일본의 패션 전자상거래 시장 : 제품 유형별, 최종 사용자별, 가격대별, 유통 채널별
Japan Fashion Ecommerce Market, By Product Type, By End User, By Price Range, By Distribution Channel
상품코드 : 1708592
리서치사 : Coherent Market Insights
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

일본의 패션 전자상거래 시장은 2025년 323억 9,180만 달러에 달하고, 2032년에는 861억 6,280만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2025년부터 2032년까지의 연평균 성장률(CAGR)은 15.0%를 나타낼 것으로 전망됩니다.

보고 범위 보고서 세부정보
기준 연도 2024년 시장 규모(2025년) 323억 9,180만 달러
실적 데이터 2020-2024년 예측 기간 2025-2032년
예측 기간 : 2025-2032년 CAGR : 15.00% 가치 예측(2032년) 861억 6,280만 달러
그림. 일본의 패션 전자상거래 시장 점유율(%), 제품 유형별(2025년)
Japan Fashion Ecommerce Market-IMG1

일본의 패션 전자상거래 시장은 예상되는 몇 년 동안 꾸준한 성장을 기록해 왔습니다. 특히 젊은 층을 중심으로 새로운 패션 트렌드를 발견하고 편리한 문 앞 배송을 위해 이커머스 플랫폼을 점점 더 많이 이용하고 있습니다. 다국적 의류 기업인 Zara와 H&M(Hennes & Mauritz AB)과 같은 글로벌 패션 브랜드도 일본에서 소비자 직접 판매 온라인 채널을 강화했습니다.

시장 역학 :

일본의 패션 전자상거래 시장은 가처분 소득이 높은 청소년 인구 증가, 스마트폰의 급속한 보급, 고속 인터넷 접속, 온라인 플랫폼의 편의성을 선호하는 소비자 쇼핑 행동의 진화 등, 몇 가지 요인에 의해 견인되고 있습니다. 그러나, 고령자층이 점포에서의 구체적인 쇼핑 체험을 선호하는 것, 일부의 국내 라벨의 재고 관리가 비교적 엄격한 것 등이 과제가 되고 있습니다.의 주요 비즈니스 기회로는 모바일 대응 웹 사이트의 추가 최적화, 개인화된 추천을위한 인공지능(AI) 및 가상/증강현실(VR/AR)의 활용, 온라인 제한 정상 상품 라인의 시작, 계절적인 세일 기간중의 프로모션 전략 등을 들 수 있습니다.

본 조사의 주요 특징

목차

제1장 조사의 목적과 전제조건

제2장 시장 전망

제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석

제4장 일본의 패션 전자상거래 시장 - 코로나 바이러스(COVID-19) 유행의 영향

제5장 일본의 패션 전자상거래 시장(제품 유형별, 2020-2032년)

제6장 일본의 패션 전자상거래 시장(최종 사용자별, 2020-2032년)

제7장 일본의 패션 전자상거래 시장(가격대별, 2020-2032년)

제8장 일본의 패션 전자상거래 시장(유통 채널별, 2020-2032년)

제9장 경쟁 구도

제10장 섹션

KTH
영문 목차

영문목차

Japan Fashion Ecommerce Market is estimated to be valued at USD 32,391.8 Mn in 2025 and is expected to reach USD 86,162.8 Mn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 15.0% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 32,391.8 Mn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 15.00% 2032 Value Projection: USD 86,162.8 Mn
Figure. Japan Fashion Ecommerce Market Share (%), By Product Type 2025
Japan Fashion Ecommerce Market - IMG1

Japanese fashion ecommerce market has been registering steady growth over the forecast years. With rapid penetration of high-speed internet and growing smartphone usage, more and more Japanese consumers are shopping online for various fashion apparel and accessories. Particularly younger demographic cohorts have increasingly embraced ecommerce platforms for discovering new fashion trends as well as convenient doorstep delivery of orders. Major domestic retailers like Uniqlo is a brand of Fast Retailing Co., Ltd., a leading Japanese retail holding company, and Fast Retailing is a public Japanese multinational retail holding company have complemented their physical stores with robust omnichannel strategies, focusing on personalized online experiences. International fashion brands like Zara and H&M (Hennes & Mauritz AB) is a multinational clothing company have also strengthened their direct-to-consumer online channels in Japan. Overall, the convergence of favorable demographic forces, advanced digital infrastructure, and continued expansion of fashion product assortments online are expected to continue propelling the Japan fashion ecommerce market upwards in the near future.

Market Dynamics:

The Japan fashion ecommerce market is driven by several factors such as rising youth population with high disposable incomes, rapid proliferation of smartphones, and high-speed internet connectivity, and evolving consumer shopping behaviors favoring convenience of online platforms. However, factors like preference for tangible in-store shopping experiences among older demographics and relatively tight inventory management of some domestic labels pose challenges. Major opportunities for market participants include further optimizing mobile-responsive websites, leveraging artificial intelligence (AI) and virtual/augmented (VR/AR) reality for personalized recommendations, launching exclusive online product lines, and strategizing promotions during seasonal sale periods. Continuous enhancements in logistics networks for swift delivery across prefectures will also augment market potential.

Key Features of the Study:

Japan Fashion Ecommerce Market Segmentation:

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

2. Market Purview

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

4. Japan Fashion Ecommerce Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

5. Japan Fashion Ecommerce Market, By Product Type, 2020-2032, (US$ Mn)

6. Japan Fashion Ecommerce Market, By End User, 2020-2032, (US$ Mn)

7. Japan Fashion Ecommerce Market, By Price Range, 2020-2032, (US$ Mn)

8. Japan Fashion Ecommerce Market, By Distribution Channel, 2020-2032, (US$ Mn)

9. Competitive Landscape

10. Section

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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