 78 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
Table 79 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 80 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
Table 81 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
Table 82 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
Table 83 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
Table 84 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
Table 85 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
Table 86 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029
ORAL CARE IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Improving product knowledge and greater affordability see consumers switch to power toothbrushes and more sophisticated oral care routines
Colgate-Palmolive tops oral care with the largest product coverage from toothbrushes to toothpaste to mouthwashes
Grocery retailers remain popular as oral care consumers value convenience
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Stronger oral hygiene awareness to sustain growth trajectory in oral care
Parental focus on oral hygiene and diversifying ranges of products and ingredients to add dynamism to oral care
Convenience packaging and halal products to gain prominence
CATEGORY DATA
Table 87 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
Table 88 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 89 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
Table 90 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 91 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
Table 92 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
Table 93 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
Table 94 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
Table 95 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
Table 96 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
Table 97 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 98 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
Table 99 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029
SKIN CARE IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Strong demand growth amidst the rapid engagement of proactive skin care routines
The highly fragmented competitive landscape features dynamic existing and new competitors
Strong development in the distribution of skin care featuring concept stores, wider assortments and omnichannel initiatives
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Stiff competition between premium and mass skin care in conjunction with soaring numbers of brand launches
Dermatological skin care to gain traction with a strong emphasis on ingredients-based research
Sustainability to play a vital role in the presentation of skin care
CATEGORY DATA
Table 100 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
Table 101 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 102 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
Table 103 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
Table 104 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
Table 105 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
Table 106 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
Table 107 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
Table 108 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
Table 109 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
Table 110 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029
SUN CARE IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Growing consumer health awareness increases offer and use of sun care products
Biore UV and Curel by Kao enjoy strong visibility on retail shelves
Large shelf space for sun care in health and beauty specialists
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premium sun protection to lead development and growth in the forecast period
Hybrid function sun care products to grow in popularity among Malaysians
Evolution in formats to gain momentum
CATEGORY DATA
Table 111 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
Table 112 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 113 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
Table 114 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
Table 115 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
Table 116 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
Table 117 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029