세계의 자동차용 인포테인먼트 시장 규모 조사 : 제품별, 장착 유형별, 차량 유형별, 지역별 예측(2022-2032년)
Global Automotive Infotainment Market Size study, by Product, by Fit Type, by Vehicle Type and Regional Forecasts 2022-2032
상품코드 : 1486420
리서치사 : Bizwit Research & Consulting LLP
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 200 Pages
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한글목차

세계 자동차용 인포테인먼트 시장은 2023년 약 149억 9,000만 달러 규모에 달했으며, 예측 기간인 2024년부터 2032년까지 9.90% 이상의 견조한 성장률을 기록할 것으로 전망됩니다.

자동차용 인포테인먼트는 탑승자에게 엔터테인먼트, 내비게이션, 통신 및 기타 멀티미디어 기능을 제공하는 자동차 내 통합 시스템을 말합니다. 이 기술에는 일반적으로 오디오 및 비디오 재생, 위성 내비게이션, 스마트폰과의 통합, 인터넷 연결, 전반적인 운전 경험을 향상시키기 위한 다양한 애플리케이션 등의 기능이 포함됩니다. 세계 자동차용 인포테인먼트 시장의 확산은 주문형 음악, 스마트폰 연결, 라이브 오디오 스트리밍과 같은 기능의 지속적인 통합에 기인합니다.

차량에 대한 인사이트와 데이터를 강화하기 위한 차량 텔레매틱스에 대한 수요 증가는 세계 자동차용 인포테인먼트 시장의 주요 촉진요인이며, ADAS(첨단 운전자 보조 시스템), AR(증강현실), 실시간 데이터 수집, IoT(사물인터넷)와 같은 첨단 기술들을 인포테인먼트 시스템에 통합하는 것이 중요해지면서 운전자의 안전과 편의성이 향상되어 전 세계 자동차용 인포테인먼트 시스템 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 각국 정부는 승객의 안전을 우선시하며 자동차의 ADAS(첨단 운전자 보조 시스템)에 초점을 맞춘 법과 규제를 마련하고 있습니다. 그러나 신차 구매자의 인식 부족과 기술적으로 진보된 인포테인먼트 시스템의 사용자 매뉴얼에 대한 경시 풍조는 세계 자동차용 인포테인먼트 시장 성장의 걸림돌로 작용하고 있습니다. 또한, 첨단 인포테인먼트 시스템의 데이터 조작 및 코드 덮어쓰기 위험은 보안 침해 및 데이터 해킹을 유발할 수 있어 2022-2032년 시장 성장을 저해할 수 있습니다.

세계 자동차용 인포테인먼트 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카 및 기타 지역으로, 2023년 북미가 가장 큰 지역 시장으로 부상했습니다. 아시아태평양은 소득 수준 향상과 높은 수요로 인해 승용차 판매와 생산이 증가하고 있으며, 특히 고급 및 중형 프리미엄 부문에서 승용차 판매와 생산이 증가하고 있기 때문에 성장이 예상됩니다. 또한, 이 지역에서 전기자동차의 견인력이 높아지면서 차량용 엔터테인먼트 시스템에 대한 수요도 증가할 것으로 예상됩니다. 주요 장점으로는 향상된 연결성, 사용자 경험, 핸즈프리 조작, 다양한 엔터테인먼트 옵션 등이 있습니다. 또한, 아시아태평양은 예측 기간 동안 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.

이 보고서에 포함된 주요 시장 기업

목차

제1장 세계의 자동차용 인포테인먼트 시장 정의와 조사 가정

제2장 주요 요약

제3장 세계의 자동차용 인포테인먼트 시장 역학

제4장 세계의 자동차용 인포테인먼트 시장 산업 분석

제5장 자동차용 인포테인먼트 세계 시장 규모와 예측 : 제품별, 2022-2032년

제6장 자동차용 인포테인먼트 세계 시장 규모와 예측 : 장착 유형별, 2022-2032년

제7장 자동차용 인포테인먼트 세계 시장 규모와 예측 : 차종별, 2022-2032년

제8장 자동차용 인포테인먼트 세계 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

제9장 경쟁 정보

제10장 조사 과정

ksm
영문 목차

영문목차

Global Automotive Infotainment Market is valued at approximately USD 14.99 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.90% during the forecast period 2024-2032. Automotive infotainment refers to the integrated system within vehicles that provides entertainment, navigation, communication, and other multimedia functionalities to occupants. This technology typically includes features such as audio and video playback, satellite navigation, smartphone integration, internet connectivity, and various applications designed to enhance the overall driving experience. The pervasive nature of the Global Automotive Infotainment Market can be attributed to the ongoing integration of features such as on-demand music, smartphone connectivity, and live audio streaming.

Growing demand for Vehicle Telematics for enhanced vehicle insights and data is a major driver for the Global Automotive Infotainment Market. The heightened emphasis on integrating advanced technologies such as driver assistance, augmented reality, real-time data collection, and the Internet of Things (IoT) into infotainment systems enhances both driver safety and experience, consequently fueling demand for the Global automotive infotainment system. Furthermore, Governments globally prioritize passenger safety, drafting laws and regulations focusing on Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) in vehicles. However, limited awareness among new-vehicle buyers, neglect user manuals for technologically advanced infotainment systems, poses a barrier to Global Automotive Infotainment Market growth. Moreover, the risk of data manipulation and code overwriting in advanced infotainment systems can result in security breaches and data hacking, thereby impeding market growth between 2022 and 2032.

The key regions considered for the global Automotive Infotainment market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America was the largest regional market. The expected growth in the APAC region can be attributed to rising sales and production of passenger cars, particularly in the luxury and mid-sized premium segments due to increasing income levels and high demand. The increasing traction for electric vehicles in the region is also expected to drive demand for in-car entertainment systems. Major benefits include enhanced connectivity, user experience, hands-free operation, and a diverse range of entertainment options. Moreover, Asia Pacific is expected to grow with a high growth rate in the forecatsted period.

Major market player included in this report are:

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product

By Fit Type

By Vehicle Type

By Region:

Years considered for the study are as follows:

Key Takeaways:

Table of Contents

Chapter 1.Global Automotive Infotainment Market Definition and Research Assumptions

Chapter 2.Executive Summary

Chapter 3.Global Automotive Infotainment Market Dynamics

Chapter 4.Global Automotive Infotainment Market Industry Analysis

Chapter 5.Global Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Product 2022-2032

Chapter 6.Global Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Fit Type 2022-2032

Chapter 7.Global Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Vehicle Type 2022-2032

Chapter 8.Global Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

Chapter 9.Competitive Intelligence

Chapter 10.Research Process

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