헬리콥터는 다양한 엔진으로 동력을 만들어 스스로를 추진합니다. 어떤 엔진을 선택할지는 헬리콥터의 크기, 목적, 요구 성능 등에 따라 결정됩니다.
터빈 엔진은 터보 샤프트 엔진이라고도 하며, 현대 헬리콥터에 탑재되는 가장 일반적인 엔진입니다. 터빈 엔진은 출력 대 중량 비율이 높고 신뢰성이 높으며 고고도에서도 충분한 성능을 발휘합니다. 연소실에서 연료를 연소시켜 고온의 배기가스를 발생시켜 터빈을 구동하여 축 동력을 발생시킵니다. 이 축력은 헬리콥터의 로터 시스템에 동력을 공급하는 데 사용됩니다. 터빈 엔진은 수직 이륙, 호버링, 전진 비행에 필요한 동력을 공급합니다.
피스톤 엔진은 소형 헬리콥터, 특히 훈련용, 레크리에이션용, 경작업용 헬리콥터에 장착되어 있습니다. 이 엔진은 자동차 엔진과 동일한 원리로 작동하며, 일반적으로 항공용 가솔린 또는 AVGAS(항공용 가솔린)로 작동합니다. 피스톤 엔진은 터빈 엔진에 비해 출력은 떨어지지만, 비행 조건에 따라 연료 소비가 적습니다. 또한 터빈 엔진에 비해 유지보수 및 정비 비용이 저렴합니다. 설계에 따라 피스톤 엔진이 한개 또는 여러 개가 탑재되기도 합니다.
레이디얼 엔진은 피스톤 엔진의 일종으로, 실린더가 중앙의 크랭크축을 중심으로 원형으로 배열되어 있습니다. 방사형 엔진은 현대 헬리콥터에서 자주 볼 수 없지만 초기 헬리콥터와 일부 빈티지 헬리콥터 및 복제품 헬리콥터에서 자주 사용되었습니다. 레이디얼 엔진은 신뢰성이 높고 낮은 회전수에서 높은 토크를 생성할 수 있으며, 다양한 용도에 적합합니다.
전기 추진에 대한 관심이 높아짐에 따라 헬리콥터용 하이브리드 엔진과 전기 엔진이 개발되고 있습니다. 이러한 엔진은 기존 연소 엔진과 전기 모터를 결합하거나 완전히 전기로 구동되는 엔진입니다. 전기 추진은 배기가스 배출이 적고, 소음 수준이 낮으며, 운영 비용이 낮을 수 있다는 장점이 있습니다. 한편, 헬리콥터용 전기 추진은 아직 초기 단계에 있으며, 보급은 아직 초기 단계에 있습니다.
세계의 회전익기 엔진 시장을 분석했으며, 전체적인 시장 규모의 동향 전망 및 지역별·국가별 상세 동향, 주요 기술 개요, 시장 기회 등을 조사하여 전해드립니다.
Helicopters generate power and propel themselves using a variety of engines. The engine chosen is determined by factors such as the size, purpose, and performance requirements of the helicopter.
Turbine engines, also known as turboshaft engines, are the most common type of engine found in modern helicopters. Turbine engines have high power-to-weight ratios, are reliable, and perform well at high altitudes. They generate shaft power by burning fuel in a combustion chamber, resulting in hot exhaust gases that drive a turbine. This shaft power is used to power the rotor system of the helicopter. Turbine engines provide the power required for vertical takeoff, hovering, and forward flight.
Piston engines power some smaller helicopters, particularly those used for training, recreational flying, or light utility missions.These engines work on the same principles as automobile engines and typically run on aviation-grade gasoline or avgas. Piston engines are less powerful than turbine engines, but they use less fuel in certain flight conditions. In addition, they are less expensive to maintain and overhaul than turbines. Depending on the design, piston-powered helicopters may have one or more piston engines.
Radial engines are a type of piston engine in which the cylinders are arranged in a circular pattern around a central crankshaft. While radial engines are less common in modern helicopters, they were common in early helicopter designs and some vintage or replica helicopters. They have a distinctive sound and appearance.Radial engines are well-known for their dependability and ability to generate high torque at low rotational speeds, making them suitable for a variety of applications.
With the growing interest in electric propulsion, hybrid and electric engines for helicopters have been developed. These engines either combine traditional combustion engines with electric motors or are entirely electric. Electric propulsion has advantages such as lower emissions, lower noise levels, and possibly lower operating costs. Electric propulsion for helicopters, on the other hand, is still in its early stages, with widespread adoption yet to come.