태국의 미용 및 퍼스널케어 시장 규모는 소비자의 셀프 케어 지향의 높아짐과 사회적·직업적인 장면에서의 개인 이미지의 중요성에 힘입어 2024년의 소매수량과 현재의 판매액이 견조한 성장을 나타냈습니다. 스킨 케어, 컬러 화장품, 헤어 케어, 선 케어에 대한 왕성한 수요로부터 매스 프리미엄 부문이 혜택을 받고 있습니다. 태국의 소비자는 외형의 아름다움뿐만 아니라 피부, 머리카락, 구강 건강에 대한 관심이 높아지고 화장품에 의한 자외선으로부터의 보호에 강한 관심을 보이고 있습니다.
본 보고서는 태국의 미용 및 퍼스널케어 시장을 분석·예측한 시장 조사 보고서입니다. 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 이끌어내는 분야를 파악할 수 있습니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.
대상 제품 : 베이비 및 어린이용 제품, 욕조 및 샤워, 컬러 화장품, 데오드란트, 탈모제, 피부 화장품 미용 및 퍼스널케어, 향수, 헤어 케어, 매스 미용 및 퍼스널케어 A, 남성용 미용, 오랄 케어, 오랄 케어(전동 칫솔 제외), 프리미엄 미용 및 퍼스널케어, 프레스티지 미용 및 퍼스널케어, 스킨 케어, 선 케어
데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
미용 및 퍼스널케어 시장의 상세한 파악
성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
경쟁 환경, 시장의 주요 기업, 주요 브랜드를 이해
5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 지사를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유한 유로모니터 인터내셔널은 다양한 시장에 대한 이해와 독보적인 역량을 바탕으로 정보에 기반한 전략 계획을 수립할 수 있는 신뢰할 수 있는 정보 자료를 개발할 수 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 데이터
면책사항
출처
태국의 매스 뷰티와 개인 관리
주요 데이터 결과
발전(2024년)
세련된 수요와 프리미엄 체험이 매스 부문의 성장을 견인
Unilever Thai Holdings Ltd는 다양한 브랜드 포트폴리오로 매스 부문을 리드
지속가능성에 대한 의식이 높아짐에 따라 새로운 포장 옵션이 탄생
전망과 기회
매스 부문의 밝은 전망
팬덤 마케팅은 퍼스널케어 브랜드에 의해 보다 널리 활용
옴니채널 전략의 확대에 따라 소셜커머스에 주력
카테고리 데이터
태국의 프리미엄 미용 및 퍼스널케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
셀프 케어와 외관에 강한 중점이 프리미엄 부문의 성장을 지지
프리미엄 부문에서는 점포형 개발이 활발
지속가능성의 트렌드는 Z세대와 X세대에 영향
전망과 기회
제품의 다양성이 확대됨에 따라 프리미엄의 매력도 퍼집니다.
지속가능성은 포장 개발에 있어서 중요한 주제
안티 에이징 효과에 중점을 둔 프리미엄 스킨 케어
카테고리 데이터
태국의 아기 및 어린이용 제품
주요 데이터 결과
발전(2024년)
부모는 고품질의 기능성 식품이나 유기농 제품을 우선
Johnson & Johnson은 부드럽고 자연스러운 스킨 케어에 중점을 두고 업계를 선도
건강 및 퍼스널케어 용품점과 소매 E-Commerce가 강력한 성장
전망과 기회
아기 및 아이용 제품의 성장이 가속
부모들이 고품질, 안전, 유기농의 선택지를 요구하고 있기 때문에 프리미엄화의 경향은 계속 우위
참가 기업은 보다 지속 가능한 제품을 제공하기 위해 혁신
카테고리 데이터
태국의 목욕 및 샤워
주요 데이터 결과
발전(2024년)
현대의 라이프 스타일이 바디 워시/샤워 젤의 성장을 지지
Lion Corp(Thailand) Ltd는 식물 유래의 원료 배합으로 지위를 강화
점포 베이스의 유통 채널이 소매 점유율의 대부분을 차지
전망과 기회
프리미엄화가 진행되는 가운데, 버스·샤워의 전망은 호조
프리미엄 라인과 프라이빗 브랜드 모두 인기를 얻고, 양극화가 현저해지고 있습니다.
다기능 혁신은 예측 기간 동안 확대됩니다.
카테고리 데이터
태국의 컬러 화장품
주요 데이터 결과
발전(2024년)
컬러 화장품은 태국에서 가장 활발한 카테고리
L'Oreal Thailand Co Ltd는 컬러 화장품으로 우위 선점
디지털 쇼핑이 전자상거래 매출 성장을 가속
전망과 기회
페이셜 메이크업은 여전히 최대 카테고리
추가 세분화에 의해 경쟁 구도은 격화
다기능 기능은 앞으로도 새로운 개발로 다용될 것으로 전망
카테고리 데이터
태국의 데오드란트
주요 데이터 결과
발전(2024년)
유행 후 라이프 스타일의 변화가 수요를 자극
Beiersdorf Thailand Co Ltd는 선두를 유지하고 있지만, 경쟁은 격화
현대 식료품 소매업체는 매출 비율이 높다고 주장
전망과 기회
고품질 다기능 성분을 포함한 데오도란토에 대한 인기가 높아지는 가운데 밝은 전망
효과와 지속성을 요구하는 수요에 힘입어 롤온형 데오드란트 제품이 확대
소비자는 구입 전에 향기를 체험하기 위해 매장에서 구입을 선호
카테고리 데이터
태국의 제모제
주요 데이터 결과
발전(2024년)
탈모제 카테고리의 견조한 성장
Reckitt Benckiser(Thailand) Ltd가 탈모제·블리치로 우위
소비자는 보다 폭넓은 점포에서 탈모제를 구입
전망과 기회
탈모제/블리치제로 활력을 높여 소비자의 관심을 획득
전자상거래는 소규모 브랜드에 가능성 창출
탈모제/블리치제로 가장 눈에 띄는 혁신
카테고리 데이터
태국의 향수
주요 데이터 결과
발전(2024년)
향수는 웰니스 트렌드와 고급 향수의 저렴한 대체품에 대한 요구를 포착
Neo Corporate Co Ltd는 저렴한 가격의 소규모 브랜드에 대한 관심이 높아지는 가운데, 점유율이 약간 감소
백화점이 향수 유통에 있어서의 주도적 역할을 확대
전망과 기회
주요 향수 브랜드가 제품 포트폴리오를 확대
관광 산업의 회복에 수반해, 태국의 향수 인기가 높아질 전망
향수 브랜드는 유기농 배합이나 리필 가능한 포장 등, 보다 환경 친화적인 품질을 제공
카테고리 데이터
태국의 헤어 케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
프리미엄화에 의해 소비자는 헤어 케어 제품의 선택지 확대
다국적 기업은 증가하는 현지 브랜드와의 경쟁의 격화에 직면
소매 E-Commerce와 편의점은 모두 점유율을 확대
전망과 기회
홀리스틱 웰니스가 헤어 케어의 발전을 추진
소셜 미디어 플랫폼과 인플루언서가 중요한 역할
머리카락 건강과 머리카락 문제를 기반으로 한 솔루션이 더 중요해집니다.
카테고리 데이터
태국의 남성 그루밍
주요 데이터 결과
발전(2024년)
사회 규범의 변화와 도시화별 남성의 그루밍은 호조
Neo Corporate Co Ltd는 남성용 그루밍에서 리더십을 유지
태국의 남성용 그루밍은 복수의 유통 채널로 견조한 성장
전망과 기회
셀프 케어 습관의 확대에 수반해, 남성의 그루밍은 밝은 전망에 직면
프리미엄 제품으로의 이행은 소득 증가별로 촉진
맞춤형 솔루션, 다기능 이점, 지속가능성에 중점을 둔 제품 혁신
카테고리 데이터
태국의 구강 관리
주요 데이터 결과
발전(2024년)
성장은 구강 위생 의식의 고조와 혁신적인 제품의 발매에 의해 추진
Colgate-Palmolive Thailand Ltd가 오랄 케어 분야에서 최고 지위를 유지
식료품 소매업체는 여전히 구강 관리의 주요 채널
전망과 기회
구강 케어는 꾸준한 성장이 예상
구강 케어에서는 특수하고 다기능 제품에 대한 수요가 급증
오랄 케어의 미래는 자연스럽고 지속 가능한 개인화된 제품에 대한 수요 증가로 형성
카테고리 데이터
태국의 스킨케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
건강과 웰빙의 트렌드가 스킨케어의 발전을 형성
L'Oreal Thailand Co Ltd가 건전한 리드를 유지
소매 E-Commerce는 스킨케어의 주요 채널
전망과 기회
현지의 스킨케어 브랜드가 발전해 확대됨에 따라, T-Beauty가 기세를 늘릴 것으로 전망
스킨케어 브랜드에 있어서 디지털 퍼스트의 어프로치는 중요
새로운 스킨케어 브랜드의 유입이 성장의 가능성을 살릴 것으로 기대
카테고리 데이터
태국의 선 케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
브랜드가 보다 세련된 처방을 제공함에 따라, 선스크린은 꾸준히 성장
Beiersdorf Thailand Co Ltd가 자외선 차단 브랜드 「니베아산」으로 톱에 위치
식료품점은 자외선 차단제를 구입하기에 최적인 장소
전망과 기회
썬탠 케어는 밝은 전망
다기능 선스크린 제품 수요 증가
지속가능한 혁신이 선탠 케어로 주목
카테고리 데이터
KTH
영문 목차
영문목차
Beauty and personal care in Thailand enjoyed robust retail volume and current value growth in 2024, supported by the growing emphasis on consumer self-care and importance of personal image in social and professional settings. Mass and premium segments are benefiting from strong demand for skin care, colour cosmetics, hair care and sun care. Thai consumers not only want to look good, but are increasingly concerned about their skin, hair and oral health, with keen attention paid to protection from...
Euromonitor International's Beauty and Personal Care in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Beauty and personal care in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for beauty and personal care ?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Sophisticated demands and premium experiences drive growth in the mass segment
Unilever Thai Holdings Ltd leads the mass segment with diverse brand portfolio
Rising awareness of sustainability creates new packaging options
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Strong outlook for the mass segment
Fandom marketing to be more widely leveraged by mass personal care brands
Focus on social commerce as omni-channel strategies expand
CATEGORY DATA
Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029
PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Strong emphasis on self-care and appearance supports growth of premium segment
Store-based developments flourish in the premium segment
Sustainability trend resonates deeply with Gen Z and X
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premium appeal will broaden as product diversity expands
Sustainability will be a strong theme in packaging development
Premium skin care to focus on delivering anti-ageing benefits
CATEGORY DATA
Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029
BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Parents prioritise high-quality functional and organic products
Johnson & Johnson leads with focus on gentle and natural skincare
Health and personal care stores and retail e-commerce enjoy dynamic growth
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growth of baby and child-specific products to accelerate
Premiumisation trend to remain strong as parents seek high-quality, safe, and organic options
Players will innovate to provide more sustainable products
CATEGORY DATA
Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029
BATH AND SHOWER IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Modern lifestyles support growth of body wash/shower gel
Lion Corp (Thailand) Ltd strengthens position with plant-based ingredient formula
Store-based distribution channels hold bulk of retail share
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Strong outlook for bath and shower as premiumisation gains traction
Polarisation is evident as both premium lines and private label gain appeal
Multi-functional innovations to expand over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029
COLOUR COSMETICS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Colour cosmetics is most dynamic category in Thailand
L'Oreal Thailand Co Ltd holds an edge in colour cosmetics
Digital shopping fuels growth of e-commerce sales
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Facial make-up remains the largest category
Competitive landscape to intensify amid further fragmentation
Multi-functional features will remain prolific in new developments
CATEGORY DATA
Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029
DEODORANTS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Post-pandemic lifestyle changes fuel demand
Beiersdorf Thailand Co Ltd maintains lead but faces increased competition
Modern grocery retailers claim high proportion of sales
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Bright outlook amid rising preference for deodorants with high-quality and multi-functional ingredients
Deodorant roll-on products set to expand, driven by demand for efficacy and long-lasting solutions
Consumers prefer in-store purchases to experience scents before buying
CATEGORY DATA
Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029
DEPILATORIES IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Solid growth for the depilatories category
Reckitt Benckiser (Thailand) Ltd dominates in hair removers/bleaches
Consumers are shopping for depilatories in a wider range of stores
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Hair removers/bleaches to fuel dynamism and capture consumer interest
E-commerce offers potential for smaller brands
Innovations most visible in hair removers/bleaches
CATEGORY DATA
Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029
FRAGRANCES IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Fragrances tap into wellness trend and need for affordable alternatives to premium scents
Neo Corporate Co Ltd experiences marginal decline in share as affordable smaller brands gain interest
Department stores extend leading role in fragrance distribution
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Mass perfume brands to extend product portfolios
Thai perfumes set to gain popularity as the tourism industry recovers
Fragrance brands to offer more eco-friendly qualities, including organic formulations and refillable packaging
CATEGORY DATA
Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029
HAIR CARE IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Premiumisation gives consumers greater choice of hair care products
Multinationals face growing competition from an increasing array of local brands
Retail e-commerce and convenience stores both gain share
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Holistic wellness to drive developments in hair care
Social media platforms and influencers will play a vital role
Hair health and problem-based hair solutions will become more prominent
CATEGORY DATA
Table 78 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
Table 79 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 80 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
Table 81 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
Table 82 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
Table 83 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
Table 84 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
Table 85 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
Table 86 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
Table 87 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
Table 88 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
Table 89 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 90 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029
MEN'S GROOMING IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Bright performance in men's grooming driven by evolving social norms and urbanisation
Beiersdorf Thailand maintains its leadership in men's grooming
Thai men's grooming enjoys robust growth across multiple distribution channels
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Men's grooming faces bright outlook as self-care routines expand
Shift towards premium products will be driven by higher incomes
Product innovation to focus on personalised solutions, multifunctional benefits and sustainability
CATEGORY DATA
Table 91 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
Table 92 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 93 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
Table 94 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
Table 95 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
Table 96 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
Table 97 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
Table 98 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
Table 99 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029
ORAL CARE IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Growth is driven by increased oral health awareness and innovative product launches
Colgate-Palmolive Thailand Ltd holds leading position in oral care
Grocery retailers remain the leading channel for oral care
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Oral care is projected to see steady growth
Oral care is witnessing a surge in demand for specialised and multifunctional products
Future of oral care will be shaped by increasing demand for natural, sustainable, and personalised products
CATEGORY DATA
Table 100 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
Table 101 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 102 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
Table 103 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 104 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
Table 105 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
Table 106 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
Table 107 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
Table 108 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
Table 109 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
Table 110 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 111 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
Table 112 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029
SKIN CARE IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Health and wellness trend shapes developments in skin care
L'Oreal Thailand Co Ltd maintains a healthy lead
Retail e-commerce is key channel for skin care
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
T-Beauty to gain traction as local skin care brands develop and expand
Digital-first approach is crucial for skin care brands
Influx of new skin care brands is expected to capitalise on growth potential
CATEGORY DATA
Table 113 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
Table 114 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 115 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
Table 116 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
Table 117 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
Table 118 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
Table 119 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
Table 120 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
Table 121 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
Table 122 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
Table 123 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029
SUN CARE IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Steady growth in sun care as brands deliver more sophisticated formulas
Beiersdorf Thailand Co Ltd claims lead with mass sun protection brand Nivea Sun
Grocery retailers are prime location for buying sun care
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sun care faces promising outlook
Rising demand for multifunctional sun care products
Sustainable innovations will gain exposure in sun care
CATEGORY DATA
Table 124 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
Table 125 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 126 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
Table 127 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
Table 128 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
Table 129 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
Table 130 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029