베트남의 미용 및 퍼스널케어 시장 규모는 가처분 소득 증가, 디지털 참여 강화, 소비자 선호도의 진화에 견인되어 2024년에는 현재의 금액 기준으로 강력하고 안정적인 성장을 이루었습니다. 특히 TikTok 숍과 라이브 스트림 쇼핑은 미용·퍼스널케어 제품을 보다 친숙하게 하고, 키오피니언 리더(KOL)의 추천과 유저 생성 컨텐츠는 구매 결정을 계속 형성했습니다.
2020년부터 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하고 있으며, 성장을 견인하는 섹터를 특정할 수 있습니다.
대상 제품 : 베이비 및 어린이용 제품, 목욕 및 샤워, 컬러 화장품, 데오드란트, 탈모제, 피부 화장품 미용 및 퍼스널케어, 향수, 헤어 케어, 매스 미용 및 퍼스널케어 A, 남성용 미용, 오랄 케어, 오랄 케어(전동 칫솔 제외), 프리미엄 미용 및 퍼스널케어, 프레스티지 미용 및 퍼스널케어, 스킨 케어, 선 케어
데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
미용 및 퍼스널케어 시장의 상세한 파악
성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서 및 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시 티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 데이터
면책사항
출처
베트남의 매스 미용 및 퍼스널케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
정보에 통한 소비자는 미용이나 퍼스널케어에 투자하는 의욕을 나타냈습니다.
Unilever가 L'Oreal에게 선두를 빼앗겼습니다.
소비자는 여전히 가치를 중시하고 있지만, 소셜 미디어는 경쟁 구도를 흔들었습니다.
전망과 기회
매스 뷰티와 퍼스널케어의 밝은 전망
전자상거래와 디지털 마케팅이 성공의 열쇠가 됩니다.
현지 브랜드는 기대에 가득하지만, 원재료는 엄격히 검사됩니다.
카테고리 데이터
베트남의 프리미엄 미용 및 퍼스널케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
경제의 개선은 고급품에의 지출을 촉진
L'Oreall은 시장에 지속적인 투자로 리드를 확대
현명한 쇼핑객은 전자상거래를 이용하여 최상의 거래를 확보
전망과 기회
소비자 소득 증가에 따라, 프리미엄 부문의 전망은 밝습니다.
전자상거래는 매출을 촉진하고 동향을 결정하는 데 중요한 역할을 유지합니다.
개인화는 부가가치를 창출하는 새로운 방법을 제시합니다.
카테고리 데이터
베트남의 아기 및 어린이용 제품
주요 데이터 결과
발전(2024년)
아동 인구의 감소에도 불구하고, 2024년에는 매출이 대폭 증가
Johnson's Baby는 경쟁이 격화하는 중에서도 의지가 되는 브랜드로 계속
소비자가 온라인으로 전환함에 따라 유통 상황이 변화
전망과 기회
출생률의 저하에도 불구하고, 강력한 성장이 예측됩니다.
현지 기업과 프라이빗 브랜드가 진출
건강과 지속가능성이 혁신의 초점이 될 가능성 증대
카테고리 데이터
베트남의 목욕 및 샤워
주요 데이터 결과
발전(2024년)
바디 워시/샤워 젤 수요가 버스·샤워 시장의 성장을 계속 견인
Unilever와 Unza는 마케팅 활동에 많은 투자를 하고 있으며 여전히 뛰어난 기업
2024년, 버스·샤워 용품의 유통으로 슈퍼마켓이 최대의 승자
전망과 기회
새로운 브랜드가 시장에 계속 진입해, 욕조와 샤워의 전망은 밝습니다.
Cocoon은 현지 산지에의 강한 조건으로 큰 성과를 올릴 수 있습니다.
미백이 혁신의 초점이 될 것으로 예상
카테고리 데이터
베트남의 컬러 화장품
주요 데이터 결과
발전(2024년)
소셜 미디어와 신제품 개발이 성장을 가속
L'Oreal은 소셜 미디어를 활용해 젊은 소비자에게 접근하는 기업 중 톱을 유지
E-Commerce는 컬러 화장품 분야에서 큰 진보를 이었습니다.
전망과 기회
소비자는 메이크업에 새로운 스킨 케어 효과를 요구하게 될 것으로 예상
현지 진출기업은 현지의 기호에 관한 보다 깊은 인사이트로부터 이익 창출
건강과 편의성이 혁신의 초점이 될 것으로 예상
카테고리 데이터
베트남의 데오드란트
주요 데이터 결과
발전(2024년)
위생 의식이 높아짐에 따라 데오드란트의 매출이 호조
Beiersdorf는 시장 투자 감소로 주가 하락
소비자가 가치와 편리성을 요구함에 따라 슈퍼마켓과 전자상거래가 유통 점유율을 확대
전망과 기회
양호한 개인 위생의 중요성에 대한 의식의 고조가 성장을 가속
신제품 개발의 특징이 될 수 있는 새로운 혁신적인 성분
크림, 미용액, 소형 포장이 혁신을 추진
카테고리 데이터
베트남의 탈모제
주요 데이터 결과
발전(2024년)
서양의 미용 동향이 젊은 여성의 탈모제 수요를 자극
Gillette가 우세하지만, 클레오는 천연 성분 배합으로 성공
슈퍼마켓과 전자상거래가 탈모제의 존재감을 확대
전망과 기회
낭비 머리가없는 피부를 요구하는 사람이 증가하고, 탈모제의 전망은 밝습니다.
탈모제로 주목해야 할 두 가지 동향 : 천연 성분과 편리한 솔루션
편의성과 쾌적성에 초점을 맞춘 혁신이 기대됩니다.
카테고리 데이터
베트남의 향수
주요 데이터 결과
발전(2024년)
향수는 시장 진출기업 증가와 수요 증가에 의해 성장했습니다.
대기업은 소셜 미디어를 효과적으로 활용하여 매출을 늘려 고객 참여를 구축
향수의 주된 구입처는 여전히 백화점
전망과 기회
여성은 앞으로도 향수의 주요 타겟층으로 계속
바디 미스트와 유니섹스 향수는 새로운 시장 동향에 대응에 최적
현지 기업은 현지의 식재료나 문화적인 언급을 통해 소비자와의 연결을 모색할 수 있는 전망
카테고리 데이터
베트남의 헤어 케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
소비자는 헤어케알루틴에 더 투자하는 의욕을 나타냈습니다.
대기업은 신제품 개발과 온라인 마케팅을 활용하여 매출을 늘렸습니다.
슈퍼마켓과 E-Commerce는 현지의 소규모 식료품점으로부터 점유율을 계속 빼앗았습니다.
전망과 기회
헤어 케어에 관한 교육의 강화는 프리미엄 제품의 판매에 플러스의 영향을 미칩니다.
부드러운 처방과 오래 지속되는 향기가 수요를 포착
헤어케어에 대한 2단계 접근이 매출을 늘릴 수 있습니다.
카테고리 데이터
베트남의 남성 그루밍
주요 데이터 결과
발전(2024년)
남성다움에 관한 사고방식의 진화가 시장을 형성해, 매출을 늘렸습니다.
X-MEN이 톱이지만 경쟁은 격화되었습니다.
소비자는 증가하는 요구를 충족하기 위해 슈퍼마켓과 전자상거래로 전환
전망과 기회
사회적 및 인구통계적 요인은 남성용 그루밍 제품의 매출을 뒷받침
베트남 남성의 향기의 변화
편의성과 쾌적성이 혁신의 초점이 될 것으로 기대
카테고리 데이터
베트남의 구강 관리
주요 데이터 결과
발전(2024년)
완벽한 미소에 대한 욕구의 고조가 구강 케어의 성장을 가속
Unilever와 Colgate는 구강 케어의 2대기업으로 계속되었습니다.
소비자는 보다 좋은 거래를 요구해 현대적인 채널로 이행했습니다.
전망과 기회
구강 위생에 대한 관심의 고조가 성장을 가속
소비자는 보다 고도의 솔루션에 투자하는 의욕을 나타내는 것이 기대
참가 기업은 다기능 제품으로 코르게이트의 발자취를 따라갈 전망
카테고리 데이터
베트남의 스킨케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
소비자가 스킨 케어에 더 신경을 쓰게 되어, 매출이 호조
L'Oreal이 2024년의 대승자가 되어, 톱의 자리를 확대
미용 전문가가 유통을 이끌고 있지만, 전자상거래가 크게 진보
전망과 기회
고령화 사회는 스킨 케어의 강력한 성장을 가속
현지 기업은 소비자의 신뢰를 구축하기 위해 제품의 품질과 혁신에 중점
효율성과 효능이 혁신의 초점이 될 가능성이 높습니다.
카테고리 데이터
베트남의 선 케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
현지 주민들 사이에서 선 케어 대책에 대한 관심이 높아졌습니다.
L'Oreal는 2024년에 눈부신 성장 달성
TikTok Shop의 힘으로 썬탠 케어의 E커머스가 크게 성장
전망과 기회
썬탠 대책의 중요성에 대한 의식의 고조가 역동적인 성장을 가속
다기능 제품은 과제와 기회를 가져올 수 있습니다.
피부 건강에 초점을 맞춘 혁신이 기대
카테고리 데이터
KTH
영문 목차
영문목차
Sales of beauty and personal care in Vietnam saw strong and steady growth in current value terms in 2024, driven by rising disposable incomes, stronger digital engagement, and evolving consumer preferences. The expansion of e-commerce and social commerce, particularly TikTok Shop and livestream shopping, has also made beauty and personal care products more accessible, while endorsements from key opinion leaders (KOLs) and user generated content continued to shape purchasing decisions. Vietnamese...
Euromonitor International's Beauty and Personal Care in Vietnam report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Beauty and personal care in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for beauty and personal care ?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
More informed consumers show willingness to invest in beauty and personal care
Unilever loses the lead to L'Oreal
Consumers remain value focused but social media is shaking up the competitive landscape
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Positive outlook for mass beauty and personal care
E-commerce and digital marketing will be key to success
Local brands full of promise while ingredients will come under the microscope
CATEGORY DATA
Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029
PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Improving economy encourages spending on premium products
L'Oreal increases its lead thanks to ongoing investment in the market
Savvy shoppers use e-commerce to secure the best deals
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Bright outlook for the premium segment as consumer incomes rise
E-commerce set to retain a key role in driving sales and dictating trends
Personalisation presents a new way to add value
CATEGORY DATA
Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029
BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Sales see strong growth in 2024 despite declining child population
Johnson's Baby remains the go-to brand despite mounting competition
Distribution landscape evolving as more consumers shift online