디지털 시대의 과학 : 연구자의 온라인 행동 조사
Science in the Digital Age: Exploring Online Behaviors of Researchers
상품코드 : 1759017
리서치사 : BioInformatics
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 117 Pages
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한글목차

"디지털 시대의 과학 : 연구자의 온라인 행동 조사'는 BioInformatics의 새로운 보고서로, 양적 및 질적 방법을 사용하여 과학자들이 자연스럽게 온라인에 끌리는 곳을 조사하는 새로운 보고서로, 545명 이상의 과학 연구자들을 대상으로 조사한 이 보고서는 그들의 개인적 및 업무적 온라인 습관에 대해 설명합니다. 온라인 습관. 어떤 웹사이트, 소셜미디어 플랫폼, 인플루언서가 연구자들 사이에서 인기가 있는지, 그리고 과학자들이 이러한 리소스에 대해 얼마나 신뢰하는지를 알 수 있습니다. 이 보고서는 채널 전략과 메시지 전략에 도움이 되는 데이터에 기반한 인사이트를 제공합니다.

이 최신 보고서에서는 연구자들의 현재 온라인 습관을 개괄하고 다음과 같은 목적에 초점을 맞추고 있습니다.

BioInformatics는 이 목적을 달성하기 위해 온라인 정량적 설문조사와 그에 수반되는 정성적 인터뷰를 실시했습니다.

이 보고서의 기반이된 설문조사는 총 545명의 응답자와 시장 조사에 참여의지가 높은 과학자 커뮤니티의 일원인 과학자문위원회(SAB) 회원 7명을 대상으로 1:1 인터뷰를 통해 이루어졌습니다.

목차

제1장 연구 개요

제2장 개요

제3장 인구통계

제4장 온라인 리소스의 전체적인 이용

제5장 소셜미디어 이용

제6장 사상적 리더 또는 인플루언서

제7장 과학 관련 웹사이트

제8장 온라인 이벤트

제9장 과학 뉴스 미디어 또는 블로그

제10장 검색 엔진 사용

제11장 조사 방법

제12장 조사회사 소개

제13장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

"Science in the Digital Age: Exploring Online Behaviors of Researchers" is a new report from BioInformatics that investigates where scientists are naturally gravitating online using both quantitative and qualitative methods. Surveying over 545 science researchers, this report describes their personal and professional online habits. You'll discover which websites, social media platforms, and influencers are popular among researchers and the level of trust scientists have in these resources. This report offers data-backed insights to inform channel and messaging strategies.

This NEW report outlines current online habits of researchers and will focus on the following objectives:

BioInformatics designed an online quantitative survey with accompanying qualitative interviews to address the objectives.

The survey this report was based on was fielded to n=545 respondents and n=7 one-on-one interviews, members of the Science Advisory Board (SAB) - a segment of the scientific community with a demonstrated willingness to participate in market research activities.

Table of Contents

1. Study Overview

2. Executive Summary

3. Demographics

4. Overall Usage of Online Resources

5. Social Media Usage

6. Thought Leaders or Influencers

7. Science-related Websites

8. Online Events

9. Scientific News Outlets or Blogs

10. Search Engine Usage

11. Methodology

12. About us

13. Appendix

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