Japan Fashion Ecommerce Market, By Product Type, By End User, By Price Range, By Distribution Channel
상품코드:1708592
리서치사:Coherent Market Insights
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
일본의 패션 전자상거래 시장은 2025년 323억 9,180만 달러에 달하고, 2032년에는 861억 6,280만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2025년부터 2032년까지의 연평균 성장률(CAGR)은 15.0%를 나타낼 것으로 전망됩니다.
보고 범위
보고서 세부정보
기준 연도
2024년
시장 규모(2025년)
323억 9,180만 달러
실적 데이터
2020-2024년
예측 기간
2025-2032년
예측 기간 : 2025-2032년 CAGR :
15.00%
가치 예측(2032년)
861억 6,280만 달러
그림. 일본의 패션 전자상거래 시장 점유율(%), 제품 유형별(2025년)
일본의 패션 전자상거래 시장은 예상되는 몇 년 동안 꾸준한 성장을 기록해 왔습니다. 특히 젊은 층을 중심으로 새로운 패션 트렌드를 발견하고 편리한 문 앞 배송을 위해 이커머스 플랫폼을 점점 더 많이 이용하고 있습니다. 다국적 의류 기업인 Zara와 H&M(Hennes & Mauritz AB)과 같은 글로벌 패션 브랜드도 일본에서 소비자 직접 판매 온라인 채널을 강화했습니다.
시장 역학 :
일본의 패션 전자상거래 시장은 가처분 소득이 높은 청소년 인구 증가, 스마트폰의 급속한 보급, 고속 인터넷 접속, 온라인 플랫폼의 편의성을 선호하는 소비자 쇼핑 행동의 진화 등, 몇 가지 요인에 의해 견인되고 있습니다. 그러나, 고령자층이 점포에서의 구체적인 쇼핑 체험을 선호하는 것, 일부의 국내 라벨의 재고 관리가 비교적 엄격한 것 등이 과제가 되고 있습니다.의 주요 비즈니스 기회로는 모바일 대응 웹 사이트의 추가 최적화, 개인화된 추천을위한 인공지능(AI) 및 가상/증강현실(VR/AR)의 활용, 온라인 제한 정상 상품 라인의 시작, 계절적인 세일 기간중의 프로모션 전략 등을 들 수 있습니다.
본 조사의 주요 특징
본 보고서에서는 일본의 패션 전자상거래 시장을 상세하게 분석했으며, 2024년을 기준 연도로 한 예측 기간(2025-2032년) 시장 규모 및 복합 연간 성장률(CAGR)을 제공합니다.
또한 의류, 양말, 액세서리, 화장품 등 다양한 제품 부문에 걸친 잠재적인 수익 기회를 밝혀 이 시장의 매력적인 투자 제안 매트릭스를 해설했습니다.
또한 시장 성장 촉진요인, 성장 억제요인, 기회, 신제품 발매 및 승인, 시장 동향, 지역별 전망, 주요 기업이 채용하는 경쟁 전략 등에 관한 중요한 인사이트도 제공합니다.
기업 하이라이트, 제품 포트폴리오, 주요 하이라이트, 재무 실적, 전략 등의 파라미터에 근거해, 일본의 패션 전자상거래 시장 주요 기업을 프로파일하고 있습니다.
이 조사 보고서는 투자자, 공급업체, 제품 제조업체, 유통업체, 신규 참가자, 재무 분석가 등 이 업계의 다양한 이해관계자를 대상으로 하고 있습니다.
이해관계자는 일본의 패션 전자상거래 시장을 분석할 때 사용되는 다양한 전략 매트릭스를 통해 의사결정을 용이하게 할 수 있습니다.
목차
제1장 조사의 목적과 전제조건
조사 목적
전제조건
약어
제2장 시장 전망
보고서 설명
시장 정의와 범위
주요 요약
일관된 기회 맵(COM)
제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석
시장 역학
성장 촉진요인
인터넷과 스마트폰의 보급률 향상
성장 억제요인
오프라인 소매업과의 격렬한 경쟁
기회
옴니채널 통합
주요 하이라이트
규제 시나리오
최근 동향
제품 출시/승인
PEST 분석
PORTER 분석
합병, 인수 및 제휴
제4장 일본의 패션 전자상거래 시장 - 코로나 바이러스(COVID-19) 유행의 영향
COVID-19 역학
공급측과 수요측의 분석
경제에 미치는 영향
제5장 일본의 패션 전자상거래 시장(제품 유형별, 2020-2032년)
의류
신발
액세서리
미용 제품
기타
제6장 일본의 패션 전자상거래 시장(최종 사용자별, 2020-2032년)
남성
여성
어린이
유니섹스
기타
제7장 일본의 패션 전자상거래 시장(가격대별, 2020-2032년)
프리미엄
미드레인지
이코노미
럭셔리
기타
제8장 일본의 패션 전자상거래 시장(유통 채널별, 2020-2032년)
온라인 마켓플레이스
브랜드 웹사이트
소셜커머스
기타
제9장 경쟁 구도
기업 프로파일
Rakuten
Amazon Japan
Zozotown
Yahoo!Shopping
LOHACO
SHOPLIST
iStyle by Cosme.net
com
WEGO
Felissimo
@cosme
Winc
TRADEMARK JAPAN
CaSa
SHOP JAPAN
Felisiya
dot-st
LOFT
JAPANNET Shopping
Happy Mail
제10장 섹션
참고문헌
조사 방법
출판사에 대해
KTH
영문 목차
영문목차
Japan Fashion Ecommerce Market is estimated to be valued at USD 32,391.8 Mn in 2025 and is expected to reach USD 86,162.8 Mn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 15.0% from 2025 to 2032.
Report Coverage
Report Details
Base Year:
2024
Market Size in 2025:
USD 32,391.8 Mn
Historical Data for:
2020 To 2024
Forecast Period:
2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR:
15.00%
2032 Value Projection:
USD 86,162.8 Mn
Figure. Japan Fashion Ecommerce Market Share (%), By Product Type 2025
Japanese fashion ecommerce market has been registering steady growth over the forecast years. With rapid penetration of high-speed internet and growing smartphone usage, more and more Japanese consumers are shopping online for various fashion apparel and accessories. Particularly younger demographic cohorts have increasingly embraced ecommerce platforms for discovering new fashion trends as well as convenient doorstep delivery of orders. Major domestic retailers like Uniqlo is a brand of Fast Retailing Co., Ltd., a leading Japanese retail holding company, and Fast Retailing is a public Japanese multinational retail holding company have complemented their physical stores with robust omnichannel strategies, focusing on personalized online experiences. International fashion brands like Zara and H&M (Hennes & Mauritz AB) is a multinational clothing company have also strengthened their direct-to-consumer online channels in Japan. Overall, the convergence of favorable demographic forces, advanced digital infrastructure, and continued expansion of fashion product assortments online are expected to continue propelling the Japan fashion ecommerce market upwards in the near future.
Market Dynamics:
The Japan fashion ecommerce market is driven by several factors such as rising youth population with high disposable incomes, rapid proliferation of smartphones, and high-speed internet connectivity, and evolving consumer shopping behaviors favoring convenience of online platforms. However, factors like preference for tangible in-store shopping experiences among older demographics and relatively tight inventory management of some domestic labels pose challenges. Major opportunities for market participants include further optimizing mobile-responsive websites, leveraging artificial intelligence (AI) and virtual/augmented (VR/AR) reality for personalized recommendations, launching exclusive online product lines, and strategizing promotions during seasonal sale periods. Continuous enhancements in logistics networks for swift delivery across prefectures will also augment market potential.
Key Features of the Study:
This report provides in-depth analysis of the Japan fashion ecommerce market, and provides market size (US$ Mn) and compound annual growth rate (CAGR %) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different product segments like apparel, footwear, accessories and cosmetics and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the Japan fashion ecommerce market based on the following parameters - company highlights, product portfolios, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include JAPANNET Shopping, Happy Mail, LOHACO, SHOPLIST, iStyle by Cosme.net, DMM.com, WEGO, Felissimo, Rakuten, Amazon Japan, Zozotown, Yahoo! Shopping, @cosme, Winc, TRADEMARK JAPAN, CaSa, SHOP JAPAN, Felisiya, dot-st, and LOFT Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The Japan fashion ecommerce market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the Japan fashion ecommerce market
Japan Fashion Ecommerce Market Segmentation:
By Product Type
Apparel
Footwear
Accessories
Beauty Products
Others
By End User
Men
Women
Kids
Unisex
Others
By Price Range
Premium
Mid-range
Economy
Luxury
Others
By Distribution Channel
Online Marketplaces
Brand Websites
Social Commerce
Others
Company Profiles
Rakuten
Amazon Japan
Zozotown
Yahoo! Shopping
LOHACO
SHOPLIST
iStyle by Cosme.net
com
WEGO
Felissimo
@cosme
Winc
TRADEMARK JAPAN
CaSa
SHOP JAPAN
Felisiya
dot-st
LOFT
JAPANNET Shopping
Happy Mail
Table of Contents
1. Research Objectives and Assumptions
Research Objectives
Assumptions
Abbreviations
2. Market Purview
Report Description
Market Definition and Scope
Executive Summary
Market Snippet, By Product Type
Market Snippet, By End User
Market Snippet, By Price Range
Market Snippet, By Distribution Channel
Coherent Opportunity Map (COM)
3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis
Market Dynamics
Drivers
Growing internet and smartphone penetration
Restraints
Fierce competition from offline retail
Opportunities
Omnichannel integration
Key Highlights
Regulatory Scenario
Recent Trends
Product Launches/Approvals
PEST Analysis
PORTER's Analysis
Mergers, Acquisitions, and Collaborations
4. Japan Fashion Ecommerce Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic
COVID-19 Epidemiology
Supply Side and Demand Side Analysis
Economic Impact
5. Japan Fashion Ecommerce Market, By Product Type, 2020-2032, (US$ Mn)
Introduction
Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
Segment Trends
Apparel
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Footwear
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Accessories
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Beauty Products
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Others
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
6. Japan Fashion Ecommerce Market, By End User, 2020-2032, (US$ Mn)
Introduction
Market Share Analysis, 2025and 2032 (%)
Y-o-Y Growth Analysis, 2021- 2032
Segment Trends
Men
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Women
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Kids
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Unisex
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Others
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
7. Japan Fashion Ecommerce Market, By Price Range, 2020-2032, (US$ Mn)
Introduction
Market Share Analysis, 2025and 2032 (%)
Y-o-Y Growth Analysis, 2021- 2032
Segment Trends
Premium
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Mid-range
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Economy
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Luxury
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Others
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
8. Japan Fashion Ecommerce Market, By Distribution Channel, 2020-2032, (US$ Mn)
Introduction
Market Share Analysis, 2025and 2032 (%)
Y-o-Y Growth Analysis, 2021- 2032
Segment Trends
Online Marketplaces
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Brand Websites
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Social Commerce
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)
Others
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Mn)