2024년 베트남의 가전제품은 비슷한 실적을 보였습니다. 전체 소매 판매량이 증가했지만, 이는 소형 가전제품으로 인한 것으로 대형 가전제품은 감소했습니다. 경제와 개인 소비 전체가 회복되고 있음에도 불구하고, 고액 상품 수요는 높은 보급률, 경우에 따라 예산에 대한 우려, 업그레이드의 연기로 인해 쇠퇴했습니다. 주요 중 하나는 공기 처리 제품의 실적이었고, 폭염의 영향으로 수요가 급증했습니다.
본 보고서에서는 베트남의 가전제품 시장에 대해 조사했으며, 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하고 있으며, 성장을 견인하는 분야를 특정하고 있습니다. 또한 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 형식 동향, 유통 문제 등)에 대한 전략적 분석을 제공합니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 지표
시장 데이터
면책사항
출처
베트남 냉장 장비
주요 데이터 결과
2024년 발전
새로운 냉장기기 수요는 냉장고 및 냉동고의 포화와 신선 식품에 대한 기호의 고조로 저하
스마트한 전자기기의 에너지 절약 기능과 새로운 디자인에 중점을 둔 격렬한 경쟁
지속 가능한 트렌드가 선수의 접근에 영향
전망 및 기회
소매 판매량을 밀어 올리는 젊은 가족 중심의 인센티브와 기능
지속 가능하고 건강 및 웰빙을 전면에 내세움
전자상거래의 기세를 뒷받침하는 프로모션 프로그램
카테고리 데이터
베트남 가정용 세탁기
주요 데이터 결과
2024년 발전
성숙과 경제적인 우려가 전자동 세탁기 구입 억제
제조업체 각사는 신모델을 발매해, 경쟁 구도 격화
지속가능성 및 기타 절약을 실현하는 기술이 보급
전망 및 기회
틈새 고객층이 전자동 세탁기의 소매 판매량 회복 뒷받침
지속가능성, 비용, 효율, 위생은 가정용 세탁기의 중요한 테마
전자상거래는 추가 개발과 성장의 여지 남김
카테고리 데이터
베트남 식세기
주요 데이터 결과
2024년 발전
화장실의 취향과 예산상의 우려로부터, 소비자는 식세기에 관심 없었음
참가 기업은 제품의 제공 범위를 넓히는 것으로 경쟁 구도 격화
전문 소매업체가 식세기의 취급 확대
전망 및 기회
식세기 수요는 문화의 변화와 혁신적이고 위생 관련 기능의 혜택 수여
소비자 획득을 위한 지속가능한 기능과 마케팅 및 프로모션
옴니채널 접근으로 기세 확장
카테고리 데이터
베트남의 대형 조리기구
주요 데이터 결과
2024년 발전
소비자는 키친의 개장이나 대형 조리 기구의 구입 계속 연기
프로모션이나 제품의 개선에 의해 경쟁 구도 격화
소비자에게는 대형 조리기구를 선택할 때 안전과 지속 가능한 기능 여전히 중시
전망 및 기회
도시화와 현대 생활의 동향에 의해 빌트인 쿡탑이나 레인지 푸드 수요 상승
젊은 세대의 소비자를 납득시키는 스마트한 기능과 소재
대형 조리 가전은 옴니 채널 소매업의 개발로부터 이익 획득
카테고리 데이터
베트남 전자레인지
주요 데이터 결과
2024년 발전
전자레인지는 소비자와 제조업체의 관심을 유지하는데 고전
컴팩트하고 공간 절약적인 아파트 디자인은 밝은 명소 제공
자동 기능과 복수의 조리 모드가, 이 제품에 다이나믹함 추가
전망 및 기회
예측 기간 중, 전자 레인지는 계속 쇠퇴할 전망
환경의 지속가능성과 사용자 경험의 향상
보다 커스터마이즈 가능하고 외형에도 아름다운 전자 레인지 등장
카테고리 데이터
베트남 식품 요리 장비
주요 데이터 결과
2024년 발전
건강과 편리성을 위한 다기능 가전
소셜 미디어에서의 노출에 의해 식품 조리 기구의 인지도 상승으로 매출 성장
전자상거래 개발 소비자의 선택 확대
전망 및 기회
스마트 기술을 통합한 식품 조리 기기
어린이나 반려동물 친화적인 조리기구가 주목 집중
조리기구가 유행의 도구로 변화
카테고리 데이터
베트남 소형 조리기구
주요 데이터 결과
2024년 발전
다기능 가전이 주류로
기업이 혁신적인 기능과 프리미엄 에어 프라이어 발매
건강한 요리와 편리한 기능은 계속 중요한 초점 영역으로 유지
전망 및 기회
서양, 건강, 유통의 동향을 타는 소형 조리 가전
소셜 미디어는 소형 조리 가전의 견인역
젊은이가 전자상거래로의 이행을 추진
카테고리 데이터
베트남 진공 청소기
주요 데이터 결과
2024년 발전
청소기는 2024년도 소비자의 지지 계속 획득
제조업체는 신제품 개발에 적극적으로 투자
어드밴티지 기능과 스마트 접속 표준시
전망 및 기회
청소기의 적용 범위와 용도가 확대
로봇 청소기의 매력 확대 위한 투자
브랜드 쇼룸은 고급 청소기의 소비자에게 계속 중요한 매력
카테고리 데이터
베트남 퍼스널케어 장비
주요 데이터 결과
2024년 발전
퍼스널케어 가전은 젊은 세대 수요에 의해 진화
차세대 헤어드라이어의 최첨단을 가는 Dyson Supersonic
유사한 기능을 제공하는 저가격 모델과 고급 모델 간의 격렬한 경쟁
전망 및 기회
건강과 미용의 동향으로부터 퍼스널케어 가전 기세
전문적인 퍼포먼스, 휴대성, 반려동물 친화적 혁신
강력한 소셜 미디어 마케팅과 경쟁 우위가 전자상거래 지원
카테고리 데이터
베트남 공기 치료 제품
주요 데이터 결과
2024년 발전
더운 기후와 가정내의 깨끗한 공기에 대한 요망에 의해 공기 치료 제품 수요증가
이 카테고리에서는 중요한 신제품 개발 진행
에어컨 소유자에게 있어서 절전은 중요한 관심사
전망 및 기회
더운 기후와 에너지 효율이 수요 형성
폭넓은 디자인, 자연스러운 체험, 지속가능성의 동향이 소비자 매료
공기 치료 제품에 있어서의 옴니 채널 소매업 전개
카테고리 데이터
AJY
영문 목차
영문목차
Consumer appliances in Vietnam saw a mixed performance in 2024. While overall retail volume sales rose during the year, this was due to small appliances, with major appliances seeing declines. Despite a recovery in the economy and overall consumer spending, the demand for big-ticket items was dampened by high penetration, in some cases, budget concerns and the delaying of upgrades. One highlight was the performance of air treatment products, with demand spiked by extremely hot weather and strate...
Euromonitor International's Consumer Appliances in Vietnam report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, format trends or distribution issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Major Appliances, Small Appliances.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Consumer Appliances market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer appliances in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer appliances?
MARKET INDICATORS
Table 1 Household Penetration of Selected Total Stock Consumer Appliances by Category 2019-2025
Table 2 Replacement Cycles of Consumer Appliances by Category 2019-2025
MARKET DATA
Table 3 Sales of Consumer Appliances by Category: Volume 2019-2024
Table 4 Sales of Consumer Appliances by Category: Value 2019-2024
Table 5 Sales of Consumer Appliances by Category: % Volume Growth 2019-2024
Table 6 Sales of Consumer Appliances by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 7 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Volume 2019-2024
Table 8 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Value 2019-2024
Table 9 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Volume Growth 2019-2024
Table 10 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Value Growth 2019-2024
Table 11 Sales of Small Appliances by Category: Volume 2019-2024
Table 12 Sales of Small Appliances by Category: Value 2019-2024
Table 13 Sales of Small Appliances by Category: % Volume Growth 2019-2024
Table 14 Sales of Small Appliances by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 15 NBO Company Shares of Major Appliances: % Volume 2020-2024
Table 16 LBN Brand Shares of Major Appliances: % Volume 2021-2024
Table 17 NBO Company Shares of Small Appliances: % Volume 2020-2024
Table 18 LBN Brand Shares of Small Appliances: % Volume 2021-2024
Table 19 Distribution of Major Appliances by Format: % Volume 2019-2024
Table 20 Distribution of Small Appliances by Format: % Volume 2019-2024
Table 21 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: Volume 2024-2029
Table 22 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: Value 2024-2029
Table 23 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: % Volume Growth 2024-2029
Table 24 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 25 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Volume 2024-2029
Table 26 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Value 2024-2029
Table 27 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Volume Growth 2024-2029
Table 28 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Value Growth 2024-2029
Table 29 Forecast Sales of Small Appliances by Category: Volume 2024-2029
Table 30 Forecast Sales of Small Appliances by Category: Value 2024-2029
Table 31 Forecast Sales of Small Appliances by Category: % Volume Growth 2024-2029
Table 32 Forecast Sales of Small Appliances by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
REFRIGERATION APPLIANCES IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
The demand for new refrigeration appliances suffers from saturation in terms of fridge freezers and a preference for fresh food
Strong competition with a focus on smart electronic energy-saving features and new designs
Sustainable trend informs players' approaches
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Young family-centred incentives and features to push retail volume sales
Sustainable and health and wellness features to the fore
Promotional programmes to push the momentum of e-commerce
CATEGORY DATA
Table 33 Sales of Refrigeration Appliances by Category: Volume 2019-2024
Table 34 Sales of Refrigeration Appliances by Category: Value 2019-2024
Table 35 Sales of Refrigeration Appliances by Category: % Volume Growth 2019-2024
Table 36 Sales of Refrigeration Appliances by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 37 Sales of Freezers by Format: % Volume 2019-2024
Table 38 Sales of Freezers by Volume Capacity: % Volume 2019-2024
Table 39 Sales of Fridge Freezers by Format: % Volume 2019-2024
Table 40 Sales of Fridge Freezers by Volume Capacity: % Volume 2019-2024
Table 41 Sales of Fridge Freezers by Smart Appliances: % Volume 2020-2024
Table 42 Sales of Fridges by Volume Capacity: % Volume 2019-2024
Table 43 NBO Company Shares of Refrigeration Appliances: % Volume 2020-2024