 
		생명과학 업계에서 대면 학술대회는 항상 새롭고 혁신적인 연구와 획기적인 연구 결과를 전달하고 논의할 수 있는 귀중한 통로가 되어왔습니다. 컨퍼런스 참가자들은 이러한 기회를 통해 인맥을 넓히고, 탐구하고, 각 분야에서 다음 단계에 어떤 일이 일어날지 조사할 뿐만 아니라, 생명과학 분야공급업체와 직접 교류하며 혁신적인 기술과 새로운 솔루션을 워크플로우에 통합하는 가장 좋은 방법에 대해 배울 수 있습니다. 며칠이라는 짧은 기간 중 얻은 정보를 최대한 활용하는 것은 모든 관계자에게 성공적인 컨퍼런스 개최를 위한 계획을 복잡하게 만듭니다. 또한 팬데믹으로 인해 기존 대면 컨퍼런스에서 온라인 전용 또는 하이브리드 방식으로 전환해야 하는 상황도 이러한 혼란을 가중시키고 있습니다. 컨퍼런스 참가자의 기대와 니즈를 이해하면 기획자와 공급업체 모두 적극적인 교류의 잠재력을 극대화하고 기억에 남는 경험을 창출할 수 있습니다.
벤더/전시업체와 컨퍼런스 주최자가 참가자의 선호도를 더 깊이 이해하고 성공적인 대면 컨퍼런스를 개최할 수 있도록, 우리는 컨퍼런스 참가자의 경험을 개선하고자 하는 공급업체를 위한 실용적인 관점을 제공하기 위해 설문조사를 기획했습니다. 그 결과가 바로 생명과학 분야 컨퍼런스 및 전시회 전략 동향(2024년)이라는 최신 보고서입니다.
이 보고서는 컨퍼런스에 대한 과학자들의 견해에 초점을 맞추어 독자들이 컨퍼런스 참가자와 최대한 적극적으로 교류하고 브랜드 인지도와 평판을 높일 수 있도록 하는 것을 목표로 하고 있습니다. 구체적으로 363명의 생명과학 연구자들을 대상으로 컨퍼런스에 대한 경험과 선호도를 조사했습니다. 또한 벤더들이 과학자들을 전시 부스로 끌어들이는 데 도움이 되는 실용적인 정보와 컨퍼런스 리드 전환율을 높일 수 있는 팁을 제공합니다. 또한 벤더들이 전략적인 타깃을 쉽게 파악할 수 있도록 컨퍼런스 참가자의 성격에 대한 독자적인 추적 결과 요약도 제공합니다.
구체적인 주제는 다음과 같습니다.
In the Life Science industry, in-person scientific conferences have always been a valuable channel for the communication and discussion of new and innovative research or breakthroughs. Not only do conference attendees use these opportunities to network, explore, and investigate what is next on the horizon in their fields, they also directly interact with life science vendors to learn about innovative technologies and how best to integrate new solutions into their workflows. Making the most of the information received during these few short days makes planning a successful conference complicated for all involved. Further complicating these murky waters is the pandemic, which forced a shift from traditional in-person conferences to online-only or hybrid solutions. Understanding conference attendee expectations and needs allows both planners and vendors to maximize the potential for positive interactions and creating memorable experiences.
To help vendors/exhibitors and conference organizers better understand attendee preferences for a successful in-person scientific conference, we designed a study to deliver actionable insights to suppliers looking to improve the conference-attendee experience. The outcome is our newest report, “2024 Trends in Conferences & Exhibit Strategies in the Life Sciences”.
The “2024 Trends in Conferences & Exhibit Strategies in the Life Sciences” report features the opinions of scientists regarding scientific conferences which will allow the reader to maximize their positive interactions with attendees and enhance their brand awareness and reputation. The experiences and preferences of 363 life scientists are featured with respect to their preferences on scientific conferences as well as their expectations for exhibit halls. This report also provides actionable information intended to help vendors attract scientists to their exhibit booths and tips to increase their conference lead conversion. The report also features summarized conference attendee personas that track unique aspects which will allow vendors to identify their strategic targets readily.
Specific Topics explored include: