세계의 함정 시뮬레이션 시장 : 시뮬레이터 유형, 기술, 용도, 최종사용자, 지역별 분석 및 예측(2025-2034년)
Naval Vessels Simulation Market - A Global and Regional Analysis: Focus on Simulators Type, Technology, Application, End User, and Region - Analysis and Forecast, 2025-2034
상품코드:1749760
리서치사:BIS Research
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문
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한글목차
함정 시뮬레이션 시장은 고도의 디지털 훈련을 가능하게 함으로써 함대의 즉각적인 대응력을 높이고 작전 위험을 줄이는 데 중요한 역할을 하고 있습니다.
각국 해군은 실제 해상 환경을 충실하게 재현한 고해상도 시뮬레이션을 도입하여 전술적 의사결정, 공학적 진단, 함교작전, 수중전 등을 폭넓게 다루고 있습니다.
디지털 트윈, 클라우드 기반 모델링 플랫폼, 예측 분석과 같은 혁신적인 기술을 통해 기존의 정적 훈련이었던 시뮬레이션은 실시간 적응형 의사결정 지원 도구로 진화하고 있습니다. 이를 통해 임무 리허설의 효율성이 향상되고, 다중 영역에서의 작전 협력이 원활해지며, 승조원들의 훈련 주기가 단축됩니다. 또한 항해, 피해 통제, 잠수함 운용에 특화된 훈련 모듈에서 가상현실(VR)과 증강현실(AR)에 대한 투자가 증가하면서 군함 시뮬레이션 시장은 더욱 발전하고 있습니다.
주요 시장 통계
예측 기간
2025-2034년
2025년 평가
13억 5,000만 달러
2034년 예측
37억 5,000만 달러
CAGR
12.02%
세계 함정 시뮬레이션 시장의 라이프 사이클 단계
함정 시뮬레이션 시장은 현재 강력한 성장 단계에 있습니다. 이는 해양 안보에 대한 요구 증가, 각국의 해군 예산 증가, 전 세계적으로 통합된 훈련 생태계로의 전환에 의해 주도되고 있습니다. 현재 도입된 많은 시스템, 특히 북미, 유럽, 아시아태평양의 해군에서 사용되는 시스템을 중심으로 높은 기술 성숙도(TRL8-9)에 도달한 상태입니다.
미국, 영국, 인도, 일본 등 정부 주도의 현대화 프로그램에서는 디지털 해군 훈련 역량 강화에 중점을 두고 있으며, 이에 따라 실전, 가상, 건설적(LVC) 훈련에 대응하는 맞춤형 멀티기업 시뮬레이터에 대한 수요가 확대되고 있습니다. 또한, 시뮬레이션 벤더와 조선사의 전략적 제휴가 진행됨에 따라 제품의 적응성을 높이고 라이프사이클 비용을 절감하는 데 기여하고 있습니다.
앞으로 AI와 자율운항 함정 기술이 해군 작전에 도입됨에 따라 함정 시뮬레이션은 작전 계획과 승조원 훈련에서 점점 더 중요한 역할을 할 것으로 예측됩니다.
함정 시뮬레이션 시장 분류
세분화 1 : 시뮬레이터 유형별
항해 시뮬레이터
엔지니어링 시뮬레이터
전투 시뮬레이터
무인 함정 시뮬레이터
기타
세분화 2: 기술별
가상현실(VR) 시뮬레이터
증강현실(AR) 시뮬레이터
복합현실 시뮬레이터
데스크톱/PC 기반 시뮬레이터
세분화 3: 용도별
교육 및 기술 개발
연구개발
테스트 및 검증
세분화 4: 최종 사용자별
해군 및 국방기관
해사 아카데미 및 훈련기관
민간기업 및 상업 사업자
세분화 5: 지역별 세분화
북미 : 미국, 캐나다, 멕시코, 멕시코
유럽 : 독일, 프랑스, 이탈리아, 스페인, 영국, 기타
아시아태평양 : 중국, 일본, 한국, 인도, 기타
기타 지역 : 남미, 중동 및 아프리카
세계의 함정 시뮬레이션 시장을 조사했으며, 주요 동향, 시장 영향요인 분석, 법 및 규제 환경, 기술 및 특허 분석, 시장 규모 추이 및 예측, 각종 부문별/지역별/주요 국가별 상세 분석, 경쟁 구도, 주요 기업 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.
목차
주요 요약
제1장 시장 : 업계 전망
동향 : 현황과 향후에 대한 영향 평가
시장 역학 개요
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
시장 기회
규제 및 정책 영향 분석
지역별
특허 분석
연도별
지역별
기술 동향과 혁신
스타트업 상황
투자 상황과 연구개발 동향
밸류체인 분석
업계 매력
제2장 세계의 함정 시뮬레이션 시장 : 시뮬레이터 유형별
내비게이션 시뮬레이터
엔지니어링 시뮬레이터
전투 시뮬레이터
무인 함정 시뮬레이터
기타
제3장 세계의 함정 시뮬레이션 시장 : 기술별
가상현실(VR) 시뮬레이터
증강현실(AR) 시뮬레이터
혼합현실 시뮬레이터
데스크톱/PC 기반 시뮬레이터
제4장 세계의 함정 시뮬레이션 시장 : 용도별
훈련 및 기능 개발
연구개발
테스트 및 검증
제5장 세계의 함정 시뮬레이션 시장 : 최종사용자별
해군 및 국방기관
해사 아카데미 및 훈련기관
민간기업, 상업 사업자
제6장 세계의 함정 시뮬레이션 시장 : 지역별
세계의 함정 시뮬레이션 시장 : 지역별
북미
지역 개요
시장 성장 원동력
시장이 해결해야 할 과제
주요 기업
시뮬레이터 유형별
기술별
용도별
최종사용자별
북미(국가별)
유럽
지역 개요
시장 성장 원동력
시장이 해결해야 할 과제
주요 기업
시뮬레이터 유형별
기술별
용도별
최종사용자별
유럽(국가별)
아시아태평양
지역 개요
시장 성장 원동력
시장이 해결해야 할 과제
주요 기업
시뮬레이터 유형별
기술별
용도별
최종사용자별
아시아태평양(국가별)
기타 지역
지역 개요
시장 성장 원동력
시장이 해결해야 할 과제
주요 기업
시뮬레이터 유형별
기술별
용도별
최종사용자별
기타 지역(지역별)
제7장 시장 : 경쟁 벤치마킹과 기업 개요
다음 프론티어
지역적 평가
기업 개요
CAE Inc.
L3Harris Technologies, Inc.
ARI Simulation
Kongsberg Maritime
Rheinmetall AG
Thales
Dynautics Limited
Wartsila
Cubic Corporation
Rheinmetall AG
기타 주요 기업
제8장 조사 방법
LSH
영문 목차
영문목차
Naval Vessels Simulation Market Industry and Technology Overview
The naval vessels simulation market plays a critical role in enhancing fleet readiness and reducing operational risks by enabling advanced digital training. Naval forces across regions are integrating high-resolution simulations that mirror real-world maritime environments, covering tactical decision-making, engineering diagnostics, bridge operations, and undersea warfare.
Innovations such as digital twins, cloud-based modeling platforms, and predictive analytics are transforming simulation from static exercises into adaptive, real-time decision support tools. These technologies improve mission rehearsal efficiency, facilitate multi-domain operational coordination, and accelerate crew training cycles. The naval vessels simulation market is also seeing a rise in investments in virtual reality (VR) and augmented reality (AR), particularly in training modules for navigation, damage control, and submarine operations.
KEY MARKET STATISTICS
Forecast Period
2025 - 2034
2025 Evaluation
$1.35 Billion
2034 Forecast
$3.75 Billion
CAGR
12.02%
Global Naval Vessels Simulation Market Lifecycle Stage
The naval vessels simulation market is in a robust growth phase, fueled by heightened maritime security requirements, increased naval budgets, and a global push toward integrated training ecosystems. Most of the current systems have reached advanced Technology Readiness Levels (TRL 8-9), especially those used by navies in North America, Europe, and Asia-Pacific.
Modernization programs led by governments in the U.S., U.K., India, and Japan are emphasizing digital naval training capabilities. These initiatives are driving demand for customizable, multi-user simulators that support live, virtual, and constructive (LVC) training frameworks in the naval vessels simulation market. Strategic alignments between simulation vendors and shipbuilders are further enhancing product adaptability and reducing lifecycle costs.
As AI and autonomous vessel technologies become embedded in naval operations, simulation systems are expected to play an even larger role in operational planning and crew preparation in the naval vessels simulation market.
Naval Vessels Simulation Market Segmentation:
Segmentation 1: by Simulators Type
Navigation Simulators
Engineering Simulators
Combat Simulators
Unmanned Naval Vessel Simulators
Others
Segmentation 2: by Technology
Virtual Reality (VR) Simulators
Augmented Reality (AR) Simulators
Mixed Reality Simulators
Desktop/PC-Based Simulators
Segmentation 3: by Application
Training and Skill Development
Research and Development
Testing and Validation
Segmentation 4: by End User
Navies & Defense Force
Maritime Academies and Training Institutes
Private Sector and Commercial Operators
Segmentation 5: by Region
North America - U.S., Canada, and Mexico
Europe - Germany, France, Italy, Spain, U.K., and Rest-of-Europe
Asia-Pacific China, Japan, South Korea, India, and Rest-of-Asia-Pacific
Rest-of-the-World - South America and Middle East and Africa
Demand - Drivers and Limitations
The following are the demand drivers for the naval vessels simulation market:
Growth in maritime defense expenditures and personnel readiness programs
Rising demand for high-fidelity, scenario-based naval training
Technological convergence of AI, cloud computing, and virtual reality
The naval vessels simulation market is expected to face some limitations as well due to the following challenges:
High cost of integration with legacy naval systems
Complexity in ensuring simulation interoperability across allied fleets
Naval Vessels Simulation Market Key Players and Competition Synopsis
The Naval Vessels Simulation Market is characterized by strategic innovation and strong competition among established defense technology providers and specialized training solution developers. Key players such as CAE Inc., L3Harris Technologies, Inc., and Rheinmetall AG are actively shaping the future of naval training through simulation-driven modernization. These companies focus on enhancing shipboard readiness, reducing live training dependency, and delivering mission-specific scenarios using high-fidelity digital environments.
The competitive environment of the naval vessels simulation market is also influenced by emerging players offering flexible, interoperable platforms tailored for both manned and unmanned naval systems. Real-time simulation software, AI-powered scenario generation, and mixed-reality interfaces are central to current development efforts. The naval vessels simulation market continues to expand due to partnerships between simulation firms, shipbuilders, and naval research institutions, aiming to advance platform interoperability and operator skill acquisition.
Some prominent names established in the naval vessels simulation market are:
CAE Inc.
L3Harris Technologies, Inc.
ARI Simulation
Kongsberg Maritime
Rheinmetall AG
Thales
Dynautics Limited
Wartsila
Cubic Corporation
Rheinmetall AG
Companies that are not a part of the previously mentioned pool have been well represented across different sections of the naval vessels simulation market report (wherever applicable).
Table of Contents
Executive Summary
Scope and Definition
Market/Product Definition
Key Questions Answered
Analysis and Forecast Note
1. Markets: Industry Outlook
1.1 Trends: Current and Future Impact Assessment
1.2 Market Dynamics Overview
1.2.1 Market Drivers
1.2.2 Market Restraints
1.2.3 Market Opportunities
1.3 Regulatory & Policy Impact Analysis
1.3.1 By Region
1.4 Patent Analysis
1.4.1 By Year
1.4.2 By Region
1.5 Technology Trends and Innovations
1.6 Start-Up Landscape
1.7 Investment Landscape and R&D Trends
1.8 Value Chain Analysis
1.9 Industry Attractiveness
2. Global Naval Vessels Simulation Market (by Simulators Type)
2.1 Navigation Simulators
2.2 Engineering Simulators
2.3 Combat Simulators
2.4 Unmanned Naval Vessel Simulators
2.5 Others
3. Global Naval Vessels Simulation Market (by Technology)
3.1 Virtual Reality (VR) Simulators
3.2 Augmented Reality (AR) Simulators
3.3 Mixed Reality Simulators
3.4 Desktop/PC-Based Simulators
4. Global Naval Vessels Simulation Market (by Application)
4.1 Training and Skill Development
4.2 Research and Development
4.3 Testing and Validation
5. Global Naval Vessels Simulation Market (by End User)
5.1 Navies & Defense Force
5.2 Maritime Academies and Training Institutes
5.3 Private Sector and Commercial Operators
6. Global Naval Vessels Simulation Market (by Region)
6.1 Global Naval Vessels Simulation Market (by Region)
6.2 North America
6.2.1 Regional Overview
6.2.2 Driving Factors for Market Growth
6.2.3 Factors Challenging the Market
6.2.4 Key Companies
6.2.5 Simulators Type
6.2.6 Technology
6.2.7 Application
6.2.8 End User
6.2.9 North America (by Country)
6.2.9.1 U.S.
6.2.9.1.1 Market by Simulators Type
6.2.9.1.2 Market by Technology
6.2.9.1.3 Market by Application
6.2.9.1.4 Market by End User
6.2.9.2 Canada
6.2.9.2.1 Market by Simulators Type
6.2.9.2.2 Market by Technology
6.2.9.2.3 Market by Application
6.2.9.2.4 Market by End User
6.2.9.3 Mexico
6.2.9.3.1 Market by Simulators Type
6.2.9.3.2 Market by Technology
6.2.9.3.3 Market by Application
6.2.9.3.4 Market by End User
6.3 Europe
6.3.1 Regional Overview
6.3.2 Driving Factors for Market Growth
6.3.3 Factors Challenging the Market
6.3.4 Key Companies
6.3.5 Simulators Type
6.3.6 Technology
6.3.7 Application
6.3.8 End User
6.3.9 Europe (by Country)
6.3.9.1 Germany
6.3.9.1.1 Market by Simulators Type
6.3.9.1.2 Market by Technology
6.3.9.1.3 Market by Application
6.3.9.1.4 Market by End User
6.3.9.2 France
6.3.9.2.1 Market by Simulators Type
6.3.9.2.2 Market by Technology
6.3.9.2.3 Market by Application
6.3.9.2.4 Market by End User
6.3.9.3 Italy
6.3.9.3.1 Market by Simulators Type
6.3.9.3.2 Market by Technology
6.3.9.3.3 Market by Application
6.3.9.3.4 Market by End User
6.3.9.4 Spain
6.3.9.4.1 Market by Simulators Type
6.3.9.4.2 Market by Technology
6.3.9.4.3 Market by Application
6.3.9.4.4 Market by End User
6.3.9.5 U.K.
6.3.9.5.1 Market by Simulators Type
6.3.9.5.2 Market by Technology
6.3.9.5.3 Market by Application
6.3.9.5.4 Market by End User
6.3.9.6 Rest-of-Europe
6.3.9.6.1 Market by Simulators Type
6.3.9.6.2 Market by Technology
6.3.9.6.3 Market by Application
6.3.9.6.4 Market by End User
6.4 Asia-Pacific
6.4.1 Regional Overview
6.4.2 Driving Factors for Market Growth
6.4.3 Factors Challenging the Market
6.4.4 Key Companies
6.4.5 Simulators Type
6.4.6 Technology
6.4.7 Application
6.4.8 End User
6.4.9 Asia-Pacific (by Country)
6.4.9.1 China
6.4.9.1.1 Market by Simulators Type
6.4.9.1.2 Market by Technology
6.4.9.1.3 Market by Application
6.4.9.1.4 Market by End User
6.4.9.2 Japan
6.4.9.2.1 Market by Simulators Type
6.4.9.2.2 Market by Technology
6.4.9.2.3 Market by Application
6.4.9.2.4 Market by End User
6.4.9.3 India
6.4.9.3.1 Market by Simulators Type
6.4.9.3.2 Market by Technology
6.4.9.3.3 Market by Application
6.4.9.3.4 Market by End User
6.4.9.4 South Korea
6.4.9.4.1 Market by Simulators Type
6.4.9.4.2 Market by Technology
6.4.9.4.3 Market by Application
6.4.9.4.4 Market by End User
6.4.9.5 Rest-of-Asia-Pacific
6.4.9.5.1 Market by Simulators Type
6.4.9.5.2 Market by Technology
6.4.9.5.3 Market by Application
6.4.9.5.4 Market by End User
6.5 Rest-of-the-World
6.5.1 Regional Overview
6.5.2 Driving Factors for Market Growth
6.5.3 Factors Challenging the Market
6.5.4 Key Companies
6.5.5 Simulators Type
6.5.6 Technology
6.5.7 Application
6.5.8 End User
6.5.9 Rest-of-the-World (by Region)
6.5.9.1 South America
6.5.9.1.1 Market by Simulators Type
6.5.9.1.2 Market by Technology
6.5.9.1.3 Market by Application
6.5.9.1.4 Market by End User
6.5.9.2 Middle East and Africa
6.5.9.2.1 Market by Simulators Type
6.5.9.2.2 Market by Technology
6.5.9.2.3 Market by Application
6.5.9.2.4 Market by End User
7. Markets - Competitive Benchmarking & Company Profiles