2024년, 필리핀에서는 가전제품의 소매 판매 대수가 증가합니다. 주요 가전제품은 낮은 보급률과 강력한 GDP 성장으로 인해 1자릿수대 전반의 낮은 성장이 전망되며, 이 1년간 약간 고전했습니다. 시장은 인플레이션의 장기화 영향과 소비 마인드 저하라는 과제에 직면하고 있습니다. 인플레이션율은 서서히 하락하고 있지만, 소비자는 여전히 미래에 불안을 가지고 있습니다.
필리핀의 가전제품 시장에 대해 조사했으며, 2019-2023년의 최신 소매 판매 데이터를 제공하고 있으며, 성장을 촉진하는 부문을 식별하고 있습니다. 또한 주요 기업, 주요 브랜드를 식별하고, 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 포맷 동향, 유통 문제 등)의 전략적 분석을 제공하고 있습니다. 2028년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보이고 있습니다.
목차
개요
시장 지표
시장 데이터
면책사항
정보원
필리핀 냉장 기기
주요 데이터 결과
2024년의 발전
경제의 불확실성이 계속되며, 우선사항도 변화
에너지 효율과 스마트 기능에 대한 의식의 향상
보다 저가의 선택 속에서 Panasonic과 LG가 여전히 TOP
전망과 기회
급성장하는 경제가 판매량의 대폭적인 성장을 촉진할 것으로 예상된다.
E-Commerce의 성장은 완만하지만, 온라인에서의 관여는 인지도를 높일 가능성이 있다.
중국 브랜드의 적극적인 진출이 시장 구도를 바꾼다.
카테고리 데이터
필리핀의 가정용 세탁기
주요 데이터 결과
2024년의 발전
경제 불확실성 속에서 가정용 세탁기가 호조의 성장을 기록
자동 세탁기는 보다 적정 가격으로 혁신적으로 된다.
Sharp는 리드를 유지, Panasonic은 전자동 세탁기로 차이를 줄인다.
전망과 기회
적정 가격, 편리성, 에너지 효율이 새로운 세탁기의 판매를 촉진한다.
가정용 세탁기 구입에서 E-Commerce의 중요성이 커진다.
현지와 중국의 브랜드가 주요 기업을 혼란시킨다.
카테고리 데이터
필리핀의 식기세척기
주요 데이터 결과
2024년의 발전
식기세척기는 적정 가격의 탁상형과 프리스탠딩형에 힘입어 계속 성장하고 있다.
E-Commerce는 시장을 계속 확대하고 있다.
Maximus와 AVA의 적극적인 가격인하가 강고한 지위를 강화
전망과 기회
적정 가격이 향후 성장을 촉진한다.
새로운 브랜드가 참여하면 경쟁은 격화
카테고리 데이터
필리핀의 대형 조리기구
주요 데이터 결과
2024년의 발전
빌트인 호브는 인지도의 향상에 의해 급성장을 달성하고 있다.
주택 디자인과 미적 품질에 대한 관심의 증가
La Germania는 적극적인 온라인 캠페인을 통해 리드를 강화
전망과 기회
적정 가격과 심미적 디자인이 성장의 열쇠가 될 가능성이 높다.
소매 채널로부터 판매 증가
조리기구와 오븐의 성장은 가격 민감성에 의해 저해될 가능성이 높다.
카테고리 데이터
필리핀의 전자레인지
주요 데이터 결과
2024년의 발전
편리성으로의 이동에 의해 2024년에 대폭적인 성장이 전망된다.
다기능 전자레인지와 혁신의 수요 증가
Whirlpool은 에너지 효율로 선두를 유지
전망과 기회
미적 디자인과 대형화가 더욱 더 중요해진다.
E-Commerce가 전자레인지의 향후 성장을 촉진
중국 브랜드가 시장에서 적극적으로 확대
카테고리 데이터
필리핀의 식품 조리기구
주요 데이터 결과
2024년의 발전
소비자의 바쁜 스케줄에 의해 식품 조리기구의 성장은 둔화
블렌더와 슬로우 주서는 성장 분야로 지속된다.
저가격 E-Commerce 브랜드가 시장에서 기세를 확대하고 있다.
전망과 기회
젊은 소비자가 기본적인 조리법으로 이동하며, 성장이 둔화할 것으로 예측
건강 의식의 향상이 식품 조리기구의 유지로 연결된다.
브랜드가 점유율을 유지하려면 E-Commerce가 열쇠가 된다.
카테고리 데이터
필리핀의 소형 조리기구
주요 데이터 결과
2024년의 발전
에어 프라이어는 2024년에도 계속해서 견고한 성장이 전망된다..
커피 문화의 확대에 의해 새로운 에스프레소 머신의 수요가 증가
현지 브랜드 Imarflex와 Hanabishi가 안정된 리드를 유지
전망과 기회
건강과 편리성에 대한 의식의 향상으로, 에어 프라이어 및 밥솥의 업그레이드를 촉진
D2C 브랜드는 E-Commerce의 성장에 따라 급성장
프리스탠딩 호브는 여전히 선호되는 형식이다.
카테고리 데이터
필리핀의 청소기
주요 데이터 결과
2024년의 발전
스틱형 청소기가 가전제품에서 가장 높은 성장을 기록
로봇청소기는 2024년에 급속한 확대를 경험
표준 청소기에서는 Deerma가 강력한 리드를 유지하고 있는 한편, 로봇청소기에서는 Xiaomi가 계속해서 주류
전망과 기회
스틱형 청소기와 로봇청소기는 예측 기간 중 계속해서 견고한 성장이 전망된다.
고소득 세대에서 혁신과 올인원 제품의 수요가 성장을 촉진
E-Commerce 브랜드는 적정 가격으로 시장을 계속 독점한다.
카테고리 데이터
필리핀의 퍼스널케어 기기
주요 데이터 결과
2024년의 발전
헤어케어 용품은 보급률이 낮기 때문에 계속해서 강력하게 성장하고 있다.
브랜드가 적정 가격 제품을 발매하는 것에 따라 구강관리 기구는 서서히 인기를 끌고 있다.
Philips는 계속해서 시장을 쉽게 리드
전망과 기회
적정 가격이 시장 확대를 촉진
헤어 스트레이트너 및 헤어 컬러등의 보조 제품은 소비자 의식의 향상과 함께 성장을 촉진한다.
보디 쉐이버는 계속해서 소규모 도시에 대한 도입을 확대
카테고리 데이터
필리핀의 공기 처리 제품
주요 데이터 결과
2024년의 발전
기록적인 여름 더위가 에어컨의 호조 성장으로 연결된다.
에너지 효율은 구입시 큰 고려사항
에어컨은 Carrier와 Panasonic이 계속해서 리드, 냉각 팬은 국내 브랜드가 우세
전망과 기회
'프리미엄 이코노미' 제품이 강력한 수요를 촉진
중국 브랜드는 성장 기세를 유지
공기청정기는 도시화에 의해 수요가 계속해서 증가
카테고리 데이터
KSA
영문 목차
영문목차
Retail volume sales of consumer appliances are set to rise in the Philippines in 2024. Major appliances have struggled somewhat during the year, with such products only expected to see low single-digit growth amidst low penetration and strong GDP growth. The market has been challenged by the prolonged impact of inflation, as well as lower consumer confidence. Although the rate of inflation has gradually decreased, consumers remain worried about the future. High food inflation and rising consumer...
Euromonitor International's Consumer Appliances in Philippines report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, format trends or distribution issues. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Major Appliances, Small Appliances.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Consumer Appliances market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer appliances in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer appliances?
MARKET INDICATORS
Table 1 Household Penetration of Selected Total Stock Consumer Appliances by Category 2019-2025
Table 2 Replacement Cycles of Consumer Appliances by Category 2019-2025
MARKET DATA
Table 3 Sales of Consumer Appliances by Category: Volume 2019-2024
Table 4 Sales of Consumer Appliances by Category: Value 2019-2024
Table 5 Sales of Consumer Appliances by Category: % Volume Growth 2019-2024
Table 6 Sales of Consumer Appliances by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 7 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Volume 2019-2024
Table 8 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Value 2019-2024
Table 9 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Volume Growth 2019-2024
Table 10 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Value Growth 2019-2024
Table 11 Sales of Small Appliances by Category: Volume 2019-2024
Table 12 Sales of Small Appliances by Category: Value 2019-2024
Table 13 Sales of Small Appliances by Category: % Volume Growth 2019-2024
Table 14 Sales of Small Appliances by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 15 NBO Company Shares of Major Appliances: % Volume 2020-2024
Table 16 LBN Brand Shares of Major Appliances: % Volume 2021-2024
Table 17 NBO Company Shares of Small Appliances: % Volume 2020-2024
Table 18 LBN Brand Shares of Small Appliances: % Volume 2021-2024
Table 19 Distribution of Major Appliances by Format: % Volume 2019-2024
Table 20 Distribution of Small Appliances by Format: % Volume 2019-2024
Table 21 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: Volume 2024-2029
Table 22 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: Value 2024-2029
Table 23 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: % Volume Growth 2024-2029
Table 24 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 25 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Volume 2024-2029
Table 26 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Value 2024-2029
Table 27 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Volume Growth 2024-2029
Table 28 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Value Growth 2024-2029
Table 29 Forecast Sales of Small Appliances by Category: Volume 2024-2029
Table 30 Forecast Sales of Small Appliances by Category: Value 2024-2029
Table 31 Forecast Sales of Small Appliances by Category: % Volume Growth 2024-2029
Table 32 Forecast Sales of Small Appliances by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
REFRIGERATION APPLIANCES IN THE PHILIPPINES
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Continued economic uncertainty and changing priorities
Growing awareness of energy efficiency and smart features
Panasonic and LG remain top of mind amidst cheaper alternatives
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Fast-growing economy is expected to drive strong sales growth
E-commerce growth remains moderate while online engagement can drive awareness
Aggressive expansion from Chinese brands to change market landscape
CATEGORY DATA
Table 33 Sales of Refrigeration Appliances by Category: Volume 2019-2024
Table 34 Sales of Refrigeration Appliances by Category: Value 2019-2024
Table 35 Sales of Refrigeration Appliances by Category: % Volume Growth 2019-2024
Table 36 Sales of Refrigeration Appliances by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 37 Sales of Freezers by Format: % Volume 2019-2024
Table 38 Sales of Freezers by Volume Capacity: % Volume 2019-2024
Table 39 Sales of Fridge Freezers by Format: % Volume 2019-2024
Table 40 Sales of Fridge Freezers by Volume Capacity: % Volume 2019-2024
Table 41 Sales of Fridge Freezers by Smart Appliances: % Volume 2020-2024
Table 42 Sales of Fridges by Volume Capacity: % Volume 2019-2024
Table 43 NBO Company Shares of Refrigeration Appliances: % Volume 2020-2024