2024년 태국의 가전제품 소매 판매량은 인플레이션의 영향에도 불구하고 성장세를 이어갈 것으로 예상됩니다. 소비자들은 합리적인 가격과 기능성을 우선시하며, 필수적인 기능과 가성비가 높다고 인식되는 다용도 가전제품을 선택하게 될 것입니다. 동시에 고급형 모델에 대한 수요가 약화되면서 수리 서비스에 대한 관심이 높아지고 있습니다.
이 보고서는 태국의 가전제품 시장을 조사했으며, 2019년부터 2023년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하며, 성장을 주도하는 부문을 식별합니다. 또한 주요 기업, 주요 브랜드를 식별하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 포맷 트렌드, 유통 문제 등)에 대한 전략적 분석을 제공하며, 2028년까지의 예측을 통해 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.
목차
주요 요약
시장 지표
시장 데이터
면책사항
정보원
태국의 냉장 기기
주요 데이터 결과
2024년 발전
스페이스 최적화와 커스터마이즈에 중점을 둔다
에너지 효율과 스마트 기능
진화하는 유통 상황과 온라인 판매
전망과 기회
빌트인 냉장 기기 새로운 감소가 예상된다
에너지 효율, 커스터마이즈 가능한 기능, 스마트 테크놀러지
냉동고 지속적성장
카테고리 데이터
태국의 가정용 세탁기
주요 데이터 결과
2024년 발전
가치관을 중시하는 소비자와 에너지 효율 향상
주택 동향과 가전제품 재고 변화
스마트 세탁소가 스핀을 더해 주류에
전망과 기회
스마트 세탁소 솔루션과 커넥티드홈
지속가능성과 자원 효율에 초점을 맞춘다
적정 가격이 계속 중요
카테고리 데이터
태국의 식세기
주요 데이터 결과
2024년 발전
과제를 넘어 성장
Bosch가 선두를 유지, 한편 Xiaomi는 순위를 올린다
컴팩트함과 효율성에 중점을 둔다
전망과 기회
테크놀러지와 친환경 식세기
스페이스와 요구에 맞춘 제품 다양화
경쟁과 유통 채널 격화
카테고리 데이터
태국의 대형 조리기기
주요 데이터 결과
2024년 발전
적정 가격과 효율성이 선택을 좌우한다
니치 부문 출현 : 프리미엄화와 건강지향 선택
경쟁 구도가 격화 : 로컬라이제이션과 혁신
전망과 기회
기능성, 효율성, 건강을 중시
공간 최적화와 미관
진화하는 유통 상황과 사용자 경험
카테고리 데이터
태국의 전자레인지
주요 데이터 결과
2024년 발전
가치 초점과 잠재적인 시장 변화
컴팩트한 카운터톱 모델이 주류, 빌트인 형식은 감소 경향
Toshiba와 Haier는 새로운 이익을 전망한다
전망과 기회
기능성과 건강지향 융합
스마트 테크놀러지 통합과 편리성
디자인과 스페이스 최적화에 중점을 둔다
카테고리 데이터
태국의 식품 조리 기기
주요 데이터 결과
2024년 발전
적정 가격과 다기능성이 주요 추진력이 된다
온라인 채널 중요성 증가
혁신과 로컬라이제이션이 경쟁을 촉진
전망과 기회
다기능성, 편리성, 시간 절약 솔루션
건강한 요리와 식사 요구를 중시
디지털 채널이 카테고리 개발로 중요 역할을 완수한다
카테고리 데이터
태국의 소형 조리기기
주요 데이터 결과
2024년 발전
가치 중시가 다기능 옵션 수요를 촉진
틈새 분야가 주목을 끈다
유통 상황 변화와 브랜드 전략 진화
전망과 기회
퍼스널라이제이션, 편리성, 틈새 가전
에너지 효율과 다기능성
소비자 행동 변화
카테고리 데이터
태국의 청소기
주요 데이터 결과
2024년 발전
소비자는 적정 가격과 효율성에 주목한다
좁은 스페이스용 무선으로 컴팩트한 클리너 부상
진화하는 유통 상황
전망과 기회
편리성을 높이는 스마트 기능 부상
기존 직립형 및 원통형 청소기 수요는 지속
수요를 지지하는 오염에 대한 우려 증가
카테고리 데이터
태국의 퍼스널케어 가전
주요 데이터 결과
2024년 발전
가치 중시와 다기능성이 중심이 된다
한국 문화 영향
남성 소비자 태도 변화
전망과 기회
건강지향 가전제품과 다기능성 부상
스마트 테크놀러지와 퍼스널라이제이션 통합
K-뷰티 동향 지속적영향
카테고리 데이터
태국의 공기 청정 제품
주요 데이터 결과
2024년 발전
예산 의식은 소비자 선택에 영향을 미치는
기온 상승이 수요를 지지해 중국 브랜드가 호조
오염에 대한 우려
전망과 기회
기능 융합 : 하이브리드 공기청정기와 에어컨
기술 진보에 의해 효율성과 지속가능성이 향상
중국 브랜드 새로운 확대 여지
카테고리 데이터
LSH
영문 목차
영문목차
Retail volume sales of consumer appliances are set to grow in Thailand in 2024, though the market has continued to grapple with the effects of inflation. Consumers have prioritised affordability and functionality, opting for essential features and multi-purpose appliances that are perceived as offering good value for money, as well as optimising the use of space in small urban homes. At the same time, there has been a weakening of demand for high-end models and growing interest in repair service...
Euromonitor International's Consumer Appliances in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, format trends or distribution issues. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Major Appliances, Small Appliances.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Consumer Appliances market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer appliances in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer appliances?
MARKET INDICATORS
Table 1 Household Penetration of Selected Total Stock Consumer Appliances by Category 2019-2025
Table 2 Replacement Cycles of Consumer Appliances by Category 2019-2025
MARKET DATA
Table 3 Sales of Consumer Appliances by Category: Volume 2019-2024
Table 4 Sales of Consumer Appliances by Category: Value 2019-2024
Table 5 Sales of Consumer Appliances by Category: % Volume Growth 2019-2024
Table 6 Sales of Consumer Appliances by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 7 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Volume 2019-2024
Table 8 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Value 2019-2024
Table 9 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Volume Growth 2019-2024
Table 10 Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Value Growth 2019-2024
Table 11 Sales of Small Appliances by Category: Volume 2019-2024
Table 12 Sales of Small Appliances by Category: Value 2019-2024
Table 13 Sales of Small Appliances by Category: % Volume Growth 2019-2024
Table 14 Sales of Small Appliances by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 15 NBO Company Shares of Major Appliances: % Volume 2020-2024
Table 16 LBN Brand Shares of Major Appliances: % Volume 2021-2024
Table 17 NBO Company Shares of Small Appliances: % Volume 2020-2024
Table 18 LBN Brand Shares of Small Appliances: % Volume 2021-2024
Table 19 Distribution of Major Appliances by Format: % Volume 2019-2024
Table 20 Distribution of Small Appliances by Format: % Volume 2019-2024
Table 21 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: Volume 2024-2029
Table 22 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: Value 2024-2029
Table 23 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: % Volume Growth 2024-2029
Table 24 Forecast Sales of Consumer Appliances by Category: % Value Growth 2024-2029
Table 25 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Volume 2024-2029
Table 26 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: Value 2024-2029
Table 27 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Volume Growth 2024-2029
Table 28 Forecast Sales of Major Appliances by Category and Built-in/Freestanding Split: % Value Growth 2024-2029
Table 29 Forecast Sales of Small Appliances by Category: Volume 2024-2029
Table 30 Forecast Sales of Small Appliances by Category: Value 2024-2029
Table 31 Forecast Sales of Small Appliances by Category: % Volume Growth 2024-2029
Table 32 Forecast Sales of Small Appliances by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
REFRIGERATION APPLIANCES IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Focus on space optimisation and customisation
Energy efficiency and smart features
Evolving distribution landscape and online sales
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Furher decline expected for built-in refrigeration appliances
Energy efficiency, customisable features and smart technologies
Continued growth for freezers
CATEGORY DATA
Table 33 Sales of Refrigeration Appliances by Category: Volume 2019-2024
Table 34 Sales of Refrigeration Appliances by Category: Value 2019-2024
Table 35 Sales of Refrigeration Appliances by Category: % Volume Growth 2019-2024
Table 36 Sales of Refrigeration Appliances by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 37 Sales of Freezers by Format: % Volume 2019-2024
Table 38 Sales of Freezers by Volume Capacity: % Volume 2019-2024
Table 39 Sales of Fridge Freezers by Format: % Volume 2019-2024
Table 40 Sales of Fridge Freezers by Volume Capacity: % Volume 2019-2024
Table 41 Sales of Fridge Freezers by Smart Appliances: % Volume 2020-2024
Table 42 Sales of Fridges by Volume Capacity: % Volume 2019-2024
Table 43 NBO Company Shares of Refrigeration Appliances: % Volume 2020-2024