차량내 인포테인먼트 시장 : 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 - 제품별, 설치별, 차종별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
In-car Infotainment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Audio Unit, Display Unit, Navigation Unit, Heads-Up Display, Communication Unit), By Fit, By Vehicle, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1701302
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 100 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
차량내 인포테인먼트 시장의 성장 및 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 조사에 따르면 세계의 차량내 인포테인먼트 시장 규모는 2025-2030년 연평균 복합 성장률(CAGR) 11.5%를 기록할 전망이며, 2030년에는 421억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
스마트폰은 인포테인먼트 시스템의 연결 게이트웨이로 가장 많이 사용되고 있습니다. 따라서 세계에서 스마트폰의 보급이 확대되면 차량내 인포테인먼트 시스템 시장에 큰 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.
운전 체험의 향상에 대한 수요의 고조는 예측 기간에 걸쳐 차량내 엔터테인먼트 산업의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다. 운전자의 쾌적성과 편의성을 중시하는 경향이 강해지고 있기 때문에, 자동차 제조업체는 최첨단 차량내 인포테인먼트 제품을 개발하게 되었습니다. 차량내 인포테인먼트 시스템은 실시간 교통정보, 블루투스 연결, 음성 컨트롤, 내비게이션 정보 등 혁신적인 기능을 제공합니다. 이들 기능은 운전자에게 종합적인 차량 정보를 제공해 운전 체험과 안전성을 향상시킵니다. 이에 더해 자동화 기술의 진보로 주차 지원을 활용하거나 차량을 360도 바라봄으로써 사용자가 차량을 원격 조작할 수 있게 되었습니다.
그러나 이러한 시스템을 자동차에 통합하는 데는 높은 비용이 듭니다. 따라서 현재는 프리미엄 자동차와 고급 차량에 국한되어 있습니다. 한편, 인포테인먼트 시스템과 관련된 보안과 프라이버시 문제는 차량내 엔터테인먼트 시스템 업계의 성장을 방해할 것으로 예측되고 있습니다.
상용차에서의 인포테인먼트 시스템 사용은 주로 내비게이션 유닛의 보급에 의해 추진되고 있습니다. 상용차에 내비게이션 유닛과 통신 유닛을 도입함으로써 업무 효율이 향상되고 긴급 대응 시간이 단축됩니다. 상용차는 승용차에 비해 장시간 주행과 장거리 이동이 필요하기 때문에 이러한 시스템은 안전성과 운전자의 쾌적성 향상에도 도움이 됩니다.
차량내 인포테인먼트 시장 보고서 및 하이라이트
통신 유닛 부문이 차량내 인포테인먼트 업계를 지배하고, 2024년의 매출액 점유율은 27.7%로 최대였습니다. 기술의 보급은 원격지로의 접속성을 확대해, 그것에 의해서 사람들의 통신 기기 이용을 재촉해, 통신 유닛의 채용을 지지하고 있습니다.
OE 장착형 부문은 예측 기간 중에 가장 급성장하는 부문으로서 부상할 전망입니다. 이는 보증이 붙어 있기 때문에 유지 보수 비용이 최소한으로 억제되는 것에 기인하고 있습니다.
2024년 차량내 인포테인먼트 산업은 승용차 부문이 최대의 수익 점유율을 차지했습니다. 운전자의 보안과 안전성에 대한 관심 고조가 효율적인 내비게이션 시스템 채택을 자극하며 전체 승용차 부문의 시장 성장을 견인하고 있습니다.
아시아태평양의 차량내 인포테인먼트 시장은 2024년에 33.0%의 최대 수익 점유율로 세계 시장을 독점했습니다.
목차
제1장 조사 방법 및 범위
제2장 주요 요약
제3장 차량내 인포테인먼트 시장의 변수, 동향 및 범위
시장 계통 전망
상위 시장 전망
관련 시장 전망
업계 밸류체인 분석
이익률 분석(산업 수준)
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
시장 기회
시장의 과제
업계 분석 툴
Porter's Five Forces 분석
시장 진출 전략
제4장 소비자 행동 분석
인구통계 분석
소비자의 동향 및 기호
구매 결정에 영향을 미치는 요인
소비자 제품의 채용
관찰 및 추천 사항
제5장 차량내 인포테인먼트 시장 : 제품별 추정 및 동향 분석
제품별 차량내 인포테인먼트 시장 : 주요 포인트
제품별 변동 분석 및 시장 점유율(2024년, 2030년)
제품별(2018-2030년)
오디오 유닛
디스플레이 유닛
헤드업 디스플레이
네비게이션 유닛
통신 유닛
제6장 차량내 인포테인먼트 시장 : 설치별 추정 및 동향 분석
설치별 차량내 인포테인먼트 시장 : 주요 포인트
설치별 변동 분석 및 시장 점유율(2024년, 2030년)
설치별(2018-2030년)
OE 장착
애프터마켓
제7장 차량내 인포테인먼트 시장 : 차량별 추정 및 동향 분석
차량별 차량내 인포테인먼트 시장 : 주요 포인트
차량별 변동 분석 및 시장 점유율(2024년, 2030년)
차량별(2018-2030년)
승용차
상용차
제8장 차량내 인포테인먼트 시장 : 지역별 추정 및 동향 분석
차량내 인포테인먼트 시장 : 지역별 전망
지역별 마켓플레이스 : 중요한 포인트
지역별(2018-2030년)
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제9장 차량내 인포테인먼트 시장 : 경쟁 분석
주요 시장 진출기업에 의한 최근의 동향 및 영향 분석
기업 분류
참가 기업의 개요
재무실적
제품 벤치마킹
기업의 시장 점유율 분석(2024년)(%)
기업 히트맵 분석
전략 매핑
기업 프로파일
Continental AG
HARMAN International.
Panasonic Corporation
ALPS ALPINE CO., LTD.
DENSO CORPORATION.
Pioneer Corporation.
Clarion
Visteon Corporation
Aptiv
JVCKENWOOD Corporation
AJY
영문 목차
영문목차
In-car Infotainment Market Growth & Trends:
The global in-car infotainment market size is expected to reach USD 42.19 billion by 2030, registering a CAGR of 11.5% from 2025 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. Smartphones happen to be the most prominently-used connectivity gateways for an infotainment system. Hence, any growth in the adoption of smartphones across the globe is anticipated to have a significant impact on the in-car infotainment system market.
The rising demand for enhanced driving experience is predicted to drive the growth of the in-car entertainment industry over the forecast period. The increasing focus on driver comfort and convenience has prompted car manufacturers to develop cutting-edge in-car infotainment products. In-car infotainment systems offer innovative features such as real-time traffic updates, Bluetooth connectivity, voice control, and navigation information. These features provide the driver with comprehensive vehicle information to enhance driving experience and safety. In addition to this, technological advancements in automation have enabled the user to control the car remotely by leveraging parking assistance and obtaining a 360-degree view of the vehicle.
However, integrating these systems into automobiles involve high costs. This explains why they are limited only to premium and luxury vehicles at present. On the other hand, security and privacy issues associated with infotainment systems are predicted to hinder the growth of the in-car entertainment systems industry.
The use of infotainment systems in commercial vehicles is mainly driven by the widespread adoption of navigation units. The implementation of navigation and communication units in a commercial vehicle has helped in increasing operational efficiency and reducing the response time during emergencies. Given that commercial vehicles have to travel for longer durations and cover longer distances as compared to passenger cars, these systems can also help in improving safety and driver comfort.
In-car Infotainment Market Report Highlights:
The communication unit segment dominated the in-car infotainment industry, with the largest revenue share of 27.7% in 2024. Technological proliferation has extended connectivity to remote locations, thereby encouraging people to use communication devices and subsequently boosting the adoption of communication units.
The OE fitted segment is expected to emerge as the fastest-growing segment over the forecast period. This can be attributed to their minimal maintenance costs as they come with a warranty.
The passenger cars segment dominated the in-car infotainment industry with the largest revenue share in 2024. The growing focus on driver security and safety is stimulating the adoption of efficient navigation systems, subsequently driving the market growth across the passenger cars segment.
The Asia Pacific in-car infotainment market dominated the global market with the largest revenue share of 33.0% in 2024.