소비자용 위성 D2D(Direct to Device) 연결 시장 : 동향 및 예측(2023-2033년)
Satellite Consumer Direct-to-Device: Trends and Forecasts 2023-2033
상품코드:1623579
리서치사:Analysys Mason
발행일:2024년 12월
페이지 정보:영문 13 Slides
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한글목차
소비자 위성 D2D 연결 시장은 접근성을 혁신하고 연결 격차를 해소할 준비가 되어 있으며, 2023년부터 2033년까지 누적 수익이 1,000억 달러 이상에 달할 것으로 예상됩니다.
이 보고서는 소비자용 위성 D2D(Direct-to-Device) 커넥티비티 시장의 역학, 잠재적 장벽, 주요 응용 분야에 대해 조사했습니다. 또한, 위성통신 사업자, 이동통신 사업자(MNO), 인프라 공급업체에 대한 전략적 조언도 제공합니다. 2023년부터 2033년까지의 예측도 포함되어 있습니다.
목차
2023-2033년의 소비자용 위성 D2D 트래픽과 서비스 매출 지역별·이용 사례별 예측
소비자용 위성 D2D 생태계의 분석, 진화하는 상황, 기술적 장벽, 표준화 과제
다양한 비즈니스 모델과 가격 전략 분석
시장 진입 장벽을 극복하기 위한 전략 평가
위성통신 사업자, MNO, 통신 생태계가 이 시장에 진입할 수 있는 방안 제시
세분화
업계별
소비자
수익 기회를 평가하기 위한 지표
트래픽
서비스 매출
지역
아시아
유럽
라틴아메리카
중동 및 아프리카
북미
ksm
영문 목차
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"The consumer D2D market is poised to revolutionise accessibility and bridge connectivity gaps, and cumulative revenue will reach more than USD100 billion between 2023 and 2033."
This report delves into the satellite direct-to-device (D2D) connectivity market for consumers, exploring its dynamics, potential barriers and principal applications. It also offers strategic advice for satellite operators, mobile network operators (MNOs) and infrastructure vendors.
The report is accompanied by two Excel annexes with forecast data for 2023-2033.
Coverage:
Projections for satellite consumer D2D traffic and service revenue during 2023-2033 by region and use case.
Analysis of the satellite consumer D2D ecosystem, examining the evolving landscape, technological barriers and standardisation challenges.
Analysis of various business models and pricing strategies.
Assessment of strategies for navigating the barriers to entry in the market.
Recommendations for satellite players, MNOs and the telecoms ecosystem to expand into this market.
Segmentation:
Vertical
Consumer
Metrics for assessing revenue opportunity
Traffic
Service revenue
Geographical region
Asia
Europe
Latin America
Middle East and Africa
North America
Questions answered:
What is the revenue opportunity for the emerging satellite D2D consumer market?
How can MNOs use satellite D2D technology to target use cases beyond their terrestrial coverage?
What are the technology developments that will shape the future of the market and how should players respond to this evolution?
What are the main business models and strategies?
Who should read this report:
Satellite operators
MNOs and communications service providers (CSPs)
Chipset and parts vendors
Original equipment manufacturers (OEMs) and infrastructure vendors