차량내 인포테인먼트 시장 : 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 - 제품별, 설치별, 차종별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
In-car Infotainment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Audio Unit, Display Unit, Navigation Unit, Heads-Up Display, Communication Unit), By Fit, By Vehicle, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1701302
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 100 Pages
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한글목차

차량내 인포테인먼트 시장의 성장 및 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 조사에 따르면 세계의 차량내 인포테인먼트 시장 규모는 2025-2030년 연평균 복합 성장률(CAGR) 11.5%를 기록할 전망이며, 2030년에는 421억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

스마트폰은 인포테인먼트 시스템의 연결 게이트웨이로 가장 많이 사용되고 있습니다. 따라서 세계에서 스마트폰의 보급이 확대되면 차량내 인포테인먼트 시스템 시장에 큰 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

운전 체험의 향상에 대한 수요의 고조는 예측 기간에 걸쳐 차량내 엔터테인먼트 산업의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다. 운전자의 쾌적성과 편의성을 중시하는 경향이 강해지고 있기 때문에, 자동차 제조업체는 최첨단 차량내 인포테인먼트 제품을 개발하게 되었습니다. 차량내 인포테인먼트 시스템은 실시간 교통정보, 블루투스 연결, 음성 컨트롤, 내비게이션 정보 등 혁신적인 기능을 제공합니다. 이들 기능은 운전자에게 종합적인 차량 정보를 제공해 운전 체험과 안전성을 향상시킵니다. 이에 더해 자동화 기술의 진보로 주차 지원을 활용하거나 차량을 360도 바라봄으로써 사용자가 차량을 원격 조작할 수 있게 되었습니다.

그러나 이러한 시스템을 자동차에 통합하는 데는 높은 비용이 듭니다. 따라서 현재는 프리미엄 자동차와 고급 차량에 국한되어 있습니다. 한편, 인포테인먼트 시스템과 관련된 보안과 프라이버시 문제는 차량내 엔터테인먼트 시스템 업계의 성장을 방해할 것으로 예측되고 있습니다.

상용차에서의 인포테인먼트 시스템 사용은 주로 내비게이션 유닛의 보급에 의해 추진되고 있습니다. 상용차에 내비게이션 유닛과 통신 유닛을 도입함으로써 업무 효율이 향상되고 긴급 대응 시간이 단축됩니다. 상용차는 승용차에 비해 장시간 주행과 장거리 이동이 필요하기 때문에 이러한 시스템은 안전성과 운전자의 쾌적성 향상에도 도움이 됩니다.

차량내 인포테인먼트 시장 보고서 및 하이라이트

목차

제1장 조사 방법 및 범위

제2장 주요 요약

제3장 차량내 인포테인먼트 시장의 변수, 동향 및 범위

제4장 소비자 행동 분석

제5장 차량내 인포테인먼트 시장 : 제품별 추정 및 동향 분석

제6장 차량내 인포테인먼트 시장 : 설치별 추정 및 동향 분석

제7장 차량내 인포테인먼트 시장 : 차량별 추정 및 동향 분석

제8장 차량내 인포테인먼트 시장 : 지역별 추정 및 동향 분석

제9장 차량내 인포테인먼트 시장 : 경쟁 분석

AJY
영문 목차

영문목차

In-car Infotainment Market Growth & Trends:

The global in-car infotainment market size is expected to reach USD 42.19 billion by 2030, registering a CAGR of 11.5% from 2025 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. Smartphones happen to be the most prominently-used connectivity gateways for an infotainment system. Hence, any growth in the adoption of smartphones across the globe is anticipated to have a significant impact on the in-car infotainment system market.

The rising demand for enhanced driving experience is predicted to drive the growth of the in-car entertainment industry over the forecast period. The increasing focus on driver comfort and convenience has prompted car manufacturers to develop cutting-edge in-car infotainment products. In-car infotainment systems offer innovative features such as real-time traffic updates, Bluetooth connectivity, voice control, and navigation information. These features provide the driver with comprehensive vehicle information to enhance driving experience and safety. In addition to this, technological advancements in automation have enabled the user to control the car remotely by leveraging parking assistance and obtaining a 360-degree view of the vehicle.

However, integrating these systems into automobiles involve high costs. This explains why they are limited only to premium and luxury vehicles at present. On the other hand, security and privacy issues associated with infotainment systems are predicted to hinder the growth of the in-car entertainment systems industry.

The use of infotainment systems in commercial vehicles is mainly driven by the widespread adoption of navigation units. The implementation of navigation and communication units in a commercial vehicle has helped in increasing operational efficiency and reducing the response time during emergencies. Given that commercial vehicles have to travel for longer durations and cover longer distances as compared to passenger cars, these systems can also help in improving safety and driver comfort.

In-car Infotainment Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. In-car Infotainment Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

Chapter 5. In-car Infotainment Market: Product Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. In-car Infotainment Market: Fit Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. In-car Infotainment Market: Vehicle Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. In-car Infotainment Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. In-car Infotainment Market: Competitive Analysis

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